Hetgeen waar ik vooral op wou wijzen is dat als het moeilijk gaat, dat je dat elkaar duidelijk moet maken en toch op zijn minst proberen uit te werken. In plaats van vreemd te gaan. Er wordt toch gezegd dat liefde een werkwoord is.satine schreef:Dat zeg ik toch niet?Poolaapje schreef:Dus te weinig aandacht krijgen, is een reden om meteen op een ander te kruipen. (om het plat te zeggen) Dan moet je dat aan elkaar duidelijk maken dat er iets mis is, niet met hints maar vlakaf zeggen en het zo uitpraten of uitwerken, samen. Geert deed op een bepaald moment meer moeite maar toen wees Marianne hem af.satine schreef:Het was MAAR seks he, het feit dat Geert van de ene dag op de andere zich niet meer voor Marianne interesseerde, telt dan opeens niet meer mee.
Als Marianne ook een hobby had gezocht of constant met een vriendin had afgesproken, had er geen haan naar gekraaid, ook al was hun huwelijk dan waarschijnlijk na verloop van tijd OOK over geweest...
Maar nu er seks bij betrokken is, is er nog maar 1 schuldige: Marianne.
En wat daaraan vooraf ging, is allang terug vergeten. O ja, want Marianne is vreemd gegaan!!!!![]()
En dat Geert op een bepaald moment opnieuw 'moeite deed' maakt alles daarvoor niet meteen goed.
@ exsencon: wat Geert deed was ook bedrog; hij liet anderen voor gaan op de vrouw waar hij voor gekozen had...
Heb ik ergens gezegd dat Marianne de enige schuldige is of dat Geert volledig onschuldig is? Marianne is enkel zwaarder over de schreef gegaan door vreemd te gaan.
Wat ik in je opmerking naar exsencon lees, is dat als je in een relatie zit je blijkbaar altijd met de andere moet bezig zijn en nooit nog tijd kan besteden aan je hobbies of vrienden. Je moet toch niet alles samen doen of alles laten vallen waar je mee bezig bent omdat de ander dat wilt, dat lijkt me ook niet ideaal. Versta me niet verkeerd, volgens mij zou het grootste deel van je vrije tijd naar je partner moeten gaan, maar er zijn nu eenmaal tijden dat hobbies (zeker als er veel geld in het spel is, zoals in Thuis) ook veel tijd kunnen opslorpen.