Marianne had die streek met dat bod inderdaad niet uit mogen halen (die vind ik nog steeds te gek voor woorden), maar ik vind dat telefoontje van Marianne toch niet te vergelijken met wat Ann doet: haar kind uitspelen tegenover oma. En dat doet ze nu al maanden, dat is niet iets van de laatste dagen...Ikweetnix schreef:ze is hard, maar haar leermeesters waren inderdaad goed. Marianne oogst natuurlijk nu wel wat ze gezaaid heeft. Had ze die gemene streek met dat bod niet uitgehaald dan was dit niet gebeurd.
Ann De Decker (Monika Van Lierde)
- Christel
- Poster rang 5 
- x 3251
- x 1602
Re: Ann De Decker (Monika Van Lierde)
	0 x

Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

- Caligula
- Poster rang 5 
Ja,en dan Sandrine nog eens onder de neus van Peggy zetten om daarna doodleuk te zeggen dat ze voorgoed weggaat. Erg tactvol.

0 x

Potentia Principatum

- Ikweetnix
- Poster rang 1 
Ze oogst hier toch gewoon wat ze gezaaid heeft. Marianne is zelf begonnen met Sandrine te gebruiken tegen Mayra. Tuurlijk was het niet mooi wat Ann deed t.o.v. Marianne vandaag, maar Marianne heeft dit alles naar mijn mening toch een beetje gezocht hoor. Als Marianne dat bod niet gesaboteerd had, zou alles wss veel sneller op gelost zijn geweest.Christel schreef:Marianne had die streek met dat bod inderdaad niet uit mogen halen (die vind ik nog steeds te gek voor woorden), maar ik vind dat telefoontje van Marianne toch niet te vergelijken met wat Ann doet: haar kind uitspelen tegenover oma. En dat doet ze nu al maanden, dat is niet iets van de laatste dagen...Ikweetnix schreef:ze is hard, maar haar leermeesters waren inderdaad goed. Marianne oogst natuurlijk nu wel wat ze gezaaid heeft. Had ze die gemene streek met dat bod niet uitgehaald dan was dit niet gebeurd.
En tuurlijk was het niet tactvol. Maar hoe breng je zoiets op tactvolle manier?
					Laatst gewijzigd door Ikweetnix op do 29 mei 2014, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.

0 x

"You can call me Root"

- 
				Evaaa
- x 435
Anderzijds, als Ann haar moeder zo veracht en weet dat ze weer in het huis gaat komen, kan je daar op anticiperen. Vluchten naar Kaapverdië en is vluchten van je probleem. Als Ann denkt dat alles daar mee opgelost gaat zijn.  

0 x

- Christel
- Poster rang 5 
- x 3251
- x 1602
Dat heb ik dan toch gemist, geloof ik...Ikweetnix schreef:Ze oogst hier toch gewoon wat ze gezaaid heeft. Marianne is zelf begonnen met Sandrine te gebruiken tegen Mayra.

Oké, ze heeft een keer tegen Mayra gezegd dat Ann de moeder is van Sandrine, en dat zij dus uitmaakte bij wie dat kind zou blijven (toen Mayra haar mee naar Peggy wou nemen en zij en Marianne weer eens ruzie hadden, geloof ik), maar dat was het dan ook wel...
Daar tegenover staat dat Marianne alle mogelijke moeite moest doen om een middagje met Sandrine op stap te kunnen - terwijl ze Geert toch netjes gevolgd was naar het appartement aan de overkant, en Ann haar ook toen beloofde dat ze altijd welkom was en Sandrine altijd op mocht zoeken - maar dat gewoon niet geregeld kreeg. Sowieso, zodra er iets gebeurde, was de eerste reactie van Ann om Sandrine bij Marianne weg te houden, of zelfs onder haar neus weg te grissen (zoals vandaag ook weer). Iets wat Sandrine ook meekrijgt, en wat me ook best wel schadelijk lijkt voor een kind dat het gewend is dagelijks bij haar oma in de buurt te zijn.
	0 x

- Ikweetnix
- Poster rang 1 
Had het over die keer dat ze zielig zat te doen in bijzijn van Sandrien en zat te zeggen tegen dat kind dat ze haar misschien niet meer veel zou zien door de schuld van Mayra.  Vrij idiote zet van Marianne, want je zag van op een kilometer aankomen dat zoiets Ann (logischerwijs) zou kwaad maken.

0 x

"You can call me Root"

- karolien85
- Poster rang 3 
- x 1
Peggy ziet Sandrine toch niet ...Caligula schreef:Ja,en dan Sandrine nog eens onder de neus van Peggy zetten om daarna doodleuk te zeggen dat ze voorgoed weggaat. Erg tactvol.

maar volgens mij speelt Peggy t blind zijn ...
Ik vind ook dat An het niet mooi speelt, ze kunnen toch evengoed aan zee gaan wonen he.
	0 x

- Christel
- Poster rang 5 
- x 3251
- x 1602
Ach ja, dat was ik vergeten...Ikweetnix schreef:Had het over die keer dat ze zielig zat te doen in bijzijn van Sandrien en zat te zeggen tegen dat kind dat ze haar misschien niet meer veel zou zien door de schuld van Mayra. Vrij idiote zet van Marianne, want je zag van op een kilometer aankomen dat zoiets Ann (logischerwijs) zou kwaad maken.

Maar dat was wel direct nadat Rosa haar onder de neus had gewreven dat ze Sandrine's kamertje wel zou vinden, omdat ze daar toch vaak geweest was tijdens Marianne's afwezigheid. Ook toen werd Sandrine al bij Marianne weggehouden, en werd er voor oppasdiensten ineens naar de Zus&Zo gerend.
Ik zeg niet dat Marianne heilig is in deze, hoor, maar Ann loopt al vanaf het begin af aan te schermen met Sandrine (ze mocht oma geen welterusten zeggen, tijdens Marianne's afwezigheid werd er bij Sandrine op gehamerd dat ze de muziek lekker hard konden zetten nu oma weg was, enz.). Wat er ook gebeurt, zoiets vind ik gewoon echt niet kunnen...
	0 x

- Skere
- Nog geen rang
Als ze dan toch naar dat eiland verhuizen, zouden we dan weer twee personages verliezen? Nee toch?
Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen, maar toch, het is televisie hé.

0 x

- Ikweetnix
- Poster rang 1 
Dat soort dingen hoort inderdaad niet. En Ann is net als Marianne verre van onschuldig. Ze is erg gemeen tegen haar moeder. Vrij laat begonnen met rebelleren, maar ik denk dat die rebellie ergens ook komt van het soort opvoeding dat ze kreeg (en daar bovenop natuurlijk ook wat van Mayra's manipulatie). Heb ook gewoon het gevoel dat het een beetje komt omdat ze zich momenteel extra fel wil laten gelden, omdat ze zelf het gevoel heeft dat ze dit nooit echt heeft kunnen doen. Denk dat dit vrij typerend is eigenlijk. Daarom verbaasd Anns gedrag me ook niet echt, maar ben er wel van overtuig dat dit maar een tijdelijke passage is. Beetje een late puberteitChristel schreef:Ach ja, dat was ik vergeten...Ikweetnix schreef:Had het over die keer dat ze zielig zat te doen in bijzijn van Sandrien en zat te zeggen tegen dat kind dat ze haar misschien niet meer veel zou zien door de schuld van Mayra. Vrij idiote zet van Marianne, want je zag van op een kilometer aankomen dat zoiets Ann (logischerwijs) zou kwaad maken.
Maar dat was wel direct nadat Rosa haar onder de neus had gewreven dat ze Sandrine's kamertje wel zou vinden, omdat ze daar toch vaak geweest was tijdens Marianne's afwezigheid. Ook toen werd Sandrine al bij Marianne weggehouden, en werd er voor oppasdiensten ineens naar de Zus&Zo gerend.
Ik zeg niet dat Marianne heilig is in deze, hoor, maar Ann loopt al vanaf het begin af aan te schermen met Sandrine (ze mocht oma geen welterusten zeggen, tijdens Marianne's afwezigheid werd er bij Sandrine op gehamerd dat ze de muziek lekker hard konden zetten nu oma weg was, enz.). Wat er ook gebeurt, zoiets vind ik gewoon echt niet kunnen...

Daarnaast is er dan ook natuurlijk Marianne die niet lijkt in te zien dat ze haar relatie met Ann verergert door haar dicht proberen te houden. Ze had gewoon Ann dat huis moeten laten kopen . De afstand zou wonderen kunnen doen voor hun relatie.
	0 x

"You can call me Root"

- satine
- Poster rang 5 
- x 1666
- x 2571
Marianne is zeker geen engeltje en ze heeft in deze situatie veel aan zichzelf te danken - maar hoe Ann en Mayra zichzelf mooi praten is toch ook wel van de zotte.
En inderdaad, wat Christel zegt: hoe Ann haar eigen kind gebruikt om haar moeder een hak te zetten (want gisteren was niet de eerste keer) gaat mijn petje te boven.
Wat voor soort moeder ben je dan? En daar dan nog 'een kleintje' onderweg, bij haar psychisch gestoorde onschuldige vriendin.
Had die echt alles verteld en er eerlijk bij opgebiecht dat Marianne het wel degelijk bij het rechte eind had toen ze Mayra beschuldigde, was alles anders gelopen.
Late puberteit of niet (op die leeftijd is het eerder bijna vroege seniliteit ) haar gedrag is er over.
  ) haar gedrag is er over.
En soms denk ik dat ze nu zo koel en afstandelijk doet om vooral niet naar haar eigen hart te moeten luisteren.
Want een eigen mening heeft Ann nooit echt gehad, ook niet 'nu ze eindelijk terug kan ademen' - nu is het Mayra die de scepter zwaait.
Alleen is Ann zo vreselijk bang om alleen te zijn (zit in de familie blijkbaar) dat ze eender wat voor haar lieveke zou doen.
Ze heeft haar probleem verlegd en is dus geen greintje 'gegroeid' zoals ze zo vaak wil laten uitschijnen.
En ik heb altijd sympathie gevoeld voor Ann en haar moeder - maar deze verhaallijn is zo absurd dat ze gerust allebei even mogen verdwijnen wat mij betreft.
(wat na vanavond ook het geval zal zijn, wegens de zomerstop)

En inderdaad, wat Christel zegt: hoe Ann haar eigen kind gebruikt om haar moeder een hak te zetten (want gisteren was niet de eerste keer) gaat mijn petje te boven.
Wat voor soort moeder ben je dan? En daar dan nog 'een kleintje' onderweg, bij haar psychisch gestoorde onschuldige vriendin.
Had die echt alles verteld en er eerlijk bij opgebiecht dat Marianne het wel degelijk bij het rechte eind had toen ze Mayra beschuldigde, was alles anders gelopen.
Late puberteit of niet (op die leeftijd is het eerder bijna vroege seniliteit
 ) haar gedrag is er over.
  ) haar gedrag is er over.En soms denk ik dat ze nu zo koel en afstandelijk doet om vooral niet naar haar eigen hart te moeten luisteren.
Want een eigen mening heeft Ann nooit echt gehad, ook niet 'nu ze eindelijk terug kan ademen' - nu is het Mayra die de scepter zwaait.
Alleen is Ann zo vreselijk bang om alleen te zijn (zit in de familie blijkbaar) dat ze eender wat voor haar lieveke zou doen.
Ze heeft haar probleem verlegd en is dus geen greintje 'gegroeid' zoals ze zo vaak wil laten uitschijnen.
En ik heb altijd sympathie gevoeld voor Ann en haar moeder - maar deze verhaallijn is zo absurd dat ze gerust allebei even mogen verdwijnen wat mij betreft.
(wat na vanavond ook het geval zal zijn, wegens de zomerstop)

0 x

- 
				jessie V.
- Poster rang 5 
- x 692
- x 532
An ruikt de vrijheid. Maar ze is nog niet weg en ik ben bang dat het ook niet zover komt. Dat zou ik spijtig vinden voor haar.

0 x

- k de vis
- Poster rang 2 
van mij mogen ze vertrekken, maar idd... dit gaat wellicht niet gebeuren.... wie of wat dat gaat voorkomen is natuurlijk de vraag....Skere schreef:Als ze dan toch naar dat eiland verhuizen, zouden we dan weer twee personages verliezen? Nee toch?
 misschien dat Marianne uiteindelijk haar huis nog een tweede keer wegschenkt en zich definitief elders gaat vestigen
 misschien dat Marianne uiteindelijk haar huis nog een tweede keer wegschenkt en zich definitief elders gaat vestigen
					Laatst gewijzigd door k de vis op vr 30 mei 2014, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

0 x

- 
				ranske
- Poster rang 4 
Ik voorzie geheimzinnige problemen met Geert die dramatisch aflopen zodat zijn personage verdwijnt en als gevolg daarvan Ann niet vertrekt. Wie weet ? Ook werkt die geheimdoenerij rond die stalker en zijn auto op mijn zenuwen.
De schrijvetjes zijn echt van het soort dat gerust een heel seizoen lang met dat stukje auto kunnen spelen.

De schrijvetjes zijn echt van het soort dat gerust een heel seizoen lang met dat stukje auto kunnen spelen.
	0 x

- Caligula
- Poster rang 5 
Ann is haar boeltje bij mekaar aan het pakken maar vertrekken?
Geert heeft al zijn hout gehakt.
Danny heeft vrij net als Tim (kan mss Peter-Femke helpen met hun verhuis)
Zo ver staan we, de rest is speculatie.

Geert heeft al zijn hout gehakt.
Danny heeft vrij net als Tim (kan mss Peter-Femke helpen met hun verhuis)
Zo ver staan we, de rest is speculatie.
	0 x

Potentia Principatum