Niet? Da's raar hoor Dirk... ik woon namelijk al enkele jaren in Mechelen, in een Marokkaanse buurt. Iedereen is hier vriendelijk en gedienstig. Ik word nooit nageroepen door de mannen op straat (ok, misschien ben ik hun type niet

), overal zijn we graag gezien door de buurtbewoners en zij door ons. Ik ben twee x zwanger geweest en de enige mensen die voor mij opstonden toen ik hoogzwanger was op de bus, waren Marokkaanse tienerjongens, al de rest draaide zijn hoofd. Onlangs is ons raam hier ingeslagen door een buurman - een wraakactie omdat we de politie hadden gebeld daar hij midden in de nacht voor onze deur zijn vriendin half aan het vermoorden was - en dat is een blanke. Als jong meisje studeerde ik in Hasselt en ben ik zwaar lastiggevallen door een blanke, ik ben toen thuisgebracht door een auto vol Algerijnen die me heel bezorgd en netjes thuis voor de deur hebben afgezet.
Ik ben er van overtuigd echter dat ik de enige zal zijn in gans Vlaanderen die nog nooit een akkefietje aan de hand gehad heeft in deze "multiculturele samenleving". Natuurlijk zijn er gangsters bij, so what? Moet ik nu ook blanken met misprijzen aankijken om wat ik heb meegemaakt? Je wordt meestal behandeld op de manier waarop je zelf mensen behandelt en kleur of ras heeft daar niets mee te maken. Iedereen wil respect geven als hij het eerst krijgt maar niemand zet de eerste stap. Ik heb dat wel gedaan zodra ik hier kwam wonen, met resultaat.
Dus van mij mogen er in Thuis zoveel mogelijk verschillende nationaliteiten meespelen, graag zelfs!