Femke De Grote (Vanya Wellens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1666
x 2571

Re: Femke De Grote (Vanya Wellens)

Bericht door satine »

Een appel geven mag niet, omdat ze niks van de medische dossiers afweet, maar ze moet wel alles weten over de staat van dementie van Madeleine?
Moet ze dat dan ruiken of zo? Want met momenten komt Madeleine heel helder over...
En heeft Femke inzage in de medische dossiers? :whistle:
Iemand die ervaring heeft met dementerende bejaarden weet dat zij niet alle dagen hetzelfde zijn - soms gaat het goed, soms ook niet.

Oke, ze was misschien 'fout', maar die directeur mocht wel een toontje lager zingen - of zijn liedje zingen tegen de verpleging - want DIE waren in fout gegaan.
Hij zou misschien er ook over kunnen denken om GSM-gebruik voor privé-doeleinden tijdens de werkuren te verbieden, zoals het hoort in de verzorging/verpleging.
Maar de poetsvrouw naar haar vijs geven is simpeler blijkbaar... :mrgreen:
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Vergeet niet, dit is een soap, niet de werkelijkheid. Dementerende mensen, zoals Madeleine, zouden niet zomaar de lift mogen kunnen nemen en zou ze in een aparte afdeling voor dementerenden moeten verblijven. In verschillende rusthuizen werken zo'n afdelingen met een soort code voor de deuren en liften die je moet ingeven. Dus hier hebben ze gewoon een fout in de soap gemaakt, want situaties als deze zouden niet mogen kunnen.

Femke is hier toch in fout hoor, ook als kuisend personeel moet je weten welke regels er zijn. Blijkbaar is het een regel dat een rusthuisbewoner naar de kiné wordt begeleid. Ze had Madeleine moeten zeggen dat ze moest wachten op Katrien en haar niet in de lift laten stappen, zeker niet alleen. Ze had gewoon haar gezond verstand moeten gebruiken, ze wist dat Madeleine dementeerd en heeft de verkeerde keuze gemaakt. Dus ik ga volledig akkoord met wat Eddy hierboven zegt.
0 x
Afbeelding
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

En wat nog raarder is, wanneer Madeleine haar geld 'gestolen' werd (en Femke beschuldigd werd) was ze plots niet dementerend?
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
eddy en nancy
Poster rang 3
Poster rang 3
Contacteer:

Bericht door eddy en nancy »

Bedankt voor de steun Poolaapje :romance-kisscheek: - een fout maken is trouwens helemaal niet hetzelfde dan verantwoordelijk zijn.
En wat betreft dat dementeren Peter : die mensen hebben ook nog wel heldere momenten, al worden die steeds zeldzamer na verloop van tijd.

Eddy
0 x
Groetjes van Eddy, Nancy en Macho.

Viva Hércules !

http://www.bloggen.be/mobielehonden - (bijna) dagelijkse soap
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Niet akkoord. Femke treft geen schuld. Zo ze wist dat Madeleine dementeert? Hoe wist ze dat eigelijk? Was ze als poetsvrouw in haar medisch dossier gaan snuizen? Come on! Ik kijk altijd met belangstelling naar hoe de medische wereld in diverse series in scene wordt gezet, ik leef er nl al meer dan 30 jaar in. Het enige ware dat ik hier gehoord heb is dat Thuis een soap is en dat zegt eigelijk alles. Ik kan jullie jammer genoeg op deze site geen"straffe hospitaal stories" gaan vertellen.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

eddy en nancy schreef:Bedankt voor de steun Poolaapje :romance-kisscheek: - een fout maken is trouwens helemaal niet hetzelfde dan verantwoordelijk zijn.
En wat betreft dat dementeren Peter : die mensen hebben ook nog wel heldere momenten, al worden die steeds zeldzamer na verloop van tijd.

Eddy
Dementerende mensen kunnen normaal gezien niet zomaar de afdeling verlaten, zoals hier al geschreven werd.
Ik denk dat de directeur de eigenlijke verantwoordelijkheid draagt, niet het personeel, en al zeker niet iemand die een gemeenschapsdienst doet :denk:
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Femke doet gemeenschapsdienst bij het revalidatiecentrum. Winterlicht is niet het revalidatiecentrum.
0 x
Afbeelding
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

En vandaag was de deur weer open en was Madeleine weer vrij om te staan en te gaan waar ze wilde. :angel:
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Peter Jansens schreef:En vandaag was de deur weer open en was Madeleine weer vrij om te staan en te gaan waar ze wilde. :angel:
Idd; wat een verantwoordelijkheid! :doh:
0 x
FlowerPower89
Nog geen rang

Bericht door FlowerPower89 »

Poolaapje schreef:Femke doet gemeenschapsdienst bij het revalidatiecentrum. Winterlicht is niet het revalidatiecentrum.
Ik denk dat ze in Winterlicht wel werkt als poetsvrouw. Dit heeft niks met haar gemeenschapsdienst te maken.
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

FlowerPower89 schreef:
Poolaapje schreef:Femke doet gemeenschapsdienst bij het revalidatiecentrum. Winterlicht is niet het revalidatiecentrum.
Ik denk dat ze in Winterlicht wel werkt als poetsvrouw. Dit heeft niks met haar gemeenschapsdienst te maken.
Dat bedoelde ik, in het revalidatiecentrum doet ze haar gemeenschapsdienst. Winterlicht is haar werk. Maar deze twee zijn niet hetzelfde, wat hier op het forum nogal vaak gedacht wordt. Vandaar mijn reactie.
0 x
Afbeelding
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Femke is zo goed. Eerst heeft Katrien haar zo zitten neerhalen, en nu zit Femke haar gewoon te troosten. :bow-yellow:
0 x
Sasha
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Sasha »

Lazylady schreef:Femke is zo goed. Eerst heeft Katrien haar zo zitten neerhalen, en nu zit Femke haar gewoon te troosten. :bow-yellow:
Inderdaad !

Ze had vandaag bijna met Tim gekust. :mrgreen:
Waarom moest Nancy juist dan binnenvallen ??? :twisted:
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Waarom beginnen mensen zo vaak tegelijk tegen elkaar te praten en dan zovan "Hehehe... Jij eerst."
Dan ben ik zo beu gezien. :') Nu ook weer met Femke en Tim...
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Lazylady schreef:Waarom beginnen mensen zo vaak tegelijk tegen elkaar te praten en dan zovan "Hehehe... Jij eerst."
Dan ben ik zo beu gezien. :') Nu ook weer met Femke en Tim...
neen, jij eerst :roll:
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Plaats reactie