Franky Bomans (Braam Verreth)

Gesloten
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Re: Franky

Bericht door Ganja »

Iedereen zegt hier amai Bram is zoo plots bij gedraaid maar ik zie dat anders.
Ik zag dat heel stilletjes evolueren
Eerst was er de boze reactie van Bram op Freddy toen die hem verdacht van homo zijn, en toen gaf Franky al een eerste aanzet tot verandering bij Bram door hem te bedanken om voor hem op te komen.
Daarna had Franky dat tafeltje gevonden en besloot Bram dat mee naar boven te dragen, je zag hem dan zo stillekes terug proberen vrienden te worden.
En toen begon alles met Paulien en toen besefte Bram plots van oei ik heb geen goede maat meer, en hij zal gedacht hebben Franky heeft toch niets gezegd toen ik mee dat tafeltje naar boven bracht dus zal hij mij wel terug als vriend willen en voilla ze waren terug vrienden. In mijn ogen dus niet plots klaps. Maja iedereen bekijkt het natuurlijk op zijn of haar manier hee.

Verder wel zielig voor Franky dat die daarjuist op Max stond te wachten die niet gaat durven komen nadat Frank hem heeft bedreigd :evil: Maar als ik Max was dan belde ik naar Franky en zegde ik zeggg uwe Pa heeft mij bedreigd. Maar ja zo gaat dat nooit op TV dat ze zeggen wat ze moeten zeggen :crazy: :mrgreen: Enfin het zal nog wel uitkomen en daar gaat Franky niet blij mee zijn. M.a.w de kloof tussen zoon en vader zal nog groter worden :roll:
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Ik denk dat het makkelijk aan onze verbeelding is over te laten en dus niet nodig om tijd aan te besteden. Bram is op een enorm dieptepunt gekomen en besefte dat ie maar een echte vriend heeft. Hij heeft het verhaal duidelijk aan Franky verteld want die weet het nu van Paulien. Franky is precies zo'n type die meeleeft met anderen, dus ondanks het verdriet wat er allemaal gezegd is toch begrip heeft voor Bram en waarsch. zijn vraag om hulp al genoeg vindt als exkuses? In mijn ervaring hebben mannen het nooit zo erg nodig om alles uit te praten en elke emotie te analyseren, zoals vrouwen. Zij zijn over het algemeen sneller met zand erover gooien. Nie zeuren en zo snel mogelijk gewoon doen.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Amiche schreef:Ik denk dat het makkelijk aan onze verbeelding is over te laten en dus niet nodig om tijd aan te besteden. Bram is op een enorm dieptepunt gekomen en besefte dat ie maar een echte vriend heeft. Hij heeft het verhaal duidelijk aan Franky verteld want die weet het nu van Paulien. Franky is precies zo'n type die meeleeft met anderen, dus ondanks het verdriet wat er allemaal gezegd is toch begrip heeft voor Bram en waarsch. zijn vraag om hulp al genoeg vindt als exkuses? In mijn ervaring hebben mannen het nooit zo erg nodig om alles uit te praten en elke emotie te analyseren, zoals vrouwen. Zij zijn over het algemeen sneller met zand erover gooien. Nie zeuren en zo snel mogelijk gewoon doen.
Dat is ook wel mijn idee. Als je ruzie hebt met iemand die je graag ziet en die komt dan ineens in de problemen, zul je die normaal wel helpen ipv oude koeien uit de gracht te halen. Dat er niet echt over gesproken wordt, is niet zo'n groot probleem als je maar merkt dat het opgelost is. En je zag voordien ook al dat hij toch pogingen aan't doen was om het toch weer goed te maken. Ze werken ook constant samen en dan lijkt het me aangenamer als je dat op een vriendschappelijke manier kunt doen.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Toen Bram voorstelde om samen de avond door te brengen, zei Franky resoluut: ik heb afgesproken met Max. Bram was wel wat teleurgesteld, maar gaf er geen slechte opmerkingen over.
Je krijgt ook niet echt een update over Franky zijn gevoelens. Is hij over Bram heen?
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Ik ervaar het zo dat Franky altijd probeerde de verliefdheid buiten spel te houden, omdat hij wist dat Bram geen interesse had. De vriendschap was er eerder. Het eerlijk ervoor uitkomen was eng en heeft ook problemen gegeven, maar ook lucht. Bram is over de schrik heen en zoekt weer toenadering voor datgene wat ze al hadden samen, maar nu met de kennis over Franky's geaardheid, dus met een veel eerlijker basis. De nieuwe kennis en acceptatie van Franky over zichzelf maakt dat hij dat nu exploreert en dat zou nooit met Bram hebben kunnen zijn. Maar een vriend hebben om op terug te vallen is meer waard dan wat voor romantische en erotische ervaringen dan ook, dus hij zal daar heel blij mee zijn. Hoeveel meer verhaal valt daar over te vertellen?
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Hij was wel erg snel over Max heen toen hij vrolijk bij mama binnenkwam. Zijn hart ligt duidelijk toch meer bij Bram.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Lijkt me sowieso logisch dat zijn hart meer bij Bram ligt. Bram is al tijden lang zijn allerbeste vriend waarmee hij al best veel meegemaakt heeft, terwijl hij Max nog maar een tijdje kent en al vanaf dag 1 bekend is dat hij daar niet teveel van moet verwachten buiten wat "plezier". ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Shabba schreef:Hij was wel erg snel over Max heen toen hij vrolijk bij mama binnenkwam. Zijn hart ligt duidelijk toch meer bij Bram.
Ja, en Franky is een sul die de rest van dit seizoen kwijlend op Bram gaat zitten wachten. :roll: :violin:
Ik denk dat sommige forummers het verschil echt niet kennen tussen vriendschap en verliefdheid/lust.

Ontopic: Ik vind het wel :thumbup: dat Franky wat haar op zijn tanden krijgt.
Max is zijn vriendschap niet waard en dat besefte Franky ook meteen ter plekke.
Ook hoe hij zijn vader antwoordde - het werd tijd dat iemand Frank eens op zijn plaats zet.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:Ontopic: Ik vind het wel :thumbup: dat Franky wat haar op zijn tanden krijgt.
Max is zijn vriendschap niet waard en dat besefte Franky ook meteen ter plekke.
Ook hoe hij zijn vader antwoordde - het werd tijd dat iemand Frank eens op zijn plaats zet.
Daar ben ik het helemaal mee eens! :thumbup:
Hoewel Simonne haar best doet om Frank op zijn plaats te zetten, denk ik zeker dat Franky's reactie veel meer effect heeft. Hij laat zich niet (meer) doen en da's maar goed ook! :D
Maar Franky is de laatste tijd sowieso goed bezig vind ik. Ook hoe hij Bram in zijn sop gaar heeft laten koken en verder niet is ingegaan op zijn provocaties. Fijn om te zien dat die 2 weer goed door een deur kunnen. :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Rieka schreef:Dat weten we toch al lang, dat Max niet zijn grote liefde is?
En sedert gisteren weten we dat Bram voor Paulien en kind gekozen heeft, wjd?
inderdaad Bram heeft voor Paulien en kind gekozen en zoals het in soapland gaat, zal hij over x aantal maanden vader worden zonder enige hindernis.
Intussen heeft hij aan Franky een goede vriend en krijgen we een oersaai clichéverhaal voorgeschoteld.
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Shabba schreef: Intussen heeft hij aan Franky een goede vriend en krijgen we een oersaai clichéverhaal voorgeschoteld.
:|
Dat vindt ik nu eens totaal niet kloppen dat het een oersaai clichéverhaal is de vriendschap tussen Franky & Bram.
Ik vindt het juist super van de Thuis schrijvertjes dat ze laten zien dat twee jongens of twee mannen een diepe vriendschap kunnen hebben zonder dat daar liefde of seks aan te pas komt. Want vele mensen denken dat het onmogelijk is dat twee jongens of mannen dikke vrienden zijn zonder meer, ze denken dan altijd dat het homo's zijn. Terwijl het in mijn ogen moet kunnen dat jongen/mannen gewoon dikke vrienden zijn zonder iets meer. Wanneer ze van Franky & Bram een koppel zouden maken zou dat alleen maar de stelling van die mensen bekrachtigen en dat zou pas oersaai en cliché zijn.

Bovendien heb ik ooit gelezen dat de acteurs zelf zeiden dat mensen veel te rap denken bij twee jongens/mannen die goede vrienden zijn dat ze homo zijn, en dat ze zelf (de acteurs dus) niet begrijpen waarom mensen dat altijd denken terwijl twee jongens/mannen dus best wel dikke maatjes kunnen zijn zonder liefde en seks.

En oke dan mag Franky al even verliefd zijn geweest op Bram daar is het bij gebleven en dat is maar goed ook. Zo dat mensen eindelijk eens gaan beseffen dat twee jongens of twee mannen best vrienden kunnen zijn zonder meer, zelfs wanneer één van de twee homo is. Net zoals ook twee meisjes/vrouwen vrienden kunnen zijn zonder dat er meer bij komt.
In ieder geval ik ben super super blij dat Franky & Bram geen koppel zijn geworden want dat zou pas cliché zijn.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ganja: precies! Dat mag ook eens getoond worden!
Er zijn inderdaad nog steeds mensen die denken dat homoseksualiteit besmettelijk is, een ziekte die met de juiste hormonen kan 'genezen' worden of een keuze.
En gewoon laten zien dat echte vriendschap boven die geaardheid staat is een mooi bewijs van het tegendeel.

Maar ik ben natuurlijk volledig offtopic aan het gaan... :lol:

Ontopic:
Franky wordt meer mans - gelijk hij gisteren zijn vader lik op stuk gaf: me like! :D
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

satine schreef:
Franky wordt meer mans - gelijk hij gisteren zijn vader lik op stuk gaf: me like! :D

Weet je wat ik eigenlijk super grappig vindt?
Dat de mensen op dit forum Franky mannelijk noemen terwijl ik elders van in het begin, dus nog VOOR de coming out van Franky overal hoorde dat Franky nogal een flauw type is en helemaal niet mannelijk en dat velen daarom al van in het begin dat Franky plots groot was geworden (en dus werd gespeeld door Braam) mensen dachten dat hij homo was omdat hij volgens hun niet mannelijk is. En hier op het forum lees ik dus het tegenovergestelde dat vindt ik eigenlijk wel LoL dat er zo twee verschillende groepen zijn met tegengestelde meningen over Franky. En moet eerlijk bekennen dat ik toen ik Braam zag opkomen ook zo iets had van die is homo ;) Maar ja......ik heb dan ook een radar heee :mrgreen:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik had het helemaal niet over zijn geaardheid, dat heeft dààr niks mee te maken maar met zijn leeftijd.
Hij is pas 18, pas thuis weg en ook al zijn mensen dan meerderjarig, volwassen zijn ze nog lang niet altijd.
En de scène met Frank gisteren zag ik als een belangrijke stap van Franky in de richting van die volwassenheid.
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

satine schreef:Ik had het helemaal niet over zijn geaardheid, dat heeft dààr niks mee te maken maar met zijn leeftijd.
Hij is pas 18, pas thuis weg en ook al zijn mensen dan meerderjarig, volwassen zijn ze nog lang niet altijd.
En de scène met Frank gisteren zag ik als een belangrijke stap van Franky in de richting van die volwassenheid.
Ik weet ik weet :mrgreen:
maar omda je schreef meer mans moest ik denken aan al die mensen die hier schrijven dat ze Franky mannelijk vinden als homo ;)

En jaaaa super tof dat hij zijn vader eens op zijn nummer zette :clap:
Ik zou net hetzelfde hebben gereageerd en ook hebben gezegd dan ben ik uw zoon niet meer allee in mijn geval dochter :mrgreen: En misschien heeel misschien is dit een aanzet voor Frank om zijn zoon stil aan te aanvaarden zoals hij is, al denk ik dat het nog wel een lange tijd zal duren eer dat Frank zover is dat hij Franky zal aanvaarden. Mss zelfs pas als Franky ooit een nieuwe en serieuze en vaste vriend heeft.
0 x
Gesloten