Of het nu uitgekiend was of niet, feit blijft dat Ann daar weer eens compleet uit haar dak ging. Alsof haar moeder haar jarenlang in huis heeft vastgebonden of zo...tvx1 schreef:Inderdaad, in zekere zin wel. Ze heeft het perfect laten uitschijnen dat Ann zeer spontaan zo tekeer gegaan is. Maar zij is wel maar zo tekeer beginnen gaan nadat Marianne haar geprovoceerd had. En dat heeft Tom dus gemist. Dit was heel duidelijk heel goed uitgekiemd van Marianne om haar laatste strohalm, Tommeke, te proberen overtuigen om in haar voordeel te getuigen. Of dachten jullie nu echt dat Marianne hem "toevallig" op voorhand is gaan vertellen dat Ann haar gevraagd had om langs te gaan.Christel schreef:Waar is Tom met zijn open ogen ingetrapt? Dat zijn zus (voor de zoveelste keer) als een bezetene tekeer ging? :![]()
![]()
![]()
En waarom werd Marianne ook alweer kwaad? Want dat vergeet je er nu wel bij te vermelden...
Misschien omdat Ann haar moeder fijntjes voor de voeten gooide dat ze haar verzet beter op kon geven omdat ze in de rechtbank toch geen schijn van kans maakt, en dat ze dan Sandrine wel weer mag bezoeken, in haar huis?
Als provocatie kan dat in mijn ogen anders ook wel tellen, en daar heeft Tom ook geen woord van gehoord...
Zat Ann te schermen met haar diploma huisartsgeneeskunde dan?tvx1 schreef:En haar diploma huisartsgeneeskunde waarvoor ze 9(!) jaar hogere opleiding heeft moeten afwerken heeft zij ook in haar schoot geworpen gekregen zeker.Christel schreef:Haar gedrag verdient totaal geen respect, ze heeft alles in haar schoot geworpen gekregen en loopt daar nu onterecht mee te schermen.En Marianne heeft dan als dochter van een "gerenommeerd" rechter niets in de schoot geworpen gekregen zeker?
Ik had het over dat huis, waar het in "Thuis" de laatste tijd ook om draait. Niet over de overige levenswandel van Ann...
Maar nu je daar toch over begint, laat ik het dan zo zeggen: Ann is een een bevoorrechte positie geboren en heeft daar al heel haar leven profijt van. Ze heeft dankzij haar ouders kunnen studeren en kwam na haar studies in een gespreid bedje in de praktijk van haar vader, en inwonend in het ouderlijk huis zonder een kwartje af te hoeven rekenen. De meeste huisartsen moeten daar jarenlang krom voor liggen, dat krijg je echt niet standaard bij je diploma.
Marianne is inderdaad ook geen arm dutske wat keihard voor haar geld heeft moeten werken, maar dat heb ik bij mijn weten ook nergens gezegd. Een groot deel zal van haar erfenis komen, en een deel van haar investering in Ter Smissen en haar krantje bijvoorbeeld. Maar waar dat geld vandaan komt, doet er in feite niet toe. Het is van Marianne, en niet van Ann.
Het enige wat van Ann is, is de helft van het huis. En mocht ze dat op een fatsoenlijke manier terug gevraagd hebben om daar elders een huis van te kunnen kopen, dan had je mij daar niet over gehoord...