Geert Smeekens (Peter Rouffaer)

Gesloten
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Re: Geert Smeekens (Peter Rouffaer)

Bericht door jessie V. »

Mag allemaal, als hij maar verdwijnt. Dan is Marianne misschien ook een beter minder onuitstaanbaar.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:Tja,over Geert gaan we niet akkoord geraken denk ik. Jullie schijnen het allemaal heel normaal te vinden dat zijn vrouw en haar dochter en die haar vriendin (als ze even de tijd had om van de achterbank van haar taxi te komen) daar constant ruzie zaten te maken,de moeder buiten wilden,de praktijk opdoeken enz. Dat mag allemaal hé. En de man had er genoeg van en is niet zomaar op reis gegaan, nee hij heeft de zaken van zijn demente moeder op orde gesteld. En dat hij toen even geen contact wou hebben met huize Marianne daar kan ik best inkomen. Hij komt terug en wordt beschuldigd van pedofilie. Moet ge nog meer hebben?
En zoals jessie V. zegt, hij had natuurlijk beter weggebleven uit de praktijk maar dat is nu eenmaal iets dat in de Thuis-sterren geschreven staat.
Volledig akkoord. Ik snap echt niet dat sommigen Geert hier nu afschilderen als de grote boosdoener in het hele verhaal. :thumbdown: :thumbdown:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef:
Caligula schreef:Tja,over Geert gaan we niet akkoord geraken denk ik. Jullie schijnen het allemaal heel normaal te vinden dat zijn vrouw en haar dochter en die haar vriendin (als ze even de tijd had om van de achterbank van haar taxi te komen) daar constant ruzie zaten te maken,de moeder buiten wilden,de praktijk opdoeken enz. Dat mag allemaal hé. En de man had er genoeg van en is niet zomaar op reis gegaan, nee hij heeft de zaken van zijn demente moeder op orde gesteld. En dat hij toen even geen contact wou hebben met huize Marianne daar kan ik best inkomen. Hij komt terug en wordt beschuldigd van pedofilie. Moet ge nog meer hebben?
En zoals jessie V. zegt, hij had natuurlijk beter weggebleven uit de praktijk maar dat is nu eenmaal iets dat in de Thuis-sterren geschreven staat.
Volledig akkoord. Ik snap echt niet dat sommigen Geert hier nu afschilderen als de grote boosdoener in het hele verhaal. :thumbdown: :thumbdown:
En ik snap niet dat sommigen precies hetzelfde doen met Marianne. :mrgreen:

Zowel Geert als Marianne hebben voldoende redenen om boos te zijn op elkaar. Zo hebben de dochter en haar vriendin niet alleen lelijk gedaan tegen Geert, maar ook tegen Marianne. Marianne heeft niet zomaar zo'n ruzie gehad met die 2 en heeft genoeg pogingen gedaan om het goed te maken met Ann en Mayra. Pogingen die ze allebei vakkundig aan de kant gesmeten hebben (met opgestoken middelvingers en al :razz: ).
Dit heeft Geert ook kunnen zien, maar toch vond hij het niet de moeite om zijn vrouw te steunen toen ze dreigde uit haar eigen huis gezet te worden. Uit je eigen huis gepest worden is niet zomaar een akkefietje, zou ik zo denken, en dat Marianne dat niet klakkeloos accepteerde is haar goed recht, ook al kwam daar een hoop ruzie uit voort. Net zo goed als dat het Geert's goed recht was om daar niet in mee te willen gaan en er tussenuit te knijpen.
Maar hebben we het dan over een goed huwelijk? Ik dacht het niet. En al helemaal niet als je je vrouw niet eens even belt...
Is Marianne daar alleen schuldig aan? Ook niet, want zij vroeg ook niet om al dat ge-ruzie, net zo goed als dat Geert daar niet om gevraagd heeft.
Ze zijn alleen verantwoordelijk voor hun reacties daarop, en zowel Geert als Marianne hebben er naar elkaar toe niet bepaald optimaal op gereageerd, zullen we maar zeggen...

Hetzelfde geldt voor dat pedofilie-gebeuren...
Marianne is door verschillende mensen overtuigd van het feit dat Geert schuldig was, met valse bewijsmaterialen en alles.
Zij heeft niet verzonnen dat Geert Emma ontvoerd had, en is dus net zo goed een slachtoffer van Danny's leugens als dat Geert dat is. Ook zij was er niet goed van en ook haar huwelijk is kapot, niet alleen dat van hem...
Geert begrijpt de twijfels van iedereen, behalve van Marianne. Dat vind ik onbegrijpelijk. Net zo goed als dat ik het onbegrijpelijk vind dat Marianne nog de illusie heeft dat zij en Geert een toekomst hebben samen. Ik kan me namelijk met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat je iemand nog graag ziet als je zo behandeld bent. Dit geldt wat mij betreft van 2 kanten uit bekeken...

Ik heb bovendien niemand hier horen zeggen dat Geert de grote boosdoener is in het hele verhaal. Als je in het topic kijkt van Marianne, dan komt er ook genoeg commentaar op haar gedrag als ze het weer eens uithangt. En terecht...
Maar dit is het topic van Geert, en Geert is ook geen heilige. De manier waarop hij uit zijn voegen barst als iets hem niet aan staat, is onfatsoenlijk en gemeen. Gedrag waar hij ook best op aangesproken mag worden, als je het mij vraagt. Of moet dat maar normaal gevonden worden omdat hij toevallig getrouwd is (geweest) met een moeilijke vrouw? Iemand waar hij met zijn volle verstand 2x (!)voor gekozen heeft, zonder dat ze hem onder schot hielden...
Geert is een volwassen man en heeft een eigen mening en een eigen keuze, hoor, wat voor karakter Marianne ook heeft. Dat was zo toen hij met haar trouwde, en dat is nu nog steeds zo... ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Oei,seffens is Marianne nog de perfecte huisvrouw! Ik vind dat Geert vreselijk en onmenselijk veel geduld met haar heeft gehad over de jaren. Ik had het echt niet kunnen opbrengen. Maar goed we gaan dit beter laten rusten denk ik.
0 x
Potentia Principatum
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Christel schreef:
tvx1 schreef:
En ik snap niet dat sommigen precies hetzelfde doen met Marianne. :mrgreen:

Zowel Geert als Marianne hebben voldoende redenen om boos te zijn op elkaar. Zo hebben de dochter en haar vriendin niet alleen lelijk gedaan tegen Geert, maar ook tegen Marianne. Marianne heeft niet zomaar zo'n ruzie gehad met die 2 en heeft genoeg pogingen gedaan om het goed te maken met Ann en Mayra. Pogingen die ze allebei vakkundig aan de kant gesmeten hebben (met opgestoken middelvingers en al :razz: ).
Dit heeft Geert ook kunnen zien, maar toch vond hij het niet de moeite om zijn vrouw te steunen toen ze dreigde uit haar eigen huis gezet te worden. Uit je eigen huis gepest worden is niet zomaar een akkefietje, zou ik zo denken, en dat Marianne dat niet klakkeloos accepteerde is haar goed recht, ook al kwam daar een hoop ruzie uit voort. Net zo goed als dat het Geert's goed recht was om daar niet in mee te willen gaan en er tussenuit te knijpen.
Maar hebben we het dan over een goed huwelijk? Ik dacht het niet. En al helemaal niet als je je vrouw niet eens even belt...
Is Marianne daar alleen schuldig aan? Ook niet, want zij vroeg ook niet om al dat ge-ruzie, net zo goed als dat Geert daar niet om gevraagd heeft.
Ze zijn alleen verantwoordelijk voor hun reacties daarop, en zowel Geert als Marianne hebben er naar elkaar toe niet bepaald optimaal op gereageerd, zullen we maar zeggen...

Hetzelfde geldt voor dat pedofilie-gebeuren...
Marianne is door verschillende mensen overtuigd van het feit dat Geert schuldig was, met valse bewijsmaterialen en alles.
Zij heeft niet verzonnen dat Geert Emma ontvoerd had, en is dus net zo goed een slachtoffer van Danny's leugens als dat Geert dat is. Ook zij was er niet goed van en ook haar huwelijk is kapot, niet alleen dat van hem...
Geert begrijpt de twijfels van iedereen, behalve van Marianne. Dat vind ik onbegrijpelijk. Net zo goed als dat ik het onbegrijpelijk vind dat Marianne nog de illusie heeft dat zij en Geert een toekomst hebben samen. Ik kan me namelijk met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat je iemand nog graag ziet als je zo behandeld bent. Dit geldt wat mij betreft van 2 kanten uit bekeken...

Ik heb bovendien niemand hier horen zeggen dat Geert de grote boosdoener is in het hele verhaal. Als je in het topic kijkt van Marianne, dan komt er ook genoeg commentaar op haar gedrag als ze het weer eens uithangt. En terecht...
Maar dit is het topic van Geert, en Geert is ook geen heilige. De manier waarop hij uit zijn voegen barst als iets hem niet aan staat, is onfatsoenlijk en gemeen. Gedrag waar hij ook best op aangesproken mag worden, als je het mij vraagt. Of moet dat maar normaal gevonden worden omdat hij toevallig getrouwd is (geweest) met een moeilijke vrouw? Iemand waar hij met zijn volle verstand 2x (!)voor gekozen heeft, zonder dat ze hem onder schot hielden...
Geert is een volwassen man en heeft een eigen mening en een eigen keuze, hoor, wat voor karakter Marianne ook heeft. Dat was zo toen hij met haar trouwde, en dat is nu nog steeds zo... ;)
En weer eens die wijsheid !
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef:
tvx1 schreef:
...Uit je eigen huis gepest worden is niet zomaar een akkefietje, zou ik zo denken, en dat Marianne dat niet klakkeloos accepteerde is haar goed recht, ook al kwam daar een hoop ruzie uit voort. ... ...Ook zij was er niet goed van en ook haar huwelijk is kapot, niet alleen dat van hem... Geert begrijpt de twijfels van iedereen, behalve van Marianne. ... ...De manier waarop hij uit zijn voegen barst als iets hem niet aan staat, is onfatsoenlijk en gemeen. Gedrag waar hij ook best op aangesproken mag worden, als je het mij vraagt. ...
"Iedereen" is niet zijn vrouw die hem eeuwige trouw beloofde en had beloofd hem te steunen in goede en kwade dagen. Ik heb al meer dan genoeg echte voorbeelden gezien van partners die er nog steeds blijven voor hun wederhelft wanneer die een misdrijf blijkt gepleegd te hebben. Bovendien liet Marianne hem meteen vallen bij de minste beschuldiging. En ja, er was natuurlijk het precedent van Swerts. Maar is toch wel een enorm verschil tussen die twee. Met Swerts is ze hoop en al een jaar samen geweest en over hem wist ze eigenlijk niets. Met Geert is ze nu al zes jaar samen, waarvan bijna vijf jaar gehuwd, en van hem weet ze het hele verhaal van zijn jeugd en van zijn grote liefde voor Marianne. En die mythe dat Marianne een arm moedertje is die uit haar huis "gepest" werd mag ook wel eens uit de wereld. Het was niet eens meer haar huis. En ze had het nauwelijks twee dagen volledig teruggewonnen via het proces (niettegenstaande ze maar een half huis had geschonken), of ze saboteerde zonder schroom de verhuisplannen van haar dochter. Dus zoveel ergerden haar dochter&schoondochter dan toch weer niet, want ze wilde er gerust mee onder één dank blijven wonen. Ik vind dus dat Geert groot gelijk had in zijn reactie. Het spel dat Marianne vrijdag speelde was weer erg zielig. De hoeveelste keer is dat nu al dat ze haar kleindochter voor eigen belang probeerde te gebruiken? Ik vind ook dat een zelfverklaarde klassemadam die evengoed als iets of iemand haar niet aan staat daar onfatsoenlijk en verschrikkelijk gemeen tegen reageert en ook maar iets zachtere behandeling verdiend.
0 x
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door zanacht »

Geert ziet alleen maar wat hij wilt zien en het is inderdaad waar dat Marianne niet in hem bleef geloven na heel affaire met Emma maar als de bewijzen zich maar blijven opstapelen dan zou ik mezelf ook vragen beginnen stellen zoals iedereen dat in thuis deed inclusief Marianne. DNA gevonden in het huis van Geert zijn moeder, de gsm gevonden daar in de buurt, de ketting van Emma in zijn zak als ge dan niet begint te twijfelen dan wilt dat zeggen dat ge blind zijt voor uw partner zijn daden. Sorry...
Marianne heeft ook niet schoon gedaan dat klopt en ze heeft ook grove fouten gemaakt maar je kan Mayra en Ann toch helemaal niet gaan vrijpleiten zeker, zij was wel de enige die echt doorhad dat Mayra niet te vertrouwen was en Mayra speelde toch bewust een smerig spelletje.
Geert die had Marianne ook beloofd haar te steunen in goed en kwade dagen en toch deed die het ook niet, het enige dat die kan is vluchten en de gemakkelijkste weg kiezen als het hem teveel wordt zoals een lafaard dat doet.
Ik zie ook wel in dat Marianne veel fouten heeft maar Geert is niet de onschuldige zelve, he. ;)
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

In zijn gewone doen is Geert vast aangenaam gezelschap, goede en plichtsbewuste dokter, man van principes maar
hij toont hoever je daarmee komt als empathie je vreemd is.
Niet de beroepsmatige variant ervan tegenover patienten, noch de opportunistische tegenover collega's.
Empathie als inlevingsvermogen met haar waarmee je samen bent als die je hulp nodig heeft. Als je dan gaat lopen en
zelfs niet eens 1 x antwoorden op de GSM dat je even alleen wil zijn en bij zijn moeder is was de hele verdachtmaking
niet gelukt want Marianne had hem fel verdedigd. Zijn GMS kon getraceerd en alles had er anders uitgezien.

Is dat ook een van zij principes : gaan lopen als uw vrouw in nood zit omdat je niet de prettige samenwerking
in de dokterspraktijk met twee jonge vrouwelijke dokters belangrijker vindt ? Daar ging het om, de griezel.
Waar was zijn empathie toen hij Frank, Eddy en Waldek liet stikken ? Hij kan met alles zogenaamd meeleven zolang
het de ver van mijn bed show is. Eens erbij betrokken hoeft dat niet meer en laat het ruw en gemeen afweten.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Conclusie: Geert is een groot kieken en Marianne ook, dus passen ze perfect bij mekaar!
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

ikke schreef:Conclusie: Geert is een groot kieken en Marianne ook, dus passen ze perfect bij mekaar!
Spoiler : volgende week zitten ze allebei met de vogelgriep ( op pest ?) :razz: :razz: :razz:
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

nounake schreef:
ikke schreef:Conclusie: Geert is een groot kieken en Marianne ook, dus passen ze perfect bij mekaar!
Spoiler : volgende week zitten ze allebei met de vogelgriep ( op pest ?) :razz: :razz: :razz:
Zolang we er eens om kunnen lachen :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

ranske schreef:Waar was zijn empathie toen hij Frank, Eddy en Waldek liet stikken ?
Ho, de slurfkes zijn vooral ter ziele gegaan door Eddy zijn geklungel.
En wat de rest betreft, de man was het gewoon beu, begrijp je kotsbeu om verder te kunnen functioneren in zo een slangennest.
Maar daar loopt nog altijd een ander kakelend kieken rond (Helène). :lol:
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

zanacht schreef:Geert ziet alleen maar wat hij wilt zien en het is inderdaad waar dat Marianne niet in hem bleef geloven na heel affaire met Emma maar als de bewijzen zich maar blijven opstapelen dan zou ik mezelf ook vragen beginnen stellen zoals iedereen dat in thuis deed inclusief Marianne. DNA gevonden in het huis van Geert zijn moeder, de gsm gevonden daar in de buurt, de ketting van Emma in zijn zak als ge dan niet begint te twijfelen dan wilt dat zeggen dat ge blind zijt voor uw partner zijn daden. Sorry...
Maar daar gaat het hem nu net om. Er was GEEN twijfel bij Marianne. Ze was ZEKER van zijn schuld. Toen meester Baert, die toch wel wat ervaring heeft met die zaken, haar opzocht en duidelijk maakt dat er een perfect logische verklaring was voor het DNA wilde ze daar geen gehoor aan geven en toen men Marianne vertelde dat hij er niets mee te maken had weigerde ze dat te geloven! :roll:
ranske schreef:Is dat ook een van zij principes : gaan lopen als uw vrouw in nood zit omdat je niet de prettige samenwerking in de dokterspraktijk met twee jonge vrouwelijke dokters belangrijker vindt ? Daar ging het om, de griezel
In nood? Komaan hé zeg. Ze heeft zonder al te veel moeite dat proces gewonnen door Tom vakkundig voor haar kar te spannen en nauwelijks twee dagen na haar overwinning was ze al weer lustig het leven van haar dochter en diens gezin aan het saboteren. Stop nu echt eens met Marianne af te schilderen als een arm doodgepest moedertje. Dat is ze in de verste verte niet. Een een belachelijke, kinderachtige ruzie vind ik geen "kwade dag" waarin het verplicht is om de steun van uw echtgenoot te krijgen. En de arrogantie om dan de dag na de zijn vrijlating Geert zijn "steun in kwade dagen" te gaan opeisen in de Zus&Zo was gewoonweg belachelijk. :thumbdown: En ik vind het hilarisch dat net de forummers een personage een gebrek aan empathie verwijten.
Caligula schreef:
ranske schreef:Waar was zijn empathie toen hij Frank, Eddy en Waldek liet stikken ?
Ho, de slurfkes zijn vooral ter ziele gegaan door Eddy zijn geklungel.
En door het feit dat de know-how weg was nadat David zich uit de brouwerij had teruggetrokken.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Conclusie: Geert is een groot kieken en Marianne ook, dus passen ze perfect bij mekaar!
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Daar ben ik het niet mee eens. Geert had Marianne al lang moeten dumpen, dat wel. Ik zie niet in hoezo hij een kuiken is.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gesloten