Pagina 10 van 10
Anna Greveling (Evelien Van Hamme)
Geplaatst: do 26 feb 2026, 08:04
door daffy duck
Zal ze nu eindelijk een beetje meer van haar afbijten en laten merken dat het zo niet verder kan. Zoals haar lover vriendin Anna noemde: mama. En toen Anna zich begon verontschuldigend op te stellen: ik ben nog wat aan het lezen. Ze zal zich niet meer thuisvoelen in haar eigen huis met die 2. En ze moet zichzelf al dingen beginnen ontzeggen, zoals met haar vriendinnen iets drinken, omdat ze voor Ayla moet zorgen. Ja het wordt problematisch.
Anna Greveling (Evelien Van Hamme)
Geplaatst: do 26 feb 2026, 10:32
door satine
Ik denk dat het vooral Ayla is, die het voor Anna moeilijk maakt om de knoop door te hakken.
Als ze Selin buiten zet, moet Ayla mee vertrekken en Anna heeft toch wel een boontje voor het meisje, ze zorgt met veel liefde voor haar.
Maar dit mag ze niet zomaar voorbij laten gaan. Het was dan ook ronduit onbeschoft van Selin. Als ze echt kittekatoo wou doen, had ze Anna kunnen laten weten dat ze bij Inez bleef slapen. Tenzij die niet echt een eigen thuis heeft en hoopt bij Selin te trekken. En dus ook bij Anna.
Hopelijk houdt Anna dan ZEKER haar been stijf!
Anna Greveling (Evelien Van Hamme)
Geplaatst: do 26 feb 2026, 11:33
door Tiboko
Anna heeft zichzelf al een tijd in die verzorgende mama rol.geduwd, het is dus geen verrassing dat Inez haar dan ook zo aansprak. Wellicht omschreef Selin haar huisgenoot ook zo bij Inez, de persoon "die als een mama voor mij en Ayla zorgt" - wat ze in realiteit ook doet.
Ik denk dat Anna vooral moeite had met de "sensuele kant" van hun relatie. Waren het gewoon vriendinnen, dan zou ze ook niet opgebleven zijn, wat toch wel raar overkwam - dat doe je als mama, niet meteen als roommate of zo.
En wellicht weet Inez niet dat Anna op vrouwen valt, dat detail heeft Selin ongetwijfeld verzwegen.
Anna Greveling (Evelien Van Hamme)
Geplaatst: do 26 feb 2026, 13:03
door satine
Of misschien is Anna opgebleven omdat ze Selin wou aanspreken over wat er gebeurd is, maar heeft ze daartoe de kans niet gekregen omdat Inez er bij was.
Ik zag dat niet meteen als 'mama', maar als iemand die gekwetst en teleurgesteld was en niet met dat gevoel wou gaan slapen.
Anna Greveling (Evelien Van Hamme)
Geplaatst: do 26 feb 2026, 14:29
door Tiboko
Zelfs als Inez daar niet bij was geweest, was dit (ergens na middernacht?) niet het moment om Selin hierop aan te spreken.
Als therapeute zou Anna toch wel kunnen bedenken dat je soms de dingen beter even laat bekoelen voor je ze aanpakt ???
Anna Greveling (Evelien Van Hamme)
Geplaatst: do 26 feb 2026, 15:13
door satine
Tiboko schreef: do 26 feb 2026, 14:29
ergens na middernacht?
Echt, waaruit blijkt dit? En zelfs als het zo laat was, dan heeft Anna met al haar goedheid wel recht op een woordje uitleg van haar profiterende huisgenote.
En 'als therapeute'... die mensen hebben ook gevoelens. Als ze alles - ook haar eigen situatie - alleen maar als 'cases' zou zien, is ze geen goede therapeute.
Anna Greveling (Evelien Van Hamme)
Geplaatst: do 26 feb 2026, 16:33
door daffy duck
satine schreef: do 26 feb 2026, 15:13
die mensen hebben ook gevoelens
Dat is gebleken de afgelopen dagen...hoe ze liep te stralen en welgezind was. Het is dus een dubbele tegenvaller: niet zij is de uitverkorene en iemand anders komt haar huis binnen en zij moet het maar allemaal laten gebeuren. Dat denk ik niet. Go Anna, go girl!
Anna Greveling (Evelien Van Hamme)
Geplaatst: do 26 feb 2026, 17:45
door Tiboko
satine schreef: do 26 feb 2026, 15:13
En zelfs als het zo laat was, dan heeft Anna met al haar goedheid wel recht op een woordje uitleg van haar profiterende huisgenote.
Niemand betwist dat ze recht heeft op uitleg? Enkel dat ze beter gaan slapen was in plaats van daar als een ongeruste mama met een boek te zitten wachten op haar thuiskomende dochter. Verder is het "misverstand" vooral door Anna's schuld ontstaan natuurlijk. Ze had van meet af aan moeten zeggen tegen Selin dat ze wel wilde babysitten als ze naar de les was, maar niet als ze uitging. Maar integendeel - Anna moedigde haar nog aan om uit te gaan "want ook jij hebt recht op ontspanning Selin, je werkt zo hard".
Zoals ik al eerder zei, ik vermoed dat de misnoegdheid van Anna niet gaat over het uitgaan van Selin, wel omdat het met een lesbische vriendin is. Ze voelt zich "gepasseerd" omdat ze zelf al een gezinnetje voor zich zag met hun drieën.
Anna Greveling (Evelien Van Hamme)
Geplaatst: do 26 feb 2026, 17:55
door satine
Selin vraagt aan Anna of ze thuis is die avond. Anna antwoordt dat ze inderdaad thuis is en dat ze zal koken. Risotto. Ze slaat daarom ook de uitnodiging van Judith af om samen met haar en Femke iets te gaan drinken.
Selin zegt niet dat ze uit gaat en dat ze gewoon hoopt dat Anna op Ayla zal passen. Maar nu ligt het misverstand bij Anna, omdat die Selin aanmoedigde om eens uit te gaan? Maar niet per se die avond dan, lijkt mij.
Na alle gratis dingen die ze bij Anna al krijgt, mag Selin wel wat duidelijker zijn, vind ik.
Maar zoveel mensen, zoveel meningen.
Anna Greveling (Evelien Van Hamme)
Geplaatst: do 23 apr 2026, 10:58
door satine
Waar kwam die ineens vandaan met dat mini blaffertje?
En zoals Tiboko elders al zei, zou ze daar een vergunning voor hebben of heeft ze dat uit de speelgoedmand van Ayla gehaald?
Het zou natuurlijk kunnen dat ze een handwapen heeft van toen ze nog meisjes uit probleemgezinnen opving en dat ze zich ten allen tijde tegen de misschien agressieve ouders moest kunnen verdedigen, maar het zag er allemaal wel raar uit vond ik.
Anna Greveling (Evelien Van Hamme)
Geplaatst: do 11 jun 2026, 19:39
door heidiw
Ik kan best begrijpen dat iemand in de situatie van Selin getraumatiseerd is. Niemand vraagt hierom, wat de Briks van de wereld ook uit hun botten mogen slaan. Maar Anna is psychiater en zou toch moeten weten dat het niet echt een goed idee is om iemand die bij het minste geluid al in een kramp schiet, een pistool in handen te duwen. Daar komen gegarandeerd accidenten van.
Anna Greveling (Evelien Van Hamme)
Geplaatst: do 11 jun 2026, 20:34
door catherine
Vond ik ook, zal voor het volgend seizoen zijn? Want ze gaat eerst schietlessen volgen, met Anna..
Was Anna haar pistool trouwens geen alarmpistool? (Weet het niet meer precies)
Alsof iedereen die verkracht is geweest zomaar een pistool zou mogen houden?
Anna Greveling (Evelien Van Hamme)
Geplaatst: do 11 jun 2026, 21:09
door heidiw
catherine schreef: do 11 jun 2026, 20:34
Was Anna haar pistool trouwens geen alarmpistool
Neen, het is een echt. Anna heeft al jaren een wapenvergunning en is lid van een schietclub.
Anna Greveling (Evelien Van Hamme)
Geplaatst: do 11 jun 2026, 21:48
door catherine
Is dat dan een wettelijke reden om zomaar een pistool in huis te mogen houden? Als het een hobby is kan het pistool ook in de club blijven toch? Dus ik heb plots goesting om naar een schietclub te gaan, ga daar een tijd en mag een revolver in huis houden, met alle risico’s van gebruik door samenwonenden of anderen. Dat ligt dan in je huis… Lijkt me dan nogal hanteerbaar voor zomaar iedereen, straf

Anna Greveling (Evelien Van Hamme)
Geplaatst: do 11 jun 2026, 23:46
door heidiw
catherine schreef: do 11 jun 2026, 21:48
Is dat dan een wettelijke reden om zomaar een pistool in huis te mogen houden?
Ja dat mag, onder zeer strikte voorwaarden zoals afgesloten kluis, munitie apart...