Dit personage verdient een lap rond haar/zijn oren
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1034
Re: Dit personage verdient een lap rond haar/zijn oren
En Tom de dwaas, zou beter zijn zus steunen.
Dus bij deze een grote mep voor Tom.
0 x
-
vdbemdsa
- Poster rang 2

- x 3
- x 112
Kunnen we evengoed Ann nalatigheid aansmeren he, Sandrientje kwam net terug van 2 weekjes bij Mayra, en Ann gaat dan nog liever met haar lief ontspannen ipv haar dochter op te vangen, en ze zet ze dan ook nog bij Olivia ipv bij Marianne waar ze de laatste tijd altijd ging als ze oppas nodig had.tvx1 schreef:Rustig hé. Het is maar fictie hé.heidiw schreef:Neen, dat is een moeder die haar kind kwijt is door de (ongewilde) schuld van iemand anders. Je kan dan wel de mond vol hebben van IQ en EQ, dat wil nog niet zeggen dat je begrijpt waarover het gaat laat staan dat je het hebt. En voor de goede orde, iets wat je blijkbaar ook niet weet, is dat je als slachtoffer wel móet klacht indienen en je burgerlijke partij stellen om inzage in het dossier te krijgen. Niet dat ik iemand iets slechts toewens, maar sommigen moeten het echt zelf meemaken eer ze kunnen beseffen wat het is.kingpietro105 schreef:Ann krijgt van mij 10 grote meppen...
Gaat Dieter aanklagen. Wat een slecht mens is dat toch zeg..
Maar je hebt wel een punt. Trouwens, ook al was het een ongeluk, Dieter is aansprakelijk. Het is en blijft nalatigheid. Ann heeft wel op z’n minst recht op een schadevergoeding.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Sorry, maar deze redenering gaat mijn petje ver te boven.vdbemdsa schreef:Kunnen we evengoed Ann nalatigheid aansmeren he, Sandrientje kwam net terug van 2 weekjes bij Mayra, en Ann gaat dan nog liever met haar lief ontspannen ipv haar dochter op te vangen, en ze zet ze dan ook nog bij Olivia ipv bij Marianne waar ze de laatste tijd altijd ging als ze oppas nodig had.
Dit is een sterk staaltje van victim-blaming.
0 x
- Duimelijntje
- Poster rang 2

- x 33
- x 11
- Contacteer:
dus elke ouder die zijn kind naar de oppas brengt is nalatig? Dat lijkt me een behoorlijk kromme redeneringvdbemdsa schreef:Kunnen we evengoed Ann nalatigheid aansmeren he, Sandrientje kwam net terug van 2 weekjes bij Mayra, en Ann gaat dan nog liever met haar lief ontspannen ipv haar dochter op te vangen, en ze zet ze dan ook nog bij Olivia ipv bij Marianne waar ze de laatste tijd altijd ging als ze oppas nodig had.tvx1 schreef:Rustig hé. Het is maar fictie hé.heidiw schreef:Neen, dat is een moeder die haar kind kwijt is door de (ongewilde) schuld van iemand anders. Je kan dan wel de mond vol hebben van IQ en EQ, dat wil nog niet zeggen dat je begrijpt waarover het gaat laat staan dat je het hebt. En voor de goede orde, iets wat je blijkbaar ook niet weet, is dat je als slachtoffer wel móet klacht indienen en je burgerlijke partij stellen om inzage in het dossier te krijgen. Niet dat ik iemand iets slechts toewens, maar sommigen moeten het echt zelf meemaken eer ze kunnen beseffen wat het is.kingpietro105 schreef:Ann krijgt van mij 10 grote meppen...
Gaat Dieter aanklagen. Wat een slecht mens is dat toch zeg..
Maar je hebt wel een punt. Trouwens, ook al was het een ongeluk, Dieter is aansprakelijk. Het is en blijft nalatigheid. Ann heeft wel op z’n minst recht op een schadevergoeding.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Denk echt wel dat iedereen hier beseft dat het maar om fictie gaat, hoor...
Maar ik kan er toch ook met m'n pet niet bij dat er blijkbaar mensen zijn die ronduit zeggen dat ze geen medelijden hebben met de slachtoffers, en dat nota bene n.a.v. het overlijden van hun (klein)kind.
Ook al gaat het hier om meningen over een fictiereeks, het geeft wel de gedachtegang en empathie (of het complete gebrek eraan) van mensen weer.
Van mij krijgen de bewoners van de Withoeve ook een lap om hun oren, om de hier al eerder genoemde redenen. Ze hebben zelf al zoveel meegemaakt en weten toch als geen ander hoe ze zich toen voelden en daarop reageerden? Misschien dat ze daar eens aan kunnen denken volgende keer, voordat ze zichzelf weer opdringen aan de familie van het slachtoffer. Medeleven zit hem in de kleine dingen, niet in een een gigantische bos rozen, en ook niet in opdringerige bezoekjes.
Een beetje respect en begrip tonen voor de situatie zou ze niet misstaan...
Maar ik kan er toch ook met m'n pet niet bij dat er blijkbaar mensen zijn die ronduit zeggen dat ze geen medelijden hebben met de slachtoffers, en dat nota bene n.a.v. het overlijden van hun (klein)kind.
Ook al gaat het hier om meningen over een fictiereeks, het geeft wel de gedachtegang en empathie (of het complete gebrek eraan) van mensen weer.
Van mij krijgen de bewoners van de Withoeve ook een lap om hun oren, om de hier al eerder genoemde redenen. Ze hebben zelf al zoveel meegemaakt en weten toch als geen ander hoe ze zich toen voelden en daarop reageerden? Misschien dat ze daar eens aan kunnen denken volgende keer, voordat ze zichzelf weer opdringen aan de familie van het slachtoffer. Medeleven zit hem in de kleine dingen, niet in een een gigantische bos rozen, en ook niet in opdringerige bezoekjes.
Een beetje respect en begrip tonen voor de situatie zou ze niet misstaan...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Tom heeft niet gezegd dat hij het niet wou doen of dat het een slecht idee was.Tiboko schreef:En Tom de dwaas, zou beter zijn zus steunen.
Hij heeft alleen gezegd dat gisteren niet de beste dag was om die beslissing te nemen.
En ook al zei Ann dat ze daar al een paar dagen over dacht, kan ik hem daar geen ongelijk in geven.
0 x
-
eviva
- Nog geen rang
- x 28
- x 13
Voor mij toch ook een lapje voor Ann. Alle begrip voor haar verdriet, maar dat is nog geen reden om als een gek om je heen te gaan slaan.
Als dokter moet ze echt wel in staat zijn om te beseffen dat hier helemaal niemand schuldig is en dat het een stomme samenloop van omstandigheden was met een verschrikkelijk einde.
Het zou een mooie gelegenheid zijn om bemiddeling tussen hen beiden aan bod te laten komen.
Als dokter moet ze echt wel in staat zijn om te beseffen dat hier helemaal niemand schuldig is en dat het een stomme samenloop van omstandigheden was met een verschrikkelijk einde.
Het zou een mooie gelegenheid zijn om bemiddeling tussen hen beiden aan bod te laten komen.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Ann zal dit later allemaal wel op een rijtje kunnen zetten maar momenteel is zij kapot van verdriet omdat haar enige kind gestorven is.
En of je dan dokter bent of niet, dat maakt geen verschil.
Daarenboven is ze ook boos, dat is een deel van het rouwproces.
Het is niet abnormaal om een 'schuldige' aan te willen duiden, omdat je dan je boosheid op die persoon kan richten.
Dat dit toevallig die lieve en goede Dieter is die ook kapot is van verdriet, maakt het voor de kijker wel moeilijker om haar te begrijpen.
Maar Ann is wel haar kind kwijt - dat draagt ze voor de rest van haar leven mee.
En ja, Dieter draagt dit ook met zich mee, maar hij is wel degene die de foutieve inschatting gemaakt heeft.
Zeker niet gewild, hij had slechts een fractie van een seconde om te reageren, maar hij heeft wel geschoten.
Dus nee, van mij geen lappen voor Ann.
En ook niet voor Tom, die heeft alleen gezegd wat op dat moment het verstandigste was.
En of je dan dokter bent of niet, dat maakt geen verschil.
Daarenboven is ze ook boos, dat is een deel van het rouwproces.
Het is niet abnormaal om een 'schuldige' aan te willen duiden, omdat je dan je boosheid op die persoon kan richten.
Dat dit toevallig die lieve en goede Dieter is die ook kapot is van verdriet, maakt het voor de kijker wel moeilijker om haar te begrijpen.
Maar Ann is wel haar kind kwijt - dat draagt ze voor de rest van haar leven mee.
En ja, Dieter draagt dit ook met zich mee, maar hij is wel degene die de foutieve inschatting gemaakt heeft.
Zeker niet gewild, hij had slechts een fractie van een seconde om te reageren, maar hij heeft wel geschoten.
Dus nee, van mij geen lappen voor Ann.
En ook niet voor Tom, die heeft alleen gezegd wat op dat moment het verstandigste was.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Eddy heeft destijds aan de remmen geknoeid van een auto. Dus ik zou niet durven zeggen dat het om een onopzettelijke doding ging.Tiboko schreef: We weten hoe ze Eddy (waar het eigenlijk OOK om een onopzettelijke doding ging) aan kant geschoven heeft na de dood van Lucas en toen ging het om een kleinkind. Dus een beetje meeleven zou best op zijn plaats zijn.
Dieter heeft deze situatie zeker niet gewild, en hij heeft ze ook niet gecreëerd. De enige die schuld treft is Lander.
En ik heb ook enorm te doen met hem. Ik snap dat hij met zijn handen in het haar zit en het even allemaal niet meer weet. Maar een beetje afstand nemen van de situatie en het niet willen forceren, zou ook mijn raad zijn. En als dat echt niet meer lukt; een eerlijke brief schrijven en het in de bus gaan steken. Geen geforceerde bezoekjes, bloemen,...
Ik hoop ook dat Ann na verloop van tijd gaat inzien dat dit geen zin heeft. Maar ergens snap ik het wel.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1034
Ik geloof niet dat Eddy de bedoeling had Peggy te vermoorden. Hij wou haar een lesje leren.hannanaske schreef: Eddy heeft destijds aan de remmen geknoeid van een auto.
Ik denk niet dat Dieter het ook zo bekijkt. Tenslotte is hij degene die het schot gelost heeft. En Sandrine die daar bloedend op de grond lag is wat hij ziet als hij zijn ogen sluit. Hoe je het draait of keert, dat zal voor altijd in zijn hoofd blijven spoken. Hopelijk zal hij het ooit (met begeleiding) een plaats kunnen geven.hannanaske schreef:Dieter heeft deze situatie zeker niet gewild, en hij heeft ze ook niet gecreëerd. De enige die schuld treft is Lander.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Een lesje leren?Tiboko schreef:Ik geloof niet dat Eddy de bedoeling had Peggy te vermoorden. Hij wou haar een lesje leren.hannanaske schreef: Eddy heeft destijds aan de remmen geknoeid van een auto.
Als je ervoor zorgt dat remmen van een bestelwagen niet meer werken, zonder dat de chauffeur dat weet, dan noem ik dat niet meer 'een lesje leren'.
Eddy was toen zeker al oud genoeg om te weten wat hiervan de gevolgen konden zijn.
Het was gewoon een grote stommiteit die hij makkelijk had kunnen voorzien en voorkomen.
En dat hij dacht dat iemand die hij intens haatte ging rijden, is geen excuus.
Ik vind deze situatie zeker niet te vergelijken met die van Dieter.
Ontopic:
Van mij toch wel een lapje voor Stan.
Ok, hij is nog jong en weet misschien hoe dit nu verder aan te pakken, maar doen alsof er niks gebeurd is zal de verwarring van Joren en de gedachte aan de kus niet opeens doen verdwijnen.
0 x
- Kiki_Dee
- Poster rang 4

- x 173
- x 549
Bob! Nu plots wil hij papatje spelen, een lap rond zijn oren is zelfs nog te weinig!
0 x
-
kingpietro105
- Poster rang 1

Kiki_Dee schreef:Bob! Nu plots wil hij papatje spelen, een lap rond zijn oren is zelfs nog te weinig!
Bob is alles behalve empathisch hij kan zich niet inbeelden hoe Tamara zich voelt.
Hoe meer ik naar Bob kijk hoe meer ik me realiseer wat voor een egoïst het is.
Het feit alleen al dat hij nu een relatie heeft met christine laat me inzien dat hij nooit van tamara gehouden heeft.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1034
Ik weet niet hoelang jij al naar Thuis kijkt, maar Tamara wist vooraf wat ze met Bob binnen haalde.kingpietro105 schreef:Kiki_Dee schreef:Bob! Nu plots wil hij papatje spelen, een lap rond zijn oren is zelfs nog te weinig!
Het feit alleen al dat hij nu een relatie heeft met christine laat me inzien dat hij nooit van tamara gehouden heeft.
Bob was met Jana, maar zij vond dat hij te weinig tijd in hun relatie stak (hij was ook nog dansleraar en bezig met nog 1000 dingen). Hierop maakte hij een lijstje pro Jana en contra Jana. Toen ze dit vernam, brak er iets bij haar.
Toen zag Tamara haar kans schoon. Via het bed heeft zij Bob binnen de kortste keren ingepalmd. Ik herinner me nog haar gestoef tegen Olivia over hoe goed Bob wel niet was in bed. Het was eerst een passionele relatie, wat later uitgroeide tot een echte relatie.
Of hij dus echt van haar gehouden heeft, wellicht wel. Maar vooral lichamelijk, veel minder geestelijk. Want hoe vaak zorgden de grote verschillen tussen hen voor spanningen (Tamara vond dat Bob saai was en hij moest dingen ondernemen om hun relatie spannend te houden - één voorbeeld) en zelfs een tijdelijke breuk. En dat werd nog erger toen Kobe interesse vertoonde in Tamara en zij dat best zag zitten.
0 x
-
tvx1
- x 435
En ik geloof dat als hij daadwerdkelijk Peggy had gedood, dat hij dan naar het eerste het beste café was gelopen om dat uitgebreid te vieren.Tiboko schreef:Ik geloof niet dat Eddy de bedoeling had Peggy te vermoorden. Hij wou haar een lesje leren.hannanaske schreef: Eddy heeft destijds aan de remmen geknoeid van een auto.
0 x