Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef: di 24 dec 2024, 10:05 Lieven ligt in het appartement van Waldek, bewusteloos. Lyn en Sam zijn in school en toch wordt Sam door vader of dochter de kop ingeslagen?

Zoals ik al dacht - rammelt alweer aan alle kanten. Benieuwd hoe ze er dit keer een draai aan gaan geven...

Gelukkig blijft Thuis meedoen aan de kerstsfeer vanavond, dus vrede op aarde en lief zijn voor elkaar :doh:

Voor Sam hoop in ieder geval spoedig beterschap, want zij zal zich wellicht niet herinneren wie haar heeft aangevallen, uiteraard :yup:
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Tiboko schreef: di 24 dec 2024, 11:30 wellicht niet herinneren wie haar heeft aangevallen, uiteraard
Als ze het overleeft… er zijn al verschillende personages uit, misschien Sam ook?
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Als het gevecht tussen Lieven en Lyn heeft plaatsgevonden in het klaslokaal, dan zou het zoals hier eerder vermeld werd misschien zijn opgenomen op de laptop van Sam (heb daar vrijdag ook op gelet dat Sam die laptop niet uitschakelde :shhh: ) en Thuis kennende zal dat na de kerstvakantie ontdekt worden.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

martha schreef: di 24 dec 2024, 14:24 Als het gevecht tussen Lieven en Lyn heeft plaatsgevonden in het klaslokaal,
Wat een verwarrende situatie alweer! Het was toch in het appartement dat Lieven is neergeslagen. En dan komt Lyn bij Sam in het klaslokaal. Tot daar alles normaal. Maar verder hebben we niks gezien. Is Lieven haar dan gevolgd met dat gat in z'n hoofd?? Sam zat daar toch nog kerngezond achter haar lessenaartje het laatst dat ik haar zag??? Begrijp het niet meer!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Als een fles op je hoofd wordt kapot geslagen, dan heb je minstens een hersenschudding of schedelbreuk, dus normaal gezien zou hij een ambulance gebeld hebben...

Hoe hij dan ineens op school belandt? Maar de kans is groot dat het wéér tot en trek- en duwpartij kwam tussen Lyn en haar vader en werd Sam per ongeluk slachtoffer, omdat ze hen uiteen wilde halen ??
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Is dat gezegd, dat het op school gebeurd is? :denk:
0 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Als Sam er niet spectaculair doorkomt, vind ik dat ze die verhaallijn niet nodeloos moeten trekken met andere ziekenhuizen en al. :nope: Het is al triestig genoeg zo.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Dat vind ik ook, Frankeneddy - ik hoop dat iemand Simonne op andere gedachten kan brengen of dat er toch een miraculeuze genezing zit aan te komen.
Op een Luc 2.0 zit ik ook niet te wachten.
Dus ik hoop dat deze verhaallijn realistisch en sereen wordt afgehandeld.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

satine schreef: di 07 jan 2025, 10:33 of dat er toch een miraculeuze genezing zit aan te komen.
hoop ik ook stilletjes, maar denk dat dit niet zal gebeuren. Eigenlijk is dat dan de goede naam en faam van sommige dokters in twijfel trekken en ook bangelijk om mensen, die in hetzelfde geval verkeren, valse hoop geven. Maar inderdaad, een serene en vlugge afwerking zou mooi zijn.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Daar sluit ik mij volledig bij aan. Hersendood is dood, hoe hard dit ook klinkt. Maar Simonne ziet haar "nog ademen". Dit is ook een heel logische reactie want de eigen hersenen weigeren te registreren dat dit enkel komt omdat "de pries" nog insteekt. Dat kan jaren volgehouden worden maar daarmee komt iemand niet terug. En dit zal misschien ook wel hard klinken maar nu komt Sam nog in aanmerking voor orgaandonatie. Binnen maanden of een jaar niet meer.
Hoewel ze soms het bloed vanonder de nagels haalde met haar gedram en bemoeizucht is het jammer dat ze moet verdwijnen (als de actrice hier zelf voor koos kon er toch iemand anders de rol overnemen) want in tegenstelling tot anderen vind ik haar rol niet uitgespeeld.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Inderdaad Heidi, Sam zou nooit meer dezelfde worden. En een 'miraculeuze genezing' zou een behoorlijke kaakslag zijn voor mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt en waar van zo'n ommekeer geen sprake was. Om nog maar te zwijgen over het feit hoe de medische wereld in vraag gesteld wordt.
Een tweede opinie zou geen kwaad kunnen, maar het is geen sprookje.
Maar Thuis kennende, hebben we hier het laatste nog niet van gezien. Ik hoop dat Tim tot zijn schoonmoeder kan doordringen, want hysterische Simonne was me gisteravond al wat te veel.
Ik heb in 2022 de zaak 'Archie Battersbee' gevolgd in het VK, die moeder heeft haar zoontje maandenlang in coma gelaten en dat heeft het NHS pakken en pakken geld gekost.
Uiteindelijk is de rechtbank tussen gekomen en zijn de machines stil gezet.
Dus ik hoop dat dit hier niet het geval gaat zijn.

Teru ontopic:
Ik vind het vreselijk voor degenen die achterblijven - en ook wel voor de kijker die weer een grote portie verdriet mee mag verwerken - maar het personage zal ik niet missen.
Ook al had ik haar liever op een andere manier uit de reeks zien vertrekken, maar dan ook liefst zonder Tim.
0 x
Bonsai2020
Nog geen rang
x 1
x 1

Bericht door Bonsai2020 »

Ik vind het heel spijtig dat Sam de reeks zou verlaten… ik vind haar een leuke en goede actrice! En het blijft fictie, dus laat er maar een mirakel gebeuren als haar dochtertje haar zal bezoeken in het ziekenhuis… ook in het echte leven mag je de hoop nooit opgeven! :violin:
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Bonsai2020 schreef: wo 08 jan 2025, 14:21 ook in het echte leven mag je de hoop nooit opgeven!
Voor iemand in de situatie van Sam is er geen hoop meer. Doorgaan met behandeling is gewoon therapeutische hardnekkigheid, iets waar ik redelijk allergisch aan ben. Een medisch mirakel in Thuis zou een kaakslag zijn voor iedereen die hetzelfde meemaakt.
Laatst gewijzigd door heidiw op do 09 jan 2025, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Inderdaad Heidi - er zijn al genoeg verhaallijnen geweest waar gevoelige thema's op een drafje werden afgehandeld, waardoor mensen die er IRL veel langer over doen, met de vinger gewezen werden.
Dus een miraculeuze genezing hoeft voor mij niet.
Helemaal in het begin hoopte ik daar nog op, maar als er zware hersenschade is en niks meer van reacties op prikkels... :nope:
Een soap moet niet per se de realiteit 100% weergeven, maar het is ook geen sprookje.
1 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

RIP Sam :crying-yellow: Ik ga het personage missen :yup: want ik was altijd wel (stiekem) fan van haar.
1 x
Gesloten