Kobe Baert (Reynout Dekimpe)

Gesloten
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Kobe Baert (Sid Van Oerle)

Bericht door Caligula »

satine schreef:Zij probeert alleen maar te helpen, als hij haar blijft wegduwen heeft hij binnenkort alleen nog Nancy.
Alleen nog Nancy? Dat is ook geen cadeau hé zeg!
0 x
Potentia Principatum
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Kaat moet het ook een beetje laten rusten. Dan houdt hij ook op met haar weg te duwen. Ze zitten met zijn allen op zijn kap. Werkt averecht. :mrgreen:
0 x
Trouwe kijker
Nog geen rang
x 110
x 27

Bericht door Trouwe kijker »

Kobe gedraagt zich als een opstandige kleuter.
Er zijn ergere omstandigheden om in op te groeien en op een zekere leeftijd moet je het één en ander wel kunnen relativeren.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

satine schreef:Maar zoals Christel ook al zei: hij heeft blijkbaar toch wel een fijne jeugd gehad bij zijn oma die veel van hem hield.Hij had even goed van pleeggezin naar pleeggezin kunnen verhuisd zijn.
Die liefde was wederzijds en dat zijn moeder weigerde om afscheid te nemen van haar stervende moeder
die voor haar kind gezorgd had met veel liefde, dat gaat Kobe zijn begripsvermogen te boven.
Spijtig voor Kaat, heb wel met haar te doen en evenzeer met Kobe.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ja dat is ook zo natuurlijk Maar daar kun je niks meer aan veranderen. Het is wat het is. En alleen het resultaat telt hoor.
0 x
Potentia Principatum
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat Kobe het niet goed wil maken met zijn ouders, kan ik echt wel begrijpen. Ze hebben dan ook serieuze steken laten vallen allebei. Maar alle brokken lijmen is toch ook niet het doel van Steven en Karin? Ze hebben hem (na hun beider boodschap) verder ook met rust gelaten.

Dat ze hem nu ineens zo obsessief blijven bellen, had bij Kobe toch op z'n minst een klein belletje moeten doen rinkelen dat er misschien wel eens iets belangrijks aan de hand kan zijn. Gewoon een keertje de telefoon opnemen en iemand uit laten praten, zou op zijn leeftijd toch tot de mogelijkheden moeten behoren, vind ik. Dan kan hij daarna alsnog beslissen om zijn ouders de boom in te sturen als de boodschap hem niet aanstaat.
En zou hij dit op een rustige en evenwichtige manier doen, dan denk ik ook dat dit veel meer indruk zou maken dan hoe hij nu tekeer gaat.

Zijn boosheid snap ik heel goed, maar ik kan helaas veel minder begrip opbrengen voor de manier waarop hij kwaad wordt. De appel valt niet onder de perenboom, blijkbaar, want ook Karin heeft er een handje van om ieders neus meteen af te bijten als het haar tegenzit.
Geen fijne eigenschap... :nope:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Gisteravond was hij echt wel de verwende kleuter die zijn zin niet krijgt.
Dat hij zich 'bedrogen' voelt door Kaat omdat die achter zijn rug met zijn moeder afsprak, ik kan het nog ergens begrijpen.
Maar zijn reactie, daar kan ik maar weinig begrip voor opbrengen.
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Die is niet goed joh! Heeft ze niet alle 24 in het kratje. Waarom kon hij niet even tot 10 tellen en luisteren wat moeder de vrouw te zeggen had? Dat hij boos is, dat snap ik. Maar voor iemand die het allemaal niets kan schelen was hij toch verdomd boos bezig. Zo ga je toch niet tekeer.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Hij is duidelijk aan het het doordraaien. Kaat moet het nu ontgelden en dat is op dit moment niet fair.
Gelukkig laat Kaat zich niet doen. Laat hem maar een tijdje links liggen er is nu toch niet mee te praten.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Kobe gaat door een heel moeilijke periode,hij zou beter eens goed luisteren naar zijn Kaatje maar dat zit er niet in voorlopig vrees ik.
0 x
Potentia Principatum
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Kobe is weer een typisch Thuis-personage.
Had buiten zijn oma blijkbaar niemand, geen andere familie, geen vrienden, geen ex-collega's... :whistle:

Dus nu heeft hij alleen Kaat en de rest van 'zijn team': Nancy.
Het had slechter gekund, maar het is toch maar weinig.
Als ik hem was, zou ik dat toch niet zomaar weg gooien.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Ik zit in een gelijkaardige situatie en hoewel ik Kobe een vervelend en overbodig personage vind begrijp ik hem 200%.
Als je met iemand geen contact wil dan wil je niet en moeten anderen dat respecteren. Blijven aandringen is zinloos en geeft enkel maar meer afkeer van die persoon en op den duur van degenen die zich goedbedoelend met de situatie moeien.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ok maar 't is wel belangrijk dat hij weet wat hem misschien boven het hoofd hangt ivm die ziekte van zijn vader .
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Dan weet hij dat hij misschien drager is van het gen dat ALS veroorzaakt maar dat is dan ook het enige. En zolang hij bij Kaat blijft zullen er geen kindjes komen, dus daar moet hij al niet mee inzitten.
Veel kans ook dat, als ze het hem nu kunnen vertellen, hij zijn vader ook dat nog kwalijk neemt en het de situatie nog erger maakt. Maar het is een moeilijke kwestie, wil iemand dit nu juist wel of juist niet weten :denk:
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Hij heeft geen idee wat hem mogelijk boven het hoofd hangt. Om nu zo tekeer te gaan tegen de enige mensen die je hebt... ja het irritant als je wordt gepusht tot iets wat je niet wil. Alleen om zo uit je plaat te gaan?
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gesloten