Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)

Gesloten
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)

Bericht door Crackers »

Verdwenen sinds 18 november wat ruim een maand is en nog steeds geen spoor. IRL was de overlevingskans nu erg klein geworden.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ze kan toch gewoon zitten snoepen met haar 5000 euro in een motelleke of aan de costa brava?
0 x
Potentia Principatum
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Zo triestig en zielig ze eruitzag de laatste keer dat we haar zagen, is de kans klein dat ze nu ergens op een tropisch strand met cocktail in de hand en zonnebril en hoedje op zorgeloos zit te genieten :nope:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Bericht door martha »

Bah, ik had gehoopt en gedacht dat de zaak ging opgelost worden tegen kerstdag maar nu ziet het toch niet meer naar uit :| Maar ik blijf nog altijd in de piste geloven dat Julia alles heel goed heeft voorbereid door o.a. die 5000 euro van de visa kaart op te nemen en hoogst waarschijnlijk had ze al een vluchtadres voorzien, ergens waar zij zich niet moet registreren, een vakantiehuisje die ze via via via kan huren. Ze hoeft daar niet ver voor te zitten, de ardennen bvb.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

martha schreef:Bah, ik had gehoopt en gedacht dat de zaak ging opgelost worden tegen kerstdag maar nu ziet het toch niet meer naar uit :| Maar ik blijf nog altijd in de piste geloven dat Julia alles heel goed heeft voorbereid door o.a. die 5000 euro van de visa kaart op te nemen en hoogst waarschijnlijk had ze al een vluchtadres voorzien, ergens waar zij zich niet moet registreren, een vakantiehuisje die ze via via via kan huren. Ze hoeft daar niet ver voor te zitten, de ardennen bvb.
Ik deel 100% je mening. En ik hoop ook dat die verhaallijn gauw ten einde loopt. :yawn:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Ik hoop maar dat Julia's wraakzucht tegen "de mensen die haar hebben gekwetst" (ervan uitgaande dat ze die "verdwijning" in scène heeft gezet, maar ik kan me natuurlijk vergissen) zich beperkt tot Waldek en Simonne. Er zijn immers nog mensen in Thuisdorp die aan die beschrijving voldoen en dus mogelijke doelwitten zijn.
0 x
2fast
Nog geen rang

Bericht door 2fast »

I.v.m. Handtas Julia: Had waldek eigenlijk tegen Julia gezegd dat hij naar Polen ging? Kan mij dat niet meer goed herinneren. Want voor de rest wist niemand waar hij zat...
0 x
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Flower-Power »

Als Julia nog zou leven dan zou ze toch al moeten gezien zijn door iemand gelijk wie.
Het verhaal van haar stond toch in de kranten?
Dus al ze nog zou leven dan mag en kan ze niet buiten komen en moet ze op een hotel kamer of waar dan ook blijven,
waardoor ze ook die 5.000 euro niet kan opdoen. Want buiten komen is de kans lopen dat iemand haar herkent.
Dus ik blijf denken ze is dood - al zal ze eerst wel genoten hebben van het verhaal in de krant, en pas dan zelfmoord gepleegd.
En als ze dan dood is hoop ik dat ze dan kunnen bewijzen dat ze zelfmoord pleegde zodat iedereen weer vrijuit kan gaan.
En...
Het mag wel eens gaan eindigen nu het slot moet er aan komen want ben dit verhaal al een hele tijd beu :crazy:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Bericht door martha »

Ik kan mij niet herinneren dat er een nationaal/internationaal opsporingsbevel naar Julia is uitgevaardigd want onze twee thuis flikken gingen er direct van uit dat Julia vermoord is :doh: Dus als Julia ergens ondergedoken zit in de ardennen of ergens in duitsland of frankrijk waar zij, niet in de lokale krant zal gestaan hebben dan kan zij daar gerust in alle anoniemieteit het maanden uitzingen :whistle:
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Ja dat klopt helemaal martha. Het is geen terroriste waar heel het land naar op zoek is. Zie naar Duitsland, Europees geseind, die persoon vinden ze ook niet. En ik mag hopen dat ze daar net iets intensiever naar op zoek zijn dan naar Julia en ze er ook iet of wat intelligentere flikken op hebben gezet dan onze Tom en Jerry in Thuis.

Nu goed, dat buiten beschouwing gelaten. Als zij in een of ander Waals dorpje in de Ardennen is ondergedoken in een of ander chaletje of caravannetje - en ook al wordt haar signalement daar doorgegeven door de Vlaamse collega's - dan nog zal niemand haar daar herkennen.

Stel je nu zelf eens voor dat je 's avonds tussen de soep en de patatten een opsporingsbericht ziet op de televisie waarin ze zoeken naar Chantalle Delafontaine, verdwenen op 18 november, blond tot hoogblond halflang haar van rond de 40, normaal gebouwd, 1m69 groot en bruine ogen, en 's anderendaags zie je ze daar winkelen in de Supermarché, ze zal je nooit opvallen laat staan dat je ze herkent al staat ze voor je in de rij aan de kassa aan te schuiven.

Julia kan daar dus eigenlijk haar hele leven slijten zonder dat iemand weet wie ze is en de mensen zullen er zeggen: c'est une Flamande sympathique qui s'habite la bas dans sa petite maison a la fin de la Rue de l'église. En ondertussen volgt ze daar op internet alle nieuws in Vlaanderen over haarzelf. En ze leefde nog lang en gelukkig. Niemand zal het ooit weten!
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Julia heeft er wel haar werk van gemaakt om haar verdwijning in scène te zetten moet ik zeggen :mrgreen: Nu haar kleren doorboord met een mes, waar Waldeks vingerafdrukken op staan van de tomaatjes natuurlijk, dat in een vuilniszak gestoken en dat aan de vaart gaan leggen. :lolno:
0 x
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door karolien85 »

:yawn: het wordt een beetje langdradig .. Klein beetje maar..
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Bericht door jessie V. »

Weer van hetzelfde. Een "bewijsstuk" waarmee je alle kanten op kan. De moordenaar heeft Julia door haar jas heen gestoken, de jas daarna uitgedaan en aan de vaart gelegd. En waarschijnlijk dan Julia zelf in de vaart geduwd. :razz:
Het is maar een ideetje :roll:
0 x
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door karolien85 »

Ik had stiekem gehoopt dat Julia daar als een hoopje ellende zat en dat de zaak opgelost was ... wishfull thinking duss
0 x
sien
Nog geen rang

Bericht door sien »

Volgens mij zit Julia bij Katrien.
Oeps, even vergeten Paulien te verwittigen :-?
0 x
Gesloten