Eddy Van Notegem (Daan Hugaert)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Caligula
- Poster rang 5

Re: Eddy Van Notegem (Daan Hugaert)
Ja,Peter kan hier wel raad brengen als Eddy en vooral Nancy wil luisteren (zij heeft het geld al bijna uitgegeven)
Maar voor die mensen is 55.000 euro natuurlijk een enorm bedrag, voor anderen niet (schaalvergroting noemen ze dat denk ik).
Hoe kan Eddy gepusht door Nancy hieraan weerstaan?
Nu als hij luistert naar de raad van Peter brengt die natuurlijk wel zijn cliënte in gevaar.
Maar voor die mensen is 55.000 euro natuurlijk een enorm bedrag, voor anderen niet (schaalvergroting noemen ze dat denk ik).
Hoe kan Eddy gepusht door Nancy hieraan weerstaan?
Nu als hij luistert naar de raad van Peter brengt die natuurlijk wel zijn cliënte in gevaar.
0 x
Potentia Principatum
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat laatste hoop ik ook! Als ik hem was, dan zou ik in elk geval ook eerst Peter eens om advies vragen.satine schreef:Met die meineed kan ze inderdaad niks.
Maar Marianne weet ook wel dat 55.000 euro zo op is, als je niet oplet.
En dan vindt ze wel weer iets anders om Eddy voor zijn kar te spannen.
Ik hoop in ieder geval dat Eddy geen beslissing neemt die hij zich later beklaagt.
Peter zal toch van het plan van Marianne moeten weten als haar advocaat zijnde, dus ik neem aan dat hij daar sowieso achter komt? En dan krijgt Eddy (naar ik aanneem) in elk geval wel een onderbouwd antwoord op het feit of hij hier achteraf juridisch nog grote problemen mee kan krijgen.
Maar wat het voor de kar spannen van Eddy betreft; dat kan in feite iedereen die geld heeft bij hem bereiken, toch? Daar maakt deze actie van Marianne volgens mij toch niet zoveel verschil in.
Voor Eddy en Nancy is geld nu eenmaal sinds jaar en dag iets wat ze eigenlijk altijd tekort komen, en waar Eddy sowieso al meerdere malen door in de problemen is gekomen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5

- x 1668
- x 2577
Marianne is de werkgever van zijn vrouw, dus ergens heeft zij wel een streepje voor als het aankomt op 'Eddy onder druk zetten'.
0 x
-
Omega
- x 435
Ik vind het nogal ongeloofwaardig, nu heeft Eddy plotse gewetensbezwaren terwijl hij vorige week nog bij Luc probeerde in te breken. Dat laatste lijkt me veel risicovoller dan een valse verklaring afleggen.
Waarom? Dan heeft hij geen 55.000 euro. Heel dat gedoe met meineed is vooral bangmakerij. Denk maar niet dat daarvoor veel mensen in de gevangenis zitten, laat staan jarenlang.tvx1 schreef:Als Eddy slim is, neemt hij zij phablet mee en gebruikt hij die om Marianne haar poging to omkoping op te nemen.
Laatst gewijzigd door Omega op do 04 jun 2015, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
tvx1
- x 435
'k zeg het je, als Eddy doet wat Marianne hem vraagt en dan achteraf zijn geld gaat vragen, gaat die laatste gewoon doen alsof haar neus bloedt. Hij kan immers op geen enkele manier bewijzen dat ze hem ooit dat voorstel heeft gedaan.
0 x
-
Omega
- x 435
^^Ik denk het niet, Marianne voelt zich ook nog altijd een beetje schuldig tegenover Eddy. Ze heeft ook die fles wijn destijds cadeau gedaan.
Maar de helft voor en de helft na is wellicht inderdaad een veiligere regeling. Best in het zwart dan, want als het tijdens het proces ontdekken dat er grote sommen geld overgeschreven zijn van de rekening van Marianne naar Eddy dan kunnen er wel vermoedens van meineed zijn.
Al denk ik ook dat het niet zover zal komen. Eddy en Nancy zullen van de scenaristen altijd arm blijven en hoogstens kleine bedragen krijgen, geen 55.000 euro. Want dat zou hun leven te drastisch veranderen. Hoewel er misschien een verhaallijn zit in het te snel doorjagen van geld (Nancy was al goed bezig) en op het einde van de rit weer met niets zitten.
Maar de helft voor en de helft na is wellicht inderdaad een veiligere regeling. Best in het zwart dan, want als het tijdens het proces ontdekken dat er grote sommen geld overgeschreven zijn van de rekening van Marianne naar Eddy dan kunnen er wel vermoedens van meineed zijn.
Al denk ik ook dat het niet zover zal komen. Eddy en Nancy zullen van de scenaristen altijd arm blijven en hoogstens kleine bedragen krijgen, geen 55.000 euro. Want dat zou hun leven te drastisch veranderen. Hoewel er misschien een verhaallijn zit in het te snel doorjagen van geld (Nancy was al goed bezig) en op het einde van de rit weer met niets zitten.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Dat is juist denk ik. Eddy en Nancy zijn nu eenmaal mensen die niet met geld kunnen omgaan. Ze hebben 100 euro en geven er 150 uit. Zo is dat. We gaan moeten zien wat het wordt. Maar dat Eddy wel met gewetensproblemen zit, dat siert hem. Niet zoals Luc!
0 x
Potentia Principatum
-
Blabsie
- Nog geen rang
55 000 euro zal daar rap uitgegeven zijn. Als ze verstandig zijn, zetten ze 30 000 opzij voor onderwijs van hun dochter en kunnen ze idd mss hun wagen/brommer vervangen, mits deze aan vervanging toe zijn.
En de rest opzij zetten voor onverwachte kosten of om eens van te genieten.
De kunst is om met zo'n bedrag, nog steeds niet meer uit te geven dan je je kan permiteren. Een versleten wagen vervangen kan een goed idee zijn. Maar dan moeten ze niet met een bmw gaan rijden, een degelijke tweedehands volkswagen zou verstandig zijn.
Maar zo zal het wel niet lopen
En de rest opzij zetten voor onverwachte kosten of om eens van te genieten.
De kunst is om met zo'n bedrag, nog steeds niet meer uit te geven dan je je kan permiteren. Een versleten wagen vervangen kan een goed idee zijn. Maar dan moeten ze niet met een bmw gaan rijden, een degelijke tweedehands volkswagen zou verstandig zijn.
Maar zo zal het wel niet lopen
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Zeer verstandig idd en wat heel wat mensen zouden doen. Probleem is: Nancy/Eddy denken dat ze de lotto gewonnen hebben en beginnen omzeggens al uit te geven voor ze het geld hebben. Die zijn gewoon zo.
Heel lang geleden in Thuis: Er was ongeveer 6000 euro gestolen uit Baget (door Frank's dubbelganger) Frank kan het recupereren en geeft het aan Cois om terug te geven aan Femke. Cois vergist zich van deur en schuift het binnen bij Nancy.
En Nancy hop, koopt onmiddelijk sjieke kleren om zo bij Marianne te gaan kuisen!
Heel lang geleden in Thuis: Er was ongeveer 6000 euro gestolen uit Baget (door Frank's dubbelganger) Frank kan het recupereren en geeft het aan Cois om terug te geven aan Femke. Cois vergist zich van deur en schuift het binnen bij Nancy.
En Nancy hop, koopt onmiddelijk sjieke kleren om zo bij Marianne te gaan kuisen!
0 x
Potentia Principatum
- Duimelijntje
- Poster rang 2

- x 33
- x 11
- Contacteer:
Ik vond het mooi, dat Eddy zo twijfelde. En dan toen hij thuiskwam bij Nancy en zowat instortte toen hij moest vertellen dat hij toch de waarheid verteld had.
Toen hij die tekening van Britney liet zien had ik echt kippevel
Toen hij die tekening van Britney liet zien had ik echt kippevel
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat had ik ook...Duimelijntje schreef: Toen hij die tekening van Britney liet zien had ik echt kippevel
Prachtig dat zijn eerlijkheid beloond wordt!
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Caligula
- Poster rang 5

Zeer sterke prestatie van onze Eddy. En de beloning is zelfs meer dan gehoopt!
80.000 euro voor Britney, geen slecht begin. Nu hoop ik wel dat Geert een beetje zijn voorzorgen neemt en het niet gewoon aan Eddy/Nancy geeft, want dan...
80.000 euro voor Britney, geen slecht begin. Nu hoop ik wel dat Geert een beetje zijn voorzorgen neemt en het niet gewoon aan Eddy/Nancy geeft, want dan...
0 x
Potentia Principatum
-
lord F.
- Poster rang 5

Een beetje melig wel, maar kom.Christel schreef:Dat had ik ook...Duimelijntje schreef: Toen hij die tekening van Britney liet zien had ik echt kippevel
Prachtig dat zijn eerlijkheid beloond wordt!
Hij heeft er goed aan gedaan want hij kon wellicht 5 jaar gevangenisstraf krijgen.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
-
ranske
- Poster rang 4

Een van de mooiste afleveringen, melig of niet melig, en goed geakteerd.
Renzo blij met zoontje Dylan.
Eddy die dat briefje met achterop die tekening van Britney
bovenhaalt en zegt waarom hij niet kon liegen. Nancy ontroerd.
Geert zet Hélène verrassend even op haar nummer door alles aan Britney en Sandrine te geven.
Heeft ze daarvoor al die moeite gedaan !
Hij krijgt 'n goed punt en 'n bank vooruit.
niet gedacht dat ik dat nog zou zeggen
Renzo blij met zoontje Dylan.
bovenhaalt en zegt waarom hij niet kon liegen. Nancy ontroerd.
Geert zet Hélène verrassend even op haar nummer door alles aan Britney en Sandrine te geven.
Heeft ze daarvoor al die moeite gedaan !
Hij krijgt 'n goed punt en 'n bank vooruit.
0 x