De Mol

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Plaats reactie
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: De Mol

Bericht door lord F. »

Dat betweter-kantje van Robin vind ik eigenlijk wel grappig. :lol:
Ik zou m niet graag in de buurt hebben maar in zo'n programma zie ik er wel de grap van in. Maar hij ging in de aflevering van gisteren wel de mist in bij die scrabble. Nu, ik zie hem niet als mol omdat hij al proeven heeft doen slagen (die van aflevering 2 waar hij in een kooi startte) die een mol makkelijk zou kunnen saboteren door niks te doen op het einde.

Annelies is voor mij een twijfelgeval. Ofwel is die telkens verlamd als ze iets moet doen met camera's op haar gericht ofwel is die heel geslepen bezig door de proeven te saboteren door overal heel passief te werk te gaan. Voorlopig denk ik nog niet dat ze de mol is.

Ik denk dan eerder aan Davey die iedere aflevering wel een proef probeert te doen mislukken, zoals gisteren met die ketting (al werd daar ook iets teveel de nadruk op gelegd).

Bij Hans heb ik ook m'n twijfels als mol, maar die had makkelijk die fietsproef kunnen doen mislukken door z'n gemiddelde snelheid.

Eline zie ik precies eerder als "valse" mol omdat die te opzichtig proeven doet mislukken (als flik zo rap afvallen bijvoorbeeld bij die fietsproef).
En bij Sam zie ik teveel gedrevenheid om proeven te doen slagen.

Davey dus als eerste keuze mol.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Ik blijf ook bij Davey! Ik hoop dat het me nu niet meteen kwalijk genomen wordt, maar Annelies is ook een stuk ouder dan de rest. Misschien heeft ze gewoon meer moeite om mee te kunnen met de rest. :oops: Ik kan me voorstellen dat 30km fietsen op een helling behoorlijk lastig is. :twisted:
Daarbij heeft ze als leerkracht godsdienst niet meteen het profiel om Mol te zijn. Net daardoor denken véél mensen waarschijnlijk dat ze net wel de mol is, maar dat vind ik dan toch ook weer te doorzichtig. :mrgreen:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

:lol: Daar dacht ik ook aan : een leerkracht godsdienst die eigenlijk zou moeten liegen en bedriegen en saboteren. Dat is toch iets dat niet klopt in de christelijke leer :naughty: :mrgreen: Maar Eline die toch politie inspecteur is en jong en waarvan verwacht wordt dat zij wat conditie heeft (ze torst geen overtollige kilo's mee) die haar conditie liet ook veel te wensen over bij die fietsproef. Net als Annelies.

En :lol: geen wonder dat die struisvogels zo boos reageerden, haar eieren werden kapotgegooid :lol: En je zag op zeker moment wel een glimp van de "oppasser" van die vogels evenals meerdere keren de opnameploeg (bij Davey bij de boom) en in het doolhof. Slordige montage. :whistle:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Hoewel ik net ge-wikipedia-d heb om de hoogtes van de 3 monumenten te controleren en daardoor toch verbaasd ben hoe dicht het bij elkaar ligt, ben ik blij dat mijn idee van de notre dame klopt: namelijk dat die het minst hoog is. Ik zat alweer :confusion-shrug: te doen dat annelies toch weer daarvoor koos.
Ze was ook wel erg zeker van haar stuk over monet, waardoor davey vlug van zijn vakje stapte, of is dat net weer een mollenstreek van davey? :denk:

Ze zeggen altijd dat je bij uw eerste idee moet blijven: dus davey!

Maar was davey ook niet de eerste drukker in de wagen? En is het wel verstandig om als mol als allereerste af te drukken? Die annelies zat niet bij de drukkers.

Aaaarghhh.... twijfels twijfels twijfels :crazy:
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Hmmmm, ik blijf bij Davey.
Grappige was dat ik 100% zeker wist dat het Manet was. Die bom zag ik dus wel aankomen. :-)
Ik ben er toch nig van overtuigd dat Angelies gewoon zo is. :-) In het eerste spel zei ze regelmatig ook iets logisch. En bij the hunger games lag ze er te snel uit terwijl Davey een cruciale plaats innam in het spel.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

En hij heeft ook maar mooi de vrijstelling binnengehaald. Als mol kan dat eigenlijk ook wel handig zijn natuurlijk.

Anderzijds was hij dan wel weer de chauffeur en had hij daar mss in kunnen foefelen. 't Was op zich al bizar dat ze die proef nog behaald hebben.
De angst om nog eens geëlektrocuteerd te worden was wel grappig! :twisted:
0 x
spike
Nog geen rang

Bericht door spike »

Vraagstelling i.v.m. " Le Déjeuner sur l'herbe " was niet waterdicht.
Zowel Manet als Monet schilderden een werk met die titel.
Beide te bezichtigen in Musée d'Orsay.
Productiefoutje?
Of zit hier iets meer achter ( Annelies = de mol )?
0 x
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. ( Groucho Marx )
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Ah idd, hoewel die van Manet wel iconisch is is er wel degelijk een versie van Monet.
0 x
spike
Nog geen rang

Bericht door spike »

Er is uit die periode o.a. ook nog de versie van Cézanne maar die naam kwam niet in de vraagstelling voor.

Als Annelies de mol is dan was ze op de hoogte dat Manet het " goede " antwoord zou zijn en kon ze blijven roepen dat het quasi zeker Monet was en zo de boel te saboteren.
Als excuus kon ze dan, indien nodig, later naar de groep toe verwijzen naar de versie van Monet en de dubieuze vraagstelling.

Maar voor hetzelfde geld was het gewoon een slordigheidje van de productie en ligt Annelies er bij de volgende eliminatie uit.
0 x
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. ( Groucho Marx )
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Ja, de mol was goed bezig gisterenavond : geld uit de pot en dan nog eens de vrijstelling binnenhalen :clap: Ik blijf dus bij Davey (er zal een goede reden geweest zijn waarom hij bij de hungergames nooit uit de buurt is geweest van het podium :mrgreen: ) en als reserve Annelies want blijkbaar wist zij niet dat the who wel op woodstock gestaan heeft en zij (en Hans) hadden dat (wegens hun leeftijd :angel: ) toch moeten weten.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Annelies en Hans waren in 1969 respectievelijk 11 en 6 jaar - ik denk niet dat je op die leeftijd met festivals bezig bent? :denk:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Inderdaad maar de kans bij hen is veel groter iets over woodstock te weten (ouders, de verfilming, de muziek) dan de twintigers die meedoen zoals bvb Sam maar ik ga er niet verder over discussiëren. Davey blijft mijn mol en reserve Annelies.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Maar Annelies verdenkt Robin wel als Mol, terwijl Robin de dierenproef heeft doen slagen. (idee om met een haakje de sleutel eruit te vissen) Ik verdenk Robin nu niet meteen. Ofwel is Robin ons serieus aan't misleiden, ofwel moet Annelies er toch binnenkort eens uitliggen, ofwel is ze de mol.... :whistle:

Maar ik blijf ook bij Davey. Hij is véél subtieler.
0 x
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door karolien85 »

Net ook gekeken, ik weet het niet meer :nope:
Ik heb nu bij iedereen wel een argument om de mol te zijn. Ik gok nu iets meer op Robin.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Geen verrassing dat Sam de mol niet is. Ik twijfel nu nog tussen Davey en Eline, met nog Davey in pole position.

Weer een opvallende rol voor Annelies. :lol:
Paniekaanval onder water, Around the world in 80 days niet kennen als lerares en bij de slaapprief eerder hinderlijk zijn dan iets anders. ;)
Maar toch geen mol.
En Robin ook niet.
0 x
Plaats reactie