Snapshots

Plaats hier al je creaties over thuis zoals screenshots, filmpjes, collages, gedichtjes, bewerkte afbeeldingen,... die je zelf gemaakt hebt en niet zomaar van Internet gehaald.
Plaats reactie
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Re: Snapshots

Bericht door Matthi »

:banana-dance: :banana-jumprope: :happy-jumpeveryone: :happy-bouncyyellow: :greetings-clapyellow: :laughing-rollingyellow: Yess Thomsten is back in the house
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Joehoe, welkom terug, ThomSten!
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Thomsten :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: je foto's ;)
En hi hi leuk die opmerking van Ann naar Marianne toe :clap: :mrgreen: ;)
0 x
ThomSten
Poster rang 2
Poster rang 2
Contacteer:

Bericht door ThomSten »

Matthi schreef:Yess Thomsten is back in the house
Indeed, back in a new house!
Vandaar de afwezigheid, ik had door de verhuis helemaal geen tijd om shots te maken.
(Nog zonder netwerkaansluiting hier, dus bedank mijn buren maar, want zonder dat ik hun internet pik krijgen jullie geen screenshots ;) )
Ik ben trouwens erg blij met de nieuwe automatische verkleining van foto's op het forum. Dat scheelt mij heel wat werk.
0 x
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

ThomSten schreef:Ik ben trouwens erg blij met de nieuwe automatische verkleining van foto's op het forum. Dat scheelt mij heel wat werk.
En wij kunnen de foto's ook nog eens in het groot bekijken :mrgreen:
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
ThomSten
Poster rang 2
Poster rang 2
Contacteer:

Bericht door ThomSten »

Aflevering 3012 dinsdag 13 september 2011

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Copyright: VRT
0 x
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

Chique ;)
0 x
interrupted
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door interrupted »

haha die blik van smeekens is echt goud waard :d
0 x
Jealously in technicolor
Fear by name, love by numbers
Streetlamp amber, wanderlust
Hide her in a blunderbuss

(Arctic Monkeys)
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

interrupted schreef:haha die blik van smeekens is echt goud waard :d
Inderdaad, ik snap niet hoe Thomsten er in slaagt altijd z'on perfecte screentjes te maken.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Matthi schreef:
Inderdaad, ik snap niet hoe Thomsten er in slaagt altijd z'on perfecte screentjes te maken.
ThomSten is nen artiest, hé, die zal zijn geheim waarschijnlijk niet verklappen... :mrgreen:
Ik gok op een rechtstreekse verbinding met zijn pc en de TV, of hij kijkt via de pc en maakt meteen een printscreen?
In ieder geval zal hij goeie apparatuur hebben.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Rieka schreef:
Matthi schreef:
ThomSten is nen artiest, hé, die zal zijn geheim waarschijnlijk niet verklappen... :mrgreen:
Ik gok op een rechtstreekse verbinding met zijn pc en de TV, of hij kijkt via de pc en maakt meteen een printscreen?
In ieder geval zal hij goeie apparatuur hebben.
Het ziet er inderdaad super uit, en hij weet de momenten vooral ook goed te kiezen. Leuk om op beeld te zien, maar op de foto is het soms nog nét even iets grappiger. :lol: ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ThomSten
Poster rang 2
Poster rang 2
Contacteer:

Bericht door ThomSten »

Ik kijk inderdaad TV op mijn computer. (Ogen al jaren te slecht om de ondeetitels te kunnen lezen vanop de zetel <-> TV-toestel. Ik kijk al sinds 2007 geen TV meer via een TV-toestel. Hier in Gooik heb ik dus ook geen TV meer).

De software op de computer laat toe te pauzeren met de spatiebalk. En terug- en heenspoelen met ← en →.

1. Als ik dus Thuis kijk en ik merk een grappige scène op, spoel ik terug, wacht het juiste moment af en druk op de spatiebalk. Een snapshot maken van het bevroren beeld. (Teletekst af of aan zetten indien het een meerwaarde heeft voor het shot.)

2. Anders dan met windows (je moet je snapshots plakken in een tekenprogramma) wordt elk screenshot netjes opgeslagen als png-bestand op mijn bureaublad. Eventueel een teveel aan snapshots verwijderen.

3. Daarna zet ik met de Terminal (lijkt op de zwarte MS-dos-regel) de png's allemaal tegelijkertijd om in jpg's. Kwestie van ↑ drukken (herhaalt het vorige commando) en op enter duwen.

(Vroeger moest ik daarna de jpg's allemaal met een photoshop batch verkleinen, maar door de nieuwe foruminstelling moet dat dus niet meer.)

4. Met een rename-batch hernoem ik alle bestanden volledig automatisch (kweste van snapshots slepen naar een pictogram en op enter duwen).

5. FTP openen en in één keer alle nieuwe shots op mijn webruimte gooien.

6. In een Tekstdocument volgende code:

Code: Selecteer alles

[u]Aflevering 3012 dinsdag 13 september 2011[/u]

[img]http://i832.photobucket.com/albums/zz241/Matthias_franck/thuis_2011-09-13_01.jpg[/img]
Code kopiëren en plakken in een nieuw bericht voor het forum. Laatste regeltje herhalen zoveel als er snapshots zijn. Nummertjes aanpassen, klaar.

Lijkt veel werk maar is het helemaal niet. Kost misschien 5 minuutjes werk. Als je dat elke dag doet gaat het sneller omdat je het gewoon bent. Een snapshot meer of minder maakt geen bal uit wat tijd betreft.
Thuis kijken duurt bij mij wel gemiddeld drie kwartier...

Enige nadeel is dat ik alles op mijn eigen webruimte moet zetten (omdat ik met FTP werk, al die gratis rommel is foto per foto en dat kost veel te veel tijd).
Mijn webruimte is ook niet oneindig, ik ga binnenkort de oudste shots verwijderen. Dat er op het forum shots van de laatste 50 afleveringen te zien zijn, zoiets.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

In ieder geval, heel erg bedankt voor de moeite en tijd die je voor ons maakt, keppe!
XXX
0 x
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

Hey thomsten. Wat ik me afvroeg: Hoe kijk je dan eigenlijk tv via internet ? Bestaan daar speciale paketten voor ?

Ik kan ook wel kijken via Yelo van telenet, maar ook helaas zonder ondertitels en bovendien zorgt het voor veel inkomend verkeer.
0 x
ThomSten
Poster rang 2
Poster rang 2
Contacteer:

Bericht door ThomSten »

http://www.elgato.com/elgato/int/mainme ... t1.en.html ;)

(Zo'n goede kwaliteit zou je niet verwachten van een antenne, maar de VRT zendt digitaal uit, dat scheelt enorm natuurlijk. Er zit trouwens quasi nooit storing op de antenne -die in mijn slaapkamer bovenop een kast zit - dus dat is echt wel een goed ding.)
0 x
Plaats reactie