Laat me niet lachen!tvx1 schreef:Inderdaad. Jezelf verdedigen dat mag. Je bent trouwens niet verplicht van een advocaat te nemen. Een beklaagde die geen diploma van licentiaat in de rechten heeft maag toch gewoon zichzelf verdedigen als die dat wil. Maar twee collega-advocaten die elk een tegengestelde partij in dezelfde rechtszaak vertegenwoordigen mag niet. Anders kunnen deze confraters gewoon onderling hun strategieën op elkaar af stemmen om de zaak zolang mogelijk te laten aanslepen en zo kostelijk mogelijk te maken voor hun cliënten om die dus zoveel mogelijk geld lichter te maken. Dat gaat gewoonweg niet.Christel schreef:als ze de realiteit een béétje willen volgen (aiaiai...![]()
), dan is het inderdaad niet mogelijk dat Tom en Peter tegenover elkaar komen te staan in deze rechtszaak. Jezelf verdedigen in je eigen rechtszaak is één ding, maar als collega's ieder een van de 2 vechtende partijen verdedigen mag normaal gesproken echt in geen geval...
Tom De Decker (Wim Stevens)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
ikke
- x 435
Re: Tom De Decker (Wim Stevens)
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Je mag zeker lachen! Maar ik denk dat tvx1 in deze gelijk heeft. Of hij nu ook nog gelijk gaat hebben in Thuis valt nog te bezien.ikke schreef:Laat me niet lachen!
0 x
Potentia Principatum
- Kwast
- Poster rang 5

Haha die Nancy! Tom die denkt dat hij het onder controle heeft maar ondertussen. Man, man, man, niemand heeft controle over Marianne. Over zulke geschifte wezens kan je domweg geen controle hebben. Ben benieuwd wat Tom verder gaat doen, Peter is niet van plan om naar hem te "luisteren"
Gelukkig twijfelt Tom aan het bizarre verhaal van zijn moeder.
Gelukkig twijfelt Tom aan het bizarre verhaal van zijn moeder.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
- Caligula
- Poster rang 5

Ja,en zijn zus ook. Als nu ook nog Nancy met haar verhaal (enfin,dat van Eddy) komt wordt het alsmaar moeilijker voor de mama. Tom gelooft in ieder geval Geert eerder dan zijn moeder.Kwast schreef:Gelukkig twijfelt Tom aan het bizarre verhaal van zijn moeder.
0 x
Potentia Principatum
- Kwast
- Poster rang 5

Ze kunnen helaas praten als brugman. Nog even en Marianne gaat nog in haar eigen leugens geloven. Wel goed dat Tom en zijn zus op lijn zitten wat dit betreft.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Ja,zowel Tom als Ann hebben dikke twijfels wat de oorsprong van Marianne's verwondingen betreft. Wel gezellige conversatie tussen de 2 confraters in het verschiet.
0 x
Potentia Principatum
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 693
- x 532
Beetje naïef om te denken dat Marianne akkoord zou gaan met een psychiater. Dat zouden ze onderhand toch wel moeten weten.
0 x
-
tvx1
- x 435
Als ze op haar akkoord moeten wachten zijn ze nog een eeuwigheid bezig. Hier helpt maar één ding: de harde aanpak. Haar voor een voldongen feit zetten.jessie V. schreef:Beetje naïef om te denken dat Marianne akkoord zou gaan met een psychiater. Dat zouden ze onderhand toch wel moeten weten.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Tom stond er toch een beetje hulpeloos bij maar ik kan hem in deze heus wel begrijpen. Wat kun je nog doen voor zo een mens? Dit wordt echt wel moeilijk voor broer en zus.
0 x
Potentia Principatum
- Kwast
- Poster rang 5

Wel idioot dat Tom Marianne er niet even op wees dat iemand zijn of haar eigen kinderen niet kan onterven. Althans in Nederland is dat zo. Ik kan mij wel voorstellen dat Tom zich hulpeloos voelt. Moeders spartelt immers behoorlijk tegen.
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 693
- x 532
Als je je moeder een beetje kent, zoals van Tom en An zo onderhand wel verwacht mag worden, dan weet je toch wel dat je niet met een psychiater aan moet komen zakken. Ik denk dat het enige wat ze niet kan verdragen is, dat Tom en An zich volledig van haar afkeren of tenminste doen alsof. Geen aandacht is voor haar de grootste ramp.
0 x
- annekeHU
- Poster rang 4

Ze hadden haar beter gewoon genegeerd. Aangezien er in die kamer geen eten of drinken voorradig is( oké... misschien wel een fles water) en Marianne er geen sanitair heeft, had ze op een gegeven moment toch de deur moeten opendoen...
0 x
-
tvx1
- x 435
Als ik in Tom zijn plaats was geweest had ik mij toch niet zo gemakkelijk laten doen hebben. Ik zou desnoods een van de deuren opgenbroken of desnoods zelfs het raam tussen de keuken en het atelier gebroken hebben. In de kelder kon hij zeker wel het nodige gereedschap daarvoor vinden.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Was ik ook aan het denken. Hij had de deur gewoon kunnen intrappen zoals hij zo prachtig deed in de Ardennen toen ze Emma dachten te vinden.tvx1 schreef:Als ik in Tom zijn plaats was geweest had ik mij toch niet zo gemakkelijk laten doen hebben. Ik zou desnoods een van de deuren opgenbroken of desnoods zelfs het raam tussen de keuken en het atelier gebroken hebben. In de kelder kon hij zeker wel het nodige gereedschap daarvoor vinden.
0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
En wat dan? Dan staan ze binnen in die kamer...Caligula schreef:Was ik ook aan het denken. Hij had de deur gewoon kunnen intrappen zoals hij zo prachtig deed in de Ardennen toen ze Emma dachten te vinden.tvx1 schreef:Als ik in Tom zijn plaats was geweest had ik mij toch niet zo gemakkelijk laten doen hebben. Ik zou desnoods een van de deuren opgenbroken of desnoods zelfs het raam tussen de keuken en het atelier gebroken hebben. In de kelder kon hij zeker wel het nodige gereedschap daarvoor vinden.
Psychiatrische hulp heeft toch pas zin als iemand daar zelf achter staat? Hoe moet zo'n dokter anders vat op haar krijgen?
De enige andere manier, die zonder medewerking, is een gedwongen opname. Maar dat krijg je pas voor elkaar als iemand aantoonbaar een gevaar voor zichzelf en voor anderen vormt geloof ik. Zo eenvoudig is dat niet...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..