Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 583

Re: Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Bericht door martha »

dat ik me begin af te vragen of britney iets te maken heeft met het verdwenen geld uit de kamer van Huan :denk: Ze is duidelijk een meisje dat vriendschappen "koopt" en daarvoor is er geld nodig. Maar ik wil er wel bij zeggen dat Britney die chinees niet vermoord heeft, dat zal wel achteraf gebeurd zijn.

en Rosa heeft haar job dus nog niet opgezegd. Goed van haar :thumbup:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

De aflevering van Nancy en Eddie. Geweldig. Ik moest wel lachen om het gezicht van Nancy toen Dieter haar uit ging leggen hoe ze haar balorige dochter het best kon benaderen. Ze begreep er echt geen hout van. Maar uiteindelijk stapte ze doodnerveus maar heel moedig naar Eddy. Ze hebben alle twee hun best gedaan, al dreigde het een paar keer te ontploffen.
Het feit dat Britney die foto verstuurd had vond ik wel een brug te ver.
Het is er tot op heden niet beter op geworden. Maar Nancy en Eddie zijn het nu tenminste eens, voorlopig toch. Toch ook een beetje dankzij Dieter, die Nancy nou eens echt gesteund heeft. Tot op heden was het altijd maar pappen en nat houden.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Inderdaad, gelukkig is Dieter er.
Want aan Femke en Peter heeft Nancy ook niks - die zitten daar gewoonlijk alleen maar wat afkeurend te kijken.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Het zou goed voor Britney zijn als Dieter zich eens meer met haar bemoeide. Hij is dan wel geen papa van haar, maar hij is de enige die eens rustig met haar kan praten. Eddy bedoelde het allemaal weer goed, maar hij begon ook weer over die ring enz. enz. En dat hadden we nou al genoeg gehoord. Kortom hij weet het ook niet.
0 x
Devilex
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Devilex »

Wat mij zwaar begint tegen te steken in Thuis is dat (potentiële) spannende verhaallijnen steeds onmiddellijk worden afgehandeld zonder dat men het verder uitwerkt of zonder dat we mogelijke gevolgen zien. Enkele voorbeelden:

1. De babywissel: Compleet absurd verhaal, en dit gaat maar door alsof er niets aan de hand is.
2. Arne & de moord: Waarom werd een moordzaak in thuis behandeld alsof het dagelijkse kost is? In plaats van hier nog eens een spannende verhaallijn van te maken met een rechercheur (niet Tim) die iedereen zwaar op de rooster legt. Nee men pakte direct Arne op en voor de rest zaak gesloten.
3. De arbeidsinspecteur: Blijkbaar had die enkele vragen en bedenkingen bij de administratie van de Withoeve, ook hier werd er natuurlijk niet verder op ingegaan. Men moest dringend verder naar de orde van de dag, namelijk het FC De Kampioenen niveau met Nancy in de hoofdrol.
4. De carjacking: Ook hier werd verder weer niets mee gedaan.

Thuis is echt enorm aan het afglijden qua niveau, echt zéér bedroevend. Een mens vraagt zich af waar ze de kijkcijfers nog halen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Iets zegt mij dat die zaken nog wel voorbij gaan komen, maar dat ze hier weer heel uitgebreid te tijd voor gaan nemen. Op zich zou dat niet erg zijn, ware het niet dat er dan vaak gaten in de verhaallijnen vallen waardoor de acties van veel personages ineens niet meer logisch of begrijpelijk zijn.

Julia was bijvoorbeeld zo'n verhaallijn, en ook het gebeuren rond Lowie en de dood van zijn moeder, of het babyverhaal inderdaad, enz.
Op zich allemaal best interessante wendingen, als ze goed en standvastig uitgewerkt zouden worden.
Wat we nu krijgen zijn allemaal aanzetjes waar vervolgens niet veel mee gedaan wordt (of die duidelijker gemaakt worden in boeken die niet iedereen leest), daarna een half seizoen schermvulling met flippende Nancy en keuvelende Olivia&Co., en dan gaan ze richting het seizoenseinde ineens in overdrive met het oprakelen van die oude aanzetjes. Personages reageren ineens heel fel of vreemd, of zelfs compleet uit verband met wat je gewend bent van ze, en oude verhaallijnen lijken bovendien vergeten te worden alsof ze nooit gebeurd zijn, waardoor je je als kijker afvraagt waarom je de serie in vredesnaam nog volgt, omdat er eigenlijk geen touw aan vast te knopen is.
Zo werkt dat bij mij toch, in elk geval...

Ik kan me nog een tijd herinneren waarin verhaallijnen aan één stuk door uitgewerkt werden, en de dingen ook gewoon klopten. Je wist waarom mensen op een bepaalde manier reageerden en waar ze mee bezig waren, en dat werd ook niet van de ene op de andere dag vergeten of ellenlang uitgerekt. Het verhaal rond verkrachter Swerts, bijvoorbeeld. Of de dood van Sofie en het gedoe met Mike. Fantastisch om te volgen vond ik dat. Dan was het echt spannend en elke avond uitkijken naar een volgende aflevering. :thumbup:
En natuurlijk had je daar ook rustigere periodes tussenin, maar dat mocht dan ook. Dan gebeurden er gewoon wat leuke en luchtige dingen, wat ook fijn om te kijken was. :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Devilex schreef: Arne & de moord: Waarom werd een moordzaak in thuis behandeld alsof het dagelijkse kost is? In plaats van hier nog eens een spannende verhaallijn van te maken met een rechercheur (niet Tim) die iedereen zwaar op de rooster legt. Nee men pakte direct Arne op en voor de rest zaak gesloten.
Dat paste niet meteen in de planning, dus werd even uitgesteld. De productie grijpt steeds meer terug naar het Sturm der Liebe principe. Iets gebeurt, de kijker moet er even op kauwen (niveau eerste leerjaar) en pas dan herhalen we het even - wisten jullie dat er een moord was in Thuis? - en dan gaan we dat zaakje eens onderzoeken.

Zo was het met de ring en met nog veel andere plots. Reden hierachter is om dode periodes te overbruggen met iets spannender.

Terug naar de aflevering van gisteren.

Die "date" van Tom en Karin. Intussen zoooooo afgezaagd. Mag die bladvulling in de toekomst achterwege blijven aub? Net zoals dat eeuwige gezaag van Leo. Werd er enkel tussen gelast om de kijker er even op attent te maken dat Dries wat dossiers had meegesmokkeld naar huis. Ook dit verhaaltje moet nog even sudderen en zal half december of zo wel verder gezet worden.

Echt niet fijn voor de vaste kijkers.
0 x
kingpietro105
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kingpietro105 »

Ben ik de enigste tiener die niet zo melig was wanneer je verlieft was. Die scenes met Emma en Floris das toch gewoon om te :sick: . Sorry maar ik vind het toch wel beetje melig en raar
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Christel schreef:
Wat we nu krijgen zijn allemaal aanzetjes waar vervolgens niet veel mee gedaan wordt (of die duidelijker gemaakt worden in boeken die niet iedereen leest), daarna een half seizoen schermvulling met flippende Nancy en keuvelende Olivia&Co., en dan gaan ze richting het seizoenseinde ineens in overdrive met het oprakelen van die oude aanzetjes. werkt dat bij mij toch, in elk geval...
Bedankt Christel om het zo juist te verwoorden.Het frustreert dat een spannend verhaal dat opgebouwd wordt,
de kijker meer en meer bij de neus genomen wordt en 't loopt weer op niets uit. Mij stoort ook dat niemand zich
ooit iets van het verleden herinnert, men doet gewoon verder...Die zaak met dat lijk van die Chinees interesseert
de schrijvers niet meer, zoals men blijkbaar geen blijf weet met Waldek en die baby. Geen woord over zijn
appartement en nu ineens is hij er precies nooit weggeweest. Er begint altijd iets anders en de rest laten ze
voor wat het is en beginnen teveel alles te vertellen wat wij al weten aan elkaar.
Karin en Tom is afgezaagd zoals Steven en Rosa.

:)
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

De vele onafgewerkte verhalen worden volgens mij veroorzaakt door de nevenactiviteiten van de acteurs. Marleen Merckx, Peter Vandevelde en Michiel De Meyer in '40-'45, Bart Van Aevermaat in Ladies Night, Leen Dendievel in een danswedstrijd... Allemaal leuke dingen voor hen maar ik heb de indruk dat dit veel te plots en veel te kortbij wordt beslist en dat komt het Thuisverhaal (Wat toch eigenlijk hun hoofdbezigheid is) niet ten goede.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Maar was dat vroeger niet ook al aan de orde? Veel van de Thuis-acteurs waren toen ook al regelmatig in het theater te zien, bijvoorbeeld, en dat werd gewoon geleidelijk in de verhaallijnen opgelost. De een vertrok op vakantie, de ander zag je gewoon tijdelijk wat minder, enz...
Moet ik wel zeggen dat het een flinke opsomming van nevenactiviteiten is in dit geval en dat het dan waarschijnlijk wel met de persoon moeilijker wordt om het nog een beetje fatsoenlijk in te plannen en op te lossen...

Maar goed, het lijkt er wat mij betreft toch ook wel een beetje op dat ze er gewoon een nieuwe manier van werken op nahouden (laat ik het even de "Sturm der Liebe-methode" noemen. :mrgreen: Ik ken dat zelf niet, maar wat Tiboko omschrijft komt wel overeen met wat we te zien krijgen, vind ik).
Zelf vond ik hun vroegere manier van verhaallijnen schrijven echt vele malen prettiger om naar te kijken :yup:
Maar goed, smaken verschillen natuurlijk, dus misschien zijn er ook wel heel veel mensen heel blij met de manier waarop het nu gaat. ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Christel schreef: Maar goed, smaken verschillen natuurlijk, dus misschien zijn er ook wel heel veel mensen heel blij met de manier waarop het nu gaat. ;)
Dat idee krijg ik toch niet als ik de commentaren van de laatste seizoenen, en meer specifiek van het huidige seizoen lees.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Even terugkomen op Judith en haar boswachter. Oei, een sexloze verhaallijn,wat nu ?
Ze hebben geen ziel tegengekomen en plots uit het niets 'n knappe boswachter. Opgelost.
Dat is dus de mama die haar dochter DIE DAT KOMT VRAGEN ??? haar toestemming geeft
zonder een woord over voorbehoedsmiddelen en dat is dokter.
Emma kan op die manier haar nare herinneringen verdringen, dat is mooi maar
ze hoeft echt niet om de haverklap te lebberen zoals die ' volwassenen '.
0 x
kingpietro105
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kingpietro105 »

ranske schreef:Even terugkomen op Judith en haar boswachter. Oei, een sexloze verhaallijn,wat nu ?
Ze hebben geen ziel tegengekomen en plots uit het niets 'n knappe boswachter. Opgelost.
Dat is dus de mama die haar dochter DIE DAT KOMT VRAGEN ??? haar toestemming geeft
zonder een woord over voorbehoedsmiddelen en dat is dokter.
Emma kan op die manier haar nare herinneringen verdringen, dat is mooi maar
ze hoeft echt niet om de haverklap te lebberen zoals die ' volwassenen '.
Volgens mij heb ikets gemist was dat de aflevering van 28 november?
0 x
Tegelprutser
Nog geen rang
x 10
x 3

Bericht door Tegelprutser »

De vele en plotse verdwijningen steken me ook tegen in Thuis, zo van:
- Ik heb een leuk paar schoenen gezien in een winkeltje.
- Dan koop je dat toch gewoon?
- Ja maar... het winkeltje is wel in Tokio.
- Dan vlieg je daar morgen maar gewoon naar toe. We houden de zaak hier wel draaiende totdat je binnen een maand of zo terugkomt.
0 x
Plaats reactie