Christel schreef: di 19 mar 2024, 11:46
Maar ook hier hebben we geen enkele afspraak gezien...
Nee, dat klopt - daarom dat het me opviel, dat hij doet alsof zijn behandelende arts hem onder druk wil zetten om toch nog behandelingen te gaan proberen, terwijl het helemaal niet zeker is dat hij de arts wel gezien heeft.
Christel schreef: di 19 mar 2024, 11:46
Haar zekerheid geven door haar medische gegevens te laten lezen, betekent helemaal niet dat Leo er ook achter komt. Dat argument houdt in mijn ogen totaal geen steek.
Dat vond ik ook een opmerkelijke uitspraak.
Ten eerste vind ik al dat Leo moet ingelicht worden in zijn eigen veilige en vertrouwde omgeving, met zijn mama ook in de buurt. Dat dit absoluut 'tijdens de reis van hun leven' moet gebeuren vind ik larie.
En als 'de mensen' het zouden weten dat Bob terminaal is, denkt hij dan echt dat volwassenen Leo daarover gaan aanspreken?
Dat de juf van zijn kleuterklasje tegen een kind van nog geen 5 gaat zeggen: 'Zo Leo, vertel eens, jouw papa gaat dus binnenkort dood'?
Als Bob het juiste zou doen en 'onze jongen' op tijd en in de best mogelijke omstandigheden (voor zover zoiets kan) zou inlichten, zou hij deze bedenking niet moeten maken.
Tenzij hij ofwel iets te verbergen heeft, of de kanker heeft zijn normale denkvermogen al helemaal aangetast.
Verder ben ik zijn Heilige Getormenteerde Gezicht ook wel beu - en ook het feit dat zowat iedereen zonder nadenken meegaat in zijn verhaal, verbaast mij elke keer opnieuw.