Mayra Magiels (Muriel Bats)

Gesloten
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Mayra Magiels (Muriel Bats)

Bericht door Linne »

Die opmerkingen van Mayra, zo vervelend. Als de schrijvers een hekel aan dat mens hiermee op peil
willen houden is het wat mij betreft overbodig. Weet al lang tot wat ze in staat is.
0 x
slipstreamdrive
Nog geen rang
x 1

Bericht door slipstreamdrive »

Bij de viering van 20 jaar thuis werd er gezegd dat elke kijker wel één personage heeft waar hij/zij zich mee kan vereenzelvigen, zich kan in vinden,.. en dat dat één van de redenen voor het succes is.

Bij Mayra kan ik me dat toch maar heel moeilijk voorstellen. Er is werkelijk niets sympathiek aan dit personage, ze is alleen maar gemeen en harteloos. Als de scenaristen het succes willen behouden, zullen ze toch betere personages moeten creëren.
0 x
Omega
x 435

Bericht door Omega »

^^één personage waar de kijker zich mee kan vereenzelvigen. Dat is iets anders dan 'elk personage heeft minstens een kenmerk waar minstens enkele kijkers zich mee kunnen vereenzelvigen'. Een soap heeft ook slechte of gemene personages nodig. Denk aan Luc. Een soap is de evocatie van de realiteit en onsympathieke mensen zijn nu eenmaal ook een realiteit.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Bwa, het zou pas ongeloofwaardig zijn moest MAyra nu plots goeie vriendinnen zijn met Marianne. ;)
Ze hebben elkaar nooit echt gemogen dus logisch dat Mayra ze liefst zo snel mogelijk weer weg wil. :)

Het is ook niet dat Marianne het sympathiekste personage uit Thuis is hé. :mrgreen:
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

lord F. schreef:Bwa, het zou pas ongeloofwaardig zijn moest MAyra nu plots goeie vriendinnen zijn met Marianne. ;)
Ze hebben elkaar nooit echt gemogen dus logisch dat Mayra ze liefst zo snel mogelijk weer weg wil. :)

Het is ook niet dat Marianne het sympathiekste personage uit Thuis is hé. :mrgreen:

Wat Mayra hinderde aan de aanwezigheid van Marianne is dat die haar doorheeft en Ann kon beinvloeden.
Verder krijgt ze gratis kost en inwoon, eigen ap boven, eigen atelier beneden, poetsvrouw en het
eten gereed op tafel en oppas voor Sandrine. Onsympathieke Marianne zorgde voor dit alles.
0 x
Summer85
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Summer85 »

Wat me, buiten haar vreselijke houding naar marianne toe, ook enorm stoort is dat ze nog altijd niet gestraft geweest is voor haar daden enkele seizoenen geleden. Toen ze perse zwanger wilde worden. Oke, moreel gestraft bedoel ik dan.
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Summer85 schreef:Wat me, buiten haar vreselijke houding naar marianne toe, ook enorm stoort is dat ze nog altijd niet gestraft geweest is voor haar daden enkele seizoenen geleden. Toen ze perse zwanger wilde worden. Oke, moreel gestraft bedoel ik dan.
Dat was typisch een verhaallijn waar de scenaristen geen kant meer mee op konden nadien. Ann zou Mayra moeten laten vallen hebben, maar ze willen voor Ann een stabiele partner, want dat had ze nog nooit echt gehad. Ze willen dat koppel niet uit elkaar trekken, maar inderdaad, die verhaallijn heeft geen deftige afwikkeling gehad.
Mij stoort dat ook. En ik vrees hetzelfde voor het verhaal Marianne / William / Henri / Hélène...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

lord F. schreef:Bwa, het zou pas ongeloofwaardig zijn moest MAyra nu plots goeie vriendinnen zijn met Marianne. ;)

Maar er is wel een verschil tussen minder sympathieke kanten hebben en gewoon totaal geen moraal hebben, hè? :)

Die 2 hebben elkaar inderdaad nooit echt gelegen, maar waar ze eerst nog wel op een normale manier met elkaar om konden gaan (ik denk dan bijvoorbeeld aan de tijd dat Mayra's juwelen gestolen werden en Marianne zomaar een nieuwe voorraad onderdelen voor haar kocht, of toen Marianne niet kon lopen en Mayra haar wel gewoon hielp), staat Mayra haar schoonmoeder nu weer zowat naar het leven, waarbij ze op de koop toe voor de zoveelste keer totaal geen rekening houdt met de gevoelens van Ann. Die champagne waar ze vrijdag mee aan kwam zetten bij het nieuws dat Marianne toch die schadevergoeding van Geert aan Hélène moet betalen, bijvoorbeeld. Ook weer zoiets... :nope:

Het neigt bij Mayra toch wel heel vaak regelrecht naar het hatelijke. Buiten dat ik het persoonlijk belachelijk vind dat ze soms ineens met niks of niemand rekening lijkt te houden (niemand is alleen maar goed of slecht), vind ik het persoonlijk ook allesbehalve leuk om naar te kijken... :thumbdown:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Is het niet gewoon stoerdoenerij? Hoeveel keer doen we dat zelf niet bij personen met een slechte reputatie? :-)

Allez, niet dat ik dat nu goed praat, maar ik sta er niet zo bij stil. :-)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Soms kan Thuis toch wel echt geestig zijn, zoals nu Mayra tegen Ann: Ge zou beter een beetje eten nu ge nog centen hebt voor brood. :lol:
0 x
Potentia Principatum
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Caligula schreef:Soms kan Thuis toch wel echt geestig zijn, zoals nu Mayra tegen Ann: Ge zou beter een beetje eten nu ge nog centen hebt voor brood. :lol:
Eerder heb ik hier ergens al eens blozend bekend dat ik kopje van Mayra esthetisch mooi vind, nu scoort ze ook nog als enige in Thuisdorp met haar zin voor humor. :clap:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

En toch had ze deze keer wel gelijk: een gerust geweten is onbetaalbaar. En dat Marianne voor entertainment blijft zorgen was er ook niet zover naast.
0 x
Prieeltje
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Prieeltje »

Ja, wonder boven wonder had Mayra deze keer gelijk, Ann leek enkel aan haar erfenis te denken, dus goed dat Mayra haar effe terechtwees op een grappige manier!
0 x
Faith is to believe what you do not see, the reward of this faith is to see what you believe...
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Na mijn gemopper op Mayra, moet ik zeggen dat ze mij gisteren ook weer eens aangenaam verrast heeft. Vooral ook dat ze Ann terechtwees dat het niet om het geld ging... Pluspunten! :thumbup:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

En nog een pluspunt : Mayra is niet uit op Marianne haar geld. Daar ligt ze precies niet van wakker...
0 x
Gesloten