Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Marianne Bastiaens

Bericht door Christel »

^ Dat vraag ik me dus ook af, of ze misschien een "klap van de molen" gehad heeft. Normaal is anders... :roll:

En wat betreft die vete tussen haar en Rosa: ze heeft volgens mij helemaal niet zo'n probleem met Rosa omdat die met Walter samen was, of toch niet vanaf het begin. Dan zou ze bovendien met Jenny een even groot probleem moeten hebben (want die was ook verliefd op Walter), en dat is nooit het geval geweest. Walter had destijds alleen naar alle waarschijnlijkheid geen tijd meer om zijn testament nog aan te passen voordat hij stierf (omdat dat zo plotseling gebeurde) en Rosa vond het, ondanks het feit dat ze inmiddels al lang en breed een relatie met Luc had en Walter al lang weer terug was bij Marianne, toch nodig om de erfenis van Walter te aanvaarden. Zowel Jenny als Luc vonden dat toen overigens ook geen stijl. Rosa ging er met het chalet en een halsketting vandoor (die Marianne notabene bij de notaris af moest doen om aan Rosa te geven) en dat was Marianne een doorn in het oog. Vanaf die tijd had ze echt een grondige hekel aan Rosa, en eerlijk gezegd: dat begrijp ik wel. Vanaf die tijd halen ze allebei over en weer rotstreken uit, dus in hun geval vind ik het echt 2 vechten 2 schuld. :)
Haar gedrag van tegenwoordig daarentegen, daar valt nog maar weinig aan te begrijpen... :crazy:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Hoe ze daar gisteren zat met haar donkere blouse aan.... Ik moest ineens aan Cruella DeVil denken. :mrgreen:
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Ik vind dat Marianne haar gedoe niet veel anders is dan vroeger maar dat komt mss omdat ik minder lang kijk dan de meeste hier? de weinige keren dat ik ze 'redelijk normaal' zag doen is nog niet lang geleden, en daarvoor deed ze in mijn ogen bijna altijd ongeveer zoals nu.

Vond gisteren hare kop wel dikke lol toen ze zag dat Peggy heel zelfverzekerd was en toestemde met haar plan. Dat was duidelijk niet naar haar zin want ze had natuurlijk liever gezien dat Peggy er onder door zou gaan en zou weigeren. De kop die Marianne trok toen Peggy zegde dat ze het feestje graag wil doen was dikke lol :mrgreen: Ook haar gezicht toen Ann boos was op haar en Marianne maar doen alsof ze van niets weet :mrgreen: M.a.w is ze eigenlijk wel een top actrice :thumbup:
0 x
fan_van_marianne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door fan_van_marianne »

Marianne blijft hoe dan ook in mijn ogen het leukste personage om te volgen :dance:
0 x
Intelligentie krijgt men mee, wijsheid moet men leren...
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Nu zakte me toch echt de broek af hoor! Heb weer ff een sessie van een paar aflev. gedaan. Marian die zomaar de Noorderzon binnenstapt met Sandrine en Ann en Tom die zich ongemakkelijk voelen! Uhhhh, hebben zij niets meer te vertellen dan? En dan dat gedoe met dat kinderfeestje. Die hele moederrol van Ann is pleite?! Zij bepaalt toch wat er met haar dochter gebeurt of hoe zit dat? Ann wordt dan wel boos en gaat een diskussie aan met moeders, maar het gaat niet eens meer over Sandrine. En elke keer dat ma Peggy zo dom afvalt laat Tom het ook gewoon gaan; en dan dat rare komplimenteren van Peggy omdat ze zich niet laat 'doen'. I.p.v. dat hij zijn moeder eens flink aanpakt. Natuuuuuuuuurlijk wil ze Robin uitnodigen en daar moet Tom dan over nadenken .... en hebben Bianca en Mo daar dan niets over te zeggen? Wat een ongelooflijk dom gedoe, ik meende echt dat het niet gekker kon worden dan die rechtzaken ... foutje.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
fan_van_marianne
Poster rang 2
Poster rang 2

Jaja ons Marianne ziet de advocatenplannen van haar Tommeke wel groot :mrgreen:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

fan_van_marianne schreef:Jaja ons Marianne ziet de advocatenplannen van haar Tommeke wel groot :mrgreen:
Blijkbaar wel! Maar dat was te verwachten natuurlijk... Ik vond wel dat ze het gisteren mooi inkleedde allemaal tegenover Ann. Bovendien vond ik dat ze wat dat huis betreft wel een punt had. Ons Anneke is wel een beetje jaloers af en toe, heb ik het idee.. :whistle:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Christel schreef:
fan_van_marianne schreef:Jaja ons Marianne ziet de advocatenplannen van haar Tommeke wel groot :mrgreen:
Blijkbaar wel! Maar dat was te verwachten natuurlijk... Ik vond wel dat ze het gisteren mooi inkleedde allemaal tegenover Ann. Bovendien vond ik dat ze wat dat huis betreft wel een punt had. Ons Anneke is wel een beetje jaloers af en toe, heb ik het idee.. :whistle:
Had Marianne indertijd niet de helft van haar huis geschonken aan Ann om Tom een hak te zetten?
Ze is blijkbaar allang vergeten hoe ziedend ze toen was op Tom.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:
Christel schreef:
Had Marianne indertijd niet de helft van haar huis geschonken aan Ann om Tom een hak te zetten?
Ze is blijkbaar allang vergeten hoe ziedend ze toen was op Tom.
Ze heeft Ann destijds inderdaad de helft gegeven om een punt te maken tegenover Tom, maar ook om dat huis veilig te stellen voor Ann & Sandrientje omdat Tom zo lag te donderen met die rechtszaak geloof ik. Dat zei ze gisteren ook tegen Ann hè, dat ze de helft van het ouderlijk huis aan Ann gegeven heeft? En dat Tom nu dus recht heeft op hetzelfde volgens haar.
En dat ze Tom weer helemaal vergeven heeft, dat was wel te verwachten... Nou begrijp ik ergens ook wel dat het voor een moeder moeilijk moet zijn om verplicht tussen 2 kinderen te kiezen bij een conflict. Destijds was Ann's kant kiezen de enige juiste optie, maar die keuze moest ze wel alleen maken omdat Ann en Tom er zo'n zooi van gemaakt hebben met die adoptie. Daar heeft Marianna ook niet om gevraagd. Ann heeft Peggy blijkbaar inmiddels helemaal vergeven (waarom ze wel kwaad blijft op Tom begrijp ik niet helemaal), dus waarom zou Marianne dan moeilijk blijven doen tegenover Tom? :)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Natuurlijk is het niet gemakkelijk om tussen je kinderen te moeten kiezen en dat Marianne haar kinderen allebei te vriend wil houden en hen gelijk wil behandelen, dat siert haar.
Maar Ann kent haar moeder onderhand ook wel goed genoeg om te weten dat Marianne niks zomaar doet.
Ann heeft het Tom heel kwalijk genomen dat hij toch zijn zin wou doorzetten met de kinderen terwijl Peggy het toen heel moeilijk had en een serieuze terugval riskeerde.
Ik denk dat Ann vooral op haar hoede is: haar moeder geeft niet zomaar op en Marianne heeft net al het deksel op haar neus gekregen wat de Noorderzon betreft: ze voelt zich voorbijgestoken door Peggy en ook het feit dat Peggy zo positief reageerde op de plotse ontmoeting met Sandrine zit haar dwars.
Begrijpelijk dat Ann niet staat te juichen, vind ik. ;)
0 x
fan_van_marianne
Poster rang 2
Poster rang 2

Schitterend hoe Marianne gisteren triomfeerde met de aankoop van het huis van Peter :lol:
En Geert stond er bij en keek er naar :P
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik zag haar toch een paar keer een bedenkelijk gezicht trekken.
Ik vond haar 'triomf' maar magertjes eigenlijk.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:Ik zag haar toch een paar keer een bedenkelijk gezicht trekken.
Ik vond haar 'triomf' maar magertjes eigenlijk.
Dat vond ik ook.

En Marianne kan keihard zijn, maar het is geen onmens. Ze zal het ook wel rot voor Peter gevonden hebben, ook al wijt ze een deel van zijn problemen aan zijn "slechte keuze in vrouwen"... Bovendien heeft Peter ook niet veel andere keus meer dan verkopen, en toen Tom opmerkte om nog even te wachten tot de prijs wat zakt, wilde Marianne daar ook niet van weten. Ze geeft Peter nu wel de hoofdprijs. :)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Dat laatste siert haar inderdaad heel erg! Ook al vond ik het niet zo bij Marianne passen op dit moment. ;)
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:Dat laatste siert haar inderdaad heel erg! Ook al vond ik het niet zo bij Marianne passen op dit moment. ;)
Nee, het verraste mij ook wel een beetje! Wel in de positieve zin overigens, want het is toch wel een kant die Marianne door de jaren heen altijd wel gehad heeft, maar die we de laatste tijd bijna nooit meer zien. ;)
0 x
Plaats reactie