Peter Vlerick (Geert Hunaerts)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- smurfin
- Poster rang 2

Re: Peter Vlerick (Geert Hunaerts)
Ik zou ondanks zijn uiterlijk ook ni voor hem vallen met zo'n karakter...
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Nog iets over Peter (ja lang geleden hé) Hij tegen Tom: Ik weet hoe ouders zich voelen in dit geval. Maar dat hij met geen woord rept over het feit dat ze maanden (en het waren wel maanden) met haar ouders naar Sofie gezocht hebben dat kan er niet af.
0 x
Potentia Principatum
-
Jules
- Poster rang 1

Ik zou die kerel eens goed door elkaar willen schudden.
"Tegen dat wij met Peggy klaar zijn mag er niets meer van haar overschieten"??
Maar dat is al zo, Petertje. Ge hebt daarvoor uw best al gedaan door haar te bedriegen vlak voordat je ermee trouwde en haar dan te laten zitten voor een ander.
Het is Peter en Femke hun eigen schuld dat Peggy nu doordraait.
En dat hij dan nog Tom probeert in het midden te zetten? Is hij zelf eigenlijk nog wel goed wijs?
"Tegen dat wij met Peggy klaar zijn mag er niets meer van haar overschieten"??
Maar dat is al zo, Petertje. Ge hebt daarvoor uw best al gedaan door haar te bedriegen vlak voordat je ermee trouwde en haar dan te laten zitten voor een ander.
Het is Peter en Femke hun eigen schuld dat Peggy nu doordraait.
En dat hij dan nog Tom probeert in het midden te zetten? Is hij zelf eigenlijk nog wel goed wijs?
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Mja, het is dan wel weer 3 maand geleden dat we het gezien hebben, maar we mogen de pesterijen van Peggy aan het adres van Femke en Peter niet vergeten.
Logisch dat Peter daarom nu wat emotioneel reageert.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Niet akkoord, Peter en Femke hebben daar hun aandeel in gehad, maar vergeet niet dat Peggy altijd door- en door verwend geweest is door haar moeder.Jules schreef:Het is Peter en Femke hun eigen schuld dat Peggy nu doordraait.
De manier waarop Rosa soms bijna letterlijk achter haar dochter aan kruipt is tenen-krullend en heeft zeker ook een aandeel gehad in de depressie van Snuiteke.
Ze was zo gewoon dat altijd iedereen voor haar sprong dat de situatie met Peter haar genekt heeft.
En ook het feit dat Peggy haar eerste kind heeft weggegeven en daarna geen andere kinderen meer kon krijgen, is niet de schuld van Peter en Femke, hoewel dit feit ook wel veel bijgedragen heeft aan de toestand waarin ze nu verkeert, denk ik.
Ook al is dit wat op de achtergrond geschoven.
Het ging ook over hun kind dat verdwenen was - ik heb het zelf nooit mee gemaakt (gelukkig) maar ik kan me voorstellen dat je dit iemand niet 'zomaar' vergeeft.lord F. schreef:Mja, het is dan wel weer 3 maand geleden dat we het gezien hebben, maar we mogen de pesterijen van Peggy aan het adres van Femke en Peter niet vergeten.
En dan weten ze nog niet alles over wat er gebeurd is...
Maar goed, dit is het topic van Peter...
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Juist Satine, Peter-Peggy heeft nooit goed gegaan want voor Peter bleef Femke altijd bestaan. Peggy is altijd maar een soort surrogaat geweest en dat is natuurlijk niet netjes maar dat is dan weer wel iets dat je van Peter kunt verwachten. Hij kon in de tijd ook al niet kiezen tussen Sofie en zijn niet zo ex en hij kon het weer niet met de "Rosse Sprinkhaan". Die jongen heeft echt wel een probleem hoor.
Maar als hij verneemt wat Peggy eigelijk van plan was dan zwaait er wat.
Maar als hij verneemt wat Peggy eigelijk van plan was dan zwaait er wat.
0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Ook ik ben het helemaal met jullie eens...
Maar Peggy doet maar, neemt beslissingen zonder na te denken, en als dat dan fout gaat is iedereen schuldig behalve zij. Ze voelt zich altijd het slachtoffer. Dat was met die adoptie van Sandrine al zo, en ook toen ze Tom koste wat kost "af wilde pakken" van Bianca, en nu ook weer.
Zoals Satine al zei; ze is door- en door verwend...
Ook ik vind Peter hard in zijn uitspraken (hij heeft er zelf net zo goed een puinhoop van gemaakt, daar mag hij ook wel eens bij stilstaan), en dat hij Tom zo voor het blok zet vind ik eigenlijk ook niet mooi van hem, maar medelijden met Peggy heb ik momenteel niet echt.
Inderdaad. Bovendien zijn Peter en Peggy hun relatie met elkaar begonnen terwijl Peter nog volledig overhoop lag met zichzelf door zijn breuk met Femke. Als Peggy door het verleden al niet in de gaten had dat Peter erom gekend is de ene vriendin voor de andere in te ruilen, dan had dit laatste feit haar ogen wel moeten openen.Caligula schreef:Juist Satine, Peter-Peggy heeft nooit goed gegaan want voor Peter bleef Femke altijd bestaan. Peggy is altijd maar een soort surrogaat geweest en dat is natuurlijk niet netjes maar dat is dan weer wel iets dat je van Peter kunt verwachten.
Maar Peggy doet maar, neemt beslissingen zonder na te denken, en als dat dan fout gaat is iedereen schuldig behalve zij. Ze voelt zich altijd het slachtoffer. Dat was met die adoptie van Sandrine al zo, en ook toen ze Tom koste wat kost "af wilde pakken" van Bianca, en nu ook weer.
Zoals Satine al zei; ze is door- en door verwend...
Ook ik vind Peter hard in zijn uitspraken (hij heeft er zelf net zo goed een puinhoop van gemaakt, daar mag hij ook wel eens bij stilstaan), en dat hij Tom zo voor het blok zet vind ik eigenlijk ook niet mooi van hem, maar medelijden met Peggy heb ik momenteel niet echt.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- zanacht
- Poster rang 2

Peter had inderdaad ook fouten maar van een kind blijft ge af en ik kan hem maar al te goed begrijpen dat hij het niet zomaar laat vallen, wacht als hij erachter zou komen wat Peggy werkelijk van zin was met dat kind.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Ja, ik heb ondertussen de post van Peggy gelezen maar dit gaat eerder over Peter dus.
Het is gezoegzaam bekend dat ik hem nooit heb moeten hebben. Die jongen heeft een enorm probleem, hij kan namelijk niet kiezen (zie Sofie,Femke1,Nina,Femke2,Peggy,Femke3) Er is zoveel fundamenteel verkeerd met die jongen dat ik gewoon niet weet waar te beginnen.
Manneke, als ge voor een vrouw gaat,ga er dan voor verdomme!
Het is gezoegzaam bekend dat ik hem nooit heb moeten hebben. Die jongen heeft een enorm probleem, hij kan namelijk niet kiezen (zie Sofie,Femke1,Nina,Femke2,Peggy,Femke3) Er is zoveel fundamenteel verkeerd met die jongen dat ik gewoon niet weet waar te beginnen.
Manneke, als ge voor een vrouw gaat,ga er dan voor verdomme!
0 x
Potentia Principatum
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Wat bedoel je met 'ondanks zijn uiterlijk' ? Hij is toch niet knap en ziet er heel onverzorgd uit. Baardje van n paar dagen en vet haar. Zijn kostuums zijn ook niet knap.smurfin schreef:Ik zou ondanks zijn uiterlijk ook ni voor hem vallen met zo'n karakter...
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Vergis je niet, daar is over nagedacht.johan1969 schreef:Wat bedoel je met 'ondanks zijn uiterlijk' ? Hij is toch niet knap en ziet er heel onverzorgd uit. Baardje van n paar dagen en vet haar. Zijn kostuums zijn ook niet knap.smurfin schreef:Ik zou ondanks zijn uiterlijk ook ni voor hem vallen met zo'n karakter...
En ik vind m meestal toch goed gekleed.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Ja, maar zijn haar is toch altijd een probleem geweest vind ik. Als zijn liefkes met hun handen door zijn haar gingen dacht ik altijd: meiske ga vlug uw pollekes wassen.
0 x
Potentia Principatum
-
fazou
- Nog geen rang
Ik vind toch dat er hier veel onjuiste en ongenuanceerde zaken worden verteld over dit personage. Ten eerste het feit dat hij nooit kon kiezen. Het was wel eerder telkens het lot dat hem tot andere vrouwen dreef. Hij leefde al jaren gescheiden van zijn eerste vrouw toen Sofie op de proppen kwam. Sofie werd vermoord, daarna kwam Femke en die is eigenlijk altijd de ware geweest voor hem. Zij was het die hem verliet en naar Spanje vertrok na zijn ene misstap - waar hij trouwens behoorlijk wat berouw van had- toen was zij terug en was hij meteen weer verkocht aan haar. Wat Femke hem toen lapte met Rafael is het toch ook wel normaal dat hij zich toen stortte in wat nooit goed kon aflopen. Peggy is altijd een vlucht geweest. Natuurlijk was het laf van hem om alsnog met haar te trouwen, maar dat is het enige wat hem te verwijten valt. Het was al van dag 1 na Peter en Femke hun breuk dat de kijker feitelijk wist dat die ooit wel weer bij elkaar gingen komen.
En dan nog iets: zijn uiterlijk, persoonlijk vind ik daar niets mis mee. Hij wordt naar mijn gevoel goed getypeerd als advokaat.
En dan nog iets: zijn uiterlijk, persoonlijk vind ik daar niets mis mee. Hij wordt naar mijn gevoel goed getypeerd als advokaat.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
En waarom kreeg Sofie ruzie met Peter? Omdat hij meteen met twijfels zat toen zijn ex-vrouw nog maar eventjes haar neus weer om de deur stak.fazou schreef:Ik vind toch dat er hier veel onjuiste en ongenuanceerde zaken worden verteld over dit personage. Ten eerste het feit dat hij nooit kon kiezen. Het was wel eerder telkens het lot dat hem tot andere vrouwen dreef. Hij leefde al jaren gescheiden van zijn eerste vrouw toen Sofie op de proppen kwam. Sofie werd vermoord,
Femke was nog maar net naar Spanje na die misstap, of hij begon meteen wat met Nina. Dus zoveel berouw had hij ook weer niet... En toen Femke terugkwam en hij inmiddels op trouwen stond met Nina, dumpte hij die laatste inderdaad ook weer direct als een zak vuil toen bleek dat hij nog een kans maakte bij Femke...fazou schreef:daarna kwam Femke en die is eigenlijk altijd de ware geweest voor hem. Zij was het die hem verliet en naar Spanje vertrok na zijn ene misstap - waar hij trouwens behoorlijk wat berouw van had- toen was zij terug en was hij meteen weer verkocht aan haar.
Waarom moest Peter in die relatie met Peggy vluchten? Hij had toch ook gewoon een tijdje vrijgezel kunnen blijven en de dingen rustig kunnen verwerken, zonder daar Peggy voor te gebruiken?fazou schreef:Wat Femke hem toen lapte met Rafael is het toch ook wel normaal dat hij zich toen stortte in wat nooit goed kon aflopen. Peggy is altijd een vlucht geweest. Natuurlijk was het laf van hem om alsnog met haar te trouwen, maar dat is het enige wat hem te verwijten valt. Het was al van dag 1 na Peter en Femke hun breuk dat de kijker feitelijk wist dat die ooit wel weer bij elkaar gingen komen.
Peter heeft volgens mij heel erg het idee dat het woord "vrijgezel" iets vreselijks is of zo, en doet daar al sinds zijn intrede in Thuis mensen verdriet mee. Geen mooie kant van hem, vind ik persoonlijk, en ik wens Femke dan ook heel veel succes met zo'n onstandvastig type...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
lord F.
- Poster rang 5

Goh, over de perikelen met z'n ex-vrouw en Sofie weet ik niet veel meer, behalve dat hij met Sofie toch ook even moest slikken dat ze even een call-girl geweest was.
En dat met Nina was idd niet netjes. 
Maar de laatste situatie is toch wel iets heel anders. Hij moest toch ook maar even slikken dat Femke maandenlang een incestueuze relatie had met haar broer terwijl hij van niks wist. Net voor die onthulling nog dacht dat hij immers nog dat hij op schema zat voor een perfect gezinsleventje gezien Femke op punt stond van te bevallen. Een mens zou van minder toch voor even van de kaart zijn en foute beslissingen nemen zoals een relatie met Peggy al dan niet om Femke te kwetsen (dat laatste zou je aan de scenaristen moeten vragen).
Enfin ja, er wordt hier nu nogal vaak op Peters liefdesleven gefocust, maar ik denk dat je dat over veel personages in Thuis kan zeggen als je eens gans hun liefdesleven op een rijtje zet.
Maar de laatste situatie is toch wel iets heel anders. Hij moest toch ook maar even slikken dat Femke maandenlang een incestueuze relatie had met haar broer terwijl hij van niks wist. Net voor die onthulling nog dacht dat hij immers nog dat hij op schema zat voor een perfect gezinsleventje gezien Femke op punt stond van te bevallen. Een mens zou van minder toch voor even van de kaart zijn en foute beslissingen nemen zoals een relatie met Peggy al dan niet om Femke te kwetsen (dat laatste zou je aan de scenaristen moeten vragen).
Enfin ja, er wordt hier nu nogal vaak op Peters liefdesleven gefocust, maar ik denk dat je dat over veel personages in Thuis kan zeggen als je eens gans hun liefdesleven op een rijtje zet.
0 x