Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Re: Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)
Ik denk dat er weinig excusus zijn voor Jana haar gedoe. Tweede kans lijkt me hier niet waarschijnlijk. Niet dat ik dat haar niet zou gunnen , maar dat is gewoon niet mogelijk. Als zij een stagiaire is (officieel) dan mag Ruben dat absoluut niet verzwijgen bij haar opleiding.
Ik begrijp nog steeds niet hoe ze zo onnadenkend heeft kunnen zijn. Dat is helemaal niets voor Jana zoals wij haar kennen. Ze moet toch als derde jaars wel weten dat het beroepsgeheim heilig is? En wat ze zichzelf daarmee aan zou doen?
Ik begrijp nog steeds niet hoe ze zo onnadenkend heeft kunnen zijn. Dat is helemaal niets voor Jana zoals wij haar kennen. Ze moet toch als derde jaars wel weten dat het beroepsgeheim heilig is? En wat ze zichzelf daarmee aan zou doen?
0 x
- annekeHU
- Poster rang 4
eindelijk eens iemand met hetzelfde gedacht als ik... dit is niets voor Jana zoals wij haar kennen. Ze was altijd zo serieus met haar studie bezig, absoluut geen roddeltante . Stel nu dat een persoon met het karakter van een Paulien of een Tamara in haar 3de jaar psychologie zou zitten, iets dergelijks aan de hand zou hebben, dan zou het logischer zijn, zij beiden lijken immers meer op personen die zouden doen zonder na te denken.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Jana is dan ook verre van haar normale zelf de laatste tijd, toch?
Ze is compleet de pedalen kwijt sinds ze zo lomp door Bob gedumpt werd en ze volledig buitengesloten werd door zowat alles en iedereen. Anders had ze dit echt nooit gedaan volgens mij.
Het geeft juist wel aan hoe depressief ze is...

Ze is compleet de pedalen kwijt sinds ze zo lomp door Bob gedumpt werd en ze volledig buitengesloten werd door zowat alles en iedereen. Anders had ze dit echt nooit gedaan volgens mij.
Het geeft juist wel aan hoe depressief ze is...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Caligula
- Poster rang 5
Als Jana nu eens het volledige dossier over Arne had gekopieerd en dat aan Olivia had laten zien valt er mss nog wat over te zeggen. Maar nee,ze pikt er 2 blaadjes uit,helemaal uit de context. De rest was niet relevant zeker?
Nu Jana depressief die nu een depressieve vriendin (?) heeft die op haar beurt een vriend heeft met een groot psychisch probleem; wordt dat niet een beetje veel?
Nu Jana depressief die nu een depressieve vriendin (?) heeft die op haar beurt een vriend heeft met een groot psychisch probleem; wordt dat niet een beetje veel?

0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 2
Die gedrevenheid maakt me wantrouwig. De rustige goeie studente ,plichtsbewust en wijs
had tot mijn verbazing ook die gedrevenheid bij Toon om Louis van Olivia af te nemen.
Ik zie nog hoe ze jam letterlijk de trap opsleurde luidruchtig want Louis moest het horen.
Later gaat ze er mee naar bed en bedriegt haar "beste"vriendin Olivia. Direkt na Bob vloog ze
weer letterlijk op Toon voor de instant sex. Als ze iets perse wil dan gaat het deksel van de pot.
Normaal gezien is ze te slim voor deze domheid bij Ruben. Ze was al vastbesloten om Arne
bij Olivia weg te houden maar niet om Olivia te helpen. In dat geval zou ze er langer mee
wachten zeer goed wetend dat hoe meer Arne op weg was naar eventuele genezing hoe meer
het met Olivia goed kwam. Dat wist ze zeer goed en vandaar die haastige gedrevenheid weer
want dat mocht niet. Ik weet dat niet iedereen hier zo over denkt en met plezier kan ik
achteraf inzien het verkeerd voor te hebben maar nu komt het zo op me over.
had tot mijn verbazing ook die gedrevenheid bij Toon om Louis van Olivia af te nemen.
Ik zie nog hoe ze jam letterlijk de trap opsleurde luidruchtig want Louis moest het horen.
Later gaat ze er mee naar bed en bedriegt haar "beste"vriendin Olivia. Direkt na Bob vloog ze
weer letterlijk op Toon voor de instant sex. Als ze iets perse wil dan gaat het deksel van de pot.
Normaal gezien is ze te slim voor deze domheid bij Ruben. Ze was al vastbesloten om Arne
bij Olivia weg te houden maar niet om Olivia te helpen. In dat geval zou ze er langer mee
wachten zeer goed wetend dat hoe meer Arne op weg was naar eventuele genezing hoe meer
het met Olivia goed kwam. Dat wist ze zeer goed en vandaar die haastige gedrevenheid weer
want dat mocht niet. Ik weet dat niet iedereen hier zo over denkt en met plezier kan ik

0 x
-
- x 435
Ik vind dat een goede samenvatting van Jana's gedrag. Ze gunt een ander niet meer dan ze zelf heeft. Momenteel is dat dus niks. Maar daar is een reden voor. Ruben zou moeten beseffen dat hij te maken heeft met drie jongeren waar een serieuze hoek af is.Linne schreef:Die gedrevenheid maakt me wantrouwig. De rustige goeie studente ,plichtsbewust en wijs
Daar komt bij dat Jana in eerste licentie zit. Die is niet afgestudeerd of volleerd he. Dat hij haar ontslaat is logisch... Maar direct naar de universiteit stappen, dat vind ik in eerste instantie te kort door de bocht.
Maar het klopt wel dat Jana zich vaak serieus misdraagt. En door dat onschuldig gebibberd, valt het niet op dat ze misschien wel niet deugt...
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Ruben moet dit doorgeven aan de universiteit, anders kan hij zijn praktijk wel opdoeken.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Bij mij kwam het vooral over dat Jana die confidentiële informatie doorspeelde om weer wat in de gratie te staan bij Olivia.
Probleem is dat ze zichzelf in de voet geschoten heeft: Niet alleen die schorsing, maar het is duidelijk dat ze hiermee geen dienst bewezen heeft. Olivia vindt een luisterend oor bij Tamara, die voor de verandering ook volwassen reageert en haar goede raad geeft. (Naar Ruben gaan)
Het is nogal duidelijk dat Jana zich héél eenzaam voelt. Ze verdient zeker en vast véél betere ouders. Maar Jana is ook een binnenfretter. Dan knikt ze eens, kijkt ze een beetje triestig en loopt ze weg. Pas wanneer het véél te laat is klopt ze aan bij Simonne (of iemand anders) In de tijd dat ze jaloers was op de relatie die Lowie & Olivia hadden, ging ze ook pas naar Yvette op het moment dat het kwaad al lang was geschied.
Ze woont samen met Kaat die ze zo goed kent. Je vraagt je dan toch af waarom Jana nooit eens met haar gaat praten.
"eigen schuld, dikke bult" klinkt wat te hard, maar ze zal toch moeten leren om vroeger naar buiten te komen met haar problemen voor het te laat is.
Probleem is dat ze zichzelf in de voet geschoten heeft: Niet alleen die schorsing, maar het is duidelijk dat ze hiermee geen dienst bewezen heeft. Olivia vindt een luisterend oor bij Tamara, die voor de verandering ook volwassen reageert en haar goede raad geeft. (Naar Ruben gaan)
Het is nogal duidelijk dat Jana zich héél eenzaam voelt. Ze verdient zeker en vast véél betere ouders. Maar Jana is ook een binnenfretter. Dan knikt ze eens, kijkt ze een beetje triestig en loopt ze weg. Pas wanneer het véél te laat is klopt ze aan bij Simonne (of iemand anders) In de tijd dat ze jaloers was op de relatie die Lowie & Olivia hadden, ging ze ook pas naar Yvette op het moment dat het kwaad al lang was geschied.
Ze woont samen met Kaat die ze zo goed kent. Je vraagt je dan toch af waarom Jana nooit eens met haar gaat praten.

"eigen schuld, dikke bult" klinkt wat te hard, maar ze zal toch moeten leren om vroeger naar buiten te komen met haar problemen voor het te laat is.

Laatst gewijzigd door hannanaske op do 09 feb 2017, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
- karolien85
- Poster rang 3
- x 1
Alles opkroppen in de hoop dat het wel weg zal ebben .. Maar dat is niet de oplossing. Praten praten en nog eens praten. Hopelijk vind Jana in Amerika wel terug wat steun, het zal haar hopelijk goed doen.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Tja,en nu Jana verneemt dat Arne zelfmoord heeft willen plegen zal haar ook geen deugd doen. Het wordt verdorie een echte Calamity Jane! One way ticket to the blues and the US.
0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Wel, 't kan zijn dat ik de enige ben maar ik heb medelijden met haar.
0 x
- annekeHU
- Poster rang 4
-
- x 435
Je bént niet de enige. Ik vraag mij nog altijd af waar ze dit alles (maar dan echt alles wat haar overkomen is) aan verdiend heeft.heidiw schreef:Wel, 't kan zijn dat ik de enige ben maar ik heb medelijden met haar.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
r eigenLazylady schreef:Ik vraag mij nog altijd af waar ze dit alles (maar dan echt alles wat haar overkomen is) aan verdiend heeft.
Niet alles,nee maar dit toch wel. En medelijden, ja maar ze heeft het aan haar eigen te danken ondanks alle goede bedoelingen.
Ze heeft iets gedaan wat niet kon en niet mocht. En dat is een feit.
0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Er is haar inderdaad niets "overkomen". Ze heeft het allemaal zelf gedaan, om wat voor reden dan ook.
Misschien dacht ze inderdaad, zoals ik hier al eerder heb gelezen, dat de vriendschap met Olivia op deze manier weer hersteld zou kunnen worden. Leuk idee, alleen werkt het averechts en dat had ze kunnen weten.Ze is niet dom, maar ze heeft wel iets heel doms gedaan. En wie zijn gat verbrand...............
Misschien dacht ze inderdaad, zoals ik hier al eerder heb gelezen, dat de vriendschap met Olivia op deze manier weer hersteld zou kunnen worden. Leuk idee, alleen werkt het averechts en dat had ze kunnen weten.Ze is niet dom, maar ze heeft wel iets heel doms gedaan. En wie zijn gat verbrand...............
0 x