Christel schreef: wo 09 dec 2020, 10:33
Sowieso heb ik grote vraagtekens bij zijn manier van reageren op Christine. Ze doet hem nog veel (teveel?), blijkbaar...
Ik denk dat je de vraag moet omkeren. Wat is er tussen Bob en Tamara? Was Leootje er niet (voor Bob is zijn zoon belangrijker dan zijn vrouw), dan zou dit koppel nooit of te nimmer nog samen zijn. Ze hebben buiten die zoon totaal niks gemeen met elkaar.
En Christine, die heeft (ondanks haar mega slecht karakter) een hele hoop dingen die Tamara natuurlijk niet heeft. Hoe emotioneel die reageerde omdat Dieter ocharme weer naar zijn grote roeping wil. "En ik dan, ik ben speciaal voor jou gebleven op de Withoeve".
Tiboko schreef: wo 09 dec 2020, 14:50
Ik denk dat je de vraag moet omkeren. Wat is er tussen Bob en Tamara? Was Leootje er niet (voor Bob is zijn zoon belangrijker dan zijn vrouw), dan zou dit koppel nooit of te nimmer nog samen zijn. Ze hebben buiten die zoon totaal niks gemeen met elkaar.
Dat ben ik helemaal met je eens. Als je bovendien ziet hoe snel hij wat met Christine begon toen Tamara het (net onverwacht zwanger en dus helemaal over haar toeren) uitmaakte, en vervolgens weer direct met hangende pootjes bij haar terugkeerde toen bleek dat Christine van A tot Z onbetrouwbaar was, kun je je sowieso afvragen hoe Bob eigenlijk precies kijkt naar de vrouwen in zijn leven. Veel gevoel komt daar niet bij kijken, als je het mij vraagt, want anders kun je de een niet zo eenvoudig voor de ander "verruilen".
In die zin laat hij nog veel gevoel voor Christine zien nu, met zijn rancuneus gedrag...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Een obsessie ja. Het doet mij een beetje denken aan de obsessie van Peter en Eddy tegen Peggy, met de gekende dramatische gevolgen. Laat ons hopen (voor Leo'tje?) dat het zo ver niet komt deze keer.
Tiboko schreef: wo 09 dec 2020, 14:50
Was Leootje er niet (voor Bob is zijn zoon belangrijker dan zijn vrouw), dan zou dit koppel nooit of te nimmer nog samen zijn.
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Hij heeft echt wel al meermaals getoond dat hij echt van Tamara houdt.
Christel schreef: wo 09 dec 2020, 16:03
...vervolgens weer direct met hangende pootjes bij haar terugkeerde toen...
Met hangende pootjes? Het is een enorme opgave geweest om die twee weer een koppel te laten worden. Daar hebben hun vrienden serieus veel moeite moeten voor doen.
Ik zie Tamara en Bob ook niet als een liefdeloos stel, eerlijk gezegd.
Na alles wat er gebeurd is, heb ik toch wel het gevoel dat ze het zo slecht nog niet doen.
Maar de haat en afkeer die Bob heeft tov Christine vind ik soms wel beangstigend.
Ik denk dat hij een en ander nog niet verwerkt heeft.
jessie V. schreef: wo 09 dec 2020, 16:11
Ik moet denken aan Jana. Dat was toch Bob?
Ja, toen hij die kosten/baten-analyse had gemaakt en tot de slotsom kwam dat ze niet bij elkaar pasten.
Als een helemaal liefdeloos stel zie ik ze ook niet.
Maar wel als een stel wat toch vanuit een ingecalculeerd oogpunt bij elkaar is.
Als Tamara niet zwanger geworden was, dan hadden zij en Bob geen ruzie gekregen en was hij misschien gewoon bij haar gebleven. Maar daar liep het fout, en in plaats van een tijdje af te wachten en de toestand tussen hem en Tamara tot rust te laten komen, is hij een soort van "overgestapt" naar Christine.
Ook al kreeg hij gaandeweg wel interesse voor zijn zoon, zijn liefde voor Tamara was kennelijk niet groot genoeg om alles eerst eens een plaats te geven en eventueel later voor hun relatie (of wat ervan over was) te vechten. Hij ging zich meer en meer bezighouden met Christine, ook al begonnen daar al vrij snel barsten te ontstaan omdat Christine gewoon een obsessief en leugenachtig kreng is.
Maar pas toen bleek dat de situatie met Christine echt onhoudbaar werd en het dus onvermijdelijk uitging, is hij alsnog weer teruggekomen bij Tamara. En dat niet in de laatste plaats omdat hij anders ophikte tegen een moeilijke omgangsregeling en hij het duidelijk ook moeilijk had met het feit dat andere mensen zijn zoon meer zagen / mee opvoedden.
Ik vraag me dan toch echt af wat voor criterium Bob erop nahoudt om een relatie met iemand aan te gaan, ermee samen te gaan wonen en ermee te gaan trouwen. In het geval van Tamara en Christine heeft hij niet hardop een kosten-/batenanalyse gemaakt, zoals ze ons bij Jana wel letterlijk getoond hebben, maar ik krijg bij die hele situatie toch net zo goed het gevoel dat Bob die in zijn hoofd wel degelijk gemaakt heeft.
En ja, nu gaat het best goed tussen hen. Ik denk ook echt wel dat ze elkaar graag hebben op een bepaalde manier.
Maar ik vraag me gewoon af of Bob wel tot oprechte liefde in staat is, zeker als puntje bij paaltje komt en er echt iets voorvalt, gewoon omdat hij dit in mijn ogen tot nu toe (naar zijn partners toe toch) nooit echt getoond heeft. Hij kan zeker lief zijn voor-, en begaan zijn met mensen. Maar altijd alleen als het hem heel goed past...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Ik vraag me af wie mekaar het meest haat : Bob Christine of omgekeerd ? Ook niet tof voor Tamara dat Bob nog zo sterk op haar reageert, bewijst toch dat er nog gevoelens zijn ??? Haat is ook n gevoel
johan1969 schreef: di 15 dec 2020, 04:38
Haat is ook n gevoel
1 x
En de haat liep gisteren uit z'n ogen! Hij is zo diep gekwetst geweest en ze heeft zo met haar manipulatie vroeger z'n leven bepaald, dat het vertrouwen tussen hen volledig zoek is.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Mja, terwijl Bob zelf zijn 'vriendin' vervangt alsof het proper ondergoed is.
Na Jana meteen Tamara, na Tamara meteen Christine en toen bleek dat deze laatste tegen hem gelogen had, meteen terug naar Tamara.
En dat was allemaal zijn eigen keuze.
Dus, Bob is ook allesbehalve een heilige.
Als ik Tamara was, zou ik toch nog eens twee keer nadenken voor ik met iemand als Bob zo'n grote stap zet als samen een veel te duur huis kopen.
Want hij is niet de standvastigste, ook al gaat het momenteel goed.
Ik vond zijn reacties op de giftige Christine buiten proporties. Je kan boos op iemand zijn of er een hekel aan hebben, maar hij is mij een beetje te fel. Dat is niet gewoon.