Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)

Gesloten
Lazylady
x 435

Re: Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)

Bericht door Lazylady »

Omega schreef:Ik snap het probleem niet. Jana is hier wel degelijk de belangrijkste boosdoener. Het is vooral ergerlijk hoe ze steeds in haar slachtofferrol kruipt. Lowie is tenminste eerlijk geweest en dat Lowie 'buiten schot' blijft is een keuze van Olivia. Zij heeft Lowie vergeven en dat is dus enkel haar aan te rekenen.
Dus om vreemd te gaan moet je niet meer met twee zijn? :roll:
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Akkoord ! Olivia gaat niet alles uitspitten hoe en wat verkeerd ging enz...
Daar is die te goudeerlijk en spontaan voor, het tegendeel van Jana die alleen emotie kent
als het haar betreft. Hoe kan ze in die keuken studeren in huis waar dat koppeltje,
nog heel geemotioneerd en uit hun voegen, probeert er bovenop te komen ? ? ?
Als ze dat niet aanvoelt kan dat een teken zijn van het syndroom van Asperger.
Indien niet dan zit ze al te plannen hoe Lowie toch te krijgen.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

ranske schreef: Indien niet dan zit ze al te plannen hoe Lowie toch te krijgen.
Klopt niet helemaal hé. Jana had Lowie al opgegeven toen hij alles opbiechtte aan Olivia. Dus ja, hij gaat dan al 2 keer in de fout >> één, door naar bed te gaan met Jana en niet te denken aan de gevolgen; en twee, door Jana nu voor een voldongen feit te zetten op een moment dat ze hem uit haar hoofd gezet had.
Maar feit is dat het momenteel geen gezonde situatie is momenteel voor alle drie. ;)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

lord F. schreef:Maar feit is dat het momenteel geen gezonde situatie is momenteel voor alle drie.
't Kan dat Jana daar ging wonen denkend dat ze over Lowie heen was en dan haar gevoelens terugkwamen.
Maar ze speelde het vuil tegenover haar vriendin die haar volledig vertrouwde omdat die zelf ook eerlijk is.
Lowie koos voor Olivia en dan gooit Jana Toon in de strijd asjeblief zeg.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

ranske schreef:'t Kan dat Jana daar ging wonen denkend dat ze over Lowie heen was en dan haar gevoelens terugkwamen.
Maar ze speelde het vuil tegenover haar vriendin die haar volledig vertrouwde omdat die zelf ook eerlijk is.
... Maar Lowie was toch nog verliefd op Jana en had er geen problemen mee om ermee naar bed te gaan. Hij kon haar avances afslaan, maar heeft dat niet gedaan. Of wordt het nu goedgepraat omdat hij een man is?
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

ranske schreef:Hoe kan ze in die keuken studeren in huis waar dat koppeltje,
nog heel geemotioneerd en uit hun voegen, probeert er bovenop te komen ? ? ?
Als ze dat niet aanvoelt kan dat een teken zijn van het syndroom van Asperger.
Dat vind ik ook, Jana gedraagt zich erg vreemd voor iemand die tot nu toe empathisch was. Ze trekt zich niks aan van Olivia, alsof ze 'daar boven staat'. Vreemd mens... Maar ze heeft dat van haar ouders geleerd hé, die doen dat ook, trekken zich ook van niemand iets aan.
0 x
Omega
x 435

Bericht door Omega »

Lazylady schreef:
ranske schreef:'t Kan dat Jana daar ging wonen denkend dat ze over Lowie heen was en dan haar gevoelens terugkwamen.
... Maar Lowie was toch nog verliefd op Jana en had er geen problemen mee om ermee naar bed te gaan. Hij kon haar avances afslaan, maar heeft dat niet gedaan. Of wordt het nu goedgepraat omdat hij een man is?
Daar heeft het niets mee te maken. Het is vooral het vervolggedrag van Jana dat zo ergerlijk is. Jana plaatst zichzelf altijd in de slachtofferrol. Lowie niet. Lowie is ook eerlijk geweest om zijn misstap toe te geven. Als het aan Jana had gelegen werd alles voor eeuwigheid verzwegen. Dus ja: Jana is hier wel degelijk meer te verwijten dan Lowie en is hoogst hypocriet.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Hoezo heeft dat hier niets mee te maken?
Ik ben er zeker mee akkoord dat Jana zich in de slachtofferrol plaatst en zich daarmee onrespectvol t.o. Olivia gedraagt -zie die scène met die prikbord-foto's- en het is goed van Lowie dat hij alles heeft opgebiecht, al kon dat wel door er Jana op voorhand bij te betrekken en niet op het moment zelf. Ze hadden haar uiteindelijk toch met twee bedrogen? (Jana als vriendin en Lowie als vriendje.)
En ik heb het al gezegd: vreemdgaan doe je toch met twee? Ik vind het echt ongelooflijk dat de één hier meer schuld zou hebben dan de ander... :thumbdown:
0 x
Omega
x 435

Bericht door Omega »

^^Aan het vreemdgaan opzich hebben beiden evenveel schuld. Maar de manier waarop ze er mee omgaan maakt de een laakbaarder dan de ander. Jana was nooit van plan geweest het aan Olivia te zeggen. Dus waarom zouden Lowie en Jana het samen moeten zeggen? Dan zou het verkeerdelijk lijken alsof Jana en Lowie het samen beslist hebben te zeggen terwijl het enkel Lowie was die beslist heeft het op te biechten.
Laatst gewijzigd door Omega op wo 08 apr 2015, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Het feit dat Olivia Lowie zowat meteen vergeeft en Jana als de grote schuldige beschouwt, heeft daar natuurlijk ook mee te maken.

Ik blijf erbij: Lowie had dit op voorhand met Jana moeten bespreken en niet met Paulien.
Want Lowie wou met Jana verder, toch?
Daar is niet veel van te merken, vind ik.
0 x
Omega
x 435

Bericht door Omega »

Het feit dat Olivia Lowie zowat meteen vergeeft en Jana als de grote schuldige beschouwt, heeft daar natuurlijk ook mee te maken.
Dat is inderdaad zo. Zij gaat er vanuit dat Jana Lowie verleid heeft terwijl in het werkelijk natuurlijk eerder een gezamenlijk bedrog was. Wat dat betreft is Olivia dus niet consequent om Jana meer de schuld te geven dan Lowie. Anderzijds is het misschien makkelijker om een vriendin te laten vallen dan je lief en kiest Olivia dus eieren voor haar geld.
Laatst gewijzigd door Omega op wo 08 apr 2015, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Omega schreef:^^Aan het vreemdgaan opzich hebben beiden evenveel schuld. Maar de manier waarop ze er mee omgaan maakt de een laakbaarder dan de ander.
Dus Lowie moet een medaille krijgen omdat hij z'n luxeprobleem afgebouwd heeft van 2 bedpartners naar 1? :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Omega
x 435

Bericht door Omega »

^^Dat is niet wat ik zei.
0 x
gameplan
Nog geen rang

Bericht door gameplan »

oke je bent met 2 om vreemdtegaan maar Jana is de beste vriendin van Olivia als beste vriendin steel je nooit het vriendje of heb je er seks mee. Dat is gewoon een ongeschreven regel dus ik snap heel goed dat Olivia daar kwaad op is (oke ze zou ook kwaad op lowie moeten zijn maar dat is niet en dat is haar keuzen) Ik zou zo een vriendin nooit kunnen vergeven zo een vriendin ben je beter kwijt dan rijk. Jana is eigenlijk nooit een vriendin van Olivia geweest als je zo iets doet. En met dat een klapje is ze er goed vanafgekomen .
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat Jana geen goede vriendin voor Olivia is geweest, daar sluit ik me volledig bij aan, en dat hun "vriendschap" niet meer (zo snel) hersteld kan worden, vind ik niet meer dan normaal.
Maar de reden waarom Jana als enige gestraft moet worden volgens Olivia, terwijl ze tegelijkertijd haar relatie met Lowie in stand wil houden, ontgaat mij volledig...

Maar goed, eigenlijk begrijp ik Jana ook niet. Als ik haar was, dan had ik al lang mijn koffers gepakt en een andere woonruimte gezocht. Misschien weer bij Frank en Simonne?
Dat is normaal gesproken vast niet zo gezellig als een studentenhuis, maar na alles wat er gebeurd is, lijkt me dat op dit moment veel plezieriger wonen dan bij haar ex-beste vriendin + haar besluiteloze vriendje...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gesloten