waar ontvangt hij dan zijn post?johan1969 schreef:Bram heeft GEEN domicilie in Belgie, hij zit op hotel.
Wat er niet klopt in Thuis
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- Crackers
- Poster rang 5
Re: Wat er niet klopt in Thuis
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- annekeHU
- Poster rang 4
Daar maken de scenaristen zich niet druk over, denk ik...Crackers schreef:waar ontvangt hij dan zijn post?johan1969 schreef:Bram heeft GEEN domicilie in Belgie, hij zit op hotel.
In "Thuis" wordt er wel meer heen en weer verhuisd, en ik heb nog nooit iemand een officiële adreswijziging zien in orde maken op het gemeentehuis.. (Femke is bij Tim gaan wonen, Jens is verhuisd naar dat kamertje boven de Frens, Peter woonde (al dan niet officieel)in de Zus en zo, maar logeert nu bij Tom, Luc is na de gasontploffing bij Julia ingetrokken, en Lowie is daar komen bijwonen.. )
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Gelukkig hoeven we niet mee te maken, dat iedereen zijn adreswijziging voor de gemeente gaat schrijven en posten 

0 x
- annekeHU
- Poster rang 4
Nee, dat zou ook weer saai zijn, maar zo af en toe mogen ze dat toch eens vermelden, al is het maar terloops in een gesprek ("ik moet straks nog naar het gemeentehuis")jessie V. schreef:Gelukkig hoeven we niet mee te maken, dat iedereen zijn adreswijziging voor de gemeente gaat schrijven en posten
0 x
- Duimelijntje
- Poster rang 2
- x 33
- x 11
- Contacteer:
Crackers schreef:Sanneke schreef:Dus als ik, als Nederlander die al een aantal jaar in Vlaanderen woont, hier in België een auto zou kopen, dan zou ik naar Nederland moeten teruggaan voor de nummerplaat?
Ik ken er niks van, dus ik weet het niet zeker, maar dat lijkt mij toch maar raar.
Ah en in Nederland koop je de nummerplaat trouwens wel bij de auto. Daar is het anders dan hier, waar de nummerplaat bij de persoon blijft, ook als die een andere wagen koopt.
Dus ik denk dat Bram zijn auto gewoon in orde is.
Waar jij woont, daar betaal je verkeersbelasting. Als je als Nederlandse hier woont, dan schrijf je uw voertuig hier in bij de DIV (Dienst In Verkeersstelling) en krijg je een officiële nummerplaat en laat je er nog een bij maken. Als Bram officieel in Spanje woont, kan hij hier rondrijden met Spaanse nummerplaat. Als hij hier zijn domicilie heeft, moet hij hier verzekerd zijn, hier verkeersbelasting betalen en bijgevolg hier naar de DIV gaan en hier een Belgische nummerplaat krijgen.
Eigenlijk is dat allemaal niet zo van belang voor de soap, maar ik denk dat als Tim gisteren het voertuig van Bram had gecontroleerd in plaats van dat van Eddy, dan was Bram volgens mij niet in orde geweest met zijn papieren. En als Lowie of iemand anders het in zijn zot hoofd haalt en zich wil af reageren en wat krassen trekt in Bram zijn auto, DAN zal Bram in de problemen komen, want hij is met niks in orde en al zijn geld is op... ik voorzie problemen.
Ik heb gehoord van een politie agent een tijdje terug, dat je nadat je in België komen wonen bent, 6 maand de tijd hebt om een Belgische nummerplaat aan te vragen, dat je tot dan in orde bent met de buitenlandse nummerplaat.
0 x
-
- x 435
Wat er niet klopt aan het thuisforum? Verouderde profiel groepsfoto van thuis. Katrien is al ruime tijd weg en paulien al bijna een jaar. En waar is de jeugd?

0 x
- annekeHU
- Poster rang 4
Oei.. bij jou gaan de jaren vlug: Paulien is weggegaan einde september(nog geen half jaar) en Katrien heeft meegespeeld tot begin vorige maand ( ze is op 1 januari pas vertrokken naar Burundi!)olly schreef:Wat er niet klopt aan het thuisforum? Verouderde profiel groepsfoto van thuis. Katrien is al ruime tijd weg en paulien al bijna een jaar. En waar is de jeugd?![]()
![]()

0 x
- Thuisforum
- Administrator
- x 9
- x 63
Euhm, daar gaat dit topic niet over heolly schreef:Wat er niet klopt aan het thuisforum? Verouderde profiel groepsfoto van thuis. Katrien is al ruime tijd weg en paulien al bijna een jaar. En waar is de jeugd?![]()
![]()

Maar als er creatievelingen zijn die zelf iets ineen willen knutselen, feel free!
Voorstellen zijn altijd welkom.

En inderdaad, voor sommigen gaat alles wel heel snel...

0 x
-
- x 435
Het is helemaal niet zeker dat Bram die wagen met nummerplaat erbij heeft gekocht. Hou er rekening mee dat zijn terugkeer naar België voor hem onverwacht was. Op het moment dat hij de wagen kocht was er binnen afzienbare tijd waarschijnlijk geen terugkeer voorzien. Het is dus goed mogelijk (en zeer waarschijnlijk) dat hij die wagen gekocht heeft om er ginder mee te rijden en dus daar ook zelf heeft ingeschreven. Hij heeft dan daarna gevraagd aan een vriend die ook naar België ging terugkeren om met die wagen naar hier te rijden. Aangezien zijn domicilie waarschijnlijk ook nog steeds in Spanje is, is hij momenteel wel wettelijk in orde en heeft Thuis deze keer GEEN fout gemaakt.Crackers schreef:Ja maar je kan als Belg toch geen auto kopen met een Franse nummerplaat? Ook al koop je die auto in Frankrijk. Bij een verkoop wordt de nummerplaat toch niet mee verkocht?Devilex schreef:Yep binnen Europa mag je toch overal met je wagen rondrijden.

0 x
-
- x 435
Na de aflevering van vandaag is het helemaal zeker dat Bram zijn wagen in Spanje al had ingeschreven en hij dus zo aan die Spaanse nummerplaat gekomen istvx1 schreef:Het is helemaal niet zeker dat Bram die wagen met nummerplaat erbij heeft gekocht. Hou er rekening mee dat zijn terugkeer naar België voor hem onverwacht was. Op het moment dat hij de wagen kocht was er binnen afzienbare tijd waarschijnlijk geen terugkeer voorzien. Het is dus goed mogelijk (en zeer waarschijnlijk) dat hij die wagen gekocht heeft om er ginder mee te rijden en dus daar ook zelf heeft ingeschreven. Hij heeft dan daarna gevraagd aan een vriend die ook naar België ging terugkeren om met die wagen naar hier te rijden. Aangezien zijn domicilie waarschijnlijk ook nog steeds in Spanje is, is hij momenteel wel wettelijk in orde en heeft Thuis deze keer GEEN fout gemaakt.Crackers schreef:Ja maar je kan als Belg toch geen auto kopen met een Franse nummerplaat? Ook al koop je die auto in Frankrijk. Bij een verkoop wordt de nummerplaat toch niet mee verkocht?Devilex schreef:Yep binnen Europa mag je toch overal met je wagen rondrijden.
0 x
- azerty1984
- Nog geen rang
vroeger hoorde een franse nummerplaat bij de wagen , nu is het juist veranderd , het is zoals bij ons , behalve dat je in frankijk niet bestolen word mij rijtaksen enzJa maar je kan als Belg toch geen auto kopen met een Franse nummerplaat? Ook al koop je die auto in Frankrijk. Bij een verkoop wordt de nummerplaat toch niet mee verkocht?
mijn wagen was eerst ingeschreven in belgie , daarna in spanje waar je eerst 5 jaar rechten moet studeren om er iets van te begrijpen en wachten tot hij insgeschreven is en bijna 1000€ kwijt , als je al de papierwinkel zelf doet zit je aan 500€ (voor mijn wagen)
in spanje kijken ze naar de CO² uitstoot...als dat nergens vermeld is moet je het europees papier hebben van de constructeur.. ongeveer 80/90€
hoe hoger de uitstoot....hoe meer je betaald...
frankrijk is een paradijs om een wagen in te schrijven, s'morgens 8u30 technische controle geldig 2 jaar , een gratis administratie papier op te halen en af te leveren voor je grijse kaart , 250€ eenmaal te betalen (hangt af van kw vermogen) en om 13u naar verzekering en dezelfde dag kan je rijden en rijtax bestaan daar niet.
Als je in een europees land ingeschreven bent en je rijdt rond met je oude nummerplaat heb je wettelijk 3 maand de tijd om alles in orde te brengen.
In spanje heb je een soort tax zoals in belgie , een inrijtaks eenmaal te betalen , die kan je vermijden als je bij de belgische ambasade een papier gaat halen , omdat de auto in feite bij de meubles hoort...
spanje heeft ok een jaalijkse rijtaks maar spotgoedkoop en deftige wegen
ze hebben europa maar alles is verschillend....
0 x
-
- x 435
Tom die zegt dat hij volgende week 40 wordt, terwijl hij maar binnen drie weken verjaart!
0 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Lowie die cash geld voor Werchter-tickets krijgt, ergens (Fnac ???) tickets gaat kopen en thuiskomt met e-tickets die je thuis op je pc kan afdrukken !
Ze hadden evengoed op de bureau de tickets kunnen bestellen (Luc zal wel internet op zijn bureau hebben en n visakaart), en dan moest Bram niet met zoveel cash rondlopen.
Ze hadden evengoed op de bureau de tickets kunnen bestellen (Luc zal wel internet op zijn bureau hebben en n visakaart), en dan moest Bram niet met zoveel cash rondlopen.
0 x
-
- Poster rang 3
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Proves my point.
Lowie krijgt cash geld van Luc om tickets te gaan kopen in n winkel en komt met etickets thuis !
Luc zal toch wel internet hebben in zijn bureau en Jana zal toch ook wel internet hebben ?

Lowie krijgt cash geld van Luc om tickets te gaan kopen in n winkel en komt met etickets thuis !
Luc zal toch wel internet hebben in zijn bureau en Jana zal toch ook wel internet hebben ?
0 x