de wisselwerking tussen Yvette en Madeleine vind ik prachtig, twee oudjes die enkel aan zichzelf denken ... (gelukkig zijn alle oudjes niet zoals die twee)
Madeleine Vercauteren (Alice Toen)
-
Wallanderjunior
- x 435
Re: Madeleine Vercauteren (Alice Toen)
terug naar Madeleine
de wisselwerking tussen Yvette en Madeleine vind ik prachtig, twee oudjes die enkel aan zichzelf denken ... (gelukkig zijn alle oudjes niet zoals die twee)
0 x
-
Lazylady
- x 435
Ondanks dat Madeleine dat taartje van Yvette had afgesnoept, lijkt ze me toch een pak sympathieker in vergelijking met Yvette en zeker tegen Femke.
0 x
-
Bas4444
- Nog geen rang
- fan_van_marianne
- Poster rang 2

Wil dus zeggen dat ze een tijdje gaat meedraaienBas4444 schreef:WEETJE: Madeleine staat sinds gisteren in de intro!
0 x
Intelligentie krijgt men mee, wijsheid moet men leren...
- Crackers
- Poster rang 5

Kan een bewoner met dementie zomaar uit het rust huis weg lopen?
Normaal doen ze bewoners met 'wegloopgevaar' een elektronisch bandje rond de pols dat een signaal geeft als ze het domein of de afdeling / verdieping verlaten. Winterlicht is precies nog niet zo ver?
En die directeur vind ik ook maar erg ongeloofwaardig als 'directeur' van een RVT
Normaal doen ze bewoners met 'wegloopgevaar' een elektronisch bandje rond de pols dat een signaal geeft als ze het domein of de afdeling / verdieping verlaten. Winterlicht is precies nog niet zo ver?
En die directeur vind ik ook maar erg ongeloofwaardig als 'directeur' van een RVT
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
Poolaapje
- Poster rang 3

In een soap kan alles...
Normaal zou Madeleine inderdaad niet zomaar kunnen buitenlopen, of in afdeling zitten met niet-dementerenden of nog maar heel licht dementerende mensen.
Normaal zou Madeleine inderdaad niet zomaar kunnen buitenlopen, of in afdeling zitten met niet-dementerenden of nog maar heel licht dementerende mensen.
0 x

- martha
- Poster rang 5

- x 1010
- x 586
Kon niet juist opmaken waar Madeleine juist haar testament heeft gestoken ? Tussen de twee koffers of in één koffer want ik had de indruk dat zij een rits toedeed 
0 x
- Peter Jansens
- Poster rang 2

Dat ziet er niet goed uit voor Madeleintje, ik hoop dat ze er door komt...
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
-
fresia
- Poster rang 1

- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
2x Haar dosis insuline, geen eten en vervolgens een slaappil, waardoor ze ook niet wakker wordt van een hypo... Dat ziet er zeker niet goed uit voor Madeleine... 
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
Lazylady
- x 435
Hoe komt het dat die dosis nu 2x werd toegediend? Was dat niet automatisch met Katrien afgesproken?Christel schreef:2x Haar dosis insuline, geen eten en vervolgens een slaappil, waardoor ze ook niet wakker wordt van een hypo... Dat ziet er zeker niet goed uit voor Madeleine...
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Ann kwam langs en Madeleine zei haar dat ze haar insuline nog niet had gehad. Ann keek op de status, omdat ze zoiets op horen te schrijven, en zag daar inderdaad nog geen aantekening staan, dus zij gaf Madeleine haar spuitje. Het telefoontje van Mayra zorgde er echter voor dat Ann afgeleid was en niks op de status heeft gezet, waardoor Katrien even later ook nog eens die insuline toediende. Extreem slordig als je het mij vraagt, van allebei!Lazylady schreef:Hoe komt het dat die dosis nu 2x werd toegediend? Was dat niet automatisch met Katrien afgesproken?Christel schreef:2x Haar dosis insuline, geen eten en vervolgens een slaappil, waardoor ze ook niet wakker wordt van een hypo... Dat ziet er zeker niet goed uit voor Madeleine...
0 x
-
Lazylady
- x 435
Het was dus niet afgesproken dat telkens dezelfde persoon de spuiten zou geven? Dat is ook maar gevaarlijk, en zeker met zo'n geval!Christel schreef:Ann kwam langs en Madeleine zei haar dat ze haar insuline nog niet had gehad. Ann keek op de status, omdat ze zoiets op horen te schrijven, en zag daar inderdaad nog geen aantekening staan, dus zij gaf Madeleine haar spuitje. Het telefoontje van Mayra zorgde er echter voor dat Ann afgeleid was en niks op de status heeft gezet, waardoor Katrien even later ook nog eens die insuline toediende. Extreem slordig als je het mij vraagt, van allebei!
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Ik denk dat het niet gebruikelijk is dat altijd dezelfde persoon zo'n spuit zet omdat ze met verschillende diensten werken, toch? Kan ook zijn dat ik iets gemist heb hoor, dus helemaal zeker ben ik niet...
Maar Katrien is er ook niet altijd lijkt me, daarom is zo'n status dus ook letterlijk van levensbelang...
Maar Katrien is er ook niet altijd lijkt me, daarom is zo'n status dus ook letterlijk van levensbelang...
0 x
-
Poolaapje
- Poster rang 3

Ann heeft gewoon niet aangeduid dat ze Madeleine insuline heeft toegedoen op het papier dat daarvoor bestemd is. Dat zal er zijn om tussen de verschillende shiften heen die de verpleegsters draaien geen spuiten te vergeten of te veel te zetten. Katrien kon toch niet weten dat Ann al een keer is langs geweest. Ann is in fout niet Katrien.
0 x