Kasper

Gesloten
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

Er zijn toch een paar. Aisha, Bianca, Joeri en Maarten heeft toch ook criminologie gedaan ? Ik veronderstel dat hij daarin is afgestudeerd :? maar blijkbaar wel nu zonder werk zit :wink:
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Luc schreef:Er zijn toch een paar. Aisha, Bianca, Joeri en Maarten heeft toch ook criminologie gedaan ? Ik veronderstel dat hij daarin is afgestudeerd :? maar blijkbaar wel nu zonder werk zit :wink:
Bianca en Joerie zijn al heeeeeel lang weg hé uit Thuis. :)
En zoals ik zei : diegene die nog studeren krijgen dan iets negatiefs over zich >> ofwel een seut (Aicha) ofwel een freak (Maarten). :)
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vind dat de directrice nogal licht over het steamingprobleem gaat...

Pas als Waldek over de politie begint, zetten ze er vaart achter.

Waar zou Franky zijn ? Is hij het afgebold omdat Mo bij hem komt wonen ?
0 x
Devilex
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Devilex »

Ja waar Franky zit is me ook een raadsel.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1362
x 1721
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

johan1969 schreef:Ik vind dat de directrice nogal licht over het steamingprobleem gaat...

Pas als Waldek over de politie begint, zetten ze er vaart achter.
Is toch wel een beetje herkenbaar vind ik, als je ergens met een probleem aankomt dat je wil opgelost zien, ga je soms met een schuldgevoel naar buiten. Kwestie dat die mensen je goed kunnen manipuleren denk ik dan.....
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

'k vond de ingesteldheid van die Kaat toch maar negatief hoor... weinig bemoediging voor Kasper en in de plaats daarvan hem een schuldgevoel aanpraten... :shock:

is dat hoe je met een jongen die ver op zijn tandvlees zit moet omgaan? :?
0 x
Come and play with us, Danny.
Forever... and ever... and ever.
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

sisken schreef:'k vond de ingesteldheid van die Kaat toch maar negatief hoor... weinig bemoediging voor Kasper en in de plaats daarvan hem een schuldgevoel aanpraten... :shock:

ze heeft anders wel een punt dat hij wat meer naar buiten mag komen. Als hij wat meer vriendjes heeft zal de rest hem minder rap gaan pesten.
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

frank schreef:
sisken schreef:'k vond de ingesteldheid van die Kaat toch maar negatief hoor... weinig bemoediging voor Kasper en in de plaats daarvan hem een schuldgevoel aanpraten... :shock:

ze heeft anders wel een punt dat hij wat meer naar buiten mag komen. Als hij wat meer vriendjes heeft zal de rest hem minder rap gaan pesten.
daar zou ik niet zomaar van uit gaan :?

en wat voor onnozelheid is dat nu dat hij maar naar een jeugdbeweging/sportvereniging moet gaan? da's gewoon om nog meer gepest te worden :roll:
laat die jongen toch gewoon zijn wie hij is :evil: (en da's geen commentaar op jouw uitspraak, frank, maar op dat stuk vertrouwensleekrachtvreten...)
0 x
Devilex
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Devilex »

Ik had op een bepaald moment zelfs de indruk dat ze de hele zaak zo wou draaien en keren tot het allemaal Kasper zijn schuld zou zijn. Iemand pesten doe je gewoon niet, ook al is die persoon wat teruggetrokken.

Ik hoop nu dat de schuldigen gestraft zullen worden en dat we deze hele verhaallijn kunnen afsluiten.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

ik vond dit heel vreemd - langs de ene kant moest ik die Kaat gelijk geven, als ik de mensen van de leerlingenbegeleiding bij ons hoor praten, weet ik perfect wat zij bedoelt, maar het kwam heel ongelukkig en koud over.

Au fond heeft zij gelijk, het probleem is niet opgelost als de pesters gestraft worden, want dan komen er weer anderen opdagen, dus het is wel nodig dat Kasper tips krijgt om zich weerbaarder te maken - zoals hij er nu bijloopt heeft hij gewoonweg 'PEST MIJ' op zijn voorhoofd getatoeëerd, dus er is nog werk aan de winkel, en blijkbaar wil zij Kasper wel helpen, maar het kwam zeer negatief en belerend over, dat zeker en vast!

En ze zou beter ook eens met de 'ouders' praten, ik heb dat altijd toffe personages gevonden, Waldek en Rosa, maar als ik hen met Kasper hoor omgaan, dan is er toch nog werk aan de winkel - zo betuttelend, en hem altijd naar school brengen....

Ook al stop je daar dan daarna mee, op school is dat door iedereen geweten, en dat blijft dan het hele schooljaar hangen.
Die mensen bedoelen dat heel goed, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden..... :wink:

Dus, ik vond dat die Kaat niet al te vriendelijk overkwam, maar het punt dat zij duidelijk wou maken, daar had ze wel gelijk in, vond ik
0 x
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

satine schreef:ik vond dit heel vreemd - langs de ene kant moest ik die Kaat gelijk geven, als ik de mensen van de leerlingenbegeleiding bij ons hoor praten, weet ik perfect wat zij bedoelt, maar het kwam heel ongelukkig en koud over.
Ligt aan het feit dat het niet zo een goede actrice is, denk ik. Ik weet trouwens begot niet waar ze ze gehaald hebben. Maar inhoudelijk vond ik dan ook wel dat ze een punt had.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1362
x 1721
Contacteer:

Au fond heeft zij gelijk, het probleem is niet opgelost als de pesters gestraft worden, want dan komen er weer anderen opdagen, dus het is wel nodig dat Kasper tips krijgt om zich weerbaarder te maken - zoals hij er nu bijloopt heeft hij gewoonweg 'PEST MIJ' op zijn voorhoofd getatoeëerd, dus er is nog werk aan de winkel, en blijkbaar wil zij Kasper wel helpen, maar het kwam zeer negatief en belerend over, dat zeker en vast!
Ja, ik ben ermee akkoord dat je iemand tracht weerbaar te maken tegen pestkoppen, maar als dat ook zal lukken ? Meestal zijn die arrogante gasten in groep en daar kun je moeilijk tegen op en het moet ook wat in jezelf liggen om je assertiever op te stellen. Kun je natuurlijk altijd wat training voor volgen, maar dat is nu juist het probleem met die mensen van de begeleiding, ze geven tips, maar d'r zouden moeten mensen zijn die daadwerkelijk en ad hoc bruikbare activiteiten hierrond organiseren.
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

daffy duck schreef:Ja, ik ben ermee akkoord dat je iemand tracht weerbaar te maken tegen pestkoppen, maar als dat ook zal lukken ? Meestal zijn die arrogante gasten in groep en daar kun je moeilijk tegen op en het moet ook wat in jezelf liggen om je assertiever op te stellen. Kun je natuurlijk altijd wat training voor volgen, maar dat is nu juist het probleem met die mensen van de begeleiding, ze geven tips, maar d'r zouden moeten mensen zijn die daadwerkelijk en ad hoc bruikbare activiteiten hierrond organiseren.
da's bij assertiviteitstraining ook niet hoor, veel theorie ja, en wat halfslachtig "oefenen", maar je bent daar juist niets mee...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

oma schreef: Een idee: de manége van Ter Smissen uitwerken... (een nieuwe verhaallijn)???
je kan je ei altijd kwijt in het speciale topic van Dejavuke:

http://www.thuisforum.be/forum/viewtopic.php?t=2716 :wink:

maar ik vind het op zijn minst zeer vreemd dat de pesters gewoon vrijuit gaan - en bedreigd of niet, dat vergoelijkt niet wat zij gedaan hebben. :evil:

en als ik een van de ouders was van Kasper, zou ik die ouders voor zijn, en eerst klacht neerleggen tegen die pipo's, zij hebben als eerste geweld gebruikt.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1362
x 1721
Contacteer:

tuurlijk dadde ! Klacht neerleggen. Het is omdat in die zaken iedereen maar al te vaak gemakzuchtig is dat er zulke dingen blijven gebeuren.
0 x
Gesloten