Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Christel schreef:Waar is Tom met zijn open ogen ingetrapt? Dat zijn zus (voor de zoveelste keer) als een bezetene tekeer ging? :
Inderdaad, in zekere zin wel. Ze heeft het perfect laten uitschijnen dat Ann zeer spontaan zo tekeer gegaan is. Maar zij is wel maar zo tekeer beginnen gaan nadat Marianne haar geprovoceerd had. En dat heeft Tom dus gemist. Dit was heel duidelijk heel goed uitgekiemd van Marianne om haar laatste strohalm, Tommeke, te proberen overtuigen om in haar voordeel te getuigen. Of dachten jullie nu echt dat Marianne hem "toevallig" op voorhand is gaan vertellen dat Ann haar gevraagd had om langs te gaan.
Christel schreef:Haar gedrag verdient totaal geen respect, ze heeft alles in haar schoot geworpen gekregen en loopt daar nu onterecht mee te schermen.
En haar diploma huisartsgeneeskunde waarvoor ze 9(!) jaar hogere opleiding heeft moeten afwerken heeft zij ook in haar schoot geworpen gekregen zeker. En Marianne heeft dan als dochter van een "gerenommeerd" rechter niets in de schoot geworpen gekregen zeker?
Laatst gewijzigd door tvx1 op wo 21 mei 2014, 21:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Marianne had gelijk: waarom heeft ze dan geen eigen ruimte gezocht, als ze het zo beu was bij haar moeder?
Ik meen mij te herinneren dat ze dat wou doen, maar dat Marianne toen alles heeft gedaan om dat tegen te houden. Ann heeft fouten gemaakt, maar Marianne even zeer. Ze heeft Ann zo lang mogelijk bij zich proberen houden en dat wreekt zich nu.
Waarom heeft Ann dan toen niet doorgezet om te verhuizen, ze is per slot van rekening een volwassen vrouw en Marianne heeft haar toch ook niet vastgebonden en ik heb Ann toch ook niet horen klagen dat Marianne boven de verbouwingen betaalde inclusief het atelier van Mayra. Waarom zaten ze dan altijd beneden bij Marianne en Geert als ze boven hun eigen stekje hadden?
Trouwens als ze de eerste keer er aan dacht om te verhuizen waarom kon ze dat nu ook gewoon niet? Nee, Mayra begon tegen Ann dat het haar huis was en ze heeft zich laten manipuleren door haar. Ann is niet veranderd hoor, alleen de persoon die haar manipuleert van Marianne naar Mayra nu maar dat heeft Anneke nog niet goed door,ze denkt alleen maar dat ze haar eigen beslissingen neemt. Toen Marianne de touwtjes in handen had over Ann dan was ze niet zo'n egoïstisch en arrogant kreng dan dat ze nu is geworden.
Marianne doet niets per toeval.En Ann zou haar moeder toch wel een beetje beter moeten kennen. Maar als ge natuurlijk nog blinder dan Peggy zijt...
Ann kan idd niet alleen, of het nu met haar moeder,Mayra of iemand anders is,ze heeft iemand nodig.En als ik haar was zou ik voor haar moeder gaan ipv voor die kreng,want mama zal haar niet in de steek laten,de andere dat weet ik nog zo niet.
Marianne had gelijk: waarom heeft ze dan geen eigen ruimte gezocht, als ze het zo beu was bij haar moeder?
Ik meen mij te herinneren dat ze dat wou doen, maar dat Marianne toen alles heeft gedaan om dat tegen te houden. Ann heeft fouten gemaakt, maar Marianne even zeer. Ze heeft Ann zo lang mogelijk bij zich proberen houden en dat wreekt zich nu.
Waarom heeft Ann dan toen niet doorgezet om te verhuizen, ze is per slot van rekening een volwassen vrouw en Marianne heeft haar toch ook niet vastgebonden en ik heb Ann toch ook niet horen klagen dat Marianne boven de verbouwingen betaalde inclusief het atelier van Mayra. Waarom zaten ze dan altijd beneden bij Marianne en Geert als ze boven hun eigen stekje hadden?
Trouwens als ze de eerste keer er aan dacht om te verhuizen waarom kon ze dat nu ook gewoon niet? Nee, Mayra begon tegen Ann dat het haar huis was en ze heeft zich laten manipuleren door haar. Ann is niet veranderd hoor, alleen de persoon die haar manipuleert van Marianne naar Mayra nu maar dat heeft Anneke nog niet goed door,ze denkt alleen maar dat ze haar eigen beslissingen neemt. Toen Marianne de touwtjes in handen had over Ann dan was ze niet zo'n egoïstisch en arrogant kreng dan dat ze nu is geworden.
Omdat Ann zo niet werkt. Ann is makkelijk manipuleerbaar en naief. Dat is wie ze is en veel verandeirng zal daar wss niet in komen. Dus voor Marianne indertijd was het makkelijk om haar te bewerken met wat beloftes . Als Ann toen haar gedacht had doorgezet en Marianne haar niet had willen tegenhouden zaten ze nu niet in deze situatie.
Ik vind ook niet dat Ann het recht had om Marianne uit haar huis te zetten, maar het helemaal op Ann steken en Marianne hier als een onschuldig engeltje afschilderen gaat me ook wat te ver gezien hun historie. Het is voor mij gewoon niet de zwart/wit situatie die ervan gemaakt wordt.
O,nee zeker niet. Marianne is geen wit blaadje hé. Maar voor Ann zou ik voor de mama gaan want die is een heel stuk standvastiger dan de wankele Mayra.En voor Ann een houvast,go for mama!
Marianne is alles behalve een engeltje en ik begrijp echt heel goed dat Ann niet langer met haar moeder wou samenleven, maar dan blijft het voor mij een uitgemaakte zaak dat je altijd zelf vertrekt.
Dat de relatie tussen moeder en dochter niet helemaal normaal en evenwichtig was, daar treft Marianne zeker evenveel schuld als Ann. Marianne is veel te dominant en bemoeizuchtig, alleen is Ann wel een volwassen, zelfstandige, min of meer intelligente vrouw (zou je toch denken aangezien ze arts is) en kan ze zich daar ook niet eeuwig achter verstoppen.
Maar dat Ann haar moeder uit huis zet, is wel volledig Ann haar verantwoordelijkheid.Ann had nu gewoon zelf moeten vertrekken, dan zaten ze ook niet in deze situatie...
Ik heb mij altijd afgevraagd waarom Ann en Mayra niet meer tijd op hun eigen verdieping doorbrachten, als ze dan toch zoveel nood aan privacy hadden.
Nee, ze aten altijd beneden en zaten 's avonds braaf bij mama en Geert in het salon.
Dat waren toch kosten die door Marianne gedaan werden, iets waar vooraf over gepraat was?
Op dat moment hebben ze toch geen enkel bezwaar gemaakt?
En nee, Marianne is niet altijd een aangename vrouw, ze kan een echte bitch zijn en bikkelhard.
En achteraf de vermoorde onschuld spelen en zichzelf groot gelijk geven.
Maar hierin kan ik haar wel begrijpen, zo behandel je je moeder niet.
Zeker niet als die - ondanks alle bemoeienissen en foute raadgevingen en onmogelijke commentaren - er wel altijd IS.
Ook als je vriendin haar koffers pakt en elders naartoe trekt, omdat je in een dip/depressie zit.
Er is ook nooit rond de tafel gezeten om dingen te bespreken - out of the blue moest ze maar ineens vertrekken.
Ok, die besprekingen zouden niet veel opgeleverd hebben, maar het zou tenminste niet in haar gezicht gesmeten geweest zijn.
Ja,ik herinner me nog hoe Marianne en Geert Ann ergens moesten gaan oprapen als een hoopje ellende na het overlijden van Sandrine Sr. Marianne was er wel,en Ok,ze was er soms teveel,maar ze was er. En Mayra,dat weet ik nog zo niet.
satine schreef:Ik heb mij altijd afgevraagd waarom Ann en Mayra niet meer tijd op hun eigen verdieping doorbrachten, als ze dan toch zoveel nood aan privacy hadden.
Nee, ze aten altijd beneden en zaten 's avonds braaf bij mama en Geert in het salon.
Er wis nu eenmaal geen decor voor het tweede verdiep en aangezien het wel de bedoeling was dat deze personages veel in beeld kwamen en interacteerden met de andere bewoners en gebruikers van het huis was het dus voor de Thuismakers gemakkelijker om ze beneden te laten blijven. Meer moeten we daar niet achter zoeken.
Ik ben en blijf fan van Marianne maar ik moet wel dat marianne bij peter en tom juist hetzelfde doet als toen zij nog in het huis woonde : te pas en te onpas binnenvallen in de praktijk (en meestal zonder te kloppen)
Ze heeft allesbehalve een makkelijk karakter, en er zijn momenten dat ook mijn tenen krom in m'n schoenen staan bij haar opmerkingen of gedrag, maar dat wil niet zeggen dat ik haar zo'n onbeschofte en ondankbare dochter en schoondochter gun. Ook hier "team Marianne" dus! Maar dat was vast al duidelijk...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..