Wat vind/vond je van de seizoensfinale?

exsencon
x 435

Re: Wat vind/vond je van de seizoensfinale?

Bericht door exsencon »

...en de predictor van Femke. :lol: :lol: :lol:
0 x
Sans
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Sans »

Ik vond de seizoensfinale oké.. maar ook niet meer dan dat. Hij was voor mij wel beter dan die van vorig seizoen.
De predictor die per ongeluk uit Femke haar handtas viel was idd wel een super cliché. Tim was wel furieus. Amai.
Ik had eigenlijk wel niet verwacht dat Peter & Peggy effectief getrouwd zouden geraken. Het einde was wel in mineur toen ze Luc daar bewusteloos aantroffen.. Dood lijkt me sterk. Zo'n personage als Luc zie ik niet zomaar uit de reeks verdwijnen. Ik denk dat hij dan eerder in een coma terecht komt ofzo. En Lowie was echt van plan om met Luc te vertrekken.. tot dat hij het te weten kwam van die boiler. Weer een slag in die jongen z'n gezicht.. Misschien heeft hij z'n vader wel zo toegetakeld. De zoveelste teleurstelling.. :think:
Laatst gewijzigd door Sans op vr 31 mei 2013, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Die predictor van Femke was inderdaad echt wel :lol:
Verder vond ik het maar tam allemaal...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

tvx1 schreef:We houden dus maar 2 vragen over aan de "cliffhanger" waarvan we op 1 eigenlijk al het antwoord weten. "Overleeft Luc het ?" (Dat moet wel. Zo een belangrijk personage verdwijnt niet zonder daar nog niets over is uitgelekt) en "Wie heeft het gedaan ?"
...en de predictor van Femke. :lol: :lol: :lol:
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

tvx1 schreef:Ik vond de inhoud van de seizoensfinale heel flauw. Het was goed en spannend in beeld gebracht, maar het verhaal was gewoon te voorspelbaar. Ik had toch verwacht dat er tijdens de huwelijksplechtigheid nog iets ging gebeuren. Waarom beginnen ze anders deze week de verhaallijn over Femke die ontdekt dat ze zwanger is. "
Helemaal mee eens.
Ze spraken van onverwacht einde. Dit vond ik geen onverwacht einde.
Het had onverwacht geweest als Tim vloekend de kerk was binnen gelopen en had geroepen verdomde klootzak ge hebt Femke zwanger gemaakt - dat zou nog eens een onverwacht en spectaculair einde zijn geweest. Het einde nu was té voorspelbaar. En weeral een einde met iemand die daar zogezegd voor dood ligt terwijl iedereen net als bij Simonne weet dat Luc niet dood zal zijn omdat Luc net zoals Simonne een hoofd en vast personage is uit Thuis en iedereen weet dat als er een hoofd of vast personage uit Thuis zou weg gaan dat in alle media zou staan en dat het geen geheim zou blijven.
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Eigenlijk blijven er nu maar twee grote vragen over na de finale.
- Wat houdt Luc eraan over en hoe lang? (die zal hoogstwaarschijnlijk wel blijven leven)
- Wie heeft het gedaan?
0 x
Afbeelding
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Je vergeet de kwestie Femke- Tim - Peter - Peggy..... wordt het een abortus of niet, haalt het huwelijk de verwachte huwelijksreis in januari , of zijn ze tegen dan al gescheiden?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Had er meer van verwacht, toch minstens één onverwachte wending of iemand die iets onverwachts doet. Maar niks van dit alles, zonder te kijken had je ook kunnen raden wat er ging gebeuren.

Van zo'n seizoensfinale mag je toch iets extra's verwachten, maar ik bleef alvast op mijn honger. Zit dan nu maar chipjes te knabbelen :D

Hoe Bram van gedacht veranderd op basis van dat dossiertje Bomans, dat Luc zelf zou hebben samengesteld.

Juist, Luc die een dossiertje aanlegt waarin hij uit de doeken doet hoe hij Frank en Eddy laat opdraaien voor zijn gemeen gesjoemel, met voetnootjes op de certificaten en al erbij? Right. Terwijl Simonne zelf zei dat haar advocaat gezegd had dat het twijfelachtig was dat ze dat dossier voor de rechtbank zouden kunnen gebruiken, een contradictie, toch wel.

Frank en Eddy die Bram even de waarheid gaan zeggen, zodat hij voor hen het vuile werk gaat opknappen, ook dat zag je al van ver aankomen. Die onnozeliteit over de witrus, dat gedoe met de predictor, die twijfels vooraf van Peggy (het leek wel een flashback naar toe ze zwanger was en Rosa haar zei "je moet het kindje houden" en zij niet wilde. De hypocriete Peter die verrast opkeek toen Femke binnenkwam, de woede van Tim, Tom die daar als een jong veulen naar Judith zat te staren, Marianne en Geert die zonder uitleg zomaar vertrekken...

Bah, het kon en moest veel beter :sick:
0 x
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Seraph »

Ik zie de seizoensfinale eerder als een begin...

Overigens denk ik dat Kurt in de schijnwerpers zal staan in de seizoensfinale van seizoen 19 :denk:
0 x
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Spoed schreef:Overigens denk ik dat Kurt in de schijnwerpers zal staan in de seizoensfinale van seizoen 19 :denk:
Door een vliegtuigcrash? :mrgreen:
Ik vond de finale maar flauwtjes en zoals hier al gezegd zo voorspelbaar. Ik heb een keer goed kunnen lachen en ja...met de predictor! Ze hadden toch wel wat anders kunnen vinden. :boo:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Ik blijf erbij dat ze meer hadden doen met Marianne & Geert die op reis vertrokken. Ze konden die een auto ongeval kunnen laten krijgen en aan het begin van het nieuwe seizoen kwamen we dan te weten dat een zekere misnoegde advocaat met de remmen van Geert zijn wagen had geknoeid... :whistle:
0 x
pnele
Poster rang 1
Poster rang 1
x 8
x 7

Bericht door pnele »

Ik vond het een goede seizoensfinale. En blijkbaar niet zo voorspelbaar. Aangezien ik naar de thuisdag ben geweest, kon ik nog heel de week luisteren naar de voorspelling van vrienden, familie. En ik moet zeggen dat de meeste dachten dat de trouw niet zou doorgaan en dat Luc iemand anders iets zou aandoen. Dat er iets met Luc zelf zou gebeuren hadden er niet veel gedacht of toch niet lang.

Verder vond ik de finale goed opgebouwd. Je voelde echt dat het einde van de aflevering eraan zat te komen. Dit vind ik een van de betere seizoensfinales dat ik al gezien heb.
0 x
Valda
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Valda »

Ik vond het ook een goeie finale!
Er is iemand neergeslagen en er is een dader. Daar blijft het bij, en dat vind ik net goed...
Het is nog altijd een soort 'weerspiegeling' van de maatschappij en daar gebeuren zoveel ongelukken in één kennissenkring of dorp meestal ook niet op dezelfde dag. Dus in die zin blij dat Marianne en Geert gewoon op reis zijn vertrokken en geen ongeval hebben gehad (tenzij dat natuurlijk nog staat te gebeuren...). En ook blij dat Tim niet de kerk is komen binnenvallen, want hoeveel gebeurt dat nu weer?

Nee, het is spannend genoeg zo: Overleeft Luc het of niet? (ok, waarschijnlijk wel. Maar als je in de soap opgaat, weet je dat toch nog niet?) en Wie heeft het gedaan?
0 x
tomorrow is another day...
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

Een prima seizoensfinale met een knipoog naar de sociaal-realistische cinema van weleer. Hoe levensecht, hoe realistisch!

- geile loeders die na een loense blik van een dronken caféganger de koffer in duiken worden na de eerste 'shot of love' zwanger en verliezen dan hun predictor net voordat de trouwe echtgenoot opduikt
- misdadigers, zwendelaars, sjoemelaars en oplichters stellen ZELF een dossier samen van hun misdaden en overhandigen dit aan de tegenpartij uit pure naastenliefde
- een geborduurd hartje met 'voor de liefste papa' kan de ergste conflicten doen vergeten

Deze aflevering verdient een landjuweel. En ja hoor, begin september om acht uur sta ik klaar, de spanning is nu al om te snijden! Thuis is een half uurtje dagelijks poppenkast, waarvoor dank.
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
Valda
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Valda »

Oja, volgens mij loopt Yvette zo redelijk achteraan. Ik dacht dat je haar kan zien wanneer Luc net is ontdekt en vanuit de lucht wordt gefilmd...
0 x
tomorrow is another day...
Gesloten