Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)
- Caligula
- Poster rang 5
Re: Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)
En hij heeft ook iets gezegd dat niet onbelangrijk is. Als hij haar ziet is hij helemaal de kluts kwijt, hij laat haar passeren voor haar rijexamen terwijl het toch op zijn minst bedenkelijk was, en hij is ocharme helemaal in de war als hij haar ziet. Dat zegt toch genoeg denk ik zo. De man is verliefd en hij weet niet hoe hij het moet zeggen dus moet Jana hem een beetje helpen. Voila. 

0 x
Potentia Principatum
- Sans
- Poster rang 1
Bob is niet onbenullig.. Hij is zeker anders dan anderen maar daar is toch niks mis mee é. Moeten ze dan allemaal zoals Toon of Lowie zijn?
Ik ben blij dat hij Jana is komen opzoeken en dat hij zijn gedrag toch al een beetje geëxpliceerd heeft. Ons Janatje leek dat ook wel te appreciëren. Ik vind dat er wel potentieel zit in hen als koppel.. maarja we zien wel hoe het verder gaat natuurlijk..

Laatst gewijzigd door Sans op vr 18 dec 2015, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Zou het kunnen dat de connotatie van het woord "onbenul" een beetje afhankelijk is van persoon tot persoon? Het was niet mijn bedoeling om dat personage een etiket van "grootste sukkelaar ter wereld" te geven ofzo.satine schreef:Zoveel mensen, zoveel meningen.
Maar om hem hierom onbenullig te noemen?![]()
In ieder geval heeft hij nu de bal terug gesjot - Jana zal haar studie-planning moeten herzien.
Een 'stuk onbenul' kun je toch ook gebruiken voor een persoon die het niet verdient om aandacht te krijgen? En daarmee bedoel ik enkel de aandacht van Jana. Op andere vlakken kan Bob misschien een leuk persoon zijn, maar zijn gedrag vond ik gewoon BAH.

Maar hij heeft idd de bal terug gesjot, dus het is maar een halve idioot meer.

En meningen mogen idd verschillen.

0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
"Anders zijn dan anderen" mag blijkbaar niet. 

Laatst gewijzigd door jessie V. op vr 18 dec 2015, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Maar goed ook hé, het zou anders wel een saaie boel worden. Maar ik zie Jana en Bob echt wel zitten, allebei in hun genre niet te oppervlakkig.hannanaske schreef:En meningen mogen idd verschillen.
0 x
Potentia Principatum
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Het woord betekent wat het betekent.hannanaske schreef: Zou het kunnen dat de connotatie van het woord "onbenul" een beetje afhankelijk is van persoon tot persoon? Het was niet mijn bedoeling om dat personage een etiket van "grootste sukkelaar ter wereld" te geven ofzo.
Een 'stuk onbenul' kun je toch ook gebruiken voor een persoon die het niet verdient om aandacht te krijgen? En daarmee bedoel ik enkel de aandacht van Jana. Op andere vlakken kan Bob misschien een leuk persoon zijn, maar zijn gedrag vond ik gewoon BAH.![]()
Maar hij heeft idd de bal terug gesjot, dus het is maar een halve idioot meer.![]()
![]()
En dat is: dom, stom en onbeduidend.
In combinatie met het woord 'ventje' versta ik daar niet 'een persoon die het niet verdient aandacht te krijgen' onder.
Wat die meningen betreft: fijn dat we het daarover eens zijn!

Maar het is hier het topic van Jana, niet van het verklarend woordenboek

En de volhouder wint, Bob is Jana komen opzoeken en hij heeft zijn hartje geopend voor haar. ♥
Mooi toch?

0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Helemaal juist. Dat de man moeite heeft om zijn gevoelens te uiten (om welke reden dan ook) zoveel is duidelijk, maar dat wil niet zeggen dat hij er geen heeft.
0 x
Potentia Principatum
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Dapper van je dat je bij jouw gedacht blijft, ik blijf ook lekker bij 't mijne.satine schreef:Het woord betekent wat het betekent.hannanaske schreef: Zou het kunnen dat de connotatie van het woord "onbenul" een beetje afhankelijk is van persoon tot persoon? Het was niet mijn bedoeling om dat personage een etiket van "grootste sukkelaar ter wereld" te geven ofzo.
Een 'stuk onbenul' kun je toch ook gebruiken voor een persoon die het niet verdient om aandacht te krijgen? En daarmee bedoel ik enkel de aandacht van Jana. Op andere vlakken kan Bob misschien een leuk persoon zijn, maar zijn gedrag vond ik gewoon BAH.![]()
Maar hij heeft idd de bal terug gesjot, dus het is maar een halve idioot meer.![]()
![]()
En dat is: dom, stom en onbeduidend.
In combinatie met het woord 'ventje' versta ik daar niet 'een persoon die het niet verdient aandacht te krijgen' onder.
Wat die meningen betreft: fijn dat we het daarover eens zijn!![]()
Maar het is hier het topic van Jana, niet van het verklarend woordenboek![]()
En de volhouder wint, Bob is Jana komen opzoeken en hij heeft zijn hartje geopend voor haar. ♥
Mooi toch?

Ik kan je alleen maar op het hart drukken dat je daar niet te zwaar aan hoeft te tillen. Tenslotte gaat het maar om een fictief personage.

Ik vind het persoonlijk gewoon raar dat je verliefd bent op iemand waar je niet je "spontane zelf" kunt zijn. Maar Jana en spontaniteit lopen nu ook niet echt hand in hand.

0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Wel, ik ben nooit een grote fan geweest van Jana maar ik zal eerlijk toegeven dat ze het deze keer heel netjes heeft opgelost. En als er iemand is die Bobke uit zijn schulp kan halen dan is zij het wel. We weten natuulijk niet wat zijn probleem juist is maar ik denk wel dat Jana er iets aan kan doen juist omdat hij bij Jana (weliswaar met enige moeite) de echte Bob kan zijn en geen soort robot.
0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Maar is dit niet vaker zo bij een prille verliefdheid?hannanaske schreef:Ik vind het persoonlijk gewoon raar dat je verliefd bent op iemand waar je niet je "spontane zelf" kunt zijn.

In het begin is het - na de eerste "klik" - toch vooral aftasten en elkaar beter leren kennen? Dat daar in eerste instantie wat twijfels en ongemakkelijkheid bij komt kijken, vind ik eigenlijk niet zo raar...
Oké, bij Bob zal het misschien wat meer moeite kosten om hem te doorgronden, omdat hij tot op heden geen echte prater is en hij zeker wel aparte trekjes vertoont, maar de eerste stap heeft hij toch al gezet door Jana op te zoeken en haar de reden van zijn gedrag uit te leggen. De rest vormt misschien wel juist een uitdaging die Jana aantrekt?

Daarbij vond ik haar vanavond, na Bob's bekentenis, ook heel wat kalmer, zelfverzekerder en meer ontspannen overkomen tegenover hem, dan ze ooit al is overgekomen tegenover Toon, Lowie of zelfs Olivia.
Ook ik denk dat ze eigenlijk echt wel bij elkaar passen

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Waarschijnlijk een verkeerde woordkeuze ( taalgevoel?) Maar ik bedoel dat hij zo enerverend besluitloos is en zelfs niet gewoon beleefd tegenover Jana !satine schreef:Zoveel mensen, zoveel meningen.
In ieder geval heeft hij nu de bal terug gesjot - Jana zal haar studie-planning moeten herzien.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Zo had ik het eigenlijk zelf ook begrepen hoor. En 'onbeleefd' vind ik misschien net iets te sterk uitgedrukt. Hij wimpelde Jana gewoon af. Iemand kan onzeker zijn en zich ongemakkelijk voelen, maar voor een smsje te beantwoorden hoef je toch helemaal niet sterk in je schoenen te staan.nounake schreef:Waarschijnlijk een verkeerde woordkeuze ( taalgevoel?) Maar ik bedoel dat hij zo enerverend besluitloos is en zelfs niet gewoon beleefd tegenover Jana !satine schreef:Zoveel mensen, zoveel meningen.

Maar gisteren is er dan plotseling een nieuwe wending gekomen; hij komt langs (dat durft hij dan vreemd genoeg wel) en geeft een verklaring voor zijn houding. Ik wil best begrijpen dat hij een beetje van slag is door haar, maar waarop is dat gevoel eigenlijk gebaseerd? Die keer dat ze haar rijexamen deed? Hij kende haar toch niet? Het is dus eigenlijk liefde op 't eerste zicht? Nogal pathetisch hé.

0 x
- Sans
- Poster rang 1
Oke, ik ben pro Bob & Jana.. maar het is idd wel zo dat hij haar nauwelijks kende.. Hij zal waarschijnlijk wel ff met haar gesproken hebben vooraleer het rijexamen te starten maar dat was het dan.. Al denk ik wel dat het kan, zo liefde op het eerste gezicht.. Misschien dat er bij hem wel meteen een soort van 'klik' was en natuurlijk ons Jana is niet onknap. Bob is niet meteen een oppervlakkig persoon maar het zal hem wel niet ontgaan zijn zeker
Bij Jana kwam de interesse later.. nadat ze hem iets beter heeft leren kennen.. wat ook niet abnormaal is dus.. Tja het is misschien een beetje vreemd dat hij wel langsgaat maar niet antwoordde op eerdere telefoons en smsjes van Jana.. Ik denk dat hij niet echt goed wist hoe verder te gaan in hun 'relatie'.. Hij zei dat het enorm verwarrend was voor hem.. en daarom eerder opteerde om gewoon niet te antwoorden? Ik had de indruk dat hij dat achteraf wel besefte dat hij Jana daarmee gekwetst heeft en dat hij daarom is langsgegaan om het goed te maken.. Hij kreeg dan wel van hetzelfde laken een broek.. maar hij heeft dan toch de moed gehad om het face to face uit te leggen.. wat geen slechte keuze was. 

0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Juist gezien, dat Bob het moeilijk heeft met relaties,dat is evident (waarom?) Maar het is even evident dat hij aangetrokken is tot Jana en dan doet hij, op zijn ietwat onbehouden manier, een poging om het goed te maken en om te laten zien dat hij wel om haar geeft. En dat heeft Jana heel goed begrepen denk ik. Aan haar nu om hem wat "losser" te maken en hem te doen begrijpen dat er niks mee is dat een man en een vrouw zich aangetrokken voelen tot mekaar Maar nog wel wat werk aan de winkel hé Janake!
0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Het lijkt me niet zo gemakkelijk voor Jana. Ze zal wel haar woorden en daden met zorg moeten kiezen om hem niet weg te jagen. Maar misschien valt het mee.
0 x