Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Bericht door Captain Cuckoo »

heidiw schreef:Julia die niet begrijpt waar het fout is gegaan in haar poging om Luc te vermoorden, schitterend! Benieuwd wat ze nu uit haar hoed zal toveren.
Maar dan toch graag iets geloofwaardiger dan enkele verbrande pijnstillers. Misschien eerst een compendium doornemen?
Zij is inderdaad een doorzetterje, onze Julia. Gemoedelijk meegaan met de theorie van Lowie dat Luc zichzelf iets aangedaan heeft, en tegelijk broeden op koekjesrecepten die wat "steviger" zullen zijn.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Die koekjes gaan wel aardig wat steviger moeten zijn denk ik. Ze moet natuurlijk eerst het kruiske wegvagen dat ze ietwat voorbarig al over Luc getrokken had in haar tabelleke. Nu heb ik daar toch niet de naam van Waldek in gezien. Jullie wel?
Nu kan ik natuurlijk ook niet aan Julia vertellen hoe ze het echt moet doen,dat zou niet netjes zijn. ;)
0 x
Potentia Principatum
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1494

Bericht door heidiw »

Caligula schreef:Die koekjes gaan wel aardig wat steviger moeten zijn denk ik. Ze moet natuurlijk eerst het kruiske wegvagen dat ze ietwat voorbarig al over Luc getrokken had in haar tabelleke. Nu heb ik daar toch niet de naam van Waldek in gezien. Jullie wel?
Nu kan ik natuurlijk ook niet aan Julia vertellen hoe ze het echt moet doen,dat zou niet netjes zijn. ;)
Neen, maar we mogen haar wel de tip geven dat het met een paar dafalgans niet zal lukken :nope:
En ja, ik ben even nieuwsgierig als jij wie er nog in dat boekje staat en wie al "afgekruist" is... Hoe ze dat boekske beschermde tegen de oogjes van Lowieke was veelzeggend :yup:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

heidiw schreef:Hoe ze dat boekske beschermde tegen de oogjes van Lowieke was veelzeggend :yup:
Dat mag je wel zeggen. Of het personen of "rare" recepten zijn!
0 x
Potentia Principatum
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

En zoals steeds in Thuis was er niemand die zich de vraag stelde hoe de mindervalide Luc (die altijd door anderen moet gehaald of gebracht worden) zo ineens aan een doosje met pillekes is gekomen.

Net zoals niemand zich afvroeg hoe Luc die altijd bediend moet worden nu zo ineens op zijn eentje water ging koken en dat dan ook nog per ongeluk (x2) over zijn handen kieperde. Raar toch...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Vind ik ook... Niemand die zich afvroeg hoe Luc aan die veel te hete thee kwam, en nu ook weer niet hoe dat doosje pillen daar kwam én hoe hij dat open gemaakt heeft, want ook dat is voor Luc niet vanzelfsprekend. Zeker niet met zijn handen die nog altijd herstellende zijn van de brandwonden.
De verhaallijnen worden met het seizoen onlogischer...

En om nog even verder te klagen :mrgreen: :

Inmiddels zijn we 2 afleveringen van het nieuwe seizoen verder en zijn de cliffhangers ofwel met een (voorspelbare) sisser afgelopen, of weten we nog altijd niks meer dan aan het einde van het vorige seizoen. Ik was bijvoorbeeld toch wel benieuwd hoe dat nu met Waldek zit, maar na 2 afleveringen oeverloos geklets over het mislukte huwelijksaanzoek van Dieter en de onrealistische "zelfmoordpoging" van Luc, boeit het mij alweer dermate weinig dat ik me afvraag waarom ik na de zomerstop weer ben begonnen met kijken. :oops: :(

*Klaagmodus uit :razz: *
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
spike
Nog geen rang

Bericht door spike »

Christel schreef: Inmiddels zijn we 2 afleveringen van het nieuwe seizoen verder en zijn de cliffhangers ofwel met een (voorspelbare) sisser afgelopen, of weten we nog altijd niks meer dan aan het einde van het vorige seizoen. Ik was bijvoorbeeld toch wel benieuwd hoe dat nu met Waldek zit, maar na 2 afleveringen oeverloos geklets over het mislukte huwelijksaanzoek van Dieter en de onrealistische "zelfmoordpoging" van Luc, boeit het mij alweer dermate weinig dat ik me afvraag waarom ik na de zomerstop weer ben begonnen met kijken. :oops: :(
Na de zomerstop moet je die 1.3 miljoen kijkers inderdaad zo snel mogelijk opnieuw kunnen vastgrijpen.
Is voorlopig niet gebeurd.
Matte startafleveringen zonder veel spankracht ( zowel qua inhoud als montage )
Hopelijk vanavond een demarrage!!!
0 x
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. ( Groucho Marx )
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

spike schreef:
Christel schreef: Inmiddels zijn we 2 afleveringen van het nieuwe seizoen verder en zijn de cliffhangers ofwel met een (voorspelbare) sisser afgelopen, of weten we nog altijd niks meer dan aan het einde van het vorige seizoen. Ik was bijvoorbeeld toch wel benieuwd hoe dat nu met Waldek zit, maar na 2 afleveringen oeverloos geklets over het mislukte huwelijksaanzoek van Dieter en de onrealistische "zelfmoordpoging" van Luc, boeit het mij alweer dermate weinig dat ik me afvraag waarom ik na de zomerstop weer ben begonnen met kijken. :oops: :(
Na de zomerstop moet je die 1.3 miljoen kijkers inderdaad zo snel mogelijk opnieuw kunnen vastgrijpen.
Really?
0 x
Potentia Principatum
Renée
Nog geen rang
x 5
x 36

Bericht door Renée »

spike schreef:

Ewel ik kan het niet beter zeggen! Ze halen er vanalles bij (oeverloos gepraat over Luc, Nancy, Rosa en Angèle die uitgaan) maar tot de essentie komen ze niet. En zo verliest de verhaallijn "Waldek" spankracht. Je zou haast gaan vergeten dat hij ontvoerd is..
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Nancy wil een punt maken tegenover Dieter, dus ze zegt dat ze alleen "ok" terugstuurt.
Niet "oké", maar "ok", want Nancy is af en toe blijkbaar zo verschrikkelijk simpel dat ze zelfs de meest eenvoudige en gangbare woorden nog totaal verkeerd uitspreekt. Haar overdreven kleding, gecombineerd met Britney Spears op de achtergrond, maakten het vervolgens helemaal af. Ze wordt soms zo belachelijk afgeschilderd dat het in mijn ogen gênant wordt.
Dat Rosa en Angèle vervolgens met "sexy kleding" voor de dag kwamen die rechtstreeks uit de verkleedkist van Carmen/FC de Kampioenen leek te komen, hielp ook al niet.

Maar goed, Frank is eindelijk opgedoken. Da's toch al iets...
0 x
pnele
Poster rang 1
Poster rang 1
x 8
x 7

Bericht door pnele »

Ik vind gewoon dat ze elke mogelijke cliffhanger van de seizoensfinale zo voorspelbaar mogelijk hebben uitgewerkt.
Ook wat erop volgt lijkt mij allemaal voorspelbaar te eindigen. Zo was Frank die bij Kaat instapte niet eens zo spannend. Het was meer een plottwist geweest moest het Kobe zijn en dat dan zou blijken dat Kaat en hij samen Waldek hebben ontvoerd. Voor zover ik weet zijn zij niet verdacht maar kunnen ze ook wel een motief hebben (Kaat die wil toch dat Waldek haar moeder met rust laat).
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

Dat zou inderdaad een plottwist zijn, maar Kaat en Kobe?
Als we zien hoe Waldek er aan toe was in de seizoensfinale, dat zie ik hen nog niet meteen doen.
Toch niet omdat Waldek af en toe nog met Simonne praat?
Dat zou wel heel drastisch zijn en de zoveelste karaktermoorden. ;)
0 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Bericht door catherine »

Ik vind de startafleveringen van deze week ook bijzonder slap.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Mooie scène gisteren, tussen Karin, Kobe en Steven. :thumbup:
Fijn dat ze de kans kreeg om eindelijk haar kant van het verhaal eens te vertellen, en ook dat Kobe daar onverwacht bij was.

Karin is nog een betrekkelijk nieuw personage, maar naar scènes met haar kijk ik altijd uit. Kadèr brengt dat echt super :clap:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Ben afgehaakt bij de komst van Marieke :sick:
0 x
Plaats reactie