Spoiler! (Geen bronvermelding)

Gesloten
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Re: Spoiler! (Geen bronvermelding)

Bericht door annekeHU »

Volgens een artikel in een of ander boekske hebben de schrijvers voor het verhaal Simonne-Sam gedacht om een dergelijk verhaal uit te werken tussen Sam en Olivia.... ze zijn toen van mening veranderd omdat het Simonne-Sam verhaal meer impact zou hebben.. en het Sam-Olivia verhaal heeft hier ook de ronde gedaan, als spoiler, compleet met berekeningen of het wel zou kunnen, en hoe oud Sam dan moet geweest zijn, toen ze Olivia kreeg?
Ik vraag me soms af , of die vreemde spoilers zonder bron die je hier kan lezen( ondanks alles blijf ik ze interessant vinden) ook niet van die dingen zijn, zo van die brainstorm ideetjes die op de set rondwarrelen, en die dan in de wandelgangen van de Manhattan studio's opgepikt worden door een toevallige passant , totaal uit zijn context worden getrokken, en uiteindelijk als waarheid worden doorverteld? Ze moeten toch ergens vandaan komen, of zouden er nu echt mensen zijn, die gewoon zelf een spoiler verzinnen, en die dan gaan rondbazuinen? :denk:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik denk dat er ook mensen zijn die zulke "geruchten "verzinnen om "grappig te zijn :lolno:
0 x
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door karolien85 »

tvx1 schreef:Dus nu zitten we met een huurmoordenaar die Marianne ten huwelijk vraagt? :denk: En over dat huwelijksaanzoek hebben de kenissen van de tantes dan niets gelost? :think:
Dit is misschien de eerste stap van het plan he... Marianne helemaal voor zijn kar spannen,zodat het (als het snode plan slaagt) lijkt dat Marianne een soort van dekmantel had opgesteld. ( door te trouwen zou ze dan doen alsof ze Geert helemaal vergeten was en dat zou dan de eventuele speurders opvallen en aan haar denken als moordenaar van Geert )
(dit is wel speculatie,maarja dat kan niet in dat topic, omdat het spoilermateriaal bevat hee..)

Hoe meer ik naar William kijk trouwens, hoe enger ik hem vind :D maar dat zal wel door dit topic komen zeker ...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

In de spoilertopics is vroeger ook al met 100% zekerheid (uit zeer goede en betrouwbare, maar anonieme bron) gepost dat Julia niet terug kwam uit Afrika.
Dat kwam van de achternicht van de buurvrouw van de kapster van de poetsvrouw van de oma van de portier van de Manhattan Studio's... :whistle:
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Petien schreef:Net ongelofelijke spoiler te weten gekomen
JUIST!
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef:In de spoilertopics is vroeger ook al met 100% zekerheid (uit zeer goede en betrouwbare, maar anonieme bron) gepost dat Julia niet terug kwam uit Afrika.
Dat kwam van de achternicht van de buurvrouw van de kapster van de poetsvrouw van de oma van de portier van de Manhattan Studio's... :whistle:
Laat mij toe om even heel off-topic over de vloer te rollen na 't lezen van deze "samenvatting"? :lol:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

annekeHU schreef:Volgens een artikel in een of ander boekske hebben de schrijvers voor het verhaal Simonne-Sam gedacht om een dergelijk verhaal uit te werken tussen Sam en Olivia.... ze zijn toen van mening veranderd omdat het Simonne-Sam verhaal meer impact zou hebben.. en het Sam-Olivia verhaal heeft hier ook de ronde gedaan, als spoiler, compleet met berekeningen of het wel zou kunnen, en hoe oud Sam dan moet geweest zijn, toen ze Olivia kreeg?
Ik vraag me soms af , of die vreemde spoilers zonder bron die je hier kan lezen( ondanks alles blijf ik ze interessant vinden) ook niet van die dingen zijn, zo van die brainstorm ideetjes die op de set rondwarrelen, en die dan in de wandelgangen van de Manhattan studio's opgepikt worden door een toevallige passant , totaal uit zijn context worden getrokken, en uiteindelijk als waarheid worden doorverteld? Ze moeten toch ergens vandaan komen, of zouden er nu echt mensen zijn, die gewoon zelf een spoiler verzinnen, en die dan gaan rondbazuinen? :denk:
Ik ben zeker dat beide dingen wel degelijk gebeuren. Ik denk zo bijvoorbeeld dat dat van Julia die niet meer ging terugkomen zo een "brainstorm-ideetje" was. Blijkbaar heeft Myriam Bronzwaar het toen persoonlijk heel moeilijk gehad en ik denk dat de Thuismakers de mogelijkheid dat ze niet meer zou terugkeren toen wel degelijk op tafel gelegd hebben. Het is uiteindelijk allemaal goedgekomen met Myriam en dus ook met Julia. Ook van die verzonnen spoilers zijn er duidelijke voorbeelden, zoals dat van Franky die was omgekomen was in het auto ongeluk tijdens de laatste seizoensfinale.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Net zoals in de politiek of in het bedrijfsleven soms bewust nieuwtjes "gelekt worden, enkel en alleen om vooraf reacties van het doelpubliek te peilen, sluit ik niet uit dat de VRT soms testballonnetjes oplaat om te zien welk soort respons er te verwachten valt.
Kijkcijfers, weet u wel...
0 x
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Lolplayer »

Blijkbaar is het helene toch alleen maar om het geld te doen

De eerste stap richting de spoiler is vandaag gezet. :denk:
0 x
Omega
x 435

Bericht door Omega »

Zou die William dan Henri zijn? Ik vind het toch allemaal erg vergezocht. Zelfs mocht het waar zijn.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Omega schreef:Zou die William dan Henri zijn? Ik vind het toch allemaal erg vergezocht. Zelfs mocht het waar zijn.
Marianne kent hem al vanaf haar jeugd onder de naam William ofte Jommeke.

Anderzijds kan het natuurlijk dat Hélène hem kent onder de naam Henri ?

Of deze spoiler klopt is vrij onduidelijk, maar als je tussen de lijnen van de scripts door leest - wat wij kenners toch wel kunnen :bye: dan voel je toch aan dat er iets niet klopt aan die man.

Niemand wordt zo positief voorgesteld (nog geen smetje op die man kunnen ontdekken) zonder bijbedoeling, toch!?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Tiboko schreef:
Omega schreef:Zou die William dan Henri zijn? Ik vind het toch allemaal erg vergezocht. Zelfs mocht het waar zijn.
Marianne kent hem al vanaf haar jeugd onder de naam William ofte Jommeke.

Anderzijds kan het natuurlijk dat Hélène hem kent onder de naam Henri ?

Of deze spoiler klopt is vrij onduidelijk, maar als je tussen de lijnen van de scripts door leest - wat wij kenners toch wel kunnen :bye: dan voel je toch aan dat er iets niet klopt aan die man.

Niemand wordt zo positief voorgesteld (nog geen smetje op die kerel kunnen ontdekken) zonder bijbedoeling, toch!?
0 x
Omega
x 435

Bericht door Omega »

^^Ik heb die William ook altijd een enge man gevonden. Vooral door zijn scherpe gezicht. Maar het zou wel de 100ste keer zijn dat een 'goed' personage geïntroduceerd wordt dat dan later slecht wordt. Het wordt stilaan een vast patroon.

Een probleem blijft wel, wat dan met al die vrienden van William (zoals die kunstenaars)? Die kennen hem als William. Dus dat zal dan wel zijn echte naam zijn. En hoe zit het dan met Marianne die 'Jommeke' ook nog kende van vroeger?
0 x
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Djenner »

Amai dit lijkt al te kloppen, dan zal Franky ook wel vrouw worden.
0 x
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door karolien85 »

Omega schreef:Een probleem blijft wel, wat dan met al die vrienden van William (zoals die kunstenaars)? Die kennen hem als William. Dus dat zal dan wel zijn echte naam zijn. En hoe zit het dan met Marianne die 'Jommeke' ook nog kende van vroeger?
Misschien heet hij wel voluit : Willian Henry (Jommeke :lol:) Degreef... En noemt Hélene hem Henry om geen argwaan te wekken .. ?

En Marianne zal dan misschien ook alleen maar zijn eerste voornaam kennen. .
0 x
Gesloten