Femke De Grote (Vanya Wellens)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
Poolaapje
- Poster rang 3

Re: Femke De Grote (Vanya Wellens)
Ze poetst gratis bij de Bomansen (ze laat het geld van Simonne liggen, maar Simonne steekt het altijd in een enveloppe, dus dat geld zal ze nog wel krijgen). In het rusthuis heeft ze haar ontslag gegeven om halftijds in de Frens te gaan werken, eerst heeft ze wat mee de toog gedaan toen Julia ziek was (Jens deed de keuken) en nu kuist ze daar. Ze werkt halftijds zodat ze meer kan studeren in haar "vrije tijd".
0 x

-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Ik hoop wel dat het eerherstel in orde komt en ik snap heel goed dat ze het erg vindt maar haar uitval naar Tim was volledig onterecht ! Tim heeft die wet niet opgesteld hé en hij gaf haar enkel de waarheid over die situaties . Ocharme Tim toch !Poolaapje schreef:Ik vind wel dat ze wat zaagt over dat eerherstel. Drie jaar, haar studies zullen nog wel wat langer duren dan dat zeker. Ok, het is niet zeker dat haar strafblad schoongeveegd wordt, maar niets ondernemen helpt de situatie ook niet.
0 x
-
Devilex
- Poster rang 1

Voor wat is Femke eigenlijk ooit veroordeeld als ik vragen mag? Bij mijn weten zijn zaken die voor de politierechtbank gekomen zijn geen zaken die je bewijs van goed gedrag en zeden aantasten, zelfs geen drugbezit/gebruik achter het stuur.
Als je die lijn doortrekt zou iemand die eens geflitst is tegen 90 in de bebouwde kom dus geen leraar meer mogen zijn?
Als je die lijn doortrekt zou iemand die eens geflitst is tegen 90 in de bebouwde kom dus geen leraar meer mogen zijn?
0 x
-
Poolaapje
- Poster rang 3

Rijden onder invloed, vluchtmisdrijf, schuldig verzuim, ... En da's enkel maar de aanrijding van Simonne.
Weet niet juist meer wat ze in haar tienerjaren allemaal heeft uitgezet.
Weet niet juist meer wat ze in haar tienerjaren allemaal heeft uitgezet.
0 x

- Crackers
- Poster rang 5

Drugs ook nog denk ik en haar aandeel in de moord op Mike.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- Lacrimosa
- Poster rang 2

Een jeugdvriend van mij is veroordeeld geweest omdat hij als net meerderjarige een naaktfoto toegestuurd kreeg van zijn minderjarige buurmeisje (ik zat er letterlijk naast toen hij de mail opende en alles verwijderde). Pc in beslag genomen en weg carriere bij de politie waar hij stage liep. Zo'n strafblad heb je snel, vaak terecht en soms (deels) onterecht en dan zijn er een hele hoop dingen die je op je buik mag schrijven, en niet alleen mogelijke toekomstige jobs...
0 x
Ik ben fan van Blokje! http://blog.tvblokje.be/
-
exsencon
- x 435
Hmm, de moord op Mike? Zij was wel degene die bijna gewurgd werd door dezelfde Mike.Crackers schreef:Drugs ook nog denk ik en haar aandeel in de moord op Mike.
0 x
-
Poolaapje
- Poster rang 3

Dat maakt niet uit hé.
Wat er door de politie genoteerd is, dat telt. En wat Femke heeft verklaard. Heeft ze toen niet geprobeerd om Erik uit de cel te houden?
Wat er door de politie genoteerd is, dat telt. En wat Femke heeft verklaard. Heeft ze toen niet geprobeerd om Erik uit de cel te houden?
0 x

-
Devilex
- Poster rang 1

Genoteerd door de politie =/= strafblad.
Er is door de politie ook genoteerd dat Peter beschuldigd werd van fraude, maar hij kon wel zonder enig probleem een adoptieprocedure opstarten.
Er is door de politie ook genoteerd dat Peter beschuldigd werd van fraude, maar hij kon wel zonder enig probleem een adoptieprocedure opstarten.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Volgens mij komen zulke zaken altijd op je strafblad. Je hebt/had wel verschillende soorten uittreksels uit je strafblad, beperkte en uitgebreidere.Devilex schreef:Voor wat is Femke eigenlijk ooit veroordeeld als ik vragen mag? Bij mijn weten zijn zaken die voor de politierechtbank gekomen zijn geen zaken die je bewijs van goed gedrag en zeden aantasten, zelfs geen drugbezit/gebruik achter het stuur.
Mij lijkt t logisch dat iemand die pedofiele neigingen heeft, niet in t onderwijs terechtkomt, maar als je 1x met n pint teveel op reed, da's toch wel wat anders.
0 x
-
tvx1
- x 435
Op de manier waarop Tim vertelde dat ze de aan de jobs waar ze voor wilde gaan niet hoeft te denken, vond ik dat het meer een probleem is dat een Femke gewoonweg een strafblad heeft, en niet wat er op staat. Dat iemand die één keer een ongeval heeft veroorzaakt door rijden onder invloed niet meer in aanmerking komt om bijvoorbeeld met taxi's te rijden kan ik nog aannemen, maar er zijn toch andere jobs waar dat geen probleem voor vormt. Wordt er echt geen rekening gehouden met wat er op dat strafblad staat? Anders zou Bram toch ook allang geen job meer kunnen vinden ?
0 x
- Crackers
- Poster rang 5

Voor het merendeel van de jobs wordt ook nooit een bewijs van goed gedrag en zeden gevraagd of wordt er nagekeken of iemand een strafblad heeft. Vaak is dat alleen bij overheidsjobs (onderwijs, gemeentepersoneel, kortom ambtenaren)
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- Thuisforum
- Administrator

- x 9
- x 63
-
Lazylady
- x 435
Het is natuurlijk wel goed dat het er eindelijk toch iets minder heftig aan toegaat met dit personage.
0 x