Peter Vlerick (Geert Hunaerts)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
slipstreamdrive
- Nog geen rang
- x 1
Re: Peter Vlerick (Geert Hunaerts)
Twee dingen die ik niet begrijp zijn:
1) Waarom wordt er gedaan alsof Peter de enige eigenaar is van de Zus & Zo? Hij is nu wel meerderheidsaandeelhouder, maar Rosa en Peggy hebben toch ook nog aandelen? Wat is de verhouding nu: 70% -30% ofzo? Alleszins kan hij Peggy en Rosa toch niet zomaar buitensmijten als hij daar zin in heeft, hij zal ze moeten uitkopen, niet?
2) Waarom heeft Peter Luc gedwongen om naast BEP ook de Zus & Zo te verkopen? Het zijn twee verschillende bedrijven, en de fraude is toch alleen maar bij BEP gebeurd? De Zus & Zo staat daar helemaal los van.
1) Waarom wordt er gedaan alsof Peter de enige eigenaar is van de Zus & Zo? Hij is nu wel meerderheidsaandeelhouder, maar Rosa en Peggy hebben toch ook nog aandelen? Wat is de verhouding nu: 70% -30% ofzo? Alleszins kan hij Peggy en Rosa toch niet zomaar buitensmijten als hij daar zin in heeft, hij zal ze moeten uitkopen, niet?
2) Waarom heeft Peter Luc gedwongen om naast BEP ook de Zus & Zo te verkopen? Het zijn twee verschillende bedrijven, en de fraude is toch alleen maar bij BEP gebeurd? De Zus & Zo staat daar helemaal los van.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Ik geloof dat de verhouding nog altijd 60% Rosa-Peggy en 40% Peter is (peter 20% plus de 20% van Luc)
We spreken hier over een bedrijf, niet over de locatie. De locatie is nu van Peter, hij is de huisbaas. Als hij de plaats waar de zus&zo is wil gebruiken voor wat anders kan hij dat doen, en dan moet de zus&zo verhuizen naar ergens anders (en Peter heeft nog altijd 40% van de aandelen van het bedrijf)
We spreken hier over een bedrijf, niet over de locatie. De locatie is nu van Peter, hij is de huisbaas. Als hij de plaats waar de zus&zo is wil gebruiken voor wat anders kan hij dat doen, en dan moet de zus&zo verhuizen naar ergens anders (en Peter heeft nog altijd 40% van de aandelen van het bedrijf)
0 x
Potentia Principatum
- Amiche
- Poster rang 2

Wat mij het meeste stoort aan de 'Peggy-bashing' is dat de verzachtende omstandigheden bij haar helemaal niet opgaan. Ze had nogal wat achter de kiezen zeg en niemand die haar verdriet echt serieus nam, men trapte haar zelfs keer op keer op het hart. Ja ze is een wispelturig kreng en haar fouten kunnen niet goedgepraat worden, maar dit soort heksenjacht van Peter en Femke maakt dat mijn sympathie voor haar groter wordt. Zij handelde in een vlaag van waanzin, zij zijn willens en wetens iemand (en daarmee haar familie en een goed bedrijf) aan het stukmaken.
Luc handelt altijd uit eigenbelang en gaat over lijken daarvoor, maar het is nooit persoonlijk. Deze 2 zouden het zo goed hebben, nee hebben het eigenlijk al beter als menig ander, en houden vast aan hun wraak. Ik vind ze nog erger dan Luc!
Luc handelt altijd uit eigenbelang en gaat over lijken daarvoor, maar het is nooit persoonlijk. Deze 2 zouden het zo goed hebben, nee hebben het eigenlijk al beter als menig ander, en houden vast aan hun wraak. Ik vind ze nog erger dan Luc!
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
- Caligula
- Poster rang 5

Hangt er alleen maar vanaf hoe je het bekijkt hé. En dat Luc's handelingen nooit persoonlijk zijn, sorry hoor! Hij heeft verdorie zijn eigen vrouw in het zothuis willen steken om schoon weer te spelen met Marie en Lowie. Als dat niet persoonlijk is!
En ja, Peter is natuurlijk uit op wraak, zelfs meer dan Femke denk ik, maar ergens kan ik hem wel begrijpen omdat Peggy daar gewoon ongestraft is mee weggekomen. En zeg nu zelf, dat is toch wel straf hé. En dank zij de leugens van haar hele toch zo lieve familie. En het is mss niet zo "mooi" maar wel begrijpelijk vind ik.
En ja, Peter is natuurlijk uit op wraak, zelfs meer dan Femke denk ik, maar ergens kan ik hem wel begrijpen omdat Peggy daar gewoon ongestraft is mee weggekomen. En zeg nu zelf, dat is toch wel straf hé. En dank zij de leugens van haar hele toch zo lieve familie. En het is mss niet zo "mooi" maar wel begrijpelijk vind ik.
0 x
Potentia Principatum
-
ranske
- Poster rang 4

Als uw baby gestolen wordt en ei zo na vermoord door Peggy onder ervoor gestraft te worden
omdat haar familie het doodzwijgt kan ik Peter begrijpen. Alleen, hij moet alleen niet zo overlopen
van gelijk omdat zijn plannen aan het lukken zijn; Omdat hij ook deel had aan de omstandigheden
van toen, dat vergeet hij voor 't gemak.Ik wil Peggy zelfs weg, maar hij mag wat nederiger worden.
omdat haar familie het doodzwijgt kan ik Peter begrijpen. Alleen, hij moet alleen niet zo overlopen
van gelijk omdat zijn plannen aan het lukken zijn; Omdat hij ook deel had aan de omstandigheden
van toen, dat vergeet hij voor 't gemak.Ik wil Peggy zelfs weg, maar hij mag wat nederiger worden.
0 x
-
tvx1
- x 435
Alleen dateert Peter zijn wraakzucht al van voor de hele "Lucas-affaire". Dus die vlieger gaat niet echt op.Caligula schreef:En ja, Peter is natuurlijk uit op wraak, zelfs meer dan Femke denk ik, maar ergens kan ik hem wel begrijpen omdat Peggy daar gewoon ongestraft is mee weggekomen. En zeg nu zelf, dat is toch wel straf hé. En dank zij de leugens van haar hele toch zo lieve familie. En het is mss niet zo "mooi" maar wel begrijpelijk vind ik.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Die vlieger gaat al veel langer op. De krassen op zijn auto, de hijgtelefoontjes...
0 x
Potentia Principatum
-
Soapseut
- x 435
Ik snap dat ze kwaad zijn op Peggy, maar ondertussen is dat wel een jaar geleden. Bij Femke heb ik de indruk dat ze er zich min of meer heeft overgezet. Peter zegt ook niet in het bijzijn van Femke wat zijn plannen zijn. Tegen Nancy en Eddy insinueerde hij ook dat er niet veel zou veranderen voor de mensen die er werken. Tegen Tom zei hij al iets totaal anders.
Peter deugt niet, die is niet beter dan Luc, gewoon iets jonger en nog niet zo veel op zijn kerfstok. Het is wel duidelijk dat de scenaristen een bepaalde kant op gaan met Peter. De vervanging voor Luc (een acteur die eigenlijk al met pensioen is) staat klaar.
Het plaatje klopt trouwens perfect, Peter is altijd onhebbelijk geweest. Iemand die zo raar omspringt met de gevoelens van de mensen die hij eigenlijk graag ziet = Luc.
Peter deugt niet, die is niet beter dan Luc, gewoon iets jonger en nog niet zo veel op zijn kerfstok. Het is wel duidelijk dat de scenaristen een bepaalde kant op gaan met Peter. De vervanging voor Luc (een acteur die eigenlijk al met pensioen is) staat klaar.
Het plaatje klopt trouwens perfect, Peter is altijd onhebbelijk geweest. Iemand die zo raar omspringt met de gevoelens van de mensen die hij eigenlijk graag ziet = Luc.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Nu ga je wel heel kort door de bocht vind ik (oppassen voor de vangrails).
Ik zal dan maar (grrrr) nogmaals de verdediging van Peter op mij nemen in dit geval (en alleen in dit geval hé).
Het is niet omdat het "al een jaar geleden is" dat het minder erg is. Ze hadden verdorie hun kind kwijt kunnen zijn! En ik ben door omstandigheden uitzonderlijk goed geplaatst om te weten wat dat kan betekenen.
Dus nogmaals ik vind het absoluut niet abnormaal dat hij daar nog altijd mee zit en Peggy wil laten boeten daarvoor. Ik weet echt niet wat ik zou gedaan hebben hoor.
En Luc vergelijken met Peter gaat echt niet op. Luc is altijd een sjoemelaar geweest, Peter niet. Zowel als notaris als advocaat heeft hij altijd correct gehandeld.
Nu wat zijn relationele problemen betreft, dat is iets heel anders, daar heeft hij geen steken maar hele breiwerken laten vallen.
Ik zal dan maar (grrrr) nogmaals de verdediging van Peter op mij nemen in dit geval (en alleen in dit geval hé).
Het is niet omdat het "al een jaar geleden is" dat het minder erg is. Ze hadden verdorie hun kind kwijt kunnen zijn! En ik ben door omstandigheden uitzonderlijk goed geplaatst om te weten wat dat kan betekenen.
Dus nogmaals ik vind het absoluut niet abnormaal dat hij daar nog altijd mee zit en Peggy wil laten boeten daarvoor. Ik weet echt niet wat ik zou gedaan hebben hoor.
En Luc vergelijken met Peter gaat echt niet op. Luc is altijd een sjoemelaar geweest, Peter niet. Zowel als notaris als advocaat heeft hij altijd correct gehandeld.
Nu wat zijn relationele problemen betreft, dat is iets heel anders, daar heeft hij geen steken maar hele breiwerken laten vallen.
0 x
Potentia Principatum
-
fazou
- Nog geen rang
Ik ben blij dat er hier toch al wat genuanceerd wordt. Ik vind die vergelijking ECHT niet op gaan. Ik heb Peter altijd als een rechtschapen mens gezien en heb tot op heden nog geen reden gehad om hier van gedacht te veranderen..
En WANNEER en WAAR heeft hij al zo'n serieuze steken laten vallen?
1. zijn EX vrouw Inge had HEM bedrogen.
2. Sofie, heeft hij misschien aanvankelijk niet zo fair behandeld , maar heeft hij achteraf wel goed gemaakt en ook erg veel berouw getoond bij haar verdwijning. Hij is haar ouders steeds goed blijven bijstaan
3. Femke= duidelijk de liefde van zijn leven net zoals Lucas dat is. Hij is bij mijn weten ook altijd fair tov hen!
4. Nina= leren kennen in een zwak moment, alsof daar geen meerdere personages in Thuis schuldig aan zijn.
5. Femke= bij haar terugkeer heeft hij uiteraard in een gewetenskwestie gezeten, en je zag hem duidelijk worstelen, maar uiteindelijk koos hij opnieuw voor hen. Dat is hij blijven doen! Hij speelde er zelfs zijn notariaat aan kwijt. Bij de 2de breuk ging Femke duidelijk over de schreef. Geen wonder dat die mens daar aanvankelijk heel erg kwaad om was.
Peggy= is altijd een vlucht geweest. Hij heeft dit pas veel te laat ingezien, maar we hebben hem wel duidelijk ook hier opnieuw in gewetenskwestie zien verkeren. En wel meerdere keren.
Als je het mij vraagt is hier absoluut geen sprake van een gewetenloze schurk zoals Luc er wel een is.
We vergeten trouwens ook dat het Luc zelf was die Peter als handelspartner erbij wou! Peter heeft hier toch zelf nooit op geaasd. Achteraf was het natuurlijk aardig meegenomen en zag hij in dat hij hierdoor wel Peggy kon raken. Want ja, hij is rancuneus omwille het feit dat zij ongestraft is weg gekomen met die ontvoeringszaak.
Ik denk trouwens wel dat Femke hem hier wel volledig in volgt hoor. Zij vond het toch ook geweldig om te zien hoe zuur die keek wanneer ze het vertelden dat zij de zaak hadden overgenomen.
en ok, hij is misschien niet het meest heilige boontje van de Thuisclan, net zomin is Femke dat. Dat maakt hen ook juist zo schoon samen. Een koppel met ballen aan hun lijf.
En WANNEER en WAAR heeft hij al zo'n serieuze steken laten vallen?
1. zijn EX vrouw Inge had HEM bedrogen.
2. Sofie, heeft hij misschien aanvankelijk niet zo fair behandeld , maar heeft hij achteraf wel goed gemaakt en ook erg veel berouw getoond bij haar verdwijning. Hij is haar ouders steeds goed blijven bijstaan
3. Femke= duidelijk de liefde van zijn leven net zoals Lucas dat is. Hij is bij mijn weten ook altijd fair tov hen!
4. Nina= leren kennen in een zwak moment, alsof daar geen meerdere personages in Thuis schuldig aan zijn.
5. Femke= bij haar terugkeer heeft hij uiteraard in een gewetenskwestie gezeten, en je zag hem duidelijk worstelen, maar uiteindelijk koos hij opnieuw voor hen. Dat is hij blijven doen! Hij speelde er zelfs zijn notariaat aan kwijt. Bij de 2de breuk ging Femke duidelijk over de schreef. Geen wonder dat die mens daar aanvankelijk heel erg kwaad om was.
Peggy= is altijd een vlucht geweest. Hij heeft dit pas veel te laat ingezien, maar we hebben hem wel duidelijk ook hier opnieuw in gewetenskwestie zien verkeren. En wel meerdere keren.
Als je het mij vraagt is hier absoluut geen sprake van een gewetenloze schurk zoals Luc er wel een is.
We vergeten trouwens ook dat het Luc zelf was die Peter als handelspartner erbij wou! Peter heeft hier toch zelf nooit op geaasd. Achteraf was het natuurlijk aardig meegenomen en zag hij in dat hij hierdoor wel Peggy kon raken. Want ja, hij is rancuneus omwille het feit dat zij ongestraft is weg gekomen met die ontvoeringszaak.
Ik denk trouwens wel dat Femke hem hier wel volledig in volgt hoor. Zij vond het toch ook geweldig om te zien hoe zuur die keek wanneer ze het vertelden dat zij de zaak hadden overgenomen.
en ok, hij is misschien niet het meest heilige boontje van de Thuisclan, net zomin is Femke dat. Dat maakt hen ook juist zo schoon samen. Een koppel met ballen aan hun lijf.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Dat is nu wel het eufemisme van de dag hé! Hij heeft verdomme gezwegen over het feit dat hij nog altijd getrouwd was terwijl Sofieke alles opbiechtte. En het was niet genoeg, nee hij had moeite om echt van zijn vrouw te scheiden als puntje bij paaltje kwam. Hij loog tegen Sofie, die vroeg of de echtscheiding nu in orde was. Zijn vrouw had hem al gezegd "gelezen en goedgekeurd", en hij tegen Sofie: ja ze wil nog een heleboel aanpassingen. Platte, laffe leugens! Dat is uwe Peter.fazou schreef:2. Sofie, heeft hij misschien aanvankelijk niet zo fair behandeld , maar heeft hij achteraf wel goed gemaakt en ook erg veel berouw getoond bij haar verdwijning. Hij is haar ouders steeds goed blijven bijstaan
Goede notaris, advocaat ja, maar relationeel een klein, klein onnozel ventje.
Enne...berouw komt altijd te laat hé. Alleen het resultaat telt, en het resultaat is dat Sofie op het kerkhof ligt.
0 x
Potentia Principatum
-
fazou
- Nog geen rang
't ja, zoals ik al zei, zo lopen er wel meerdere figuren rond in het Thuisdorp. Om niet te zeggen quasi allemaal. Ik blijf erbij dat ik in hem de ideale partner zie 
0 x
-
fazou
- Nog geen rang
Bij mijn weten is hij van Femkefazou schreef:uwe Peter
Ik heb genoeg aan mijne vent in 't echte leven
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Veel geluk ermee, kom achteraf niet klagen hé.fazou schreef:'t ja, zoals ik al zei, zo lopen er wel meerdere figuren rond in het Thuisdorp. Om niet te zeggen quasi allemaal. Ik blijf erbij dat ik in hem de ideale partner zie
0 x
Potentia Principatum
-
fazou
- Nog geen rang
wees gerust, Caligula. Ik zal met plezier blijven kijken naar zijn wedervaren in Thuisland.
0 x