Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door Christel »

ranske schreef:Aanvankelijk kwam dat bij Marianne niet eens op om Nancy erbij te halen. Nu doet ze dat omdat ze
geen andere middelen meer ziet. A propos, als die schenking herroepen wordt is ze terug eigenares.
Ik hoop echt dat Ann en Mayra dan aan den lijve ondervinden hoe dat is, op straat vliegen.
Ook ik zou het heel mooi vinden om dat te zien gebeuren. Toch vrees ik dat we dat nooit te zien gaan krijgen, of toch niet op de manier die Marianne nu bedacht heeft. Niks ten nadele van Nancy, maar hoe zou zij iets moeten vinden wat Ann (bewijsbaar) ondankbaar over laat komen? Als je al ziet hoe het de laatste keer in de rechtbank ging...; zelfs de rechter vond het geen stijl wat Ann uithaalde, dat werd wel duidelijk tijdens de uitspraak, maar toch hield ze zich strikt aan de wet. Als het voortijdig incasseren van een erfenis al niet afdoende ondankbaar gevonden wordt, wat dan nog wel? :-?

En dat niet alleen, maar Nancy is de enige die het ziet zitten om met Marianne mee te vechten voor dat huis. Geert was het daar voor het proces eigenlijk al liever afgetrapt, dus ik vraag me af wat hij gaat doen als hij achter Marianne's plannen komt. Ik vrees dat ze zal moeten uitkijken, of ze raakt hem ook nog kwijt...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef:
ranske schreef:Aanvankelijk kwam dat bij Marianne niet eens op om Nancy erbij te halen. Nu doet ze dat omdat ze
geen andere middelen meer ziet. A propos, als die schenking herroepen wordt is ze terug eigenares.
Ik hoop echt dat Ann en Mayra dan aan den lijve ondervinden hoe dat is, op straat vliegen.
Ook ik zou het heel mooi vinden om dat te zien gebeuren. Toch vrees ik dat we dat nooit te zien gaan krijgen, of toch niet op de manier die Marianne nu bedacht heeft. Niks ten nadele van Nancy, maar hoe zou zij iets moeten vinden wat Ann (bewijsbaar) ondankbaar over laat komen? Als je al ziet hoe het de laatste keer in de rechtbank ging...; zelfs de rechter vond het geen stijl wat Ann uithaalde, dat werd wel duidelijk tijdens de uitspraak, maar toch hield ze zich strikt aan de wet. Als het voortijdig incasseren van een erfenis al niet afdoende ondankbaar gevonden wordt, wat dan nog wel? :-?

En dat niet alleen, maar Nancy is de enige die het ziet zitten om met Marianne mee te vechten voor dat huis. Geert was het daar voor het proces eigenlijk al liever afgetrapt, dus ik vraag me af wat hij gaat doen als hij achter Marianne's plannen komt. Ik vrees dat ze zal moeten uitkijken, of ze raakt hem ook nog kwijt...
Geert is inderdaad de enige in dat huis, net als dokter Walter vroeger, die Marianne af en toe eens wat verstand kan bijbrengen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef: Geert is inderdaad de enige in dat huis, net als dokter Walter vroeger, die Marianne af en toe eens wat verstand kan bijbrengen.
Dat hoor je mij niet zeggen... Hoewel ik kan begrijpen dat Geert het geruzie beu is, en ik persoonlijk ook niet meer in dat wespennest zou willen wonen, kan ik me ook voorstellen dat Marianne zich niet zonder slag of stoot op straat laat zwieren door "dochterlief" en haar achterbakse "liefke". Dat vind ik niet dom, maar hooguit vermoeiend voor haar en Geert.
En daarbij; Geert verwacht dat de familiebanden wel weer goed getrokken kunnen worden als Marianne zich neerlegt bij de situatie, maar het verraad wat Ann gepleegd heeft komt echt niet zomaar goed door het dood te zwijgen of "te laten zakken", dus hoe hij dat ziet, begrijp ik ook niet helemaal moet ik zeggen... :-?
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Marianne krijgt weer te maken met 'n gebrek aan soepelheid bij Geert.Toen hij bij Marianne wegging kreeg ze ook nooit een kans om haar verhaal te doen. Hij denkt in legertermen, winnen of verliezen en dat trekt hij door in zijn prive leven. Voor hem heeft Marianne verloren en moet ze zich ' overgeven '.Marianne die geeft echter niet op omdat er voor haar zoveel vanaf hangt en flauw van Geert haar nu alleen te laten om haar weerstand tegen Ann en Mayra te breken.
Dan komt de " wapenstilstand " denkt hij, en hoe Marianne zich voelt en niet opgeeft verstaat hij niet.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1071
x 596

Bericht door martha »

Als, en ik zeg als, Marianne toch het pleit wint en in HET huis mag blijven wonen dan denk ik niet dat zij haar dochter, Anneke, gaat buiten zwieren :naughty: Mayra daarentegen :mrgreen: Die krijgt waarschijnlijk niet eens de kans meer om haar eigen voeten op de grond te zetten op het moment dat zij buitengejaagd wordt.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1722
x 2656

Bericht door satine »

ranske schreef:Marianne krijgt weer te maken met 'n gebrek aan soepelheid bij Geert.Toen hij bij Marianne wegging kreeg ze ook nooit een kans om haar verhaal te doen. Hij denkt in legertermen, winnen of verliezen en dat trekt hij door in zijn prive leven. Voor hem heeft Marianne verloren en moet ze zich ' overgeven '.Marianne die geeft echter niet op omdat er voor haar zoveel vanaf hangt en flauw van Geert haar nu alleen te laten om haar weerstand tegen Ann en Mayra te breken.
Dan komt de " wapenstilstand " denkt hij, en hoe Marianne zich voelt en niet opgeeft verstaat hij niet.
Toch begrijp ik Geert wel - het gaat er voor hem ook over dat - als ze haar plannen doorzet - haar huis niet kwijt is, maar wel haar familie.
En dan begint het hele spel weer van voren af aan, omdat ze Sandrine dan niet meer mag zien.
Daar komt bij dat ze geen van beiden nog 20 zijn, EN dat Geert met Ann moet samenwerken - begrijpelijk dat hij liefst zo weinig mogelijk wrijvingen heeft.

Maar Marianne ziet dat allemaal niet - het enige wat zij momenteel wil is winnen en dat ze daar een prijs zal moeten voor betalen, komt niet eens in haar op.
Ze zou blij moeten zijn met een man die probeert haar met haar twee voeten op de grond te houden. :angel:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:Maar Marianne ziet dat allemaal niet - het enige wat zij momenteel wil is winnen en dat ze daar een prijs zal moeten voor betalen, komt niet eens in haar op.
Ze zou blij moeten zijn met een man die probeert haar met haar twee voeten op de grond te houden. :angel:
Dat is waar, maar dan zal hij waarschijnlijk toch wel met wat meer uitleg moeten komen dan: "Ik heb er de energie niet meer voor". Marianne heeft die energie nog wel, want voor haar hangt er ook meer vanaf. Bovendien is ze van mening dat ze haar dochter toch al kwijt is (en in zekere zin is dat ook wel zo, als je ziet hoe Ann zich tegenover haar gedraagt), en ziet ze Sandrine inmiddels ook nog maar amper. Ik geloof niet dat het enkel winnen is wat Marianne voor ogen heeft, maar meer dat ze het idee heeft dat ze toch niks meer te verliezen heeft...
En daar kan ze helemaal niks aan veranderen, want heel dat lot ligt in handen van Ann en Mayra, en dat belooft momenteel niet veel goeds. Ik kan me dan ook voorstellen dat iemand dat laatste stro-halmpje probeert te pakken, al is het maar om iets te doen, ook al helpt het haar waarschijnlijk alleen maar van de regen in de drup.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

martha schreef:Als, en ik zeg als, Marianne toch het pleit wint en in HET huis mag blijven wonen dan denk ik niet dat zij haar dochter, Anneke, gaat buiten zwieren :naughty: Mayra daarentegen :mrgreen: Die krijgt waarschijnlijk niet eens de kans meer om haar eigen voeten op de grond te zetten op het moment dat zij buitengejaagd wordt.
Ik hoop dat die vliegt tot in Tombouktou !
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

satine schreef:
ranske schreef:Marianne krijgt weer te maken met 'n gebrek aan soepelheid bij Geert.Toen hij bij Marianne wegging kreeg ze ook nooit een kans om haar verhaal te doen. Hij denkt in legertermen, winnen of verliezen en dat trekt hij door in zijn prive leven. Voor hem heeft Marianne verloren en moet ze zich ' overgeven '.Marianne die geeft echter niet op omdat er voor haar zoveel vanaf hangt en flauw van Geert haar nu alleen te laten om haar weerstand tegen Ann en Mayra te breken.
Toch begrijp ik Geert wel - het gaat er voor hem ook over dat - als ze haar plannen doorzet - haar huis niet kwijt is, maar wel haar familie.
En dan begint het hele spel weer van voren af aan, omdat ze Sandrine dan niet meer mag zien.
Daar komt bij dat ze geen van beiden nog 20 zijn, EN dat Geert met Ann moet samenwerken - begrijpelijk dat hij liefst zo weinig mogelijk wrijvingen heeft.

Maar Marianne ziet dat allemaal niet - het enige wat zij momenteel wil is winnen en dat ze daar een prijs zal moeten voor betalen, komt niet eens in haar op.
Geert kan haar onmogelijk begrijpen want hij heeft geen band met het huis .
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1078

Bericht door Tiboko »

satine schreef: Toch begrijp ik Geert wel - het gaat er voor hem ook over dat - als ze haar plannen doorzet - haar huis niet kwijt is, maar wel haar familie.
Geert moet natuurlijk niet samenwerken met Ann, toen hij en Marianne bijna uit elkaar waren (ten tijde van David) was hij ook mans genoeg om het af te stappen uit de dokterspraktijk en elders aan de slag te gaan. Dit kan hij nu ook doen, uit solidariteit met Marianne. Maar nee, soldaat zijnde, kiest Geert eieren voor zijn geld. Het is en blijft een watje.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Marianne vecht voor 't huis waarin zij haar kinderen grootbracht en dacht in te blijven wonen. Daarom schonk zij het in het volste vertrouwen dat alleen een ouder voor zijn kind kan hebben aan An en die pakt haar daar nu op.
Dit is bijna niet te vatten. Geert heeft geen band met dat huis en wil de familie bij elkaar houden. Denkt die echt dat Marianne nog ooit daar op de koffie komt ? Als er een definitieve breuk in de familie komt is het door Ann die haar eigen moeder opoffert aan de grillen van een feeks die volledige macht over haar heeft.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef:
Toch begrijp ik Geert wel - het gaat er voor hem ook over dat - als ze haar plannen doorzet - haar huis niet kwijt is, maar wel haar familie. En dan begint het hele spel weer van voren af aan, omdat ze Sandrine dan niet meer mag zien.

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
martha schreef:Als, en ik zeg als, Marianne toch het pleit wint en in HET huis mag blijven wonen dan denk ik niet dat zij haar dochter, Anneke, gaat buiten zwieren :naughty: Mayra daarentegen :mrgreen: Die krijgt waarschijnlijk niet eens de kans meer om haar eigen voeten op de grond te zetten op het moment dat zij buitengejaagd wordt.
Als Mayra zou worden buitengejaagd door Marianne, dan zal ze vast en zeker Sanrine (proberen) meenemen. Vergeet niet dat Sandrine wettelijk gezien evenveel dochter van Mayra is dan van Ann. Dus ze kan zeker trachten het hoederecht op te eisen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef:
satine schreef: Toch begrijp ik Geert wel - het gaat er voor hem ook over dat - als ze haar plannen doorzet - haar huis niet kwijt is, maar wel haar familie.
Geert moet natuurlijk niet samenwerken met Ann, toen hij en Marianne bijna uit elkaar waren (ten tijde van David) was hij ook mans genoeg om het af te stappen uit de dokterspraktijk en elders aan de slag te gaan. Dit kan hij nu ook doen, uit solidariteit met Marianne. Maar nee, soldaat zijnde, kiest Geert eieren voor zijn geld. Het is en blijft een watje.
Dat vond ik hem vanavond ook, toen hij na dat pijnlijk ongemakkelijke ontbijt en de opmerking van Ann over het "gedoe in huis", na een simpele diepe zucht met Ann en Judith aan die patiëntenbespreking begon alsof er niks gebeurd was. Hij zou wel een beetje meer achter zijn vrouw mogen staan... :thumbdown:

En wie of wat er buiten gejaagd wordt, maakt in feite toch niks meer uit. De hele familieband is om zeep en Mayra heeft ze daar allemaal in de tang door de adoptie van Sandrine. Niks of niemand die daar nog iets aan kan voorkomen of veranderen. Als dat zou betekenen dat iedereen maar alles van Mayra zou moeten pikken, dan is het einde zoek, dat bewijst Mayra elke dag een beetje meer...
0 x
Sanneke
Poster rang 1
Poster rang 1
x 7
x 6

Bericht door Sanneke »

Is het feit dat Ann haar eigen moeder uit huis wil zetten en dat na alles wat Marianne nog in Ann haar huis gedaan heeft (de verbouwingen, Nancy betalen, voor Sandrine zorgen als de mama's weg willen) eigenlijk niet genoeg om aan te tonen dat Ann ondankbaar is? Ik vind dat in ieder geval ondankbaar genoeg overkomen.
0 x
Sanne
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1722
x 2656

Bericht door satine »

Ik vind het vreemd dat ze de relatie tussen Ann en Jean-Pierre een argument vindt.
Dit was toch lang voor de schenking van het huis? :denk:
0 x
Plaats reactie