Franky & Bram

Gesloten
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Re: Franky & Bram

Bericht door Shabba »

come on, ze gaan die steekpartij en die brokeback mountain scene er niet ingooien als bram hetero blijft hoor
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Shabba schreef:come on, ze gaan die steekpartij en die brokeback mountain scene er niet ingooien als bram hetero blijft hoor
Niet opnieuw beginnen, hé, Shabba?!
We zullen 't wel zien wel wat er van waar is(of niet).
0 x
Omega
x 435

Bericht door Omega »

Shabba schreef:come on, ze gaan die steekpartij en die brokeback mountain scene er niet ingooien als bram hetero blijft hoor
Stop nu eens met je wensen voor werkelijkheid te nemen. :roll:
0 x
kristien
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kristien »

Omega schreef:
Ik vind het net goed dat niet iedereen hetzelfde denkt. Dan blijft het een beetje spannend hier he. Voor mij maakt het niet veel uit of Bram nu hetero blijft of niet. Niemand kan dat toch met zekerheid zeggen :P Moest hij toch homo zijn, dan zal dat zéker nog lang duren eer hij dat zelf door heeft of zelf maar wil toegeven.

(Kheb de aflevering van vandaag nog niet gezien, dus weet niet wat ik van die scene met "de cowboyfilm" moet denken.)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Iets meer cliché dan die film hadden ze niet zeker? :roll:
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

kristien schreef:
Omega schreef:
Ik vind het net goed dat niet iedereen hetzelfde denkt. Dan blijft het een beetje spannend hier he. Voor mij maakt het niet veel uit of Bram nu hetero blijft of niet. Niemand kan dat toch met zekerheid zeggen :P Moest hij toch homo zijn, dan zal dat zéker nog lang duren eer hij dat zelf door heeft of zelf maar wil toegeven.

(Kheb de aflevering van vandaag nog niet gezien, dus weet niet wat ik van die scene met "de cowboyfilm" moet denken.)
Ja, moesten we het over alles eens zijn, dan zou het hier pas echt saai worden.
Maar blijven doordrammen over één of ander is niet bevorderlijk voor een leuke dicsussie, waar of niet?
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Ik vind er Bram meer homo uit zien dan Franky overigens.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
dylan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door dylan »

Crackers schreef:Ik vind er Bram meer homo uit zien dan Franky overigens.
ik vind dat geen één van de twee er echt "homo" uitziet, dat is ook een deel van de kracht van de franky-is-homo-verhaallijen.
maar wat is "er homo uitzien?" please vertel mij uw hokjesindeling ;)
0 x
So come along, it won't be long 'til we return happy
Shut your eyes, there are no lies in this world we call sleep
Let's desert this day of work, tomorrow we'll be free
Let's not fight, I'm tired, can't we just sleep tonight?
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Dyl957 schreef:
Crackers schreef:Ik vind er Bram meer homo uit zien dan Franky overigens.
ik vind dat geen één van de twee er echt "homo" uitziet, dat is ook een deel van de kracht van de franky-is-homo-verhaallijen.
maar wat is "er homo uitzien?" please vertel mij uw hokjesindeling ;)
geen een van de de twee ziet er echt homo uit, maar als ik zou weten dat een van de twee homo is zou ik gokken op Bram (door zijn haar)

en besides, homo's in hokjes vind ik dan weer te extreem :think:
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Ik weet ook niet wat de schrijvers van plan zijn, maar wel dat ze de meest onzinnige twists bedenken, die volstrekt niet kloppen met de realiteit van de karakters die ze hebben neergezet. Ze kunnen met deze 2 dus elke kant uitgaan. Ik zie het allemaal wel.
W.b. reakties hier over wat wel en niet realistisch is: ik ken mensen die inderdaad zo anti zijn juist omdat ze worstelen met hun eigen geaardheid; ik ken mensen die zo hetero zijn dat ze ervan walgen; ik ken mensen die uitstekend bevriend kunnen zijn met anders geaarden. Als je nu eens wegdenkt dat het hier om 2 jongens gaat, zo'n situatie waar er een verliefd is en de ander niet is niet ongewoon, ook niet dat de een zich ineens niet kan beheersen en de vriendschap op het spel zet. Degene die niet verliefd is kan niet meer terug normaal doen, want ineens staat alles daarvoor in een ander licht. Wordt er ook niet heel vaak gezegd dat vrienden blijven onmogelijk is als een romantische relatie uitgaat? Sommigen lukt het, maar voor de meesten is het te ingewikkeld geworden. Wat is en was kun je niet meer wegdenken.
Dus als Bram hetero is en Franky echt een goede vriend vond is het haast onmogelijk ermee door te gaan nu blijkt dat hij met heel andere ogen naar Bram heeft gekeken. Een vrouw zou zich ook niet plezierig voelen bij een man die lustgevoelens heeft en ik denk andersom ook niet, hoewel mannen daar meestal veel egoplezier uithalen. Als Bram homo is die er zelf nog niet uit is dan hebben de schrijvers hem niet goed neergezet. Teveel zaken rond Bram maken dat ongeloofwaardig, wat niet wil zeggen dat men daar toch voor gaat. Zoals gezegd ze hebben wel gekkere dingen gedaan.
Dus dat Franky stereotyp wordt neergezet omdat hij zich ineens niet kon beheersen is niet juist, denk ik. Stereotyp zou zijn als hij de situatie forceert; hij heeft juist de hele tijd zijn best gedaan om het niet tussen hen in te laten komen. Ik vond dat de acteur dat heel knap heeft gespeeld overigens.
En het past bij pa Frank dat hij het er heel moeilijk mee gaat krijgen. Geloof er niks van dat dat geen enorm item wordt, althans dat zou niet kloppen met de man die hij speelt. Maar ja, die schrijvers he....?
Franky Bram chanteren over die steekpartij geloof ik niet, maar dat het uitkomt zou me niets verbazen, omdat de dynamiek van hun vriendschap nu zo verandert is. Dat moet wel konsekwenties hebben.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Ik vind dat die twee tot nu toe een ongelooflijke evolutie hebben meegemaakt. Helemaal in het begin werd Franky zwaar gepest op school, bleef zelfs thuis omdat hij zo leed onder de pesterijen van Bram.
Pestkop en gepeste begonnen dan samen te werken en beetje kattekwaad uit te halen, ze werden vrienden, beste vrienden en Franky werd verliefd op de jongen die hem zo hardhandig pestte.
Bram blijkt dan een homohater die wel een DVD van Brokeback mountain bezit. Kijk, tot gisteren had ik een 50/50 gevoel bij het feit dat ze al dan niet een koppel zouden worden. Maar alle kleine details hebben in deze verhaallijn al naar meer geleid.
In november keek Franky voor de eerste keer subtiel naar Bram. Toch geloofde niemand dat er meer aan de hand was, zelfde met die steekpartij, waarom deed Franky dat? uit verliefdheid. Nu zegt die dvd voor mij ook wel genoeg dat ik denk dat er meer zal komen. Ik denk dat Bram momenteel door een zwaardere crisis gaat dan Franky.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Shabba schreef:Ik vind dat die twee tot nu toe een ongelooflijke evolutie hebben meegemaakt. Helemaal in het begin werd Franky zwaar gepest op school, bleef zelfs thuis omdat hij zo leed onder de pesterijen van Bram.

In november keek Franky voor de eerste keer subtiel naar Bram. Toch geloofde niemand dat er meer aan de hand was, zelfde met die steekpartij, waarom deed Franky dat? uit verliefdheid.. Ik denk dat Bram momenteel door een zwaardere crisis gaat dan Franky.
Klopt niet. 't Was toen overduidelijk dat er meer zat aan te komen.
Maar voor de rest ben ik het hier met je eens, Shabba.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Amiche schreef:Als je nu eens wegdenkt dat het hier om 2 jongens gaat, zo'n situatie waar er een verliefd is en de ander niet is niet ongewoon, ook niet dat de een zich ineens niet kan beheersen en de vriendschap op het spel zet. Degene die niet verliefd is kan niet meer terug normaal doen, want ineens staat alles daarvoor in een ander licht. Wordt er ook niet heel vaak gezegd dat vrienden blijven onmogelijk is als een romantische relatie uitgaat? Sommigen lukt het, maar voor de meesten is het te ingewikkeld geworden. Wat is en was kun je niet meer wegdenken.
Ik zie toch 1 groot verschil tussen Franky/Bram en een hetero-vriendschap: Ik denk niet dat een vrouw die haar 'vriend' heeft afgewezen, vriendschap gaat mijden met die vriend alleen maar omdat hij MAN is, maar omdat ze niks romantisch voor hem voelt en zich geen houding weet te geven.
Bram heeft Franky over de hele lijn afgewezen vanwege zijn geaardheid, toch nog een nuance verschil. ;)

Een mens is zoveel meer dan alleen zijn/haar geaardheid, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. ;)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Rieka schreef:
Shabba schreef:Ik vind dat die twee tot nu toe een ongelooflijke evolutie hebben meegemaakt. Helemaal in het begin werd Franky zwaar gepest op school, bleef zelfs thuis omdat hij zo leed onder de pesterijen van Bram.
In november keek Franky voor de eerste keer subtiel naar Bram. Toch geloofde niemand dat er meer aan de hand was, zelfde met die steekpartij, waarom deed Franky dat? uit verliefdheid.. Ik denk dat Bram momenteel door een zwaardere crisis gaat dan Franky.
Klopt niet. 't Was toen overduidelijk dat er meer zat aan te komen.
Maar voor de rest ben ik het hier met je eens, Shabba.
Mijn jongste zoon zei meteen na de eerste ontmoeting tussen Franky en Bram: 'Franky is gay en dat wordt ooit nog een verhaallijn met Bram' :P
Toen had Franky zelfs nog niet echt naar Bram gekeken, toen meed hij 'Rocky' nog als de pest. ;)
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

"Ik zie toch 1 groot verschil tussen Franky/Bram en een hetero-vriendschap: Ik denk niet dat een vrouw die haar 'vriend' heeft afgewezen, vriendschap gaat mijden met die vriend alleen maar omdat hij MAN is, maar omdat ze niks romantisch voor hem voelt en zich geen houding weet te geven."
Ik begrijp je reaktie, omdat ik 2 min of meer versch. dingen had gezegd. Ik wilde benadrukken dat vriendschap ingewikkeld is als een van de partijen andere gevoelens heeft, omdat geen van beiden zich nog vrij kan voelen; de relatie wordt er te beladen door. In dit geval komt er bij dat Bram ook nog afkeer heeft van waar Franky nu ineens voor staat in zijn ogen. Dus zelfs als hij daar overheen zou komen blijft het ingewikkeld en als Franky er overheen komt blijft hij wie hij is.
Op zich heb ik het van begin af aan een vreemde vriendschap gevonden, want Franky was nog niet verliefd in het begin, wist zelfs nog niet hoe hij zelf in elkaar stak en toch heeft hij steeds moeite gedaan om van Rocky Bram te maken. En ik geloof er niks van dat je uit verliefdheid zo ver zou gaan dat je de afschuwelijke daad van een steekpartij accepteert en vervolgens je eigen relatie met je ouders op het spel zet. Voor de serie ben ik allang blij dat Frank bijgedraaid is, want anders werd het ook vervelend, maar ik kan me niet voorstellen dat een echte vader met zo'n onduidelijke en onlogische daad kan leren leven.
Ik kan me wel vinden in reakties hier over de chemie tussen de 2 karakters. Als ze samen weer ns aan het donderjagen waren, of samen de spot staken met mensen of situaties was het altijd wel lachen. En de hele situatie met hun vaders was best ontroerend, zeker hoe ze elkaar dan opvingen. Jammer dat ze daar niet meer mee gedaan hebben. En nu kan het niet meer.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Gesloten