Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
exsencon
x 435

Re: Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Bericht door exsencon »

idd, en als ik mij goed herinner was dat lang niet slecht. Dus Tom kan wel koken, Judith (en Lynn) daarentegen! :mrgreen:
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Ik heb enkel maar herhaald wat hij gisteren in de aflevering heeft gezegd. Weten nu toch al langer dat op zo'n pietluttige onbelangrijke details Thuis niet echt consequent is.
0 x
Afbeelding
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Niet alleen op pietluttige onbelangrijke details hé Poolaapje!
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Goed dat Judith goede kanten heeft zoals haar bezorgheid t.o. Jana, maar toch snap ik nog altijd niet waarom ze op die manier tegen haar kinderen moet doen. Ok, dat ze dat zoontje soms wat aanpakt kan ik misschien nog begrijpen (ziet er mij een deugnietje uit :mrgreen:), maar dat meisje lijkt mij toch echt de goedheid zelve... :-?
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Ach, mochten alle ouders zo doen tegen hun kinderen ipv de opvoeding over te laten aan de school om dan te komen reclameren naar de school als ze vinden dat hun kinderen teveel discipline krijgen :mrgreen: we zouden een veel leefbaarder en aangename maatschappij krijgen. En ons niet meer moeten ergeren in de supermarkt, op restaurant, op de trein, op vakantie ...............

Dus Judith krijgt een :thumbup: van mij voor de opvoeding van haar kinderen. Ze heeft het als huisarts druk en is dan nog alleenstaand dus mag er wat "pressie" zitten op de kinderen. Want ze hebben wel degelijk "gezag" nodig op die leeftijd. En ze zijn dan nog niet aan het puberen :crazy:
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Zeer juist Martha. Dit gezegd zijnde gaat Judith wel op haar tellen moeten passen met 2 jagers!
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Het is wel waar wat je zegt Martha, maar er moet ook eens iets tegenover al die strengheid staan en dat heb ik nog niet gezien. Ze worden voortdurend opgejaagd bovendien.
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

jessie V. schreef:Het is wel waar wat je zegt Martha, maar er moet ook eens iets tegenover al die strengheid staan en dat heb ik nog niet gezien. Ze worden voortdurend opgejaagd bovendien.
Precies mijn gedachte. Dat meisje moest haar toets laten zien om te laten tekenen. Alleen al de ongeduldige toon waarop dat gevraagd werd! En natuurlijk viel het tegen, maar het kwam niet eens in haar hoofd op om op kalme toon te vragen waarom haar dochter het niet voor elkaar had gekregen. Meteen heftig melden dat ze samen aan het werk moeten gaan. En aansluitend op dezelfde toon de rugzak van haar zoon vragen. Alles in haar houding is zo gestressed en onaardig. Zelfs de enkele grapjes die ze met haar kids maakt zijn niet lief, zo van 'ja, iedereen kookt beter dan mama'. Uit niets merk ik dat ze diep om haar kinderen geeft, alleen dat ze konstant boos is dat ze er alleen voor moet zorgen.
Nu moet ik zeggen dat ik dat geen onlogisch gegeven vind hoor. Ik heb er genoeg gezien die op die manier proberen de boel bij elkaar te houden, zelf bordevol met verdriet en ook agressie en proberen sterk te zijn voor hun kinderen en juist daardoor hun doel voorbij schieten. Ik vind haar geen leuk karakter, maar ze is zeker geen slecht geschreven dan wel uitgebeeld personage en je kunt er ook begrip voor opbrengen.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Ze wordt zelf natuurlijk ook altijd opgejaagd . Fulltime job en niet van 9 tot 5 , twee kinderen, een onwillige ex en een huishouden.
En zelf een chaotisch figuur. Dat kan niet goed gaan.
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

De schrijvertjes doen ook kennis op via buitenlandse soaps. Ik hoorde vandaag op de radio ineens 'doctor Judith' van Fair City (Iers) - die nogal chaotisch was. Dus dat moest ik even uitzoeken, want dat is een soap die ik nooit kijk.

FAIR CITY: After Brendan Daly's flight from the law *); Carrigstown has a new doctor, Dr. Judith Dillon.
A caring and dedicated doctor, she runs an efficient and calm practice. This unfortunately doesn't transpire to her home, being a mother of four, and commuting from Kilkenny to Carrigstown, chaos reigns in her personal life.
A fun and flirty woman; there is a lot more to her than meets the eye.
Grappig he?

*) Former Local GP: Brendan is passionately devoted to his wife, Heather. When the pressure is off, he is a good doctor and a caring father to daughter Eleanor. Brendan fled to South America, with the help of his mother-in-law Renee, after being found guilty of the murder (euthanasia because of cancer) of Floyd Phelan (The former wide-boy who fell in love with his half-sister Heather. Floyd found it very hard living in Carrigstown when he constantly was reminded of his loss of Heather as she was living there with her husband Brendan and baby daughter Eleanor.

En dan las ik nog (ff off-topic :angry-soapbox:)
Fair City deals with LGBT (lesbian/gay) themes openly and regularly. The show tackled the subject of rape, suicide and abortion. Drug addiction has also been portrayed a number of times, as well as alcoholism. Mental health issues were confronted when Yvonne Doyle developed schizophrenia (which led to her taking a drug overdose in a failed suicide attempt) and a character being overcome by clinical depression and having a mental breakdown. Storylines further included teenage pregnancy and incest, and the show tackled the subject of bullying. Missing persons were highlighted with the disappearance of Lana Dowling. Domestic abuse featured with the Halpin family when Tess was murdered by her husband Marty following years of domestic abuse. Homelessness was shown when Cleo Collins slept rough on the streets. Damien Halpin's unemployment reflects the 2008–2012 Irish financial crisis. Prostitution was shown when Tracey turned to prostitution in order to pay for drugs. Gangland killing also featured when Mick O'Shea killed Alex, a member of a criminal Ukrainian gang, under the orders of crime lord Sylvester Garrigan (which led to his niece Ali being held hostage by them). Breast cancer awareness was raised (Nicola Prendergast's battle with breast cancer). Organ donor awareness was raised when Lucy Mallon received a cornea transplant.

Dus er is echt helemaal niets nieuws onder de zon. Je vraagt je misschien af dat ik enigszins verrast ben, maar Thuis is feitelijk de 1e soap die ik al jaren volg, dus ik ben niet super bekend met het genre.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Amiche schreef: Dat meisje moest haar toets laten zien om te laten tekenen. Alleen al de ongeduldige toon waarop dat gevraagd werd!
Misschien zijn er binnen het gezin wel duidelijke afspraken over schoolwerk en was dit de zoveelste keer dat Emma zich niet aan de afspraken hield?
Iets waarvoor Emma ondertussen wel oud genoeg voor is, vind ik.
Ik vind haar geen bullebak, ze gaat op een andere manier om met haar kinderen dan andere moeders, dat wel - maar ze behandelt ze niet alsof ze van gesponnen suiker zijn en ze weet dat ze niet volmaakt zijn - maar ze ziet hen heel graag.

En ik weet ook hoe het voelt als iemand anders beloftes doet aan je kinderen om ze dan niet na te komen - het verdriet van je kinderen, de dingen die je weer moet doen (soms hemel en aarde bewegen) om toch zelf nog vrij te kunnen nemen om je kinderen toch nog een leuke vakantie te geven... (buiten het feit dat je ook nog moet zorgen dat je kinderen de ware reden van het afzeggen van de afspraak niet te weten komen - een vader die een hele week vakantie cancelt om eens met zijn vriendin te kunnen gaan eten... :roll: dat vind ik veel en veel erger voor die kinderen dan een moeder die 's morgens naar een toets vraagt en dan niet op een zeemzoete manier...) :razz:
En ze heeft ondertussen toch een leuk alternatief gevonden, weliswaar met hulp van Geert - maar ze is NIET bij de pakken blijven zitten. :thumbup:

Ik vind dat ze dat nog niet zo slecht doet, ze is ze in ieder geval niet rot aan 't verwennen - en dat is in sommige Thuis-gezinnen wel anders... :whistle:

Dus ik vind die 'strenge en chaotische' moeder best meevallen :!:
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Zal wel weer zo'n typisch geval zijn van: de leuke dingen die ze met haar kids doet gebeuren in het weekend of op de avonden dat we bij een ander gezin in de 'keuken' kijken. Dus dan staan net de camera's er niet bij :techie-offtheair: :lol:
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Judith is hot ! Zelfs als ze ziek is ziet ze er sexy uit.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Judith die vanavond gaat koken voor Geert :shock: Ik dacht dat zij enkels een diepvries pizza in de oven kan steken (en die nog vergeet aan te steken :shhh: )
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ik zou toch verschieten als ik mijn huisdokter met een kletsnat hoofd moest treffen op de consultatie ....
0 x
Plaats reactie