Ann De Decker (Monika Van Lierde)
- Caligula
- Poster rang 5

Re: Ann De Decker (Monika Van Lierde)
Heb ik hier effe van genoten toen Judith haar de mantel uitveegde. Ze stond daar als een schoolmeiske die zonder het te weten de "verboden vrucht" geplukt had! Anneke,Anneke toch,raap wat er u nog rest van verstand eens bij mekaar.
0 x
Potentia Principatum
- AnnEnMayra
- Nog geen rang
Hey,
'k Heb even en vraagje: wanneer kwam Ann eigenlijk uit de kast?
Seizoen of aflevering zou handig zijn om te weten.
Kan iemand me ook zeggen hoe het ging, aangezien ik nergens de aflevering zal terugvinden, waarschijnlijk...
'k Heb even en vraagje: wanneer kwam Ann eigenlijk uit de kast?
Seizoen of aflevering zou handig zijn om te weten.
Kan iemand me ook zeggen hoe het ging, aangezien ik nergens de aflevering zal terugvinden, waarschijnlijk...
0 x

ANN ♥ MAYRA
- satine
- Poster rang 5

- x 1665
- x 2570
Dat was in seizoen 10 (2004-2005)
Hier vind je een linkje: http://www.een.be/programmas/thuis/seizoen-10-2004-2005
Hier vind je een linkje: http://www.een.be/programmas/thuis/seizoen-10-2004-2005
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Ann die aan Judith vraagt of ze zich een beetje deftig kan gedrag tegenover Mayra... Da's durven!

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Caligula
- Poster rang 5

-
ranske
- Poster rang 4

Judith toonde Mayra dat haar geslagen hond imago niet pakt.
0 x
-
Lazylady
- x 435
Zou je geloven dat ik mij meer aan Ann dan Mayra erger op dit moment?
0 x
- Kimmeke
- Poster rang 4

- x 1
Ik geloof je heel goed want ik heb dat ookLazylady schreef:Zou je geloven dat ik mij meer aan Ann dan Mayra erger op dit moment?
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

- zanacht
- Poster rang 2

Ik sluit mij hier ook bij aan. Ann begint zwaar te overdrijven, het lijkt wel dat ze gedrag vertoont van iemand die in een sekte is. Judith had een voorwaarde gesteld en daar was ze zich van bewust dus moet ze nu ook niet komen zeveren. Ze is het niet waard om Judith als collega te hebben. Voor mijn part mag haar praktijk barsten! 
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Ge moet die 2 daar zien zeg! Twee zottemies. Hoe is het in godsnaam mogelijk! Walgelijk.
Laatst gewijzigd door Caligula op di 20 mei 2014, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Inderdaad... Walgelijk is wel het juiste woord.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Amiche
- Poster rang 2

En toch heb ik niet echt moeite met An. Ik vind het eerder overdreven dat Judith steeds roept 'wat heb je tegen mij' en 'wat heb je mij en mijn kinderen aangedaan'.
a) het zoeken van een donor (hoe overdreven dat ook was) kon niet veel opties geven in het Thuis dorp en was niet op basis van wie men het meeste leed kan bezorgen, maar de beschikbaarheid.
b) Mayra schoot door met het verleiden van Kurt - dat kan An niet worden aangerekend en Kurt schoot door met zijn agressie achteraf (it takes 2 to tango tenslotte!)
c) Mayra is gaan 'surfen' - kan An niet worden aangerekend - en werd door Kurt verkracht; wat zij ook gedaan had en deed kan nooit goedpraten wat hij deed.
d) Mayra blijkt zwanger te zijn - heeft er niet meer om gevraagd dat Kurt de vader zou zijn - en An moet kiezen: verdergaan met haar partner en haar steunen of handen aftrekken van de mede adoptief-moeder van haar kind. Wat zij ook kiest kan haar niet verweten worden en niemand kan een ander verplichten tot abortus - zou wat zijn zeg!
e) Kurt is in het water gedonderd, door zijn eigen zatheid en criminele aktie - noch Mayra noch Waldek noch An konden daar iets aan doen - zelfs als hij enigszins geprovoceerd was is dat toch echt zijn eigen verantwoordelijkheid.
En Judith voelt zich nu op haar hart getrapt (en haar emotie snap ik wel hoor) en begint een scheldpartij in de praktijk en An zegt dat men zich 'deftig' moet gedragen - volkomen terecht, het is een artsenpraktijk, waar de patient centraal hoort te staan en als je samen gaat blijven werken dien je professioneel te blijven. Judith's reaktie over absoluut geen kontakt meer willen hebben met An is te belachelijk voor woorden. Dat is zo onethisch en onprofessioneel, daar zakt me de broek van af!
Dat ze Mayra niet meer wil zien kan ik nog wel begrijpen, maar het is onvermijdbaar in dat huis. Dus als Judith echt die 2 niet meer kan zien moet ze de eer aan zichzelf houden en weggaan. Dit heftige gedoe is dom en onprofessioneel.
An gedraagt zich dit keer tenminste volwassen - ze blijft kalm, ze toont respect voor Judith's emotie, ze laat niet meteen haar partner vallen (wat men in Thuis ook veel te makkelijk doet), ze toont respect voor de gevoelens van Rosa enz. Hier heb ik alleen maar negatieve visies op haar woorden gezien, maar haar kalmte en begrip mogen ook gezien worden, vind ik.
a) het zoeken van een donor (hoe overdreven dat ook was) kon niet veel opties geven in het Thuis dorp en was niet op basis van wie men het meeste leed kan bezorgen, maar de beschikbaarheid.
b) Mayra schoot door met het verleiden van Kurt - dat kan An niet worden aangerekend en Kurt schoot door met zijn agressie achteraf (it takes 2 to tango tenslotte!)
c) Mayra is gaan 'surfen' - kan An niet worden aangerekend - en werd door Kurt verkracht; wat zij ook gedaan had en deed kan nooit goedpraten wat hij deed.
d) Mayra blijkt zwanger te zijn - heeft er niet meer om gevraagd dat Kurt de vader zou zijn - en An moet kiezen: verdergaan met haar partner en haar steunen of handen aftrekken van de mede adoptief-moeder van haar kind. Wat zij ook kiest kan haar niet verweten worden en niemand kan een ander verplichten tot abortus - zou wat zijn zeg!
e) Kurt is in het water gedonderd, door zijn eigen zatheid en criminele aktie - noch Mayra noch Waldek noch An konden daar iets aan doen - zelfs als hij enigszins geprovoceerd was is dat toch echt zijn eigen verantwoordelijkheid.
En Judith voelt zich nu op haar hart getrapt (en haar emotie snap ik wel hoor) en begint een scheldpartij in de praktijk en An zegt dat men zich 'deftig' moet gedragen - volkomen terecht, het is een artsenpraktijk, waar de patient centraal hoort te staan en als je samen gaat blijven werken dien je professioneel te blijven. Judith's reaktie over absoluut geen kontakt meer willen hebben met An is te belachelijk voor woorden. Dat is zo onethisch en onprofessioneel, daar zakt me de broek van af!
Dat ze Mayra niet meer wil zien kan ik nog wel begrijpen, maar het is onvermijdbaar in dat huis. Dus als Judith echt die 2 niet meer kan zien moet ze de eer aan zichzelf houden en weggaan. Dit heftige gedoe is dom en onprofessioneel.
An gedraagt zich dit keer tenminste volwassen - ze blijft kalm, ze toont respect voor Judith's emotie, ze laat niet meteen haar partner vallen (wat men in Thuis ook veel te makkelijk doet), ze toont respect voor de gevoelens van Rosa enz. Hier heb ik alleen maar negatieve visies op haar woorden gezien, maar haar kalmte en begrip mogen ook gezien worden, vind ik.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
- satine
- Poster rang 5

- x 1665
- x 2570
Misschien had Mayra ook een beetje haar verstand kunnen gebruiken? Het is wel erg snel dat ze een gesprek met Judith wil - in het huis waar de artsenpraktijk is.Amiche schreef:An zegt dat men zich 'deftig' moet gedragen - volkomen terecht, het is een artsenpraktijk, waar de patient centraal hoort te staan en als je samen gaat blijven werken dien je professioneel te blijven. Judith's reaktie over absoluut geen kontakt meer willen hebben met An is te belachelijk voor woorden. Dat is zo onethisch en onprofessioneel, daar zakt me de broek van af!
Wat het elkaar niet meer zien betreft: Ann heeft nochtans zonder nadenken die voorwaarde aanvaard - dat is ook niet erg professioneel dan.
Verder vraag ik mij nog steeds af of Mayra echt wel alles heeft verteld: van de datingsites, van de klanten die ze afwerkte op de achterbank, waarom Kurt precies zo boos was op haar, dat Marianne eigenlijk groot gelijk had toen ze tegen Ann zei dat Mayra haar bedroog...
Mayra heeft maar de helft verteld en kiest nu voor de comfortabele rol van slachtoffer.
En Ann gaat voort op het feit dat Mayra die abortuspil wou slikken en stelt verder geen vragen meer.
Dat getuigt zeker wel van kalmte en begrip, maar ook van een gebrek aan ruggengraat.
Als haar liefje maar bij haar blijft, zij en de baby zijn nu het allerbelangrijkst...
Ik zou haar niet als huisarts willen, als haar empathie niet verder reikt dan dat.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Amiche, jij moet absoluut in de politiek gaan, die kunnen ook alles goedpraten. Dit valt niet goed te praten,punt uit.Amiche schreef:An gedraagt zich dit keer tenminste volwassen - ze blijft kalm, ze toont respect voor Judith's emotie, ze laat niet meteen haar partner vallen (wat men in Thuis ook veel te makkelijk doet), ze toont respect voor de gevoelens van Rosa enz. Hier heb ik alleen maar negatieve visies op haar woorden gezien, maar haar kalmte en begrip mogen ook gezien worden, vind ik.
0 x
Potentia Principatum