Wat er niet klopt in Thuis
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Re: Wat er niet klopt in Thuis
Postbodes komen ook niet binnen, tenzij ze iets moeten laten aftekenen.
Als hij echt overal zou blijven plakken, krijgt hij zijn ronde nooit op tijd gedaan...
Als hij echt overal zou blijven plakken, krijgt hij zijn ronde nooit op tijd gedaan...
0 x
- Peter Jansens
- Poster rang 2
Dat werd uitgelegd door 'den Eddy' zelf, zijn begeleider had hem de toestemming gegeven om even naar zijn 'madam' te gaan.Tiboko schreef:Postbodes komen ook niet binnen, tenzij ze iets moeten laten aftekenen.
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
-
- Poster rang 1
In het geval van den Eddy zou ik daar toch maar geen gewoonte van maken, zeker nu met zijn voorwaarden. 

0 x
Luckie Luc Bomans de puzzelaar
-
- Poster rang 1
- x 7
- x 6
Hij werkt misschien niet bij BPost maar bij een ander bedrijf? Voor pakketpost hebben die in ieder geval al concurrenten (geen idee of daar een bedrijf bij is met zulke uniforms), maar ik weet niet of dat voor brieven ook al is.tvx1 schreef:Den Eddy heeft een geel en zwart uniform, maar bij mijn weten is het uniform van onze postbodes donkerblauw met ietwat rood.
0 x
Sanne
- Crackers
- Poster rang 5
Waarschijnlijk mogen ze het deels overheidsbedrijf, deels geprivatiseerd bedrijf Bpost niet gebruiken als 'handelsmerk' en hebben ze dus zo maar een 'soort postbedrijf' uitgevonden met geel en zwart uniform. Als een personage bij Belgacom zou werken, zouden ze dat ook niet mogen gebruiken tenzij Belgacom Thuis zou sponsoren.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
- Poster rang 1
Product Placement (PP), maar daar houden (deels)overheidsbedrijven zich niet mee bezig.
0 x
-
- x 435
Ik heb ook niet gezegd dat ze uniformen met de logo's van Bpost moeten gebruiken. Ik had het enkel over de kleuren.Crackers schreef:Waarschijnlijk mogen ze het deels overheidsbedrijf, deels geprivatiseerd bedrijf Bpost niet gebruiken als 'handelsmerk' en hebben ze dus zo maar een 'soort postbedrijf' uitgevonden met geel en zwart uniform. Als een personage bij Belgacom zou werken, zouden ze dat ook niet mogen gebruiken tenzij Belgacom Thuis zou sponsoren.
0 x
-
- Poster rang 1
Het kan ook een soort koerier zijn, maar dagdagelijkse post gaat toch meestal met Bpost.
0 x
-
- Nog geen rang
De Vlaamse post is geel-zwart, mss werkt hij daar voor?
(heeft er trouwens ooit iemand opgemerkt dat Peggy & Peter niet voor de wet getrouwd zijn? Lijkt me toch een gigantische fout, maar 'k had niet meteen de tijd/zin om 136 pagina's te controleren of de fout hier al vermeld staat
)
(heeft er trouwens ooit iemand opgemerkt dat Peggy & Peter niet voor de wet getrouwd zijn? Lijkt me toch een gigantische fout, maar 'k had niet meteen de tijd/zin om 136 pagina's te controleren of de fout hier al vermeld staat

0 x
-
- Poster rang 1
Wat voor taken hebben die dan? Ik zie elke morgen Bpost aan mijn deur.GvH schreef:De Vlaamse post is geel-zwart, mss werkt hij daar voor?
Ik denk niet dat we dat al opgemerkt hebben, maar ik denk dat dat zelfs al vaker is gebeurd in Thuis. IRL moet je inderdaad eerst voor de wet getrouwd zijn. De beste vriendin van mijn moeder is vorig jaar getrouwd en zij wou meteen voor de kerk trouwen, maar kreeg dan te horen dat ze eerst perse voor de wet moesten trouwen. Kleine kanttekening: Ze is in Nederland getrouwd (met een Nederlander), omdat er in België te veel formaliteiten waren om te mogen trouwen met iemand die buiten Europa geboren is (Australië). In België zal dit ook wel zo zijn zeker.GvH schreef:(heeft er trouwens ooit iemand opgemerkt dat Peggy & Peter niet voor de wet getrouwd zijn? Lijkt me toch een gigantische fout, maar 'k had niet meteen de tijd/zin om 136 pagina's te controleren of de fout hier al vermeld staat)
0 x
-
- x 435
De vlaamse post bedeelt drukwerk, geen gewone post, en is momenteel enkel actief in de provincie Antwerpen. Aangezien Thuis zich in en rond Ternat afspeelt denk ik niet dat Eddy daar voor kan werken.Luc_Bomans schreef:Wat voor taken hebben die dan? Ik zie elke morgen Bpost aan mijn deur.GvH schreef:De Vlaamse post is geel-zwart, mss werkt hij daar voor?
Ook in België moet je eerst een wettellijk huwelijk aangaan. Het kerkelijke huwelijk is een inzegening van het wettellijke huwelijk. Zonder (wettellijk) huwelijk kan er uiteraard niets ingezegend worden.Luc_Bomans schreef:Ik denk niet dat we dat al opgemerkt hebben, maar ik denk dat dat zelfs al vaker is gebeurd in Thuis. IRL moet je inderdaad eerst voor de wet getrouwd zijn. De beste vriendin van mijn moeder is vorig jaar getrouwd en zij wou meteen voor de kerk trouwen, maar kreeg dan te horen dat ze eerst perse voor de wet moesten trouwen. Kleine kanttekening: Ze is in Nederland getrouwd (met een Nederlander), omdat er in België te veel formaliteiten waren om te mogen trouwen met iemand die buiten Europa geboren is (Australië). In België zal dit ook wel zo zijn zeker.GvH schreef:(heeft er trouwens ooit iemand opgemerkt dat Peggy & Peter niet voor de wet getrouwd zijn? Lijkt me toch een gigantische fout, maar 'k had niet meteen de tijd/zin om 136 pagina's te controleren of de fout hier al vermeld staat)
0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
Ik o.a.heb daar meermaals een opmerking over gemaaktGvH schreef:De Vlaamse post is geel-zwart, mss werkt hij daar voor?
(heeft er trouwens ooit iemand opgemerkt dat Peggy & Peter niet voor de wet getrouwd zijn? Lijkt me toch een gigantische fout, maar 'k had niet meteen de tijd/zin om 136 pagina's te controleren of de fout hier al vermeld staat)

0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Misschien is het de post van Vlaams Belang?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
- x 435
Ha ja, en durven ze dat niet zeggen op de VRT of wat? Bpost mannen hebben bij mij een rood vestje aan.Crackers schreef:Misschien is het de post van Vlaams Belang?
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
In Nederland zijn er buiten Post.nl, de voormalige PTT ( vroeger staatsbedrijf) nog verschillende andere bedrijven die post rondbrengen, m.n. Sandd. Misschien werkt hij voor zoiets 

0 x