Ellen Blomaert (Gerdy Swennen)
- Caligula
- Poster rang 5
Re: Ellen Blomaert (Gerdy Swennen)
Over Ellen zou ik me niet te druk maken. Die is dadelijk weer weg.
0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Jana moest nog 16 worden of was net 16 toen ze al zwanger was en was toen al geruime tijd bij Tibo en Franky gedropt. Wat Ellen daarvoor deed hebben we idd het raden naar. Het enige wat we weten is hoe Jana op de wereld is geraakt: Tibo doneerde sperma en Ellen betaalde zijn studies en voor de rest keken ze niet meer naar elkaar om.hannanaske schreef:Toen ik terug naar Thuis begon te kijken, was Jana al zwanger en mocht ze toch ook al gaan en staan waar ze wou? Ze was precies wel graag bij Tibo & 'toen nog' Franky. Een moment waarop Ellen misschien kon profiteren om naar het buitenland te gaan, toen haar dochter eigenlijk niet meer echt bij haar inwoonde.
En voor alle duidelijkheid: ik vind de situatie ook een beetje vreemd, maar als Ellen nog een jaartje had gewacht
was Jana al volwassen. Het is niet dat ze een klein kindje heeft achtergelaten ofzo. Tenzij er ooit werd verteld dat Ellen Jana ook vaak alleen achterliet voor ze Tibo terug ontmoet hadden.
En twee keer in het jaar elkaar zien is idd echt wel weinig, maar je kunt tegenwoordig contact houden via sociale media en skype, iets wat ze zo te horen wel vaak doen.
Het is nu ook niet de eerste keer dat mensen emigreren naar het buitenland en dat hun volwassen kinderen achterblijven, dat maakt toch geen slechte ouder van je? Want anders is Lena dat ook?
Er zijn idd tal van mensen die naar het buitenland gaan en hun volwassen kinderen achterlaten, maar een 16-jarige noem ik nu niet bepaald volwassen. En om te vergelijken met Lena: Olijf is van onder moeders vleugels met Lowie gaan samenwonen en is intussen al zowat 20, heel iets anders dan op je 15de achtergelaten worden (vind ik toch).
Ik ga nu niet zeggen dat Ellen een slecht mens is, maar als moeder zou ik ze toch liever niet hebben. Het is misschien een ouderwetse mening maar als je kinderen hebt komen die op de eerste plaats tot ze jou niet meer nodig hebben, en een tiener heeft zijn/haar moeder nodig en niet enkel via Skype.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Dus toch gedropt?heidiw schreef: Jana moest nog 16 worden of was net 16 toen ze al zwanger was en was toen al geruime tijd bij Tibo en Franky gedropt.

of misschien omdat Ellen toen ook vaak weg was.
Maar ik heb Ellen niet zien vertrekken toen Jana zwanger was hoor. Dat was toch pas later? Jana had al een miskraam gekregen, woonde samen met Bram boven de zus & zo. Ellen heeft idd nog gereden naar die wijngaarden om Bram te gaan zoeken. Dan kon Jana toch onmogelijk nog maar 16 zijn? 17 jaar lijkt me logischer, of zelfs bijna 18.heidiw schreef: Er zijn idd tal van mensen die naar het buitenland gaan en hun volwassen kinderen achterlaten, maar een 16-jarige noem ik nu niet bepaald volwassen. En om te vergelijken met Lena: Olijf is van onder moeders vleugels met Lowie gaan samenwonen en is intussen al zowat 20, heel iets anders dan op je 15de achtergelaten worden (vind ik toch).
Want niet veel later na die vertrek van haar moeder is Jana al (voor de eerste keer) gaan samenwonen met Lowie & Olijfje.
Maar dat neemt niet weg dat ik het belachelijk stom vind hoe snel ze wegstoof na de opmerking van Bob.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Dit is hoe ik het mij herinner:
Jana had een ongelukje gehad en arriveerde met Ellen op de spoed waar Tibo "toevallig" aan het werk was. Hij herkende Ellen en vroeg of Jana zijn kind was. Jana was toen een jaar of 15. Jana en Tibo wilden elkaar uiteindelijk toch beter leren kennen en zo zag Ellen het gat schoon om er vandoor te gaan. Jana trok dus in bij Tibo die toen nog niet getrouwd was met Franky maar ze woonden samen boven Sanitechniek. Bram werkte daar ook en ze begonnen een relatie in het geheim maar werden later door Tibo betrapt. Om één of andere reden raakte het uit en vertrok Bram naar Ibiza en bleek Jana zwanger. Na de doodgeboorte van Jack zijn ze weer uit elkaar gegaan en was Ellen waarschijnlijk ook "toevallig" eens in het land om met Jana naar Frankrijk te rijden. Sinds Jana aan de unief zit is Ellen bijna nooit meer ter sprake gekomen, laat staan gezien, behalve die ene keer met die bloemen voor Simonne omdat ze zo "dankbaar" was voor de goede zorgen.
Dat ze zo wegstoof is idd belachelijk stom maar ik denk dat het eerder uit schuldgevoel was nu ze eindelijk keihard met de waarheid geconfronteerd werd dan uit boosheid.
Jana had een ongelukje gehad en arriveerde met Ellen op de spoed waar Tibo "toevallig" aan het werk was. Hij herkende Ellen en vroeg of Jana zijn kind was. Jana was toen een jaar of 15. Jana en Tibo wilden elkaar uiteindelijk toch beter leren kennen en zo zag Ellen het gat schoon om er vandoor te gaan. Jana trok dus in bij Tibo die toen nog niet getrouwd was met Franky maar ze woonden samen boven Sanitechniek. Bram werkte daar ook en ze begonnen een relatie in het geheim maar werden later door Tibo betrapt. Om één of andere reden raakte het uit en vertrok Bram naar Ibiza en bleek Jana zwanger. Na de doodgeboorte van Jack zijn ze weer uit elkaar gegaan en was Ellen waarschijnlijk ook "toevallig" eens in het land om met Jana naar Frankrijk te rijden. Sinds Jana aan de unief zit is Ellen bijna nooit meer ter sprake gekomen, laat staan gezien, behalve die ene keer met die bloemen voor Simonne omdat ze zo "dankbaar" was voor de goede zorgen.
Dat ze zo wegstoof is idd belachelijk stom maar ik denk dat het eerder uit schuldgevoel was nu ze eindelijk keihard met de waarheid geconfronteerd werd dan uit boosheid.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Toen Jana in de coma lag en daarna Jack moest afgeven, was Ellen NIET in het land.
Dat kan je makkelijk terugvinden als je even terug bladert in dit topic.
En wat haar 'grootmoedigheid' betreft, dat ze met Jana toch nog Bram gaat bezoeken in Frankrijk:
ze heeft toen nog een gesprek gehad met Bram en ze heeft hem zeker NIET tegen gehouden, integendeel.
Dat kan je makkelijk terugvinden als je even terug bladert in dit topic.
En wat haar 'grootmoedigheid' betreft, dat ze met Jana toch nog Bram gaat bezoeken in Frankrijk:
ze heeft toen nog een gesprek gehad met Bram en ze heeft hem zeker NIET tegen gehouden, integendeel.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
ja, 't is juist! Toen heeft ze zich ook niet van haar mooiste kant laten zien. (ik was dat al vergeten)satine schreef: ze heeft toen nog een gesprek gehad met Bram en ze heeft hem zeker NIET tegen gehouden, integendeel.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
-
- Poster rang 5
Niet vergeten dat Ellen Bram ervan overtuigt heeft dat z'n relatie met Jana geen toekomst had (zonder Jana's medeweten) en dat hij daarom druiven gaan plukken is.heidiw schreef:Na de doodgeboorte van Jack zijn ze weer uit elkaar gegaan en was Ellen waarschijnlijk ook "toevallig" eens in het land om met Jana naar Frankrijk te rijden.

0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
-
- Poster rang 1
Tgoh ja, ze stormde inderdaad wel heel abrupt weg na het etentje en dat is spijtig, maar hoe reageren mensen soms als er een gevoelige snaar wordt geraakt.
In een ideale wereld zegt men dan: "Luister Bob, ik wil hierover echt niet meer praten, dus vertel ons nu eens wat meer over die aerodynamica van jou" of zoiets, en dan is Bob voor een half uur op dreef over zijn onderzoeksveld. Maar mensen hebben nu eenmaal niet altijd hun gevoelens onder controle.
In een ideale wereld zegt men dan: "Luister Bob, ik wil hierover echt niet meer praten, dus vertel ons nu eens wat meer over die aerodynamica van jou" of zoiets, en dan is Bob voor een half uur op dreef over zijn onderzoeksveld. Maar mensen hebben nu eenmaal niet altijd hun gevoelens onder controle.
0 x
- Duimelijntje
- Poster rang 2
- x 33
- x 11
- Contacteer:
Wou ik ook net zeggenlord F. schreef:Niet vergeten dat Ellen Bram ervan overtuigt heeft dat z'n relatie met Jana geen toekomst had (zonder Jana's medeweten) en dat hij daarom druiven gaan plukken is.heidiw schreef:Na de doodgeboorte van Jack zijn ze weer uit elkaar gegaan en was Ellen waarschijnlijk ook "toevallig" eens in het land om met Jana naar Frankrijk te rijden.

In mijn herinnering was het inderdaad toch ook Ellen die Bram bijna moreel gechanteerd heeft om Jana los te laten zodat ze kon studeren en een beter leven kon krijgen.
Als ik me niet vergis wou Jana toen ook haar moeder niet zien, de eerste tijd en enkel met Olivia praten.
Zo herinner ik het mij toch

Echt sympathiek heb ik haar nooit gevonden. En zeker omdat ze niet aanwezig was bij toch wel belangrije momenten in het leven van haar dochter
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik ook niet - het klopte gewoon niet.Duimelijntje schreef:Echt sympathiek heb ik haar nooit gevonden. En zeker omdat ze niet aanwezig was bij toch wel belangrije momenten in het leven van haar dochter
Als je echt zo graag een kind wil dat je zelfs iemand daarvoor gaat betalen en hem daarna niet als vader in je leven wil, dan stel je daarna toch niet je carrière op de eerste plaats?

Maar Jana heeft er blijkbaar vrede mee, wie zijn wij dan om er iets van te zeggen?

Ik moet wel toegeven dat Ellen me vandaag toch aangenaam verrast heeft.
Dat ze deze keer Jana niet in de kou liet staan, ook al gaf ze (alweer) de indruk gehaast te zijn.
Maar ik vond het wel lief dat ze zei dat Jana niet boos mocht zijn op Bob.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
Als Ellen diezelfde vragen lang geleden aan zichzelf gesteld had, had ze zich gisteren deze koude douche vanwege Bob kunnen besparen. Wel was ze intelligent genoeg om haar fouten toe te geven. En die belofte om méér tijd te maken voor Jana, tja, dat zijn woorden.Caligula schreef:Het is en blijft een klotemadam,basta.
0 x
-
- Poster rang 5
Shit zeg, ik denk iedere keer dat die haar ogen er gaan uitvallen.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Caligula
- Poster rang 5
Ik verschiet gewoon keer op keer als ik die weer zie opduiken. Ik moet tekens denken: wie is dat nu weer? Ha,ja dat is de moeder van jana!
0 x
Potentia Principatum
- Nickos
- Poster rang 2
- x 1
- x 7
Verstand komt met de jaren blijkbaar. Het is natuurlijk wel wat laat om haar verantwoordelijkheid als moeder terug op te nemen.
0 x