OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
spock
Nog geen rang

Melig

Bericht door spock »

Wie vindt er ook dat dit seizoen veel personages redelijk melig overkomen ? En waar zitten de bad guys ? Geen slechte Luc meer sinds hij een klop op zijn hoofd heeft gekregen , of gaat hij dit terug ondergaan en oude bad Luc worden ? Frank melig, Eddy melig , Tim melig , Waldek melig , kortom alle mannen zijn geen mannen meer. Een goed feuilleton moet altijd een bad guy hebben . JR in Dallas , Falconetti in The Jordaches en ga zo maar door. Neen , dit huidige seizoen is slecht geschreven en maakt van mannen watjes. :problem:
0 x
ikke
x 435

Re: OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Bericht door ikke »

Beste secnaristen,
Er zijn hier thuiskijkers die hun beklag doen dat er momenteel geen (over)duidelijke bad-guy meespeelt.
Trek jullie daar niet teveel van aan, want volgens mij hebben genoeg slechtheid met Peggy die een zaak wil laten floppen en Lowie die niet kan kieze.
0 x
Bea
Nog geen rang

"Zuster...."

Bericht door Bea »

Beste Acteurs,
Mag ik met aandrang vragen om niet nog eens de Kerk aan te vallen door een zuster bij te sleuren die zich zgz niet goed gedragen heeft.
Om het kort te zeggen : "ik heb zoveeeeel goede zusters gekend, engelen... die ontzettend veel goeds hebben gedaan in hun leven.Zou het niet beter zijn om eens positief te kijken naar al wat de Kerk doet en heeft gedaan ?"
Hebben jullie de Kerk al horen kritiek uitbrengen over de zovele schandalen die geschieden buiten de Kerk? Waarom moet de Kerk steeds aangevallen worden?
Proberen we samen om de maatschappij positief te beïnvloeden.Kijkcijfers gaan alleen maar de hoogte in als er schandalen uitgebracht worden. Het goede wordt doodgezwegen.
Ik hoop ook van harte dat "Marianne" in de toekomst een lieve oma wordt in de serie die harmonie brengt in de familie.
Hartelijk dank om hiermee rekening te houden.
B.P.
0 x
ikke
x 435

Re: "Zuster...."

Bericht door ikke »

Bea schreef:Beste Acteurs,
Mag ik met aandrang vragen om niet nog eens de Kerk aan te vallen door een zuster bij te sleuren die zich zgz niet goed gedragen heeft.
B.P.
Beste Bea,
Je richt je beter tot de scenaristen. De acteurs doen gewoon wat van hen gevraagd wordt.
Maar los daarvan vind ik dat je een beetje overdrijft. Ik kan mij niet herinneren dat "Thuis" de Kerk al eens heeft aangevallen...
Laatst gewijzigd door ikke op zo 15 mar 2015, 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
ikke
x 435

OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Bericht door ikke »

Dit is een topic voor "open brieven" aan de scenaristen.

Bijvoorbeeld:

Beste scenaristen,
Er wordt mijns inziens al genoeg negatief gedaan en geschreven over priester en zusters. Ik vind het vreselijk dat jullie een zuster die zich misdragen heeft in "Thuis" introduceren. Waarom? Er zijn ook veel goede priesters en zusters...En in de media worden de gelovigen al zo vaak geconfronteerd met zwarte schapen van De Kerk. Veel mensen associëren reeds het katholiek geloof met kindermisbruik. Moeten jullie daar nu echt nog een schep bovenop doen?
Ik ken persoonlijk een paar heel goede priesters en zusters en die worden nu ook weer mee door 't slijk gehaald. Dat verdienen ze niet.
Dank voor jullie aandacht!
Laatst gewijzigd door ikke op do 01 okt 2020, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik heb lieve nonnen gekend, maar ook krengen. Dat heeft niets met het geloof te maken. Dat was gewoon hun karakter.
Krengen heb je n. overal.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Beste heren/dames scenaristen, graag zou ik van jullie vernemen hoe jullie eigelijk de werking van een advocaten/notaris kantoor zien alsook de werking van een dokterspraktijk. In het bijzonder zou ik graag vernemen of dit ook aan de realiteit getoetst werd.
0 x
Potentia Principatum
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

jessie V. schreef:Ik heb lieve nonnen gekend, maar ook krengen. Dat heeft niets met het geloof te maken. Dat was gewoon hun karakter.
Dat is zo waar maar zouden nu over 36 jaar dus in 1979 nog zo'n situaties bestaan hebben ? Ik kan dat echt moeilijk geloven ; dit is middeleeuwen en later maar toch niet in de jaren 70 en 80 !
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

nounake schreef:
jessie V. schreef:Ik heb lieve nonnen gekend, maar ook krengen. Dat heeft niets met het geloof te maken. Dat was gewoon hun karakter.
Dat is zo waar maar zouden nu over 36 jaar dus in 1979 nog zo'n situaties bestaan hebben ? Ik kan dat echt moeilijk geloven ; dit is middeleeuwen en later maar toch niet in de jaren 70 en 80 !
Korter dan 36 jaar geleden hé, want Sam is 36. :-)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

lord F. schreef:
nounake schreef:
Korter dan 36 jaar geleden hé, want Sam is 36. :-)
Ha ja ...mijn wiskunde is ook niet meer à point hé ?
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Bericht door jessie V. »

Zulke toestanden hebben op sommige plaatsen zeker tot na de jaren 70 bestaan.
0 x
Omega
x 435

Bericht door Omega »

Beste medeforumleden,
willen jullie aub stoppen met die 'open brieven' die niet meer zijn dan wat zeurkritiek over details die al elders besproken worden? De scenaristen kunnen elders op het forum al uitgebreid de gedachten lezen van de 'fans'. Die 'open brieven' zijn niet meer dan onnodige gewichtigdoenerij. Een forum is niet het medium om in de vorm van 'open brieven' gedachten en meningen uit te wisselen met mekaar en nog minder om de scenaristen te bereiken (het is niet zeker dat die hier allemaal meelezen). Sowieso zijn er tegenwoordig genoeg kanalen (dit forum, twitter, mail) zodat de scenaristen al perfect op de hoogte zijn wat de kijkers van bepaalde verhaallijnen of personages vinden.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Een duidelijke opinie,daar hou ik wel van maar niet akkoord.
Enne...wees er maar zeker van dat hier af en toe een "verdwaalde" scenarist rondzwerft.
Het forum is er voor en door de leden;
0 x
Potentia Principatum
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Omega schreef:Beste medeforumleden,
willen jullie aub stoppen met die 'open brieven' die niet meer zijn dan wat zeurkritiek over details die al elders besproken worden? De scenaristen kunnen elders op het forum al uitgebreid de gedachten lezen van de 'fans'. Die 'open brieven' zijn niet meer dan onnodige gewichtigdoenerij. Een forum is niet het medium om in de vorm van 'open brieven' gedachten en meningen uit te wisselen met mekaar en nog minder om de scenaristen te bereiken (het is niet zeker dat die hier allemaal meelezen). Sowieso zijn er tegenwoordig genoeg kanalen (dit forum, twitter, mail) zodat de scenaristen al perfect op de hoogte zijn wat de kijkers van bepaalde verhaallijnen of personages vinden.
Dank voor 't compliment.
Als 't je niet interesseert is de oplossing simpel: open dit topic niet!
Dit is een goede raad van tante "Kaat". :bye:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Ik zie niet in waarom de 'zeurkritiek' en de 'onnodige gewichtigdoenerij' in andere topics wel zou mogen en in dit topic niet? :eh:
0 x
Plaats reactie