Steven Lambrechts (Ben Van Ostade)

Gesloten
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Re: Steven Lambrechts (Ben Van Ostade)

Bericht door Tiboko »

Christel schreef: Vreemd ook wel dat Steven daar gewoon maar overheen stapt.
Uit zijn verleden weten we dat Steven niet bepaald stilstaat bij de gevoelens van andere mensen. Hij maakt een plan en de rest moet zich daar dan maar naar schikken.

Zo was de bedoeling van de Box toch dat Kobe zijn vader via allerlei "leuke" activiteiten beter zou leren kennen. Nu die afgevoerd is (vanwege geen tijd meer) zal dit enkel via het werk voor de wijngaard gaan gebeuren. Benieuwd hoe lang het duurt of er wrijvingen komen tussen die twee.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik heb soms het gevoel dat ze maar bitter weinig weten over elkaar's verleden.
0 x
Donderkop
x 435

Bericht door Donderkop »

Dit is een beetje absurd en geforceerd. Rosa met Steven geloof ik al niet echt. Dan Waldek die wijnboer gaat worden...? Ik denk dat Steven gewoon een middel is om een bepaald doel te bereiken: Rosa moet in geld komen en opnieuw verhaallijn krijgen op die manier. Want Rosa die arm blijft en kots opkuist, daar is niemand in geïnteresseerd.
Dus ja... steven zal komen te gaan, Rosa wordt rijk, neemt papa Wallie terug in huis, of wij daar nu van gediend zijn of niet.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Weet Steven niet hoe Waldek bij Rosa wegging ? Hij weet wel hoe Karin, Kobe, Rosa, Waldek enz.te delegeren
naar een positie die hem uitkomt. Benieuwd of hij daar ook in slaagt bij Peter straks :-?
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Ik heb het vorige week al gezegd: een onnozele vent met grootheidswaanzin.
Ja, het is al lang duidelijk dat hij Rosa weer bij Waldek wil krijgen als hij sterft, maar neen hij houdt er geen rekening mee wat die twee daar zelf van vinden. Zijn relatie met Rosa is eerder een verstandshuwelijk dan één uit liefde, afgesloten zoals hij vroeger zijn zakendeals sloot: met het oog op winst in de toekomst. Hier is de winst een gratis inwonende verzorgende. Het is trouwens ook nog niet gezegd dat Rosa ook maar iets erft, hij had zijn geld al voor hij met haar trouwde dus blijft het zijn geld (tenzij hij het via een huwelijkscontract in gemeenschap heeft gebracht maar dat zie ik niet in hem).
0 x
kingpietro105
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kingpietro105 »

Uhm zitten jullie niet een beetje te veel aan het fantaseren overh et feit dat steven rosa en waldek expres bij elkaar willen brengen. ik denk dat het zeker niet steven zen bedoeling is om rosa en waldek bij elkaar te brengen integendeel het gaat eerder gebeuren omdat ze vroeger een koppel waren en nu constant samen gaan werken met andere woorden een affaire..

Ik geef jullie wel gellijk in dat hij grootheidswaanzin heeft en die wijngaard te groots aanpakt en iedereen moet mee gaan in zen plan.

Loopt af met een grote klap zen project ...
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Eerder een doffe knal met een grote financiële put... En ja, ik blijf ervan overtuigd dat hij Rosa terug naar Waldek aan het regisseren is, net zoals hij alles wat nu gebeurt in scène heeft gezet. Denk eens aan zijn wens die hij in de doos moest doen, daar moest Rosa een ezelsoor aandoen zodat hij toch echt wel dat briefje trok. En wat moest er gebeuren? Tadaa... een wijngaard kopen.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Moet Steven nou zo nodig bij Karin op bezoek?
Hij kan daar beter weg blijven.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Da's waar :yup:
Maar dat krijg je, denk ik, als je heel uitgekookt met iemand trouwt omdat ze je zo fijn in de "watjes" legt de hele dag, maar je eigenlijk diep vanbinnen niet echt heen bent over je "grote liefde" die je voor een stukje comfortabele zekerheid gedumpt hebt omdat ze niet echt aan het standaardplaatje van een liefhebbende en verzorgende echtgenote voldeed. :razz: :mrgreen: ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Christel schreef: do 21 feb 2019, 10:46 Da's waar
Maar dat krijg je, denk ik, als je heel uitgekookt met iemand trouwt omdat ze je zo fijn in de "watjes" legt de hele dag, maar je eigenlijk diep vanbinnen niet echt heen bent over je "grote liefde" die je voor een stukje comfortabele zekerheid gedumpt hebt omdat ze niet echt aan het standaardplaatje van een liefhebbende en verzorgende echtgenote voldeed.
Ik had nochtans wel de indruk dat Karin(in die superkorte tijd dat ze terug samen was met Steven) echt wel rekening hield met zijn gezondheidstoestand/ziekte, en dat zonder hem te betuttelen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

ikke schreef: do 21 feb 2019, 12:42 Ik had nochtans wel de indruk dat Karin(in die superkorte tijd dat ze terug samen was met Steven) echt wel rekening hield met zijn gezondheidstoestand/ziekte, en dat zonder hem te betuttelen.
Die indruk had ik zeker ook! Maar ik denk echt dat Steven destijds gewoon de afweging heeft gemaakt bij wie hij met zekerheid het comfortabelste zou eindigen. Anders kan ik echt geen verklaring vinden voor zijn ge-wissel tussen eerst Rosa, toen weer Karin, en uiteindelijk toch weer Rosa. Want gevoelens wisselen zo snel niet, dus moet het een berekende keuze zijn.

En aangezien we zowat elke dag op een mierzoete manier voorgeschoteld krijgen hoe Rosa hem langs alle kanten pampert en naar de ogen kijkt, en hij zich dat tegenwoordig heel gewillig aan laat leunen, krijg ik hoe langer hoe meer de indruk dat Steven vooral op zoek was naar iemand die hem volledig volgt en in alles tegemoet komt zonder met haar ogen te knipperen. En dat laatste zou Karin nooit doen, juist omdat ze hem nooit zou betuttelen.

Normaal gesproken zou ik het overigens ook niet abnormaal vinden dat iemand nog inzit met de gezondheidstoestand van zijn ex, maar in dit geval wel. Steven is gewoon niet zuiver op de graat wat dat betreft...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
pnele
Poster rang 1
Poster rang 1
x 8
x 7

Bericht door pnele »

Wat een rare reactie van Steven was dit nu. Eerst al het werk van Lowie afbreken en dan zonder eigen inbreng vertrekken. In plaats van Lowie nu achter te laten met 'dit is niet wat ik in gedachten had', kon hij toch zelf eens vertellen wat hij dan wel verwacht. En de kabouters mogen wel gewoon verder werken volgens de oude plannen? Ik ben benieuwd hoe dit zal eindigen.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Steven zijn gezondheidstoestand begint stilletjes aan achteruit te gaan, op het einde van de aflevering is hij gevallen, het begin van het einde dus.
De meeste forumleden hier zullen niet rouwig om zijn als hij zal sterven.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Hij hoeft van mij zeker niet te sterven, maar wat minder de verwende kleuter uithangen zou wel fijn zijn. :razz:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Sterven hoeft ook niet, maar hij zou beter een beetje profiteren van wat het leven nog te bieden heeft. Wekelijks een kaartje trekken is ook niet belangrijk meer, terwijl zijn zoon zo zijn best gedaan heeft om leuke ideeën te vinden. Hij zet liever iedereen naar zijn hand en hij zegt hoe het gaat gebeuren. Ik kan dit moeilijk zien als een leuke erfenis of zekerheid voor de toekomst. Is dit wel echt de droom van Kobe of is het vooral zijn droom?
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Gesloten