Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)
-
Lazylady
- x 435
Re: Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)
Zou Julia -indien ze nog in leven is- nu echt niet één seconde aan haar dochters denken?? 
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Volgens mij was ze veel te ver heen om daar nog op een reële manier bij stil te staan, helaas. Dat werd in mijn ogen ook al een beetje duidelijk door de manier waarop ze met de bezorgdheid van Paulien omsprong toen die haar op de bank gelegd had met die slaappil, en Julia die pil uitspuugde zodra Paulien de deur dichttrok. Het leek haar toen ook al echt helemaal niks te doen, dus ik vrees dat dit nu ook geen reden meer gaat zijn om tot inkeer te komen, mocht ze alles in scène gezet hebben...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
^ Die indruk had ik ook.
Het feit dat ze niet met Paulien gesproken heeft over wat ze gezien had tussen Waldek en Simonne verontrustte mij eigenlijk al.
Ik heb bij haar ook geen echt verdriet gezien; alleen gemaakte vrolijkheid, afgewisseld met gal.
Al naargelang met wie ze een gesprek had.
Jammer dat niemand daar meer achter gezocht heeft.
Het feit dat ze niet met Paulien gesproken heeft over wat ze gezien had tussen Waldek en Simonne verontrustte mij eigenlijk al.
Ik heb bij haar ook geen echt verdriet gezien; alleen gemaakte vrolijkheid, afgewisseld met gal.
Al naargelang met wie ze een gesprek had.
Jammer dat niemand daar meer achter gezocht heeft.
0 x
-
Jonistroobants
- Nog geen rang
Ik denk dat Julia alles zelf in scène heeft gezet. Ze heeft Waldek tomaten laten snijden met het mes, waardoor zijn vingerafdrukken er op stonden. Ze heeft zich daarna verwond met het mes verwond, haar bloed opgeveegd met die handdoek en het mes en die handdoek 100 m verder gedumpt. Welke moordenaar is nu zo stom het moordwapen 100 m verder te dumpen? Ben benieuwd hoe het verder verloopt
0 x
-
vdbemdsa
- Poster rang 2

- x 3
- x 112
Zou ze niet bij Lowieke zijn, en die een ander verhaal verteld hebben, dat ze gewoon even rust nodig heeft, en dat ze hem ook vraagt niemand te laten weten waar ze zit.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat is misschien ook een mogelijkheid idd... Van de andere kant zei de politie wel dat ze geen geld opgenomen heeft, en ik weet natuurlijk niet hoe ver ze in hun onderzoek staan, maar het zou bij het nagaan van haar gangen waarschijnlijk wel opgevallen zijn als ze een vliegticket geboekt had...
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 691
- x 532
In hoeverre hebben ze Julia haar doen en daden nagegaan eigenlijk? Ik heb er niet veel van gemerkt en dat is toch wel tamelijk belangrijk.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat vraag ik me ook af. Als ze daar tijd aan besteed hebben, dan is mij dat in elk geval ook volledig ontgaan.
Alleen dat Julia geen geld meer opgenomen heeft nadat Waldek haar voor het laatst heeft gezien, is me bijgebleven.
Ik begrijp ook niet waarom ze verder niemand over de gemoedstoestand van Julia ondervraagd hebben, trouwens. Het feit dat ze bedrogen is door haar vriend en beste vriendin heeft in alle kranten gestaan, maar niemand lijkt zich af te vragen hoe ze precies gereageerd heeft op dat nieuws. Ze focussen zich op een moord die misschien gepleegd is, op bewijzen die "toevallig" vlakbij huis gevonden worden en op een minimale hoeveelheid bloed die slecht opgepoetst was (en vlak nadat haar hand opengelegen heeft door dat glas, waar ze nota bene voor naar de dokter moest en waarvan iedereen dus op de hoogte was).
Terwijl:
- ze Simonne afgedreigd heeft dat ze haar kapot zou maken
- ze Waldek bedreigd en fysiek aangevallen heeft
- Paulien haar met een slaappil op de bank heeft moeten leggen omdat ze zo over haar toeren was
- Femke een paar keer geschrokken is van de manier waarop Julia met de klanten omging. Er zat haar duidelijk iets heel erg dwars en haar reactie was allesbehalve normaal. Femke heeft haar daar zelfs voor naar huis moeten sturen
- Nancy met eigen ogen heeft gezien hoe Waldek en Julia knallende ruzie hadden, en Julia niet bepaald zachtzinnig te werk ging met Waldek, zowel verbaal als fysiek niet
Kortom; zowat iedereen wist dat het niet goed ging met Julia en dat bijvoorbeeld een wanhoopsdaad (om maar wat te noemen) ook niet uitgesloten kan worden. Maar een opsporingsbericht uitzenden doen ze niet?
Het kan aan mij liggen, hoor, maar dat is toch heel raar? Wordt zoiets niet alleen al gewoon voor de zekerheid gedaan?
Alleen dat Julia geen geld meer opgenomen heeft nadat Waldek haar voor het laatst heeft gezien, is me bijgebleven.
Ik begrijp ook niet waarom ze verder niemand over de gemoedstoestand van Julia ondervraagd hebben, trouwens. Het feit dat ze bedrogen is door haar vriend en beste vriendin heeft in alle kranten gestaan, maar niemand lijkt zich af te vragen hoe ze precies gereageerd heeft op dat nieuws. Ze focussen zich op een moord die misschien gepleegd is, op bewijzen die "toevallig" vlakbij huis gevonden worden en op een minimale hoeveelheid bloed die slecht opgepoetst was (en vlak nadat haar hand opengelegen heeft door dat glas, waar ze nota bene voor naar de dokter moest en waarvan iedereen dus op de hoogte was).
Terwijl:
- ze Simonne afgedreigd heeft dat ze haar kapot zou maken
- ze Waldek bedreigd en fysiek aangevallen heeft
- Paulien haar met een slaappil op de bank heeft moeten leggen omdat ze zo over haar toeren was
- Femke een paar keer geschrokken is van de manier waarop Julia met de klanten omging. Er zat haar duidelijk iets heel erg dwars en haar reactie was allesbehalve normaal. Femke heeft haar daar zelfs voor naar huis moeten sturen
- Nancy met eigen ogen heeft gezien hoe Waldek en Julia knallende ruzie hadden, en Julia niet bepaald zachtzinnig te werk ging met Waldek, zowel verbaal als fysiek niet
Kortom; zowat iedereen wist dat het niet goed ging met Julia en dat bijvoorbeeld een wanhoopsdaad (om maar wat te noemen) ook niet uitgesloten kan worden. Maar een opsporingsbericht uitzenden doen ze niet?
Het kan aan mij liggen, hoor, maar dat is toch heel raar? Wordt zoiets niet alleen al gewoon voor de zekerheid gedaan?
Laatst gewijzigd door Christel op wo 07 dec 2016, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Dat is zo. We lezen toch regelmatig politie berichten over verdwenen personen in de zin van: als u weet waar deze persoon verblijft of hebt u haar gezien gelieve dan etc...
Maar wat Julia betreft is dat blijkbaar niet nodig. Voor het moment concentreren ze zich op vuilnis zakken.
O ja,ik vergat nog: deze persoon heeft dringend medische zorg nodig!

Maar wat Julia betreft is dat blijkbaar niet nodig. Voor het moment concentreren ze zich op vuilnis zakken.
O ja,ik vergat nog: deze persoon heeft dringend medische zorg nodig!
0 x
Potentia Principatum
- Crackers
- Poster rang 5

Ik lees op verschillende plaatsen op het forum dat Julia misschien zelf iets gedaan heeft omdat ze gezegd heeft tegen Simonne: ik maak je kapot.
Maar dat wil toch niets zeggen? Mensen zeggen dat al eens zonder dat ze het menen. Want op die manier heeft Frank ook gezegd over Waldek: ik doe hem iets aan. Maar dat heeft hij ook niet gedaan toch?
Maar dat wil toch niets zeggen? Mensen zeggen dat al eens zonder dat ze het menen. Want op die manier heeft Frank ook gezegd over Waldek: ik doe hem iets aan. Maar dat heeft hij ook niet gedaan toch?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
Lazylady
- x 435
Maar Frank is de weg niet kwijt. Julia daarentegen...Crackers schreef:Mensen zeggen dat al eens zonder dat ze het menen. Want op die manier heeft Frank ook gezegd over Waldek: ik doe hem iets aan. Maar dat heeft hij ook niet gedaan toch?
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 691
- x 532
Je kunt dat toch ook niet helemaal uitsluiten? Voor hetzelfde geld voeren ze hun dreigement wel uit.
0 x
-
Yole
- Nog geen rang
Nog even geduld, volgens mij vinden ze Julia eind deze week, ten laatste begin volgende week, helemaal verward en gaat ze recht naar psychiatrie waar ze behandeld zal worden door Ruben
0 x
- Kwast
- Poster rang 5

Ik denk dat Julia alles in scene heeft gezet om Waldek en Simon te nekken. Dit is haar ziekelijke manier van wraak nemen. Dat mens zit gewoon ergens ondergedoken in Sjakkemakke. Waldek de bak in en Simon... we zullen het zien. Afijn
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
-
Soapseut
- x 435
Hoe kan die nu al weken ondergedoken leven zonder geld op te nemen? Misschien had ze op voorhand hier en daar al geld afgehaald, nooit te veel ineens, om voort te kunnen en dan doodleuk terug te komen "ik moest er even tussenuit"?
Misschien heeft ze een andere identiteit gekocht, op die naam een rekening geopend en is ze onder die identiteit ergens aan het werk en geld aan het verdienen? Misschien zien we haar later in een strandstoel, gefilmd langs achter, zodat we niet zeker weten wie we zien, met een mojito in de hand? Maar minstens haar dochters zouden dan toch van iets mogen weten?
Misschien heeft ze een andere identiteit gekocht, op die naam een rekening geopend en is ze onder die identiteit ergens aan het werk en geld aan het verdienen? Misschien zien we haar later in een strandstoel, gefilmd langs achter, zodat we niet zeker weten wie we zien, met een mojito in de hand? Maar minstens haar dochters zouden dan toch van iets mogen weten?
0 x