Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door Caligula »

Over de vete Marianne-Rosa zijn we er toch nog niet uit. Wat is tot hiertoe het resultaat van hun "samenwerking"? Nihil.
Wat Marianne betreft heb ik nog maar eens een staaltje van haar naastenliefde gezien in de middagafleveringen. De arme Julia inschakelen om de Noorderzon te kopen alleen maar om Peggy een hak te zetten, de vriendin van "haar Tommeke".
Wat Geert betreft: ik zeg niet dat ik hem goedkeur, maar verdomme ik kan wel begrijpen dat hij dat constant geruzie in die familie kotsbeu is.
En ik zou Matianne,Ann,Mayra,Tom het beste wensen en met de noorderzon vertrekken vooraleer ik echt een ongeluk doe.
0 x
Potentia Principatum
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Het huis wegschenken was niet zomaar uit de goedheid van haar hart, toch? Dat was om Tom een hak te zetten.
En geloof maar dat het kopen van de Z&Z uiteindelijk was om Rosa een hak te zetten.
Ze kon het ooit goed vinden met Mayra, totdat die An teveel ging beinvloeden, Ze kon het ooit goed vinden met Judith (zelfs nadat Geert een tijdje verliefd op haar was geweest), totdat ze Tom teveel ging beinvloeden.
Zoals ze Nancy behandelt is echt schandalig. Ze zegt de meest nare dingen tegen haar en kapt haar af, maar als ze haar nodig heeft kan er ineens port af en geld.

Ik zie in niets wat deze vrouw doet iets anders dan eigenbelang. Zeker in hoe ze Geert behandelt. Lief als hij met haar instemt, haar mee op reisjes neemt, haar naar de ogen kijkt. Maar rekening houden met hem, openstaan voor zijn visies of ideeen ....? Ho maar. Ik heb nooit begrepen wat Geert in haar zag.

EDIT: Trouwens, hoe zat dat in het begin, vader en dochter woonden in het huis met de praktijk en zij woonde elders op een flat? Ze praat altijd zo positief over Walter (naam?), maar dat huwelijk was dan ook niet veel waard.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Juist, daar is niet veel tegenin te brengen. Misschien even vervolledigen bij dat eigenbelang van Marianne
die Nancy inschakelt in haar strijd om Ann de ogen te openen voor de manipulatie van Mayra.
Wat was het gevolg ? ontslag. Marianne zorgt voor ander werk.
Mayra schakelt Waldek in om zwanger te worden,zadelt hem met schuldgevoel als werknemer bij misbruik van de taxi's. Hij moet in 't grootste geheim redder in nood spelen, wordt het slachtoffer van 't feit dat Mayra Kurt woest kreeg wegens hem verkracht, gechanteerd en nu overleden ook. Mayra chanteert hem te zwijgen nadat Kurt vermist wordt.
Gevolg : Waldek eindigt op de rechtbank voor moord. Hij werd vrijgesproken maar de verdwijning van Kurt blijft altijd door zijn hoofd spoken of hij daar al dan niet schuldig aan is. Nummer twee zet haar moeder op straat .
Marianne heeft zeker eigenbelang en is dominant maar... hoe noemen we dat dan bij die twee ?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

ranske schreef:hoe noemen we dat dan bij die twee ?
Daar is jammer genoeg geen naam voor.
0 x
Potentia Principatum
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Er is vooral geen naam voor omdat het zo'n absurd verhaal is - de verschillende onderdelen (vrouw wil kind en verleidt mannen; man verkracht vrouw; man redt vrouw en dood per ongeluk andere man; vrouw chanteert man enz. ) zijn nog wel voor te stellen, maar alles bij elkaar wordt een farce. En de rol van Waldek (beschermer terwijl hij er zwaar tegen is is helemaal belachelijk).
In ieder geval blijft het geval Marianne nog enigszins realistisch, hoewel haar wraakakties meestal zwaar doorslaan en ze ook wraak wil voor dingen die niet eens persoonlijk op haar gericht waren, maar die zij zo ervoer. En zij ervaart bijna alles als een persoonlijke aanval.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Amiche, zoals je zegt : absurd.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Dus Marianne haar grote troef was haar Tommeke laten getuigen? :roll: Marianne handelt momenteel volledig met haar emoties en niet met haar verstand en als ze niet oplet zou ze zich nog goed belachelijk kunnen maken op dat proces. :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Het enige wat ik voor Marianne kan zeggen (lang niet mijn favoriete personage) is dat ze wel meer ****aan haar lijf heeft dan die onnozele slappe vod van een dochter.
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Goed gespeeld van Marianne. En haar Tommeke is er met zijn open ogen ingetrapt. Net als drie jaar geleden (en nu in de middagaflevringen). :roll: :thumbdown:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Waar is Tom met zijn open ogen ingetrapt? Dat zijn zus (voor de zoveelste keer) als een bezetene tekeer ging? Volgens mij deed Ann dat ook... :whistle:
Volgens mij hebben de woorden van Judith minstens evenveel indruk gemaakt als de reactie van Marianne, als het gaat om zijn eventuele getuigenis in de rechtbank. Ik hoop dat hij het doorzet, en dat Marianne haar huis terug krijgt (al zie ik nog niet direct hoe zijn getuigenis daarin een verschil kan maken, maar goed).
De arrogantie van Ann vond ik echt misselijkmakend. Marianne had gelijk: waarom heeft ze dan geen eigen ruimte gezocht, als ze het zo beu was bij haar moeder? :boo:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Ikweetnix
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Ikweetnix »

Marianne is toch zeker ook niet onschuldig in deze hoor. Ze heeft het naar mijn mening toch een beetje uitgelokt. Wat ze wel meer doet zoals bij die bemiddeling op kantoor of toen ze de kleine Sandrine tegen Mayra wou opzetten.
Marianne had gelijk: waarom heeft ze dan geen eigen ruimte gezocht, als ze het zo beu was bij haar moeder? :boo:
Ik meen mij te herinneren dat ze dat wou doen, maar dat Marianne toen alles heeft gedaan om dat tegen te houden. Ann heeft fouten gemaakt, maar Marianne even zeer. Ze heeft Ann zo lang mogelijk bij zich proberen houden en dat wreekt zich nu.
0 x
"You can call me Root"
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Christel schreef:Marianne had gelijk: waarom heeft ze dan geen eigen ruimte gezocht, als ze het zo beu was bij haar moeder? :boo:
Juist, een cozy appartementje bvb. Maar dat is waarschijnlijk te min en voor lieve Mayra ook.
0 x
Potentia Principatum
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Ikweetnix schreef:
Marianne had gelijk: waarom heeft ze dan geen eigen ruimte gezocht, als ze het zo beu was bij haar moeder? :boo:
Ik meen mij te herinneren dat ze dat wou doen, maar dat Marianne toen alles heeft gedaan om dat tegen te houden. Ann heeft fouten gemaakt, maar Marianne even zeer. Ze heeft Ann zo lang mogelijk bij zich proberen houden en dat wreekt zich nu.
Niemand heeft Ann destijds onder schot gehouden om daar te blijven wonen. Ze was al ruimschoots volwassen en had zo kunnen gaan, ook al had Marianne op haar kop gaan staan. Maar dat deed Ann niet, omdat ze eigenlijk al die tijd niet weg wilde maar dat niet tegen Mayra durfde te zeggen. Ze bracht een te laag bod uit, ze zocht in een prijsklasse die voor haar en Mayra totaal onbereikbaar was, er moest en zou een perfecte tuin bij zitten voor Sandrine, enz. Uiteindelijk bood mama de uitkomst en betaalde een complete verbouwing van de bovenverdieping en het atelier. Ann en Mayra waren daar maar wat blij mee.

En kijk eens hoe ze daar nu voor bedankt wordt...

Dat Ann de vorige keer niet verhuisd is, is bovendien totaal geen reden om dat nu weer niet te doen. Dat Marianne, Ann veel te lang bij zich heeft willen houden, ben ik helemaal met je eens. Maar dat is geen excuus voor Ann om zich zo ondankbaar, arrogant en onbeschoft op te stellen. Haar gedrag verdient totaal geen respect, ze heeft alles in haar schoot geworpen gekregen en loopt daar nu onterecht mee te schermen. :boo:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
reda
Nog geen rang

Bericht door reda »

Precies of Marianne heeft de deur dicht getimmerd of hen opgesloten in de kelder. Marianne wou niet dat ze verhuisden en heeft hen een voorstel gedaan. Zij zijn op dat voorstel in gegaan, bij mijn weten heeft Marianne hen niet gedwongen of gechanteerd of bedreigd of dergelijke meer. Ze zijn maw uit vrije wil gebleven en hebben de verbouwingen netjes laten gebeuren op (schoon)mama haar kosten.

Ik begrijp heel goed dat Ann niet meer met haar moeder wil samenleven, maar er is nooit een excuus om uw moeder uit haar huis te zetten, laat staan haar ouderlijke huis. Of je nu een deel gekocht hebt of niet, of er nu een deel geschonken is of niet, dat doe je gewoon niet!

Er zijn wel meer ouders die (een deel van) het huis al schenken voor het overlijden, ik ben er vrij zeker van dat geen van hen dat doen met de bedoeling er dan uitegegooid te worden. Ann heeft trouwens nooit eerder laten weten dat ze wou dat Marianne vertrok, niet toen ze kocht, niet toen ze deel kreeg. Ik denk dat je met zekerheid kan zeggen dat mocht Ann toen hebben gezegd of laten uitschijnen dat Marianne dan wel uit huis moest vertrekken, dat de schenking niet was doorgegaan.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Een verwend nest die altijd onder moeder's vleugels geleefd heeft en ze was daar wat kontent mee. Want zelfstandig kan ze het niet,ze heeft altijd iemand nodig gehad,moeder,lief,Geert etc. Triestig personage. Als die alleen zou komen te staan stort ze gewoon in mekaar.
0 x
Potentia Principatum
Plaats reactie