allez, rap nog effe mijn verslag of het komt er nooit meer van.
9u zaterdagmorgen als m'n wekker afloopt. Veel te vroeg uiteraard wegens een nachtje stappen in Gent op vrijdagavond na een filmke te gaan zien. Maar enfin, moest er toch even aan denken dat de meeste andere forummers (op PR na) wellicht al een paar uur uit de veren zijn, dus veel klagen heb ik niet. Om 9u45 me toch eens spoeden naar de bus om m'n trein van 10u te halen. Mijn klok en die van m'n trein durven zo wel al eens niet gelijk te lopen. t is een uurke op de trein, dus kan nog wat "slaap inhalen" onderweg. De trein zit mogelijks al vol met forummers (wie weet zelfs dat tettergat van een tine die me nog één en ander te verwijten heeft), maar met het oog op een relaxe treinrit waarin ik nog rap een dutje kan doen ga ik toch niet echt veel inspanning doen om die te gaan zoeken.

Enkel de conducteur met andere woorden die me eventjes stoort in een voor de rest ontspannende treinrit.
Enfin, voor zo'n forummeeting is nu niet direct een gedetailleerd masterplan nodig, maar het was misschien toch geen overbodige luxe geweest om een dag eerder nog eens geld te gaan afhalen en m'n belkrediet van m'n GSM nog eens op peil te brengen. Maar een meevaller >> het station van Mechelen heeft aan de voorkant een bancontact ! En tijdens het bijtanken heeft RW me blijkbaar al opgemerkt. Tijdens een kort babbelke merken we gelijk op dat er wat verderop nog 2 meiskes staan die wel eens op forummers zouden kunnen gelijken en dat bleken dan momo en sisken te zijn. M'n Gimli-beschrijving van RW hielp blijkbaar ook een beetje om mij en RW als forummers te ontmaskeren. En beetje bij beetje sijpelen nog forummers binnen (Jussi maakt zelfs de meest geruisloze entree gezien die daar al efkes tegen een paal stond te wachten bij ons) en Valda bleek zelfs zijn vrouw meegebracht te hebben. Maar die laatste bleek dan eigenlijk Darling te zijn die uit dezelfde streek komt. Chien had me daags ervoor nog zijn gsm-nummer gegeven, maar bij een eerste smske maakte ik maar direct de conclusie dat die nog ergens z'n roes lag uit te slapen van één of ander KV Mechelen-feestje. Gelukkig hadden we in de persoon van PR (Pipilotti Rist) nog een ideale stand-in gevonden die ook de juiste plekjes kende in Mechelen, maar dan wel met de bedenking erbij wie er in godsnaam nu op het idee gekomen was om zo'n saaie stad als Mechelen uit te kiezen om af te spreken (ik heb geen namen genoemd, tine

).
Iets voor de Vismarkt dan halt gehouden in De Gouden Vis waar we mits want klanten weg te jagen nog plaats vonden voor 15 man, en waar we nog bediend werden door een knap dienstertje (wat blijkbaar niemand opgevallen is). Chien liet intss eens van zich horen dat we één van de betere café's uit Mechelen eruit gekozen hadden en dat hij wellicht vanavond nog eens ging langskomen, gezien ie eerst elders moest zijn. Vreesde alleen wel dat die vanavond ietske te laat ging zijn om iedereen nog zolang in Mechelen te gijzelen. Enfin, nog genoten van m'n koffietje en m'n eerste pintje van de dag en verder uiteraard uitgebreid kennis gemaakt met de meeste die ik nog niet gezien had.
Momo en PR trokken dan even op prospectie voor een eetgelegenheid. En ondanks dat Chien nog Den Akker ofzo aangeraden had in de buurt had ik er toch alle vertrouwen in dat de 2 met die Kookabura een nog veel betere plek gevonden hadden.

Een "ambiance-café", al was het daar misschien nog wat vroeg voor en zagen de uitbaters er ook uit alsof ze nog een kater te verwerken hadden en moesten ze met lede ogen toezien dat daar plots een bende van 15 man binnenviel, om te eten dan nog. Enfin, in de andere verslagen zal wel al uitvoerig verteld geweest zijn dat we eigenlijk zelf voor de ambiance moesten zorgen en dat was dan ook wel in orde.

Het eten was dan wel ietske minder. Men had ons al laten weten dat de keuken om 15u dicht ging en m'n lasagne had gelijk ietske te lang opgestaan. Maar de wijn was gelukkig wel in orde.
Spijtig genoeg was het er het weer niet naar om eens een terraske te doen in het Mechelse zonnetje (een week later is het gelijk toch beter weer), maar na het eten konden we toch nog korte stadswandeling houden onder leiding van PR die eindigde aan het station (een subtiele hint misschien van onze gids om naar een andere stad te trekken ?) waar we dan in een cafeetje daar in de buurt terug het interieur moesten verbouwen om terug met 15 aan 1 tafel te kunnen. Op aanraden van tine er ook nog een Mechelse Bruyne gedronken en na wat wereldverbeterende gesprekken werden we vakkundig buitengejaagd omdat onze tafels gedekt moesten worden.
Dan ontsproot plots het idee om te gaan bowlen, iets wat je ook in de buurt van het station kon gaan doen. Veel bowlen is er wel niet van gekomen (tenzij ik iets gemist heb) en na een tijdje begonnen de eersten al aanstalten te maken om terug naar huis te trekken (het was intss ook al iets voor 19u). Dacht even dat de rest nog wat langer ging blijven, maar nadat duidelijk werd dat de rest hooguit een 15-20 minuten langer ging blijven toch maar besloten om me bij de "Richting Gent"-reizigers te voegen. Met een valse start weliswaar want onderweg ontdekte ik dat ik naar slechte gewoonte m'n rugzak had laten staan (denk dat ik ongeveer al alles wat niet vast zit aan me al eens laten liggen heb). Er dus uiteindelijk dus toch nog een klein spurtje moeten uitpersen om m'n trein nog te halen en me bij momo, sisken en sarita te voegen. En alsof dat zo geprogrammeerd was kreeg ik bij het uit Mechelen treinen nog een smske van chien dat die bijna in Mechelen aangekomen was. Er nog efkes aan gedacht om die avond nog eens een stapje in de wereld te zetten (in dit geval Gent), maar uiteindelijk het nog rustig gehouden. Maandagmorgen stond er immers nog een deadline op het programma.
Enfin, intss gaan er al stemmen op voor een heruitgave op de Gentse Feesten en dan weet ik niet of de verslagen nog zo deftig zullen kunnen gehouden worden.

On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.