Geert Smeekens (Peter Rouffaer)

Gesloten
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Geert Smeekens (Peter Rouffaer)

Bericht door lord F. »

ikke schreef: We gaan toch niet weer daarover beginnen, hé? Geert noch Marianne zijn heilige boontjes!
Laten we daar nu AUB over ophouden! :twisted:
:lol: :lol: :lol:
Geeft toe dat het hier saai zou zijn moesten we allemaal hetzelfde zouden denken. ;)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
reda
Nog geen rang

Bericht door reda »

Ik hoop dat Geert ook eens het deksel op de neus krijgt, wat een hatelijk man!
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Ja, ik vind hem ook niet aangenaam zo. Ik snap maar al te goed hoe teleurgesteld hij is in Marianne, maar wat lost het nu eigenlijk op?
0 x
Ikweetnix
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Ikweetnix »

Het lost niets op. Maar het is niet onbegrijpelijk. Marianne heeft hem enorm gekwetst door niet in hem te geloven. De persoon van wie hij het meest houdt geloofde dat hij in staat was tot ontvoering en verkrachting van een minderjarig meisje. Ik zou haar eerlijk gezegd ook niet meer willen zien of horen.
0 x
"You can call me Root"
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Ikweetnix schreef:Het lost niets op. Maar het is niet onbegrijpelijk. Marianne heeft hem enorm gekwetst door niet in hem te geloven. De persoon van wie hij het meest houdt geloofde dat hij in staat was tot ontvoering en verkrachting van een minderjarig meisje. Ik zou haar eerlijk gezegd ook niet meer willen zien of horen.
Dat begrijp ik allemaal - maar hij is dan wel zo kinderachtig om terug in dezelfde praktijk te gaan werken.
Goed wetende dat de kans om haar te zien elke dag reëel aanwezig is.

Hij zou beter de man zijn die hij pretendeert te zijn en er korte metten mee maken.
Maar nee, hij moet de praktijk van Ann gaan 'redden', de praktijk die ze pas opnieuw heeft opgestart en naar waar 'de patiënten langzaam hun weg terug vinden'...
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Ann is ook op haar blote knieën komen smeken dat hij terug zou keren hé. En hij had zijn voorwaarden gesteld.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Op haar blote knieën? Dat heb ik dan gemist.
Zij heeft het hem gewoon gevraagd en hij wou zelfs geen bedenktijd, het was meteen 'ja'.
Hij had ook gewoon 'nee' kunnen zeggen.
Dit was toch te verwachten, dat hij Marianne af en toe nog zou zien?

Enne... zo'n storm zal het toch niet lopen in de praktijk he
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Geert had daar helemaal niet meer over de vloer hoeven komen...
Hij had toch voor zichzelf besloten een punt te zetten achter zijn dokterscarrière en iets anders te gaan doen?

Maar nee, hij keert zonder een minuutje bedenktijd terug naar de praktijk van zijn ex-stiefdochter, die
1. zijn bijna ex-vrouw zo over de flos geholpen heeft met haar partner dat hij het nodig vond om van de hele situatie te vluchten. Iets wat zijn huwelijk de eerste genadeslag toegebracht heeft.
2. er niet beter op vond dan Ivo Courtois in te huren om haar gelijk tegenover haar moeder te halen: iets waar ze hem ook persoonlijk mee onderuit haalde.
3. in die hele zaak rond Emma net zo goed aan zijn onschuld twijfelde als Tom, Mayra, Marianne en zovele anderen.

De politie is destijds bovendien verschillende keren heel duidelijk komen maken dat ze voldoende bewijs hadden gevonden om aan te nemen dat Geert de dader was. Dat weet Geert ook...
Dat mensen dan gaan twijfelen, is niet zo vreemd en Geert lijkt dat ook van iedereen te begrijpen, behalve van Marianne. Dat een van de agenten de boel liep te manipuleren omdat hij zelf schuldig was, is dan ook iets waar niemand rekening mee hield en wat toch wel een wezenlijk verschil maakt in die hele "vertrouwenskwestie".

Dat hij er klaar mee is, kan ik prima snappen omdat het hem waarschijnlijk enorm gekwetst heeft allemaal.
Maar om daar onnodig rond te blijven hangen en met 2 maten te meten, siert hem niet vind ik. En om iemand in zo'n situatie dan ook nog eens na te blijven trappen, al helemaal niet.
Ongeacht de acties van Marianne, zegt dit sowieso heel erg veel over Geert's eigen karakter. Hij steekt inderdaad nogal haatdragend in elkaar blijkbaar...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

satine schreef:Hij zou beter de man zijn die hij pretendeert te zijn en er korte metten mee maken.
Maar nee, hij moet de praktijk van Ann gaan 'redden', de praktijk die ze pas opnieuw heeft opgestart en naar waar 'de patiënten langzaam hun weg terug vinden'...
Maar waar zouden we anders met Thuis naar toe moeten? Zeg me dat eens. Je kunt toch niet verwachten van Geert dat hij zich in het dorpje daarnaast gaat vestigen? Hij moet gewoon in de buurt van Marianne blijven wat dat is de essentie van de soap.
0 x
Potentia Principatum
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Caligula schreef:
satine schreef:Hij zou beter de man zijn die hij pretendeert te zijn en er korte metten mee maken.
Maar waar zouden we anders met Thuis naar toe moeten? Zeg me dat eens. Je kunt toch niet verwachten van Geert dat hij zich in het dorpje daarnaast gaat vestigen? Hij moet gewoon in de buurt van Marianne blijven wat dat is de essentie van de soap.
Misschien kunnen ze voor de gein eens iets anders/origineels verzinnen? :razz: De essentie van de soap begint langzaam maar zeker steeds vaker te vervallen in voorspelbare herhalingen en onlogische kronkels...
De vorige crisis tussen Geert en Marianne is amper 1 seizoen geleden en verliep zowat op dezelfde manier.

En hoewel het totaal niet logisch is dat iemand zijn bijna ex-partner van de ene kant niet meer wil zien, terwijl hij er van de andere kant in huis gaat werken, wordt ons dat wel voorgeschoteld door de schrijvers. Dan kun je toch niet van mensen verwachten dat ze maar in het kader van "de soap" reageren hier? Want wie zou daar normaal gesproken nou nog een voet over de drempel zetten na dergelijke uitspraken :?: ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Christel schreef:
Caligula schreef:
Misschien kunnen ze voor de gein eens iets anders verzinnen? :razz: De essentie van de soap begint langzaam maar zeker steeds vaker te vervallen in voorspelbare herhalingen en onlogische kronkels...
De vorige crisis tussen Geert en Marianne is amper 1 seizoen geleden en verliep zowat op dezelfde manier.

En hoewel het totaal niet logisch is dat iemand zijn bijna ex-partner van de ene kant niet meer wil zien, terwijl hij er van de andere kant in huis gaat werken, wordt ons dat wel voorgeschoteld door de schrijvers. Dan kun je toch niet van mensen verwachten dat ze maar in het kader van "de soap" reageren? Want wie zou daar normaal gesproken nou nog een voet over de drempel zetten na dergelijke uitspraken :?: ;)
Volledig akkoord,maar zoals ik al zei: Marianne en Geert MOETEN mekaar terug tegenkomen en je hebt gelijk hoor:tot vervelens toe.
Voor mij mag hij gerust terug naar de Barania,Ijsland of Oman gaan,het maakt me niet uit maar de soap wil dat hij in de buurt van Marianne blijft. Vervelend hé? :mrgreen:
Ik zou al eeuwen weggeweest zijn!!!
0 x
Potentia Principatum
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

100 % eens met hierboven die dat goed kunnen analyseren.

Geert heeft empathie met heel Thuisdorp en ziet niet wat Marianne voor hem was. Omdat ze hem graag zag.
Een liefde die hij nooit opbracht hoezeer hij ook zwaait met principes. Liet Marianne stikken wanneer ze hem het
meest nodig had. Gaf geen krimp toen ze diep beledigd werd door de opgestoken vinger nadat ze zijn raad met de moed der wanhoop opvolgde en zich ging verontschuldigen. Hij gaf enkel om zijn drievoudige praktijk. Hij liet haar keer op keer in de steek. Zelfs wegblijven zonder een teken van leven voor dagen. Hij wou geen rimpeltje in zijn leventje en als onkreukbare hoeft hij nu niet konsekwent meer te zijn ook nog. Zij kreeg de bons en van dan af is ze een onbelangrijk
en te verwaarlozen ding. Zo kan hij terug in de praktijk komen werken, zij is immers lucht voor hem.
Dit is stuitend onfatsoenlijk. Ik had het nooit zolang als Marianne uitgehouden bij zo iemand.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

ranske schreef: Ik had het nooit zolang als Marianne uitgehouden bij zo iemand.
Dat is dan wel vice-versa hé!
0 x
Potentia Principatum
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Geert is onuitstaanbaar, daarmee is het gezegd. Als hij kwaad is op Marianne, kan hij net zo goed razend zijn op Ann, die heel dat gedoe in gang heeft gezet. Moest hij nu gewoon uit die praktijk blijven, zijn eigen praktijk beginnen in een andere straat (serieus, in mijn dorps zijn er wel 7 praktijken) en dan iets beginnen met die Hélène en veel over de vloer komen bij Judith, dan blijft de spanning met Marianne ook intact. Hem terug in die praktijk zetten is niet eens nodig om intriges te creëren, die zullen er zo ook wel komen met Hélène.

Geert is hoe dan ook een personage zonder ruggengraat, alleen profileert hij zichzelf zo niet. Zo'n types kom je in het echt ook veel tegen... En in het echt vind ik die even hatelijk :lol:
0 x
reda
Nog geen rang

Bericht door reda »

Wel soapseut dat had ik nu niet beter kunnen zeggen. Ik vind zo'n figuren ook enorm irritant,bah!!!
0 x
Gesloten