Dit personage verdient een lap rond haar/zijn oren
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
- Poster rang 5
- x 929
- x 1487
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Die Christine is weer eens bezig, zij verspreidt roddels dat Lowie en Olivia niet in staat zijn wat zeg ik onbekwaam zijn om Emiel op te voeden.
Van mij zou zij eens een aantal ferme muilperen krijgen.
Groot gelijk van Olivia om Christine te dienen met een lik verf, van mij zou zij een hele pot verf over zich heen krijgen.

Van mij zou zij eens een aantal ferme muilperen krijgen.

Groot gelijk van Olivia om Christine te dienen met een lik verf, van mij zou zij een hele pot verf over zich heen krijgen.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Christine (uiteraard, al vrees ik dat een lap rond haar oren niet veel uit gaat maken), en ook Femke. Dat neerbuigende gedrag mag ze echt héél snel laten varen, hoor...
Ze zou beter eens kijken waar ze zelf vandaan komt.

Ze zou beter eens kijken waar ze zelf vandaan komt.

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- martha
- Poster rang 5
- x 974
- x 578
Ann : hoeveel keer is ze indertijd geen horens gezet geweest door Mayra en nu laat ze zich terug in de luren leggen door Tania
Of wat ze noemen : relatieverslaafd zijn 

0 x
-
- x 435
Hoezo zich in de luren late leggen? Tania zegt toch gewoon eerlijk waar het op staat? Ann weet dus perfect waarmee ze te maken heeft.martha schreef: do 11 apr 2019, 17:08 Ann : hoeveel keer is ze indertijd geen horens gezet geweest door Mayra en nu laat ze zich terug in de luren leggen door Tania Of wat ze noemen : relatieverslaafd zijn
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Tania zei inderdaad eerlijk waar het op stond, maar Ann heeft daar wel haar eigen draai aan gegeven, blijkbaar...
Die had het er gisteren tegen Judith over dat ze Tania's "misstap" vergeven had, terwijl Tania het met Ann had over het accepteren van een open relatie. Dat zijn 2 heel verschillende dingen en impliceert dus dat Ann haar nog vaker "misstappen" zal moeten vergeven in de toekomst, want Tania zag het helemaal niet als vreemdgaan..
Ook van mij een lap(je) voor Ann dus, want haar conclusie aan de hand van het gesprek met Tania én haar daaropvolgende advies aan Judith raken eigenlijk kant noch wal als je erover nadenkt. Ann hoort gewoon wat ze wil horen...
Die had het er gisteren tegen Judith over dat ze Tania's "misstap" vergeven had, terwijl Tania het met Ann had over het accepteren van een open relatie. Dat zijn 2 heel verschillende dingen en impliceert dus dat Ann haar nog vaker "misstappen" zal moeten vergeven in de toekomst, want Tania zag het helemaal niet als vreemdgaan..

Ook van mij een lap(je) voor Ann dus, want haar conclusie aan de hand van het gesprek met Tania én haar daaropvolgende advies aan Judith raken eigenlijk kant noch wal als je erover nadenkt. Ann hoort gewoon wat ze wil horen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Van mij geen klapje voor An. Ze is dom in haar eigen nadeel. Die klapjes zal ze zelf wel tegen komen de komende tijd.
0 x
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
Voor mij , ondanks haar verdriet toch een aantal lappen voor Paulien. Een omdat ze zo tekeer tegen Emil ging en hem weer aan het hele gebeuren deed herinneren en nog erger nig, de schuld ervan geeft. En de tweede, omdat ze Adil buitensluit, terwijl hij zo zijn best voor haar doet.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Ik hoop dat Paulien geen haat gaat koesteren jegens Emiel want anders gaat die jongen niet meer op zijn gemak voelen in zijn huis als hij hele dagen op eieren zal moeten lopen.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Het is natuurlijk wel sneu, dat de eerste persoon die je bij thuiskomst tegen komt precies de jongen is die door onvoorzichtigheid voor het verlies van je kind heeft gezorgd. Haar reactie is wel een beetje begrijpelijk.
Ook Lowie en Olivia dan maar een lap, ze hadden er ook wel rekening mee kunnen houden dat hun huisgenoot vroeg of laat zou terugkeren. Ik blijf het trouwens NIET SNAPPEN dat ze voor hun pleegkind uitgerekend de kamer naast de gemeenschappelijke ruimte hebben uitgekozen. Konden ze hun kamer boven niet aan hem geven en zelf daar beneden gaan wonen. Bovendien is het precies die ruimte waar zijn vriendinnetje per ongeluk werd neergeschoten. Eigenlijk is het verbijsterend dat die jongen net daar moest komen wonen.
Een lap voor de jeugdzorg.
Ook Lowie en Olivia dan maar een lap, ze hadden er ook wel rekening mee kunnen houden dat hun huisgenoot vroeg of laat zou terugkeren. Ik blijf het trouwens NIET SNAPPEN dat ze voor hun pleegkind uitgerekend de kamer naast de gemeenschappelijke ruimte hebben uitgekozen. Konden ze hun kamer boven niet aan hem geven en zelf daar beneden gaan wonen. Bovendien is het precies die ruimte waar zijn vriendinnetje per ongeluk werd neergeschoten. Eigenlijk is het verbijsterend dat die jongen net daar moest komen wonen.
Een lap voor de jeugdzorg.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Onvoorzichtigheid van Emil?
Het was het initiatief van Paulien om zich te moeien in de 'discussie' die er was tussen Olivia, Lowie en Emil.
Dat was niet nodig, maar zij wou het heft in handen nemen.
Goedbedoeld waarschijnlijk - zoals al haar bemoeienissen - maar totaal overbodig en opvoedkundig gezien ook niet de beste zet.
Tenzij Emil Paulien van de trap heeft geduwd, wat ik betwijfel want hij was eerder beneden dan zij - heeft zij even veel 'schuld' aan haar val als hij.
Minstens, want zij is de volwassene.
Verder had ze kunnen weten dat Emil daar ging binnen komen, hij woont in hetzelfde huis en het is vakantie.
Als ze hem niet had willen zien, had ze op haar bed moeten gaan liggen.
En die lap voor Lowie en Olivia? Wat moesten ze dan doen?
Emil gauw terug brengen? Hem in een tentje in de tuin steken?
Ik heb met Paulien te doen omdat ze haar kindje kwijt is, maar als er moet bepaald worden wie daar 'schuld' aan heeft, gaat zijzelf niet helemaal vrijuit.
Ze is boos en verdrietig - alle begrip voor - maar haar geschreeuw tegen Emil was er ver over.
Ze was echt wel de dochter van Julia gisteravond...
Van mij een lapje voor Paulien - niet te hard, want nogmaals: ik heb met haar te doen.
Maar niet heel de wereld draait rond haar alleen.
En ze heeft lang niet altijd gelijk.
Het was het initiatief van Paulien om zich te moeien in de 'discussie' die er was tussen Olivia, Lowie en Emil.
Goedbedoeld waarschijnlijk - zoals al haar bemoeienissen - maar totaal overbodig en opvoedkundig gezien ook niet de beste zet.
Tenzij Emil Paulien van de trap heeft geduwd, wat ik betwijfel want hij was eerder beneden dan zij - heeft zij even veel 'schuld' aan haar val als hij.
Verder had ze kunnen weten dat Emil daar ging binnen komen, hij woont in hetzelfde huis en het is vakantie.
Ik heb met Paulien te doen omdat ze haar kindje kwijt is, maar als er moet bepaald worden wie daar 'schuld' aan heeft, gaat zijzelf niet helemaal vrijuit.
Ze is boos en verdrietig - alle begrip voor - maar haar geschreeuw tegen Emil was er ver over.
Van mij een lapje voor Paulien - niet te hard, want nogmaals: ik heb met haar te doen.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Het is wel zo dat Emil, vermoedelijk omdat hij nogal wat adrenaline had van de dag, nogal 'wild' binnenstormde. Het scheelde geen haar of hij had Paulien omver gelopen. Ik kan me voorstellen dat als hij wat rustiger het huis was binnengewandeld, Paulien niet zo hysterisch was geweest.
Ik zou daar zeker geen lap voor geven rond zijn oren, want ik vermoed ook dat Olivia & Lowie ook niet verwacht hadden dat zij daar terug thuis zou zitten. En Emil is ook maar gewoon een kind die waarschijnlijk nog steeds enthousiast was van de leuke dag.
Maar het zijn inderdaad wel ongelukkige momenten. En misschien is het wel de taak van Olivia en Lowie om hem een beetje in te tomen, bijvoorbeeld dat hij niet zo mag lopen in huis. Maarja, om hen daar nu lappen voor te geven?
En daar tegenover staat wel dat ik Pauline ergens kan begrijpen. Het is zeker niet oké dat ze hem verweet de schuld te zijn van haar miskraam,
maar dat ze boos werd op hem door de manier waarop hij binnenkwam, kan ik zeker snappen.
Het was in elk geval wel voorspelbaar dat dit weer had moeten gebeuren.
Ik zou daar zeker geen lap voor geven rond zijn oren, want ik vermoed ook dat Olivia & Lowie ook niet verwacht hadden dat zij daar terug thuis zou zitten. En Emil is ook maar gewoon een kind die waarschijnlijk nog steeds enthousiast was van de leuke dag.
Maar het zijn inderdaad wel ongelukkige momenten. En misschien is het wel de taak van Olivia en Lowie om hem een beetje in te tomen, bijvoorbeeld dat hij niet zo mag lopen in huis. Maarja, om hen daar nu lappen voor te geven?

En daar tegenover staat wel dat ik Pauline ergens kan begrijpen. Het is zeker niet oké dat ze hem verweet de schuld te zijn van haar miskraam,
maar dat ze boos werd op hem door de manier waarop hij binnenkwam, kan ik zeker snappen.
Het was in elk geval wel voorspelbaar dat dit weer had moeten gebeuren.

0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Tja, in haar boosheid zoekt ze een zondebok en vermits Emil zo onstuimig binnen liep zonder te kijken, was hij het slachtoffer.
Ik heb echt wel begrip voor haar, vandaar ook maar een klein lapje.
Maar haar reactie was er wel over. Voor mij dan toch.
Wat mij nog het meest stoorde was het feit dat ze zo uitvloog tegen een kind dat iets deed wat heel normaal is voor een negenjarige.
Op die leeftijd zitten ze barstensvol energie en zijn ze soms door het minste getriggerd om druk te gaan doen.
Dan te bedenken hoe graag Paulien zelf kinderen wil en daarbij haar reactie... ik kon het niet echt rijmen.
Ik vond het eigenlijk heel pijnlijk om te zien.
Ik heb echt wel begrip voor haar, vandaar ook maar een klein lapje.
Maar haar reactie was er wel over. Voor mij dan toch.
Wat mij nog het meest stoorde was het feit dat ze zo uitvloog tegen een kind dat iets deed wat heel normaal is voor een negenjarige.
Op die leeftijd zitten ze barstensvol energie en zijn ze soms door het minste getriggerd om druk te gaan doen.
Dan te bedenken hoe graag Paulien zelf kinderen wil en daarbij haar reactie... ik kon het niet echt rijmen.
Ik vond het eigenlijk heel pijnlijk om te zien.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 929
- x 1487
Zoals Satine zegt, Paulien had zich weer eens bemoeid met iets wat haar niet aanging. Daardoor is ze stomweg van de trap gedonderd, niet omdat Emiel haar geduwd heeft want in het fragment vóór de val hoor je haar duidelijk roepen dat Emiel op haar moest wachten. Het is erg om mee te maken, zelfs in een heel vroeg stadium, maar aan haar situatie heeft niemand schuld. Ze kon net zo goed in de Frens gevallen zijn. Daarom krijgt ze van mij, ondanks veel begrip voor haar verdriet, een heel grote lap voor haar tirade tegen een kind dat het nog veel moeilijker heeft dan zij.
0 x
-
- x 435
Een verdiende lap voor Paulien. Om de redenen die Satine reeds aanhaalde.satine schreef: za 13 apr 2019, 10:04 Onvoorzichtigheid van Emil?
Waarom dacht Paulien dat ze zich moest moeien in het gezin van Olivia en Lowie??? Zij heeft meer ervaring met moeilijke kinderen omdat zij er zelf één is??? Nee, ook van mij begrip voor haar verdriet, maar dat geeft haar niet het recht om zich af te reageren op Emil.
0 x