Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)

Gesloten
tvx1
x 435

Re: Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)

Bericht door tvx1 »

jeuken schreef:Mijn mening: ik denk dat het dat ventje is waar Olivia achter zit (die vertrokken is naar het buitenland om daar te gaan studeren).
Ik denk dat hij Julia vermoord heeft. Hij is het ook die naar de psychiater gaat en iets zegt me dat hij er iets mee te maken heeft, met die moorden.
Moorden? Welke moorden? :eh: We hebben nog niet ééns de bevestiging van één dode.
0 x
jeuken
Nog geen rang

Bericht door jeuken »

tvx1 schreef:
jeuken schreef:Mijn mening: ik denk dat het dat ventje is waar Olivia achter zit (die vertrokken is naar het buitenland om daar te gaan studeren).
Ik denk dat hij Julia vermoord heeft. Hij is het ook die naar de psychiater gaat en iets zegt me dat hij er iets mee te maken heeft, met die moorden.
Moorden? Welke moorden? :eh: We hebben nog niet ééns de bevestiging van één dode.
Oei, moord bedoelde ik, niet moorden.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

jeuken schreef:
tvx1 schreef:
Oei, moord bedoelde ik, niet moorden.
Zoals ik eerder al schreef, we weten helemaal niet of Julia dood is.
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Julia is niet dood. Ze heeft alles in scène gezet. Dat weten we wel vrij zeker. Ze heeft het er doen op lijken dat ze vermoord is door Waldek en Simone. Dat ze nu ook echt vermoord zou zijn, zou wel een hele cynische speling van het lot zijn.

Julia was ver heen toen ze alles bekokstoofd heeft en ze is zo zot als een achterdeur, maar niet vermoord.

Ik snap niet dat er zijn die dat denken... Ze heeft zoveel in scène gezet dat het duidelijk is dat ze niet vermoord is. Zelfmoord kan eventueel nog... maar geen moord.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Bovendien is het héél raar dat Simonne nooit aan de politie verteld heeft dat Julia haar bedreigd (en geslagen) heeft, wellicht voelde ze zich té schuldig over haar escapade met Waldek...

Ik maak u kapot, waren toch haar laatste woorden aan Simonne.
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Awel ja. Daarom dat ik zeker niet denk dat Julia vermoord is. Zelfmoord misschien ... Maar ik denk het niet. Je haalt geen 5000 euro af om zelfmoord te plegen. Ik denk dat ze ergens een andere identiteit heeft gekocht en een vliegtuigticket. Wie weet wanneer we die terug zien...
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Het is duidelijk dat de scenaristen deze plot nog lang willen rekken, want anders hadden ze de geldpiste toch ook wel dieper onderzocht. Wellicht komt het hen in het kader van de reünie Frank-Simonne goed uit dat onze Pool nog een tijdje in de cel zit. Wanneer hij weer vrij komt, zou het toch tot spanningen komen tussen Frank, Simonne en Waldek en blijkbaar is dat iets dat ze voorlopig liever nog niet willen, nu het weer koek en ei is tussen de twee tortelduifjes.
0 x
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Flower-Power »

Crackers schreef:Een verdwijning onopgelost bedoel je dan, want ze is vermist, of ze vermoord is weet niemand.

In dat geval: Veronique Vansevenant, de vrouw van Lou en later samen met Mo, is ook verdwenen zonder dat ze er ooit nog iets van gehoord of gevonden hebben.

Ik dacht dat dit opgelost was.
Dat ze vermoord was in de woestijn.
Al hebben ze dacht ik haar lijk nooit gevonden.

En Julia dood of niet dood het blijft een raadsel.
IK blijf denken ze is dood.
Eerst alles in scéne gezet om Waldek & Simonne te straffen,
daarna zelfmoord gepleegd omdat ze het niet meer aankon.
Op het laatste had ze zelfs hallucinaties en onder invloed van pillen...
kan een mens snel gekke dingen doen...
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Julia zit waarschijnlijk in Hongkong chinese thee te drinken.
0 x
Potentia Principatum
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Caligula schreef:Julia zit waarschijnlijk in Hongkong chinese thee te drinken.
Ja dat kan, maar Katrien is toch te nuchter om de flikken niet te bellen?...
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Wat ik raar vind, Katrien is wel op de hoogte gehouden, maar achteraf nooit nog enig contact erover, was die niet curieus hoe het verder ging met haar ma? En nu dat zus in Hongkong zit lijkt ook hopeloze dochter zo blijgezind, heel raar!
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Misschien heeft Julia Katrien wijsgemaakt dat ze bang is voor Waldek, dat ze vreesde voor haar leven. Dat hij heeft geprobeerd om haar iets aan te doen, samen met Simone en dat ze is kunnen ontkomen en ondergedoken wil leven nu?

Dat zou al het bezwarend bewijsmateriaal verklaren. Het blijft een leugen, maar in dat geval kan ik er in komen dat Katrien en Paulien er niks over zeggen tegen de politie. En dan is het goed mogelijk dat Julia in China zit.

Eens alles bekoeld is, kan ze weer opduiken. En ondertussen haar verhaal volhouden: dat Waldek en Simone haar hebben aangevallen, wilden vermoorden en dat ze moest onderduiken van pure schrik.

Hoe dan ook, het is haar woord tegen het hunne. Het zal vooral uitdraaien op schade aan de reputatie van Simone en Waldek. Maar een slechte reputatie in een dorp raak je niet makkelijk kwijt. Dus Julia zal haar zin krijgen.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Over de reputaties van de diverse personages in Thuis vind ik het een beetje moeilijk om daar over iets te zeggen! :lol:
0 x
Potentia Principatum
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Caligula schreef:Over de reputaties van de diverse personages in Thuis vind ik het een beetje moeilijk om daar over iets te zeggen! :lol:
Maar wat denk je van mijn theorie? Zou het niet kunnen dat ze binnenkort gewoon weer opduikt en zegt dat ze moest onderduiken omdat Simone en Waldek haar iets wilden aandoen?

Wat die reputatie van de personages betreft, dat klopt wel. Ze zijn allemaal te zot om los te lopen. Een echte spiegel van de maatschappij :crazy:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ho,maar dat ze terug gaat opduiken denk ik ook hoor. Maar bewijzen dat Waldek en/of Simonne haar iets wilden aandoen gaat toch ietwat moeilijker zijn.
Enne,de spiegel van de maatschappij is wel de Thuis spiegel hé, gelukkig maar!
0 x
Potentia Principatum
Gesloten