Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Re: Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Bericht door nounake »

Ja...ze moeten wel hé ;) vandaag is 't gedaan en moeten we afkikken :doh:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Ik heb de aflevering van donderdag maar gedeeltelijk gezien en die van gisteren helemaal niet.
Wil iemand mij een samenvatting geven over de (interessante) aflevering van gisteren(vrijdag 4/09)?
Dank bij voorbaat!
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Bij dezen... :) :
Marianne krijgt het hard te verduren.
Alle bewijzen zijn tegen haar, en Tom en Ann zitten met hun handen in het haar wat er nog te doen valt aan een eventuele veroordeling. Tom wil zelf actie ondernemen, en het gooien op haar leeftijd om haar in elk geval voorlopig uit de gevangenis te krijgen, maar Ann overtuigt hem dat ze moeten vertrouwen op Peter. Later verneemt Peter van de raadkamer dat Marianne aangehouden blijft op verdenking van moord. Tom schrikt daarvan, omdat dit zou betekenen dat ze denken dat Marianne de dood van Geert gepland heeft, en niet dat het in elk geval nog in een vlaag van verstandsverbijstering of paniek gebeurd is. Peter zegt dat dit klopt, omdat door de verklaringen zou blijken dat Marianne Geert niet alleen neergestoken heeft, maar ook dat ze hem bewust naar het doktershuis gelokt heeft met een telefoontje. Dit zou betekenen dat haar een levenslange gevangenisstraf te wachten staat...
Vervolgens komt William binnenvallen in het advocatenkantoor om te vragen hoe de zaken ervoor staan, en ook of Marianne zijn briefje gelezen heeft. Hij wordt op de hoogte gebracht van de stand van zaken. Ook vertelt Peter hem dat Marianne niks meer met hem te maken wil hebben, en ook zijn brieven niet wil lezen. William zegt dat Marianne waarschijnlijk kwaad is door zijn eerlijke verklaring, maar dat ze dat mettertijd wel zal gaan begrijpen en dat hij haar niet zomaar wil opgeven. Hij laat toch weer een briefje voor haar achter bij Peter.

Julia neemt een drastische beslissing.
Ze is duidelijk nog altijd van de kaart door wat er gebeurd is. Als Lowie haar zegt dat Luc waarschijnlijk hersenschade overhoudt aan zijn zelfmoordpoging, gaat ze stiekem op bezoek bij Luc in het ziekenhuis. Het doet haar blijkbaar nogal wat om hem zo te zien liggen in dat bed, en ze vlucht snel de deur uit. Even later gaat ze naar Peter met de vraag of hij direct de scheiding wil regelen. Ze zegt tegen Peter dat ze niet het risico wil lopen dat ze dadelijk Luc's pampers moet verversen als hij weer bijgekomen is. Peter vraagt zich af of ze de dingen niet beter eerst een beetje kan laten zakken voordat ze overhaaste beslissingen neemt, maar stemt na aandringen van Julia toch toe. Hij zal de scheiding zo snel mogelijk in gang zetten...

Femke laat zich niet omkopen.
Ze is kwaad op Peter dat hij de beslissing om Rosa en Peggy buiten te jagen uit de Zus&Zo, helemaal alleen genomen heeft zonder haar erin te kennen. Bovendien is ze niet overtuigd of het wel zo'n goed plan is. Ze weten zelf tenslotte niks van het runnen van een B&B, en hebben nu al meer dan werk genoeg met LEV en Peter's advocatenbaantje. Peter moet echter dringend naar de rechtbank voor Marianne, en kan dus niet verder in discussie met Femke op dat moment. Hij wil 's avonds verder praten. Femke is niet blij! :mrgreen:
's Avonds doet Peter eigenlijk net alsof de discussie nooit gevoerd is. Hij heeft een cadeautje bij voor Femke: een (verlovings?)ring. Femke wordt boos en zegt dat Peter toch zou moeten beseffen dat ze niet om te kopen is.

Peggy en Rosa bespreken hun tactiek.
Rosa denkt dat je met honing meer bereikt dan met azijn, en wil Femke en Peter zeker niet tegen gaan werken omdat ze nu weg moeten uit de Zus&Zo. Ze merkt bovendien op dat het dan wel een héél onaangenaam jaar gaat worden, en ziet dat niet zitten. Peggy lijkt nog niet helemaal overtuigd. Zij wil eigenlijk niet zo makkelijk buigen voor Femke en Peter. Renzo mengt zich in de discussie en is het helemaal met Rosa eens. Hij suggereert zelfs dat Peggy misschien moet proberen om weer bevriend te raken met Femke, om zo Peter buiten spel te zetten...

Er staat Jenny een emotioneel afscheid te wachten.
Bianca vertrekt weer naar Marokko en neemt afscheid van iedereen. Ze mogen allemaal gerust langskomen! Ze gaat ook nog even bij Frank langs voordat ze vertrekt, en geeft hem een kleine peptalk.

Simonne wordt verrast.
Door soep en spaghettisaus van Yvette. Jana moest dat van Yvette mee naar huis nemen voor Frank en Simonne, maar Yvette had haar gevraagd niet zeggen van wie het af kwam. Jana deed dat toch, en Simonne was er toch wel zodanig blij mee dat ze Yvette een sms'je gestuurd heeft om haar te bedanken. Yvette liep op wolkjes door dat sms'je... :)

En:
Emma kreeg post. Bij het openmaken daarvan, bleek het om een brief van Danny te gaan. Emma sloeg volledig in paniek! Toen Judith thuis kwam, de brief op tafel vond en ook volledig in paniek sloeg, vond ze Emma uiteindelijk in elkaar gedoken op de grond in de keuken, met haar handen over haar oren.
+
Aan het einde van de aflevering zagen we een lichtjes zenuwachtige Hélène de kaarsjes op haar tafel aansteken. Ze leek vol verwachting op hetgeen waarop ze zat te wachten. Er werd aangebeld, en toen ze de deur openmaakte, konden we horen dat Henri op bezoek kwam. Hopelijk krijgen we hem maandag ook te zien, maar da's nog even afwachten... ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Ongeacht de leeftijd blijft het de verantwoordelijkheid van de ouders wat de kinderen te zien krijgen. Of het nu geweld in Thuis is of miserie die terroristen veroorzaken of die vluchtelingen meemaken. Dat de uitzending werd voorafgegaan door een subtiele waarschuwing is positief, maar voor beelden die soms opduiken in het journaal, die véél gruwelijker bleken heb ik dergelijke waarschuwing nooit gehoord.
0 x
Yvetje
Poster rang 3
Poster rang 3
x 193
x 236

Bericht door Yvetje »

Toch wel een mooie scène gisteren tussen Suske en Yvetje... :yup: :yup: :yup:
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Heel mooi en prachtig gespeeld !
0 x
Suske
Poster rang 2
Poster rang 2
x 238
x 187

Bericht door Suske »

Vond ik ook. Ze waren echt heel lief en begripvol naar elkaar... :romance-grouphug:
Altijd mooi om te zien :thumbup:
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Vraagje aan de kenners : ik ken niets van dansen, dus ik wil graag weten of Bob en Mayra het eigenlijk wel kunnen? Was dat tango dansen beginners-niveau of toch al iets meer dan dat?
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

annekeHU schreef:Vraagje aan de kenners : ik ken niets van dansen, dus ik wil graag weten of Bob en Mayra het eigenlijk wel kunnen? Was dat tango dansen beginners-niveau of toch al iets meer dan dat?
Mijn mening:
Het was niet het soort tango waar echte tangodansers (dus zeker géén Bob & C°) hun kunnen mee tonen, door het soort authentheke tango te dansen die na de eerste passen snel naar een 18+ rating evolueert.
Natuurlijk, een cafédecor zoals de Frens met aanwezigen waarvan enkel Bob probeert te doen alsof hij kan dansen, maken het greintje sfeer dat er zou moeten groeien, bij het ontkiemen genadeloos kapot.
Voor een tango geldt dat "de paskes kunnen doen" niet volstaat. Ik heb ooit les gevolgd (stel u voor), maar gelukkig zelf beseft dat het niet my cup of tea was.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Wel ik heb nu Tango geleerd (wel ja!) en ik kan het dus doen. Zeker niet perfect maar toch.
En zoals hierboven gezegd, het gaat het er niet om "paskes te doen". Je moet het voelen, tango is passie en eens je dat beet hebt gaat het als het ware vanzelf. Zelfs als man leidt je niet echt, het is de muziek die je leid. En als je dat gevoel hebt dan kun je het gewoon. Nu geef ik toe dat ik een uitstekende leraar heb. :angel:
Wat Bob en Mayra doen is technisch zeker niet slecht maar er zit geen passie,geen vuur in begrijp je? Je moet je laten gaan, je overgeven aan de muziek. Goed, ik zal maar ophouden zeker?
0 x
Potentia Principatum
Prieeltje
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Prieeltje »

Veel vuur vond ik er inderdaad ook niet inzitten!
Ik vroeg me vooral af waar die volgens het facebook event van Paulien 500 aanwezigen waren? Meer dan 50 man was er niet denk ik ;-) (en kan ook niet in de Frens binnen denk ik!)
0 x
Faith is to believe what you do not see, the reward of this faith is to see what you believe...
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Prieeltje schreef:Veel vuur vond ik er inderdaad ook niet inzitten!
Ik vroeg me vooral af waar die volgens het facebook event van Paulien 500 aanwezigen waren? Meer dan 50 man was er niet denk ik ;-) (en kan ook niet in de Frens binnen denk ik!)
Was dat nu hun dance battle? Ik leer bij! Adil ging op de vloer liggen en tolde twee keer om zijn as. Anderhalve minuut "spektakel". Jens deed niet eens moeite om te verbergen dat hij daar ferm tegen zijn goesting rond liep, en Ann had Paulien uitsluitend meegesleurd op de dansvloer als excuus om Mayra in de gaten te houden. The End.
De zoveelste scène om snel te vergeten. :thumbdown:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Ik was eigenlijk ook ontgoocheld in de tangodemonstratie.
De aflevering van gisteren ging niet enkel daarover, had een geluk kunnen zijn voor kijkers zoals ik.
Maar jammergenoeg ook globaal gezien een aflevering om rap te vergeten. Mijn ongezouten persoonlijke mening!
Laatst gewijzigd door ikke op za 05 dec 2015, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
fazou
Nog geen rang

Bericht door fazou »

Ik vond de hele week maar slapjes. Weinig om het lijf hebbend. Hopend op beter de komende weken.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

ikke schreef:Ik was eigenlijk ook ontgoocheld in de tangodemonstratie.
De aflevering van gisteren ging niet enkel daarover, had een geluk kunnen zijn voor kijkers zoals ik.
Maar jammergenoeg ook globaal gezien een aflevering om rap te vergeten. Mijn ongezouten persoonlijke mening!
Helemaal akkoord. Nu van de andere kant kan de boog ook niet altijd gespannen zijn. Maar je hebt gelijk, het was slap eigelijk zoals de hele week trouwens. Mss zijn ze aan het opladen voor een Kerstmis drama.
0 x
Potentia Principatum
Plaats reactie