JA, aub, Stan heeft dringend echte hulp nodig.heidiw schreef: di 17 mar 2020, 10:34 Maar dat Stan totaal ontredderd is en de pedalen kwijt, daar kun je niet naast kijken. Het wordt tijd voor een echte opname ipv dat constant heen en weer geloop.
Stan Van Damme (Lennart Lemmens)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
- x 435
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Je zou toch verwachten, na zo'n aanvaring, dat Stan doorverwezen wordt naar daadwerkelijke hulp! zo iemand zet je toch niet in die toestand zomaar op straat?satine schreef: di 17 mar 2020, 10:57 Maar nee, ze gooien de patiënt gewoon buiten, zonder zelfs maar iemand te verwittigen.

0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Nog geen rang
- x 21
- x 13
Stan in het leger: wat een vreselijke verhaallijn weeral!
Ik heb nog lange tijd gehoopt op nieuwe verwikkelingen in de 'relatie' met Joren, maar daar lijkt helemaal niks meer van in huis te komen. Zonde.
Moderator bericht:
Gedeelte van tekst verwijderd.
Gelieve hier geen (mogelijke) spoilers te posten en ontopic te blijven.
Hier gaat het over het personage Stan.
Dank u.

Ik heb nog lange tijd gehoopt op nieuwe verwikkelingen in de 'relatie' met Joren, maar daar lijkt helemaal niks meer van in huis te komen. Zonde.
Moderator bericht:
Gedeelte van tekst verwijderd.
Gelieve hier geen (mogelijke) spoilers te posten en ontopic te blijven.
Hier gaat het over het personage Stan.
Dank u.
0 x
-
- x 435
Ik vraag mij eigenlijk af welke rol Stan nog heeft. Die komt enkel heel af en toe eens één aflevering op bezoek om wat over zijn activiteiten in het leger te vertellen om dan weer weg te zijn. Heeft geen echt verhaal meer.
0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
-
- Nog geen rang
- x 1
Vraagje: hoe zit dat nu eigenlijk met die boete van 60.000 euro die Stan moest betalen aan de NMBS? Heeft iemand (Marianne?) die al betaald? Of hebben de scenaristen dat opgelost door er gewoon niks meer over te zeggen?
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Zal waarschijnlijk onder de mat geveegd zijn. Hij was niet de enige en Joren zal nog veel zonnepaneeltjes mogen plaatsen voor zijn schuld opgelost zal zijn!

0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Nog geen rang
- x 18
- x 49
Stan die zogezegd niets tegen Judith heeft gezegd over de verdrinkingspoging van Jacques omdat hij vond dat hij het verdiende. Toch raar. Volgens mij had hij in die periode totaal geen spijt van wat hij allemaal had uitgespookt. Hij was bot tegenover Joren, had voortdurend ruzie met Waldek en kwam pas tot inzicht toen hij Thilly aanviel.
Ik denk eerder dat Stan niets heeft gezegd uit angst voor de dreigementen van Frank, die hem vlak erna een preek van hier tot in Tokio had gegeven.
Stan heeft nu eindelijk ook (ongeveer) toegegeven dat hij de aanranding door Jacques verzonnen heeft, dat is volgens mij nog niet expliciet gezegd geweest.
Ik denk eerder dat Stan niets heeft gezegd uit angst voor de dreigementen van Frank, die hem vlak erna een preek van hier tot in Tokio had gegeven.
Stan heeft nu eindelijk ook (ongeveer) toegegeven dat hij de aanranding door Jacques verzonnen heeft, dat is volgens mij nog niet expliciet gezegd geweest.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Ik keek wel op van de reactie van Judith. Het maakte haar niks uit dat haar zoon die aanranding verzonnen had en wat de zware gevolgen voor Jacques toen waren (verloor én zijn job bij de dokters én zijn job in het zwembad én zijn relatie met Stans moeder). Dit met de dood van Bill (waar Stan ook een grote rol in had) was de "trigger" waarom Jacques toen in het zwembad zijn zelfbeheersing verloor. Plus dat hij dan ook nog eens (door o.m. dokter Ann en Emma) ervan verdacht werd zijn vriendin te mishandelen, terwijl het Stan zélf was.Icarus123 schreef: do 22 apr 2021, 21:25 Stan heeft nu eindelijk ook (ongeveer) toegegeven dat hij de aanranding door Jacques verzonnen heeft, dat is volgens mij nog niet expliciet gezegd geweest.
Dit praat wat Jacques in het zwembad deed natuurlijk nog altijd niet goed, maar - voor die ene keer - was zijn reactie wel menselijk, na al wat Stan hem had aangedaan. Ik vermoed dat Frank of Eddy dit in gelijklopende omstandigheden ook hadden gedaan.
1 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Het is niet omdat anderen dit (misschien) ook hadden gedaan, dat het ok was - het is en blijft een moordpoging uiteindelijk.
En ja, Stan heeft heel veel fouten gemaakt, maar ik heb de indruk dat hij probeert zich te herpakken en daar toch - op het eerste zicht - in slaagt.
Dat hij zei dat hij het wel verdiend had, zie ik als 'inzicht'. Soms moet je afstand nemen van de dingen om ze als realiteit te kunnen zien.
En blijkbaar heeft hij dat gedaan - of tenminste, zo zie ik het.
Verder hoop ik dat die oude verhaallijn niet helemaal opnieuw opgerakeld wordt - ik was er toen al geen fan van, dus laat die oude koeien maar waar ze zijn.
Van mij mag Stan gerust een nieuwe start krijgen.
Ik vind sommige scènes met hem - zoals het broer-zus geplaag met Emma - best wel leuk om te zien.
Wie had dat ooit gedacht?

En ja, Stan heeft heel veel fouten gemaakt, maar ik heb de indruk dat hij probeert zich te herpakken en daar toch - op het eerste zicht - in slaagt.
Dat hij zei dat hij het wel verdiend had, zie ik als 'inzicht'. Soms moet je afstand nemen van de dingen om ze als realiteit te kunnen zien.
En blijkbaar heeft hij dat gedaan - of tenminste, zo zie ik het.
Verder hoop ik dat die oude verhaallijn niet helemaal opnieuw opgerakeld wordt - ik was er toen al geen fan van, dus laat die oude koeien maar waar ze zijn.
Van mij mag Stan gerust een nieuwe start krijgen.
Ik vind sommige scènes met hem - zoals het broer-zus geplaag met Emma - best wel leuk om te zien.
Wie had dat ooit gedacht?

1 x
-
- x 435
Toch wel. Hij had dat destijds al toegegeven tegenover Tom.Icarus123 schreef: do 22 apr 2021, 21:25 Stan heeft nu eindelijk ook (ongeveer) toegegeven dat hij de aanranding door Jacques verzonnen heeft, dat is volgens mij nog niet expliciet gezegd geweest.
0 x
-
- Poster rang 3
- x 121
- x 146
Stan maakt al meteen een goede indruk bij Thérèse en Robin, die op hun beurt al goed genegeerd werden door Tom. Judith probeerde het nog over een andere boeg te gooien, maar het kwaad was al geschied. Stan toch 

0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Als je door je adoptievader ontvangen wordt als the Golden Boy nadat je jaren bent weg geweest, dan is het niet moeilijk om te geloven dat je dat ook bent.
Uiteindelijk heeft Stan ook een persoonlijkheidsstoornis, tenzij die onder de Afrikaanse zon gesmolten is, is fijngevoeligheid niet zijn sterkste kant.
Uiteindelijk heeft Stan ook een persoonlijkheidsstoornis, tenzij die onder de Afrikaanse zon gesmolten is, is fijngevoeligheid niet zijn sterkste kant.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Inderdaad, een beetje gaan vertellen dat de Afrikaanse bevolking zeer primitief is en dat ze met alles ten achter zijn, hij doet precies alsof die mensen nog in de middeleeuwen leven.

Voor Therese komt dat racistisch over en dus ook geen wonder dat zij met haar kin tot op de grond zit, haar ongenoegen kon men zo van haar gezicht aflezen.
0 x